Käy huonosti puolilämpimänä, pumppaa

Aloittaja Ocupa, 22.12.16 - klo:10:08

« edellinen - seuraava »

Ocupa

1,6 AEE vm -00.  Puolilämpimänä sammuu joskus, esim jos krapaa ikkunoita liian kauan.  Risteykseen tullessa meikä mielellään jarruttaa vasemmalla jalalla..  Valoista lähdettäessä käy 'kolmella' muutaman sekunnin.  Lämpimänä yleensä tyhjäkäynti on normaali.  Paitsi eilen pikkukaupungissa toisella ja kolmannella ajokerralla tyhjäkäynti pumppasi 900-1500 rpm muut. sekunnin välein.  4. ajokerta tyhjäk sit ok.  OBD vikakoodeja ei ole.  Moot l.tila-anturi vaihdettiin pari vuotta sitten.  Olisiko muita esim. anturi-ideoita?

gunman

Vaimoni edellisessä autossa oli samankaltaiset oireet. Syypää oli sökö kaasuläppä.
(auto oli -98 seat ibiza, muistaakseni sama AEE-moottori)

Sitä en muista antoiko jonkun vikakoodin, mutta edes merkkiliikkeen testerillä ei saanut yhteyttä koko
läppään, siitä tiesi, että sökö on.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Ocupa

Kiitos vinkistä. Kävin juuri lukemassa OBD-vikakoodit.  Ja kas, tullut (sit 3 viik ed lukemasta) VDCS-Lite:lla koodi 00282: ' Throttle Position Actuatior...Open Circ Intermittent' .  Auto toimii, joskus rpm pumppaa, jne.  Mutta nyt kuivina päivinä käyntihäiriöitä on vähemmän, siis myös kosteudelle arka mielestäni (puola?).
Tämä yo virheilm 'kaasuläpästä' jo esiintyi kerran 3v sitten..  Voisiko kaasuläpän purkaa, ja huoltaa.

Jultsu

Jos vikakoodina oli "open circuit" niin viittaa sähköpuolen vikaan eikä mihinkään mekaaniseen jumiin, tuossa tapauksessa ei taida paljoa puhdistelut auttaa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Ocupa

Yo 1,6 AEE vm -00 käy nyt hienosti, ja katsastettu.  Talviseisonnan jälkeen suihkuttelin liittimille kaasuläppäkotelon ympäristössä, se poisti ongelmat.  En sopeutusta yrittänyt.  Eikä katalysaattorikaan ollut pettänyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy