A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia

Aloittaja McInen, 26.11.16 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

McInen

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 09.01.19 - klo:21:27
Ja jepulis, mulla on juuri tuo videon ääni. Pitääkin mennä seuraavaksi AC:lle huollettavaksi. Laakkosen tiskillä vastattiin vonkunasta mainittuani "normaali ääni, monet kysyneet". Huoh.
Omani kävi tänään Laakkosella etukameran kunnostuksessa (kampanja) ja samalla pyysin vielä kerran tarkistamaan tämän vonkuna-asian. Sanoin, että nyt pitäisi jokin päivitys löytyä. Ja kyllä vaan, löytyihän se ja asennettiin. Kesällä ei vielä ollut kun viimeksi kyselin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: McInen - 10.01.19 - klo:20:03
Omani kävi tänään Laakkosella etukameran kunnostuksessa (kampanja) ja samalla pyysin vielä kerran tarkistamaan tämän vonkuna-asian. Sanoin, että nyt pitäisi jokin päivitys löytyä. Ja kyllä vaan, löytyihän se ja asennettiin. Kesällä ei vielä ollut kun viimeksi kyselin.

Kiitos tiedosta, pitääkin sitten antaa laakkoselle uusi mahdollisuus koska auto ostettu sieltä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

TLU13

Vaihteistoöljyn vaihtovälihän tässä oli 60tkm, voisiko öljyn ominaisuudet huonontua jo ennen sitä?  ::)

Jollain foorumilaisella taisi myös olla laatikossa reilu öljyvajaus jo auton tehtaalta rullatessaan. Maalaisjärkeillen juuri tuo voisi aiheuttaa pumpun ylimääräistä ääntelyä.

Tuommoiset perusjutut olisi varmaan hyvä vaatia huollon ensimmäisenä ihan oikeasti tarkistamaan jos laatikko oireilee.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

tarmotjmj52

MOi

Mikähän s tronic vaihteisto tyyppi tuossa minun audi a6 c7 2015 2.0 110kw mahtaa olla. Olen tuossa yrittänyt sitä tietoa etsiä mutta tuntuu vähän vaikealta täsmätiedon  löytyminen.
TJMJ

Arcca

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 12.01.19 - klo:07:54
Vaihteistoöljyn vaihtovälihän tässä oli 60tkm, voisiko öljyn ominaisuudet huonontua jo ennen sitä?  ::)

Jollain foorumilaisella taisi myös olla laatikossa reilu öljyvajaus jo auton tehtaalta rullatessaan. Maalaisjärkeillen juuri tuo voisi aiheuttaa pumpun ylimääräistä ääntelyä.

Minulla on vaihteistonöljyt jo kertaalleen vaihdettu, en huomannut vaihdosta mitään vaikutusta tuohon ääneeen.

mi16

Itsellä n.93tkm ajettu auto ja tuo ääni on ollut aina läsnä. Onko joku jonka laatikko on hajonnut tuostä äänestä? Minulla laatikko toimii edelleen hyvin.
Joku edellinen keskustelija kertoi että päivityksen jälkeen laatikosta tuli E moden kaltainen Dynamik tilassakin, ei kiitos. En halua sellaista päivitystä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tarmotjmj52 - 12.01.19 - klo:08:52
MOi

Mikähän s tronic vaihteisto tyyppi tuossa minun audi a6 c7 2015 2.0 110kw mahtaa olla. Olen tuossa yrittänyt sitä tietoa etsiä mutta tuntuu vähän vaikealta täsmätiedon  löytyminen.
TJMJ
Ei 100% varmaa tietoa tämäkään, mutta ei oikein ole muita vaihtoehtoja s tronic:eissa kuin:
7- vaihteinen etuveto: DL382-7F
(quattro: DL501-7Q .. nelivetoja ei ole 110kw koneella)

Jos siis on stronic, eikä multitronic, jolloin olisi ML402-6F.

TLU13

Onko päivityksellä muuten ollut minkäänlaista muutosta vaihteiston D+comfort yhdistelmällä tapahtuvaan liian isolla vaihteella jurnuttamiseen loivissa ylämäissä?

a4b8

Toisilla ääni alkanut jo heti "uudesta" toisilla 5 000 km alkaen, tuntuu vaihtelevan.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Fatalerror

Nyt päivityksestä 2vk ja 300km ajettuna, eikä viel ääntä laatikosta (koputtaa puuta).

Luin Audi forum UK, et jollain oli vuon 2015 sama ongelma ja lopult koko laatikko vaihdettiin uuteen koska sielt löydettiin metallilastuja .. :o

Further Update.

After the new turbo didn't cure the noise, Audi Germany got involved and requested data from the gearbox - essentially I think to establish it hadn't been abused, or torque levels exceeded which could indicate remapping etc. They then asked for the gearbox sump to be removed and examined, which showed metal particles in the box despite it having new oil only 7 weeks ago. They then suggested it needed a new gearbox.

At this stage it was passed back to Audi UK as I was 5 weeks out of warranty when I took the car in. Very annoyingly the noise was there at the last service, but I didn't mention it. It only made the noise when warm, and it takes a 40 minute drive to get it warm enough, so I would have had the usual, couldn't recreate the problem scenario - so I talked myself out of mentioning it. A few weeks after the service I thought the noise had changed, and by the time I took it in, the warranty had expired - a valuable lesson learnt - any issues, get it on record straightaway - even by phone as all helps. Presumably the oil change had disturbed the metal particles?

I am now waiting on a new gearbox to arrive from Germany. Audi has contributed to the cost which otherwise retail cost of a new gearbox fitted I am told is £10k inc vat. My contribution is enough to hurt, and ***** my annoyance having not raised it, but it could have been a whole lot worse. I have also got a new turbo fitted in the process, and by the time I get it back, I will have put 2000 miles on the loan car, so I will have to keep repeating that to myself to ease the pain.
Audi A4 Sedan -17 Business Sport Summer Edition 2,0 TFSI 140Kw S-tronic.

Arcca

^Onkohan tuossa varmasti sama ongelma? Tämän perusteella ei ole: "...It only made the noise when warm, and it takes a 40 minute drive to get it warm enough..."

Ainakin minulla ääni kuuluu kutakuinkin samantien, ei vaadi lämpenemistä. Melkeinpä päinvastoin, noin 400 metrin ajon jälkeen eli suht kylmänä kuuluu varmimmin.

Jos vaan jaksat Fatalerror, pistä tänne edelleen tietoa kuinka matkan edetessä ääni pysyy poissa.

a4b8

Onkohan ääni vain vuosimalleissa -16 ja -17?
mm
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic

a4b8

Taitaa totuuden selville saaminen olla pitkissä kantimissa? Vasta 3 vuotta vikaa etsitty!
mm
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic

Fatalerror

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 13.01.19 - klo:14:57
^Onkohan tuossa varmasti sama ongelma? Tämän perusteella ei ole: "...It only made the noise when warm, and it takes a 40 minute drive to get it warm enough..."

Ainakin minulla ääni kuuluu kutakuinkin samantien, ei vaadi lämpenemistä. Melkeinpä päinvastoin, noin 400 metrin ajon jälkeen eli suht kylmänä kuuluu varmimmin.

Jos vaan jaksat Fatalerror, pistä tänne edelleen tietoa kuinka matkan edetessä ääni pysyy poissa.

Minulla se pumpun ääni ilmeni vasta auton lämmennettyä. Se oli ongelmana, kun ekaa kertaa helmikuus '18 menin valittaa siitä AC airporttiin, ne koeajo autoni kylmänä ja vaan 12km matkan ja vikakoodien jälkeen sit heitettiin kädet ylös.

Jhees kirjoittelen ! Viel on omas kesäkuuhun asti takuut, niin korvat höröl ajelen!  ;) ;D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.01.19 - klo:09:27
Aina pissapojan pumpusta ajovakautukseen ja ABS jarruihin.
Kyllä ongelma selvästi pyrkii korjaamaan jotain vaihteistossa jolloin pumppu yrittää korjata jotain tilannetta.
Totta, kyllä tämä on ihan selvästi vaihteistojuttu.
Huomaa hyvin, että ääni kuuluu vaihteen vaihtumisiin liittyen.

Tuohon lämpenemiseen liittyen niin vaikka sanoin, että minulla esiintyy kylmänä, niin on minullakin tallilämmin +15 asteen auto ollut eli öljyt notkeet. Mutta mitään 40 minuutin ajoa ei ole tarvinnut.

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 13.01.19 - klo:17:15
Taitaa totuuden selville saaminen olla pitkissä kantimissa? Vasta 3 vuotta vikaa etsitty!
Valmistaja varmaan tietää tarkalleen mistä johtuu, ehkäpä on niin kallis korjata oikealla tavalla, että asia venyy.
Tai softan vääntäminen kesti. Katsellaan nyt kuinka tuo softakorjaus auttaa itse kullakin. Kyllä minäkin jossain vaiheessa sen haen.

Fatalerror

Jeeees! ATF pumpun ääni palasi tänään kotimatkal! Ã,,äni on pahempi, kuin ennen päivitystä. Ennen ujellus kuulu vain hidastaessa , mutta nyt kiihdyttäessä ja ujellus on paljon kovempi ja pitempi kestoisempi. 12 päivää ja 480km kesti :o. Huomen sähköpostittelua AC suuntaan.  :'(

Fatalerror

Arcca

Onhan tämä vaimea ulina harmillista ja erikoinen juttu. Juuri ja juuri siihen kyllä tottuu jos muuta probleemaa siitä ei tule.
Tuollainen videotallenne on kyllä hyvä todisteeksi.

Tämän takia, ja vaihtojen huomaamattomuuden perusteella on ikävä edellisen auton (Passat 2l TDI) DSG6:sta. Oli täysin moitteeton sen ajan mitä oli itsellä (114tkm).

Toki tämän Audin Stronicin coasting toiminto on aika hyvä bensaa säästämään kun siihen olen nyt tottunut.

TLU13

Foorumin innostamana olen yrittänyt omastani vaihteiston vinkunoita kuulostella, mutta en ole onnistunut kuulemaan yhtikäs mitään. (Kopkop) Yhdestä 25tkm ajetusta vaihdokista kuulin kyllä vaihteiston ulinaa.
Omassa 43tkm mittarissa

optilab

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 16.01.19 - klo:11:32
Foorumin innostamana olen yrittänyt omastani vaihteiston vinkunoita kuulostella, mutta en ole onnistunut kuulemaan yhtikäs mitään. (Kopkop) Yhdestä 25tkm ajetusta vaihdokista kuulin kyllä vaihteiston ulinaa.
Omassa 43tkm mittarissa

Ei ulise minullakaan. Ajettu nyt 51tkm. Onko näissä nelikoissa eri askit, kuin etuvetoisissa? Voisiko olla vain etuvetoisten ongelma?
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

M_M

Lainaus käyttäjältä: optilab - 16.01.19 - klo:11:47
Onko näissä nelikoissa eri askit, kuin etuvetoisissa?

Pohjimmiltaan sama DL382, toki tuohan neliveto jokusen osan lisää joten varmaksi ei voi sanoa, onko ongelma vain etuvetoisten vai ei.

Arcca

Joo, voin kuitata, minulla on etuvetoinen jossa on tuo ääni.

Ihan hyvä pointti tuo jälleenmyynti.
Minulla poikakin, joka ei ole yhtään autoista kiinnostunut, sanoi oma-aloitteisesti "mikä toi ääni on?"

Rauska

Lainaus käyttäjältä: optilab - 16.01.19 - klo:11:47
Ei ulise minullakaan. Ajettu nyt 51tkm. Onko näissä nelikoissa eri askit, kuin etuvetoisissa? Voisiko olla vain etuvetoisten ongelma?
Ei myöskään minulla, neliveto on....ja mittarissa nyt lähes 60 tkm.

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Enskatus

Juu ei kuulu täälläkään 2.0 TDI quattrossa. Ainut, mikä häiritsee, on tuo jyrinä isommilla vaihteilla, kun ei laatikko tajua vaihtaa pienemmälle...

Juupa

Kyllä minulla nelivedossa kuuluu tämä sama ulina. Uutena sitä ei kuulunut vaan alkoi jossain 10t kieppeillä.
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

Dis

Kuuluuko tuo surina jos käyttää coasting - ominaisuutta? Samasta surinasta olen myös valitellut huoltoon. Ja bensa nelikko kyseessä.

Juupa

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.01.19 - klo:21:34
Samoissa kilsoissa alkoi minullakin.
Mee päivityttään se auto siihen on jonkinmoinen ratkaisu löytynyt.
Ikävä ominaisuus johon maahantuojan huollon lausuma "ei aiheuta toimenpiteitä".
Mielestäni tuo ääni ei kuulu tuohon autoon.

Maanantaiksi on päivitys varattu. Huollossa lukivat tiedotetta asiasta, jonka mukaan ääni kuuluu olla pumpussa, mutta päivityksellä voidaan ääntä saada hiljaisemmaksi.
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

mi16

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 23.01.19 - klo:20:20
On sinänsä jännä juttu. Minulla herää aina kysymys miksi sitä pumpun uikutusta ei uutena kuulu.

Edelleenkään kukaan ei ole raportoinut pumpun eikä laatikon rikkoutumisesta. Kannattaisiko tämä jankkaaminen rauhoittaa kunnes jollain on osoittaa, että kyseessä on vika.
Itse olen tällä hetkellä sitä mieltä, että  kyseessä on pumpun ääni, ei vika.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Fatalerror - 15.01.19 - klo:18:26
Jeeees! ATF pumpun ääni palasi tänään kotimatkal! Ã,,äni on pahempi, kuin ennen päivitystä. Ennen ujellus kuulu vain hidastaessa , mutta nyt kiihdyttäessä ja ujellus on paljon kovempi ja pitempi kestoisempi. 12 päivää ja 480km kesti :o. Huomen sähköpostittelua AC suuntaan.  :'(

Mitäköhän tälle tapaukselle kuuluu nykyään?

Fatalerror

Nonniin! Sori etten ole kirjoitellut mitään vähään aikaan tänne koskien oman A4 ATF pumpun ujelluksesta.

Elikkäs auto oli AudiCenteril useamman päivän tutkittavana ja mekaanikko sai äänen esiintymään koeajossa ja hänen tuomio oli , että täysin normaalia... eli käyttömukavuuteen liittyvä asia. Sitä eivät osanneet sanoa, että miksi ujellus tuli takaisin valmistajan ohjelmistopäivityksen jälkeen, jonka piti poistaa tämän ujellus ongelman.
S-Tronicin tuotannossa ei tämän suhteen muutoksia ja ei vaikuta toimintaan, käyttöikään, yms. Pitää vaan purra poskilihaa aina, kun ujellus alkaa! Mikä on täysin uskomatonta "premium" luokan autolta!

Mutta nyt päästään sitten seuraavaan asiaan... Perjantai iltana lähin ajaa autollani, olin ajannut 600m ja odotin valojen vaihtoa, kunnes huomio piip ääni kajahti ja näytölle iskeyty teksti "gearbox malfunction you can continue driving"! :o :o :o Myöhemmin tein OBDelevenil koodien haun ja näytti koodia P17F600 Solenoid for parking lock! Ihan hyvin alle 2v ikäiselle autolle, jolla ajettu 29tkm. Noh maanantaina taas soittoa AC suuntaan... (en usko tämän vian liittyvän ATF pumpun ujellukseen.)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy