DCC & ei-RS?

Aloittaja P. Laaja, 10.12.16 - klo:09:17

« edellinen - seuraava »

P. Laaja

Olen miettimässä vuodenvaihteessa seuraavan auton hankintaa ja yllättäen Octavia on taas kerran lyhyellä listalla. Suurin ongelma vuoden ajossa olleessa Combissa on oman kokemukseni mukaan pintakova jousitus, joka tulee esiin etenkin taajama-ajossa. Onko jollain muun version kuin RS:n omistavalla tullut hankittu DCC nimenomaan normaalialustaiseen Combiin? Jos on, minkä verran se parantaa jousitusmukavuutta?

Saa myös vinkata, jos tietää, että DCC:llä varustettu malli olisi jossain liikkeessä koeajettavissa normaalialustaisessa Octaviassa.

pomo

Octaviasta ei ole kokemuksia, mutta edellisen mallin passatista. Erittäin hyvä, sen saa hyvinkin pehmeäksi ja sport ei ole myöskään pintakova. Oletko kokeillut uuden octavian sport alustaa? Se on yllättävän hyvä, ei pintakova. Minusta mukavampi kuin II fl mallin vakioalusta!

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: pomo - 10.12.16 - klo:09:30
Octaviasta ei ole kokemuksia, mutta edellisen mallin passatista. Erittäin hyvä, sen saa hyvinkin pehmeäksi ja sport ei ole myöskään pintakova. Oletko kokeillut uuden octavian sport alustaa? Se on yllättävän hyvä, ei pintakova. Minusta mukavampi kuin II fl mallin vakioalusta!

Enpä ole itse asiassa kokeillut. Eli sportti + DCC itse asiassa voisi olla hyvä kombo kombissa mukavuuden kannalta, jos maavara ei tipu kuin nimellisesti. Lumisena talvena Helsingin sohjohelvetissä maavaralle nimittäin on käyttöä.

Sokota09

Se on joko tai, sport-alusta tai DCC. Molempia ei voi valita samaan autoon.

Nahkamajava

Mun käsityksen mukaan dcc-alusta on samanlainen niin rs kuin normi versiossa, eli maavara ja kovuus on samanlainen. Vanteiden koko vain saa alustan tuntuman erilaiseksi.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 10.12.16 - klo:10:51
Mun käsityksen mukaan dcc-alusta on samanlainen niin rs kuin normi versiossa, eli maavara ja kovuus on samanlainen. Vanteiden koko vain saa alustan tuntuman erilaiseksi.
No ei todellakaan ole. Nimimerkillä kokemusta on...

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 10.12.16 - klo:12:21
No ei todellakaan ole. Nimimerkillä kokemusta on...

No kerro sitten kokemuksista :) Yleensä noita kokemuksia on lähinnä passatin omistajilla, okuun tai golfiin harvemmin taidetaan investoida tonnia moiseen.

Nahkamajava

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 10.12.16 - klo:12:21
No ei todellakaan ole. Nimimerkillä kokemusta on...

RS on varustetaso, ei oma malli. Ja siihen on vakiona laitettu muihin ocuihin lisävarusteena saatava 15 mm madaltava sport-alusta, eli normi ocuun ruksittu sport-alusta on vain alustan osalta samanlainen kuin RS-versiossa. DCC-alusta taas madaltaa vakiosta 10 mm ja jos tuon valitsee RS versioon, niin sporttialusta poistuu ja alusta on 5 mm korkeampi kuin perus RS:ssä.

Auton paino ja renkaiden/vanteiden paino aiheuttaa helposti tuntuman, että eri versiot tuntuvat erilaisilta. Tästä mm. johtuu, että ambiente malli kiihtyy paremmin kuin rs malli.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

pomo

Eli juuri niin, tarkoitin dcc sport asennossa. Minun käsitys on kyllä se, että lisävaruste sport-alusta on eri kuin rs:n alusta? Miksi dcc olisi octaviassa huonompi kuin passatissa/golfissa, jossa se on loistava mikä ei pidä kivi-reestä?

lumimiäs

#9
Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 10.12.16 - klo:12:48
RS on varustetaso, ei oma malli. Ja siihen on vakiona laitettu muihin ocuihin lisävarusteena saatava 15 mm madaltava sport-alusta, eli normi ocuun ruksittu sport-alusta on vain alustan osalta samanlainen kuin RS-versiossa.
No kun ei ole niin ei ole.
RS:n vakiolausta on todellakin eri kuin lisävaruste sport-alusta. On aina ollut ja on edelleen.
Poislukien 1-koppainen Octavia jota vaan jäykistettiin kaiken maailman tukivarsilla takaluukussa yms.
Kulimallista ei saa RS:ää muuten kuin vaihtamalla sen sellaiseen. Päiväunet sitten erikseen.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 10.12.16 - klo:12:48
... DCC-alusta taas madaltaa vakiosta 10 mm ja jos tuon valitsee RS versioon, niin sporttialusta poistuu ja alusta on 5 mm korkeampi kuin perus RS:ssä...

Tästä olen eri mieltä, omassa RS:ssä on DCC eikä se ole yhtään sen korkeampi kuin muutkaan RS:t.
Voisihan tuoa alkaa mittailemaankin jos joku kertoo mitat ei-DCC RS:stä.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 10.12.16 - klo:17:45
Tästä olen eri mieltä, omassa RS:ssä on DCC eikä se ole yhtään sen korkeampi kuin muutkaan RS:t.
Voisihan tuoa alkaa mittailemaankin jos joku kertoo mitat ei-DCC RS:stä.

Normi alustaisen räsän etäisyydet on lokarin kaaresta vanteen keskiön keskelle:
Edessä:375mm
Takana:374mm

Petunet

Ok, minäpä mittailen ensi viikolla kun ehdin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.12.16 - klo:18:08
Normi alustaisen räsän etäisyydet on lokarin kaaresta vanteen keskiön keskelle:
Edessä:375mm
Takana:374mm
Omassa DCC-Räsässä mitat ovat seuraavat:
Edessä 367mm
Takana 368mm
Autossa ei ole vararengasta ja tankki on puoliksi täynnä.

Petunet

Jaa niin, omanihan on siis neliveto.
Mitenkäs nuo kaksi erilaista mittaa, 2wd/4wd ja bensa vai diesel?
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

lumimiäs

Niin joo. Neliveto-dieselhän tuo minunkin Räsä on.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.12.16 - klo:18:08
Normi alustaisen räsän etäisyydet on lokarin kaaresta vanteen keskiön keskelle:
Edessä:375mm
Takana:374mm

Mitat bensa räsästä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy