Kirjoittaja Aihe: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia  (Luettu 82583 kertaa)

Poissa Popovice

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #90 : 21.05.21 - klo:11:27 »
Ainakin 2020 mallisesta 40 TDI:stä löytyy MMI valikoista mahdollisuus kytkeä rullaustoiminto pois päältä.

Poissa TimoK

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #91 : 21.05.21 - klo:12:06 »
Sitä koitin itsekin etsiä valikoista löytyiskö, mutta en ainakaan noin äkkiseltään löytänyt. Osaisko joku sanoa onko mahdollista - 16 vuoden autossa.

Poissa nasse

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #92 : 21.05.21 - klo:13:19 »
Ainakin 2020 mallisesta 40 TDI:stä löytyy MMI valikoista mahdollisuus kytkeä rullaustoiminto pois päältä.

Mistä kohtaa se sieltä tarkalleen löytyy? 2021 40 TFSI:stä en ole mitenkään onnistunut tätä löytämään, eli ovatkohan sitten estäneet tuon mahdollisuuden vihreyden nimissä.

Poissa Seamaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #93 : 21.05.21 - klo:15:13 »
Mistä kohtaa se sieltä tarkalleen löytyy? 2021 40 TFSI:stä en ole mitenkään onnistunut tätä löytämään, eli ovatkohan sitten estäneet tuon mahdollisuuden vihreyden nimissä.

Tuo olisi kiva itsekin tietää, mutta veikkaan että vihreyden nimissä estetty, se kun vaikuttaa päästöihin ja sitä kautta veroihin, niin ei pystyne vapaa rullausta poistamaan veikkaisin

Poissa Seamaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #94 : 21.05.21 - klo:16:13 »
Tuo olisi kiva itsekin tietää, mutta veikkaan että vihreyden nimissä estetty, se kun vaikuttaa päästöihin ja sitä kautta veroihin, niin ei pystyne vapaa rullausta poistamaan veikkaisin

Vielä hetken minulla olevassa -21 mallin A3;sa saa rullauksen moottorijarrutukselle jos ratin manuaalivaihtajasta nykäsee isomman tai pienemmän vaihteen, onko A4 tämä mahdollisuus ?

Poissa Popovice

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #95 : 21.05.21 - klo:17:20 »
Mistä kohtaa se sieltä tarkalleen löytyy? 2021 40 TFSI:stä en ole mitenkään onnistunut tätä löytämään, eli ovatkohan sitten estäneet tuon mahdollisuuden vihreyden nimissä.
Taisi löytyä kohdasta Auto -> Taloudellisuusavustin -> Älykäs rullaustoiminto (päälle/pois) tjsp.

Poissa TimoK

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #96 : 03.06.21 - klo:09:10 »
Onhan tolla nyt oppinut silleen ajamaan, et jos haluaa säästää bensaa/jarrupaloja, niin nostaa kaasun reilusti ennen risteystä ja rullaa hetken vapaalla ja sit ennen risteystä nykäsee vaihekepistä taaksepäin sportille niin tulee moottorijarrutuus mukaan.

Poissa PuunHalaaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #97 : 12.06.21 - klo:16:13 »
Aloin aamulla kuntelemaan 70 tkm ajettun -18 G-tronin tyhjäkäyntiä "kylmästä" starttaamisen jälkeen. Vaihde vapaalla ja kierrosten laskiessa normaalille tasolle alkaa moottoritilasta kuulua kihnuttavan naputtava epäsäännöllinen ääni. Ei sitä nyt ihan kolinaksi voi sanoa kuitenkaan. Ääni loppuu, kun laittaa vaihteen joko R tai D. Lämpimänä ääntä ei kuulu. Mielestäni äänilähde on vaihteiston suunnalla. Onko muilla havaittavissa samaa ääntämistä viileänä/kylmänä? Onko näistä kuinka antaututunut noita kaksoismassavaihtipyöriä? Kuvittelisin, että tuo laatikko ei tuon G-tronin 270nm väännöillä ole kovin liki "limittiä"...
58 tkm on vaihdettu öljyt, eli huollot pitäisi olla kunnossa.
Audi A4 G-Tron

Poissa PuunHalaaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #98 : 13.06.21 - klo:10:38 »
Aloin aamulla kuntelemaan 70 tkm ajettun -18 G-tronin tyhjäkäyntiä "kylmästä" starttaamisen jälkeen. Vaihde vapaalla ja kierrosten laskiessa normaalille tasolle alkaa moottoritilasta kuulua kihnuttavan naputtava epäsäännöllinen ääni. Ei sitä nyt ihan kolinaksi voi sanoa kuitenkaan. Ääni loppuu, kun laittaa vaihteen joko R tai D. Lämpimänä ääntä ei kuulu. Mielestäni äänilähde on vaihteiston suunnalla. Onko muilla havaittavissa samaa ääntämistä viileänä/kylmänä? Onko näistä kuinka antaututunut noita kaksoismassavaihtipyöriä? Kuvittelisin, että tuo laatikko ei tuon G-tronin 270nm väännöillä ole kovin liki "limittiä"...
58 tkm on vaihdettu öljyt, eli huollot pitäisi olla kunnossa.
Tieto vapauttaa ainakin vähän  :)
Uuden tyyppinen vauhtipyörä on aika hyvin esitelty tällä videolla ja pieneen ääntämiseen tyhjäkäynnillä löytyi aika hyvä selitys tästä viedeosta noin 7min 20 sek eteenpäin...
https://www.youtube.com/watch?v=YRxrajJCLr0
Audi A4 G-Tron

Poissa PuunHalaaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #99 : 18.12.21 - klo:17:09 »
Vaihdetaanko dq381 lootaan suodatin öljynvaihdon yhteydessä? Suodatinta ainakin saa, mutta eihän se tarkoita, että sen vaihto huolto-ohjelmaan kuuluu  ::)
Audi A4 G-Tron

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.607
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #100 : 18.12.21 - klo:17:14 »
DQ381 on vaihteisto autoihin joissa on moottori poikittain, joten sitä tuskin A4 Audissa on.

Kuvittelisin siellä olevan ennemmin DL382. Siihen ei vaihdeta suodatinta öljynvaihdon yhteydessä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Superb 2.0TDI 4x4 DSG -17
Kia e-Niro 64kWh Business Luxury -21

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.547
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #101 : 18.12.21 - klo:17:22 »
Tänään tuli ihme oire. Ajelin ja huomasin että auto ei vaihda 7:lle millään. Normaalisti se menee jossain 85 km/h kohdalla päälle, mutta nyt ei edes sadassa. Manuuaalillakaan ei mennyt 7:lle, ihan kuin 6:nen olisi ollut ison vaihde.  Räpläsin drive selectiä muutaman kerran ja sitten alkoi toimimaan taas normaalisti. Pitääkö olla huolissaan ?

Poissa PuunHalaaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #102 : 18.12.21 - klo:22:12 »
 
DQ381 on vaihteisto autoihin joissa on moottori poikittain, joten sitä tuskin A4 Audissa on.

Kuvittelisin siellä olevan ennemmin DL382. Siihen ei vaihdeta suodatinta öljynvaihdon yhteydessä.
Kiitos korjauksesta, löytämäni lähde oli hivenen virheellinen.
Ja homma selvä, ei tarvii vaatia suodattimen vaihtoa  :)
Audi A4 G-Tron

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 231
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #103 : 19.12.21 - klo:13:44 »
Tänään tuli ihme oire. Ajelin ja huomasin että auto ei vaihda 7:lle millään. Normaalisti se menee jossain 85 km/h kohdalla päälle, mutta nyt ei edes sadassa. Manuuaalillakaan ei mennyt 7:lle, ihan kuin 6:nen olisi ollut ison vaihde.  Räpläsin drive selectiä muutaman kerran ja sitten alkoi toimimaan taas normaalisti. Pitääkö olla huolissaan ?
Kuulostaa ihan dieseliltä ja hiukkassuodattimen poltolta mutta teikäläisellä lienee bensa... toki onhan tuoreemmissa bensoissakin DPF, ei kyllä omaa kokemusta...

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.547
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #104 : 21.12.21 - klo:13:26 »
Kuulostaa ihan dieseliltä ja hiukkassuodattimen poltolta mutta teikäläisellä lienee bensa... toki onhan tuoreemmissa bensoissakin DPF, ei kyllä omaa kokemusta...

Huolto piti varata muutenkin autolle, niin otin asian puheeksi. DPF:ää  epäilivät.  ( En tiennyt että tässä sellainen edes on ). Tutkailevat tuotakin huollon yhteydessä.

Poissa mfroberg

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 999
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #105 : 21.12.21 - klo:15:04 »
Ei ole bensoissa Diesel particel filteriä (DPF) mutta Gasoline particel filtteri (GPF) kyllä, sama asia toki.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa A4blackavantB8

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #106 : 21.12.21 - klo:21:53 »
Kerrohan Flat sitten mitä löytyi! Oudoltahan toi kuulostaa,kun ei vanhasta autosta olekaan kyse.

Poissa Needleman

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #107 : 29.12.22 - klo:20:15 »
Millaisia kokemuksia -18 vuoden A4 etuveto 1.4 TFSI automaatista?
Onko tekniikka sama kuin vw ja skodassa vain eri mallinimillä? Eli vaivaako autoa mahdollisesti samat viat kuin dsg laatikkoja eli alkaa ravistamaan noin 100 tkm kohdalla?

Poissa moukula

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #108 : 23.05.23 - klo:11:17 »
Olen tässä justiinsa ostamassa vuosimallin 2017 A4 Quattroa 2.0 TDI-koneella, vajaa 170tkm ajettu. Tuossa on vuoden takuu autoliikkeen puolesta, niin minkälaisiin asioihin kannattaisi vaihteiston suhteen kiinnittää huomiota? Koeajolla kaikki toimi erittäin hyvin ja oli mukava ajaa.

Poissa Popovice

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #109 : 23.05.23 - klo:14:38 »
Olen tässä justiinsa ostamassa vuosimallin 2017 A4 Quattroa 2.0 TDI-koneella, vajaa 170tkm ajettu. Tuossa on vuoden takuu autoliikkeen puolesta, niin minkälaisiin asioihin kannattaisi vaihteiston suhteen kiinnittää huomiota? Koeajolla kaikki toimi erittäin hyvin ja oli mukava ajaa.
Tähän ja myös edelliseen viestiin viitaten, ei kai noissa pitkittäiskoneisissa S-troniceissa ole mitään sen suurempia murheita ollut. Itellä menossa kolmas A4 kyseisellä lootalla (molemmat TDI) ja vaihteistot on pelanneet kuin unelma. Suurin ero VAG-konsernin sisällä taitaakin olla juuri siinä että nuo keskiluokan Volkkarit, Skodat ja Seatit on varustettu poikittaiskoneilla ja näillä huonomaineisilla DSG-lootilla kun taas Audi-puolella on onneksi pitäydytty pitkittäismoottorisessa rakenteessa.

Poissa autofanaatikko

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.402
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #110 : 23.05.23 - klo:16:56 »
Tähän ja myös edelliseen viestiin viitaten, ei kai noissa pitkittäiskoneisissa S-troniceissa ole mitään sen suurempia murheita ollut. Itellä menossa kolmas A4 kyseisellä lootalla (molemmat TDI) ja vaihteistot on pelanneet kuin unelma. Suurin ero VAG-konsernin sisällä taitaakin olla juuri siinä että nuo keskiluokan Volkkarit, Skodat ja Seatit on varustettu poikittaiskoneilla ja näillä huonomaineisilla DSG-lootilla kun taas Audi-puolella on onneksi pitäydytty pitkittäismoottorisessa rakenteessa.

No paremmat S-Tronnicit on tietty vaan niissä Audeissa missä on pitkittäismoottorit. A1 ja A3 ei esimerkiksi ole ja olikohan Q3:kaan. Audin etu on myös se että niissä kaikissa Audeissa missä on se parempi laatikko on myös öljyssä uivat kytkimet vaikka olisi kuinka mopo malli. 

Poissa jarih

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #111 : 31.05.23 - klo:23:26 »
En tiedä näistä paremmista S-Tronic laatikoista, muttta omassa A4 (vm. 2019):ssa se ei ainakaan ole sitä.
Edellisessä VW Passat 2.0 TDI vm2012 oli paljon parempi laatikko  (DSG6). Se ei maantienopeuksissa vatkannut 6. ja 7. vaihteiden välillä koko ajan (ei ollut 7. vaihdetta). Lisäksi liikkeelle lähtö oli erittäin paljon pehmeämpi. Olin aika tyrmistynyt näistä havainnoista.
Audi A4 Avant 40 TDI 140 kW quattro S tronic, Yaris Hybrid HSD

 



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi