Ajovalojen pesimen poiskytkentä Golf VII

Aloittaja Muhoneni, 11.10.15 - klo:10:52

« edellinen - seuraava »

Muhoneni

Tere!

Tästä aiheesta on ollut puhetta aikaisemminkin, muttei ilmeisesti seiska koppasen kanssa.
Itseäni ärsyttää tässä suuri pissapojan kulutus ja se että konepelti on tämän jälkeen ihan märkä/ kerää pölyä ja roskia.

Joku sulake pitää ilmeisesti irrottaa, koska ei ainakaan vielä toistaiseksi ole VCDS käytössä?

Osaako joku auttaa? Kiitos etukäteen! :)

arsik

Tutki ohjekirjasta onko omaa sulaketta.Epäilen että ei ole.
Yksinkertaisin tapa ottaa johto irti pesimen moottorista,mutta voi tarjota vikailmoituksia.
Kokeilemallahan tuo selviää.

heller

Joutuukohan tätä itsekin miettimään.

Mitenkäs seiskassa toimii valojen pesimet? Saan auton vasta parin viikon päästä, joten en vielä tiedä. Mutta ruikkiiko ne samalla kun lasillekin vai onko viivettä tms?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Muhoneni

Pesee ajovalot käynnistyksen jälkeen ensimmäisellä kerralla, sen jälkeen muistaakseni joka viides kerta kun pesee tuulilasin.

ptrs57

vcds:llä tuon saa muutettua järkeväksi. ts. lisätä viivettä tai harventaa välejä.
oon itse muokannut ainakin viivettä, että pitää olla pidempään pohjassa viiksi että valoille vettä tulee. ohjeita löytyy foorumin toisesta osiosta.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Eka Golf

Yksi tapa on puristaa letkut umpeen jos johtoliitoksen irroitus aiheuttaa vikakoodin.

heller

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 14.10.15 - klo:17:55
vcds:llä tuon saa muutettua järkeväksi. ts. lisätä viivettä tai harventaa välejä.
oon itse muokannut ainakin viivettä, että pitää olla pidempään pohjassa viiksi että valoille vettä tulee. ohjeita löytyy foorumin toisesta osiosta.

Tästäpä pitää etsiä lisätietoa jos ei joku ennätä linkkaamaan ohjetta köhköh.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

M_M

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Daatta

Mielestäni tein näiden ohjeiden mukaan:

LainaaJa vielä ajovalopesurien säädöstä.

(3)-windshield wiper-SRA Waschzeit = 1. pesun kestoaika (oletus 320ms), jos tähän laittaa 0ms, niin ei ajovaloille tule koskaan vettä.
(4)-windshield wiper-SRA Einweichpausenzeit = pesujen välinen aika (oletus 2000ms) eli kuinka kauan 1. pesun annetaan "pehmentää" likaa.
(5)-windshield wiper-SRA Nachwaschzeit = 2. pesun kestoaika (oletus 320ms), jos tämä on 0ms, mutta 1. pesu on päällä, tulee vettä valoille vain kerran.

Noilla asetuksilla pystyy säätämään ajovalopesurien vedenkulutusta eli mitä pitempi pesuaika, niin sitä enemmän vettä kuluu.

Koska olin jo säätänyt ajovalojen pesurien viiveen 2,5 sekuntiin, muutin myös kanavaan "(1)-windshield wiper-Anzahl betaetigungen Frontwaschanlage pro SRA Aktivierung" arvoksi 1
eli joka kerta kun lasipesurinviikseä pitää pohjassa yli 2,5 sekuntia, niin ajovaloille saa vettä jos niin haluaa (oletus on joka 5. kerta).

Väärin meni tai koodaus ei toimi, pesee edelleen aina ja joka kerta kun viiksestä vetää. Mihin kohtaan tuo 2,5s (1500ms) viive pitää määritellä, jotta vettä tulee lampuille vasta sen ajan jälkeen?  ??? Kyselee nimim. teknisesti rajoittunut
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

M_M

Kas, laitoin väärään viestiin tuon linkin. Tuossa käsiteltiinkin vain pesujen kestoaikaa, pesun aktivoitumisviive säädetään näin: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16636.msg485084#msg485084
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

seatts


Daatta: tähän kohtaan mun mielestä pitää laittaa se viive

7. Select channel 2, and adjust the activate time for folding the switch to enable headlight washers in the first place.

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Daatta

No eipä ihme jos ei käynyt järkeen, olen säätänyt vääriä asetuksia! Pitääpä katsella uudemman kerran, kiitoksia vinkeistä.  8)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Daatta

Joo, testasin. Olin sittenkin muokannut oikeaa arvoa, mutta arvo oli 300ms. eli ei paljon mitään. Laitoin sinne 2500, nyt pitäisi toimia paremmin. Muutaman kerran testasin, ensimmäisellä kertaa ruiski kuten ennenkin, mutta taisin vaan vetää kahvasti liian pitkään. Toisella kertaa toimi mielestäni kuten pitääkin, eli ei tullut vettä pikku nykäisyllä.

Nykyisessä on sama epäjohdonmukaisuus kun edellisessäkin (1M) Leonissa. Välillä vettä tulee tuulilasille ns. normaalisti, ensin vesi ja sitten vasta pyyhkijät alkavat viuhtomaan. Toisinaan lähtee ensin pyyhkijät liikkeelle ja vasta sitten tulee vettä. Tapahtuu aivan satunnaisesti.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Canonisti

Ajovalot 0 asentoon hetkeksi,niin ei tule vettä ajovaloille ;)
VW Golf Variant Comfortline 1.4 DSG 2009
VW Golf Variant Comfortline 1.2 Manual 40 Edition  2015

M_M

Sepä onkin tosi kätevää, verrattuna siihen että koodaa sen toiminnaltaan järkevämmäksi.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Antti O

#16
Voisiko joku kertoa ihan valikko kerrallaan mistä tuo löytyy. Vois laittaa vaikka että kun pitää 5 sek viikseä pidossa vasta sillon valonpesurit pesee.
VCDS kyseessä. Nykysellään pakko sammuttaa valot että voi pestä lasia.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 13.12.16 - klo:13:05
Vois laittaa vaikka että kun pitää 5 sek viikseä pidossa vasta sillon valonpesurit pesee.

Ei vois, kun maksimiarvo on 2,5 sekuntia.

Moduulin 09 adaptaatiokanava "(2)-Windshield wiper-SRA Verzoegerungszeit".

Vaatineeko security accessin ensin, en muista enää. VCDS osaa kertoa koodin kun avaa sen security accessin ja vie kursorin sen numerokentän päälle.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Antti O

Onko siihen mitään muuta järkevää keinoa saada ne pesemään harvemmin? Leimallahan niitten on kuitekin jotenki toimittava. Sulake pois?

M_M

Tjaa, aika helppoa on minusta ollut ruiskia vettä lasille alle 2,5s pätkissä jolloin valoja ei turhaan pestä.

Toki voisi tehdä niinkin, että muuttaa sitä aikaa kuinka monen lasinpesun välein valot pestään: "(1)-windshield wiper-Anzahl betaetigungen Frontwaschanlage pro SRA Aktivierung"

En ole kokeillut mikä siihen on maksimi, mutta jos siihen saisi vaikka 50 niin lamput pestäisiin ensimmäisellä lasinpesulla ja sen jälkeen seuraavan kerran 50 pesun jälkeen. Ei siellä katsastuksessa kuitenkaan tutkita muuta kuin niiden toiminta ensimmäisellä pesukerralla. Laskuri nollautuu sammuttamalla auto välissä. Ehkä jopa laittamalla valot pois ja takaisin?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Antti O

Nimenomaan kun ajan lyhyitä matkoja se ei ole vaihtoehto että se pesee aina heti kun viiksestä nykäsee. Mutta yritän tolla 2.5sek että pätkissä pesisi. Bemarissa se oli oletuksena tollain että piti aika monta sekuntia pestä lasia ennenkun valonpesurit aktivoitu, huomattavasti fiksumpi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy