Composition colour ja bluetooth handsfree

Aloittaja avtsi, 05.12.16 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

avtsi

Terve,

saatiin yksi uusi VAG-kuski, kun 20-vuotias volvo lähti vehreämmille laitumille, ja tilalle tuli seiskakoppanen golffi highline varustetasolla. Auton myynyt liike mainosti myynti-ilmoituksessa bluetooth handsfreetä (vaatimuksena puhelimen handsfree profiili), ja monitoimiratista nuo puhelinnapitkin löytyvät. Ei ostopäivänä kuitenkaan saatu myyjän kanssa selvitettyä, kuinka se saadaan toimimaan, ja asia luvattiin selvittää.

En ole nyt viikon aikana saanut mitään lisätietoa asiasta, ja kun olen itse koittanut kaivella tietoa netistä, en ole oikeastaan mitään löytänyt. Viittaisi vähän siihen, ettei tuota ominaisuutta tässä mediajärjetelmässä olisikaan? Nuo bluetooth handsfree keskustelut painottuivat pykälän paremman järjestelmän, composition median, yhteyteen. Pari mainintaa löytyi, että tuon ominaisuuden saisi jotenkin "avattua" myös tässä colour mallissa.

Osaisiko joku sanoa, miten asia on? Tuo olisi ominaisuus mitä kovasti kaipaisin, kun en haluaisi temppuilla ylimääräisten korvanappien kanssa.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Herr K

Onko kyseessä esim. alla olevasta linkistä löytyvä malli, jossa ei ole erikseen PHONE-nappia?

http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/radionav-start/Composition-Colour.html

Tuossa ei tosiaan taida olla bluetooth handsfreetä vakiona. Mahdollisesti erikseen myytävän Touch Phone-kitin kanssa voisi ilmeisesti saada bluetoothin toimimaan.

VW Passat Variant GTE

avtsi

Jep, juurikin tuo malli kyseessä. Mitähän tässä tilanteessa nyt voisi sitten tehdä, en haluaisi hankalaksi asiakkaaksi ryhtyä, kun liikkeen palveluita tulee käytettyä tulevaisuudessakin huollon merkeissä, mutta harmittaa luvatun ominaisuuden puuttuminen. Minkälaista hyvitystä on realistista vaatia? Nyt on kuitenkin kyseessä lähes uutta vastaava ja liikkeen myymä auto, joten kai heillä jonkinlainen vastuu on auton myyntitietojen oikeellisuudesta, vaikka en itse tätä varmistanutkaan ennen kauppojen tekemistä?

Tapaan torstaina myyjän kesärenkaita hakiessani, joten pitää keskustella asiasta silloin. En nyt sano, että tuntisin oloni vielä huijatuksi, mutta kun auto luvattiin myös katsastaa ennen luovutusta minulle, ja rekisteriotteen mukaan katsastus on viimeksi tehty tammikuussa 2016 ja seuraava katsastusväli 11/2017-2/2018, niin ei nyt ihan paraskaan fiilis jäänyt. Tässä tapauksessa kyllä itse ensin kysyin heiltä takaavatko, että menee läpi katsastuksesta tammikuussa, kun luulin sen olevan ajankohtaista. Eli istutin ajatuksen siitä heille itse, mutta eivät korjanneetkaan missään välissä, ettei katsastus ollutkaan ajankohtaista.

Itse autoon olen siis kyllä tyytyväinen ollut, mutta lievää epäluottamusta herättänyt tämä toiminta kauppojen yhteydessä.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

M_M

En ole seiskagolfiin perehtynyt, mutta eihän näissä enää ole perintönä sitä mikä ainakin kutosessa ja vitosessa vielä oli?

Eli autossa voi olla bluetooth-handsfree, mutta radion kautta ei pääse käsiksi mihinkään sen toimintoihin. Ainoa käyttöliittymä noissa yhdistelmissä oli se mittariston keskinäyttö. Sitten jos vielä puuttui monitoimiratti, niin aika monelta jäi pääsemättä bluetoothiin käsiksi kun piti ensin kaivaa manuaalista konsti siirtyä sinne monitoiminäytön päävalikkoon (oliko se nyt alas-näppäin vai reset-näppäin jota piti pitää hetki pohjassa...).

Mutta en tosiaan tiedä miten se tässä tapauksessa menee. Penkoisin kuitenkin sen mittariston keskinäytön huolellisesti läpi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy