Kirjoittaja Aihe: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia  (Luettu 19694 kertaa)

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #30 : 10.01.19 - klo:16:04 »
Eihän näissä pitänyt mitään ujelluksia olla. Sen sijaan vittuilua kylläkin riitti.

Poissa McInen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #31 : 10.01.19 - klo:20:03 »
Ja jepulis, mulla on juuri tuo videon ääni. Pitääkin mennä seuraavaksi AC:lle huollettavaksi. Laakkosen tiskillä vastattiin vonkunasta mainittuani "normaali ääni, monet kysyneet". Huoh.
Omani kävi tänään Laakkosella etukameran kunnostuksessa (kampanja) ja samalla pyysin vielä kerran tarkistamaan tämän vonkuna-asian. Sanoin, että nyt pitäisi jokin päivitys löytyä. Ja kyllä vaan, löytyihän se ja asennettiin. Kesällä ei vielä ollut kun viimeksi kyselin.

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.575
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #32 : 10.01.19 - klo:20:27 »
Omani kävi tänään Laakkosella etukameran kunnostuksessa (kampanja) ja samalla pyysin vielä kerran tarkistamaan tämän vonkuna-asian. Sanoin, että nyt pitäisi jokin päivitys löytyä. Ja kyllä vaan, löytyihän se ja asennettiin. Kesällä ei vielä ollut kun viimeksi kyselin.

Kiitos tiedosta, pitääkin sitten antaa laakkoselle uusi mahdollisuus koska auto ostettu sieltä.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport, Argus brown, sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #33 : 11.01.19 - klo:17:33 »
Mun A4 B9 auto päivitettiiin tuon pumpun uikutuksen takia .  Muutama vikko oli OK ei mitään uikutusta. Nyt tällä viikolla sama uikutus palasi jälleen. Mitä ihmeen ongelmaa se pumppu siellä laatikossa yrittää korjata. :-\

Poissa TLU13

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #34 : 12.01.19 - klo:07:54 »
Vaihteistoöljyn vaihtovälihän tässä oli 60tkm, voisiko öljyn ominaisuudet huonontua jo ennen sitä?  ::)

Jollain foorumilaisella taisi myös olla laatikossa reilu öljyvajaus jo auton tehtaalta rullatessaan. Maalaisjärkeillen juuri tuo voisi aiheuttaa pumpun ylimääräistä ääntelyä.

Tuommoiset perusjutut olisi varmaan hyvä vaatia huollon ensimmäisenä ihan oikeasti tarkistamaan jos laatikko oireilee.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Poissa tarmotjmj52

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #35 : 12.01.19 - klo:08:52 »

MOi

Mikähän s tronic vaihteisto tyyppi tuossa minun audi a6 c7 2015 2.0 110kw mahtaa olla. Olen tuossa yrittänyt sitä tietoa etsiä mutta tuntuu vähän vaikealta täsmätiedon  löytyminen.
TJMJ

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.575
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #36 : 12.01.19 - klo:10:05 »
Vaihteistoöljyn vaihtovälihän tässä oli 60tkm, voisiko öljyn ominaisuudet huonontua jo ennen sitä?  ::)

Jollain foorumilaisella taisi myös olla laatikossa reilu öljyvajaus jo auton tehtaalta rullatessaan. Maalaisjärkeillen juuri tuo voisi aiheuttaa pumpun ylimääräistä ääntelyä.

Minulla on vaihteistonöljyt jo kertaalleen vaihdettu, en huomannut vaihdosta mitään vaikutusta tuohon ääneeen.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport, Argus brown, sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa mi16

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Audi A4 2.0 TDI 140kWQ, Audi A3 e-tron
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #37 : 12.01.19 - klo:10:19 »
Itsellä n.93tkm ajettu auto ja tuo ääni on ollut aina läsnä. Onko joku jonka laatikko on hajonnut tuostä äänestä? Minulla laatikko toimii edelleen hyvin.
Joku edellinen keskustelija kertoi että päivityksen jälkeen laatikosta tuli E moden kaltainen Dynamik tilassakin, ei kiitos. En halua sellaista päivitystä.

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #38 : 12.01.19 - klo:10:36 »
Tuo ääni ei kuitenkaan kuulu tuohon vaihteistoon eikä sitä uutena siinä ole.
Ääni alkaa kuulumaan 15 tkm....ja eteenpäin.
Vaihteiston päivittäminen ei vaikuttanut E---dynamic mitenkään, ei siis mitenkään.
Muutaman viikon vaihteisto oli samanlainen kuin uutena päivityksen jälkeen, mutta tilanne tuli jälleen päälle.
Onhan tuo nyt aika ikävä ominaisuus vaihteistossa, sanoisin  naurettava.

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.973
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #39 : 12.01.19 - klo:10:45 »
MOi

Mikähän s tronic vaihteisto tyyppi tuossa minun audi a6 c7 2015 2.0 110kw mahtaa olla. Olen tuossa yrittänyt sitä tietoa etsiä mutta tuntuu vähän vaikealta täsmätiedon  löytyminen.
TJMJ
Ei 100% varmaa tietoa tämäkään, mutta ei oikein ole muita vaihtoehtoja s tronic:eissa kuin:
7- vaihteinen etuveto: DL382-7F
(quattro: DL501-7Q .. nelivetoja ei ole 110kw koneella)

Jos siis on stronic, eikä multitronic, jolloin olisi ML402-6F.

Poissa TLU13

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #40 : 12.01.19 - klo:11:49 »
Onko päivityksellä muuten ollut minkäänlaista muutosta vaihteiston D+comfort yhdistelmällä tapahtuvaan liian isolla vaihteella jurnuttamiseen loivissa ylämäissä?
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #41 : 12.01.19 - klo:12:46 »
Jos tarkoitat tuota ulinapäivitystä ei ollut mitään muutosenomaisia vaikutuksia tuhon laatikkoon.
Ainoastaan uikutus lakkasi muutamaksi viikoksi ja palasi jälleen.

Poissa a4b8

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 496
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #42 : 12.01.19 - klo:15:03 »
Toisilla ääni alkanut jo heti "uudesta" toisilla 5 000 km alkaen, tuntuu vaihtelevan.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 TSI EVO Sport DSG -19

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #43 : 12.01.19 - klo:15:41 »
En ole kyllä kuullut, että olisi uudesta asti ääni kuulunut.
Missä ero kun kaikissa ei kuulu?

Poissa Fatalerror

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #44 : 13.01.19 - klo:10:32 »
Nyt päivityksestä 2vk ja 300km ajettuna, eikä viel ääntä laatikosta (koputtaa puuta).

Luin Audi forum UK, et jollain oli vuon 2015 sama ongelma ja lopult koko laatikko vaihdettiin uuteen koska sielt löydettiin metallilastuja .. :o

 
Further Update.

After the new turbo didn't cure the noise, Audi Germany got involved and requested data from the gearbox - essentially I think to establish it hadn't been abused, or torque levels exceeded which could indicate remapping etc. They then asked for the gearbox sump to be removed and examined, which showed metal particles in the box despite it having new oil only 7 weeks ago. They then suggested it needed a new gearbox.

At this stage it was passed back to Audi UK as I was 5 weeks out of warranty when I took the car in. Very annoyingly the noise was there at the last service, but I didn't mention it. It only made the noise when warm, and it takes a 40 minute drive to get it warm enough, so I would have had the usual, couldn't recreate the problem scenario - so I talked myself out of mentioning it. A few weeks after the service I thought the noise had changed, and by the time I took it in, the warranty had expired - a valuable lesson learnt - any issues, get it on record straightaway - even by phone as all helps. Presumably the oil change had disturbed the metal particles?

I am now waiting on a new gearbox to arrive from Germany. Audi has contributed to the cost which otherwise retail cost of a new gearbox fitted I am told is £10k inc vat. My contribution is enough to hurt, and ***** my annoyance having not raised it, but it could have been a whole lot worse. I have also got a new turbo fitted in the process, and by the time I get it back, I will have put 2000 miles on the loan car, so I will have to keep repeating that to myself to ease the pain.
Audi A4 Sedan -17 Business Sport Summer Edition 2,0 TFSI 140Kw S-tronic.

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.575
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #45 : 13.01.19 - klo:14:57 »
^Onkohan tuossa varmasti sama ongelma? Tämän perusteella ei ole: "...It only made the noise when warm, and it takes a 40 minute drive to get it warm enough..."

Ainakin minulla ääni kuuluu kutakuinkin samantien, ei vaadi lämpenemistä. Melkeinpä päinvastoin, noin 400 metrin ajon jälkeen eli suht kylmänä kuuluu varmimmin.

Jos vaan jaksat Fatalerror, pistä tänne edelleen tietoa kuinka matkan edetessä ääni pysyy poissa.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport, Argus brown, sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa a4b8

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 496
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #46 : 13.01.19 - klo:15:44 »
Onkohan ääni vain vuosimalleissa -16 ja -17?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 TSI EVO Sport DSG -19

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #47 : 13.01.19 - klo:16:28 »
Kyllä minun autossa yleensä lämpimänä kuuluu enemmän.
Kumminkin oli yllättävää, että kesällä kun oli kovat helteet ääni oli miltei pois.
Vaikea sanoa, mutta itselläni ei kyllä pakkasilla kuulu lähtiessä liikenteeseen. Joten kyllä se jonkinlaisen notkistumisen vaatii.
Tästähän ujelluksesta oli jo juttua reilu vuosi sitten ja syitä siihen oli kaikenlaisia, olematta totta.

Poissa a4b8

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 496
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #48 : 13.01.19 - klo:17:15 »
Taitaa totuuden selville saaminen olla pitkissä kantimissa? Vasta 3 vuotta vikaa etsitty!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 TSI EVO Sport DSG -19

Poissa Fatalerror

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #49 : 13.01.19 - klo:20:29 »
^Onkohan tuossa varmasti sama ongelma? Tämän perusteella ei ole: "...It only made the noise when warm, and it takes a 40 minute drive to get it warm enough..."

Ainakin minulla ääni kuuluu kutakuinkin samantien, ei vaadi lämpenemistä. Melkeinpä päinvastoin, noin 400 metrin ajon jälkeen eli suht kylmänä kuuluu varmimmin.

Jos vaan jaksat Fatalerror, pistä tänne edelleen tietoa kuinka matkan edetessä ääni pysyy poissa.

Minulla se pumpun ääni ilmeni vasta auton lämmennettyä. Se oli ongelmana, kun ekaa kertaa helmikuus '18 menin valittaa siitä AC airporttiin, ne koeajo autoni kylmänä ja vaan 12km matkan ja vikakoodien jälkeen sit heitettiin kädet ylös.

Jhees kirjoittelen ! Viel on omas kesäkuuhun asti takuut, niin korvat höröl ajelen!  ;) ;D
Audi A4 Sedan -17 Business Sport Summer Edition 2,0 TFSI 140Kw S-tronic.

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #50 : 14.01.19 - klo:09:27 »
Vikaa on etsitty monta vuotta tälläkin VAG areenalla ja mitä naurettavampia vikakohteita siihen on esitetty.
Aina pissapojan pumpusta ajovakautukseen ja ABS jarruihin.
Kyllä ongelma selvästi pyrkii korjaamaan jotain vaihteistossa jolloin pumppu yrittää korjata jotain tilannetta.
Aika hassu ominaisuus autolle jolla hintalappu 50 donan  paikkeilla.
Tästä asiasta löytyy aijemmissakin ketjuissa porinaa tällä VAG areenalla.
Kannattaa lukea tarkasti.
No autonomistaja siinä loppupeleissä maksajana on eikä muutamista euroista olekkaan kyse.
Huvittavinta kun lukee näitä niin aina on ensimmäinen auto marmorilla jossa vika esiintyy.

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.575
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #51 : 14.01.19 - klo:20:51 »
Aina pissapojan pumpusta ajovakautukseen ja ABS jarruihin.
Kyllä ongelma selvästi pyrkii korjaamaan jotain vaihteistossa jolloin pumppu yrittää korjata jotain tilannetta.
Totta, kyllä tämä on ihan selvästi vaihteistojuttu.
Huomaa hyvin, että ääni kuuluu vaihteen vaihtumisiin liittyen.

Tuohon lämpenemiseen liittyen niin vaikka sanoin, että minulla esiintyy kylmänä, niin on minullakin tallilämmin +15 asteen auto ollut eli öljyt notkeet. Mutta mitään 40 minuutin ajoa ei ole tarvinnut.

Taitaa totuuden selville saaminen olla pitkissä kantimissa? Vasta 3 vuotta vikaa etsitty!
Valmistaja varmaan tietää tarkalleen mistä johtuu, ehkäpä on niin kallis korjata oikealla tavalla, että asia venyy.
Tai softan vääntäminen kesti. Katsellaan nyt kuinka tuo softakorjaus auttaa itse kullakin. Kyllä minäkin jossain vaiheessa sen haen.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport, Argus brown, sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa Fatalerror

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #52 : 15.01.19 - klo:18:26 »
Jeeees! ATF pumpun ääni palasi tänään kotimatkal! Ääni on pahempi, kuin ennen päivitystä. Ennen ujellus kuulu vain hidastaessa , mutta nyt kiihdyttäessä ja ujellus on paljon kovempi ja pitempi kestoisempi. 12 päivää ja 480km kesti :o. Huomen sähköpostittelua AC suuntaan.  :'(


« Viimeksi muokattu: 15.01.19 - klo:18:36 kirjoittanut Fatalerror »
Audi A4 Sedan -17 Business Sport Summer Edition 2,0 TFSI 140Kw S-tronic.

Poissa Fatalerror

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Audi A4 Sedan -17 Business Sport Summer Edition 2,0 TFSI 140Kw S-tronic.

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #54 : 15.01.19 - klo:18:53 »
Jeeees! ATF pumpun ääni palasi tänään kotimatkal! Ääni on pahempi, kuin ennen päivitystä. Ennen ujellus kuulu vain hidastaessa , mutta nyt kiihdyttäessä ja ujellus on paljon kovempi ja pitempi kestoisempi. 12 päivää ja 480km kesti :o. Huomen sähköpostittelua AC suuntaan.  :'(

Moi! Olen kiinnostunut miten sinun auton kanssa toimitaan koska omaa autoani vaivaa sama vika.
Mielestäni ihmeellistä ja aiheuttaa melko ikäviä tunteita.

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.575
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #55 : 15.01.19 - klo:20:40 »
Onhan tämä vaimea ulina harmillista ja erikoinen juttu. Juuri ja juuri siihen kyllä tottuu jos muuta probleemaa siitä ei tule.
Tuollainen videotallenne on kyllä hyvä todisteeksi.

Tämän takia, ja vaihtojen huomaamattomuuden perusteella on ikävä edellisen auton (Passat 2l TDI) DSG6:sta. Oli täysin moitteeton sen ajan mitä oli itsellä (114tkm).

Toki tämän Audin Stronicin coasting toiminto on aika hyvä bensaa säästämään kun siihen olen nyt tottunut.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport, Argus brown, sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa Jönglööraaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #56 : 16.01.19 - klo:09:38 »
Eihän tämä asia oikeastaan uutena tullut esille. Täällähän joku kirjoitti jo yli vuosi sitten kyseisestä ongelmasta.
Kirjoittaminen sai aikaan vain ärtymystä ja trollaussyytteitä.
Kyllähän tuon vonkunan kanssa toimeen tulee, mutta aika hassu ja ikävä se on autonomistajan kannalta.
Mitä tulee vielä sitten sen auton arvonalenemiseen ???
Aika vaikea on myydä kenellekkään sellaista autoa joka tuollaista ujellusta pitää.
Käytännössä joutuu ajamaan sillä ujellusta pitävällä autolla niin kauan kun se lasahtaa.
Jotain ikävää tilannetta se pumppu siellä yrittää korjata.
Eri foorumeita lukiessa ja ajan kuluessa näitä autoja näyttää tulevan koko ajan lisää. :-[

Poissa TLU13

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #57 : 16.01.19 - klo:11:32 »
Foorumin innostamana olen yrittänyt omastani vaihteiston vinkunoita kuulostella, mutta en ole onnistunut kuulemaan yhtikäs mitään. (Kopkop) Yhdestä 25tkm ajetusta vaihdokista kuulin kyllä vaihteiston ulinaa.
Omassa 43tkm mittarissa
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Poissa optilab

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #58 : 16.01.19 - klo:11:47 »
Foorumin innostamana olen yrittänyt omastani vaihteiston vinkunoita kuulostella, mutta en ole onnistunut kuulemaan yhtikäs mitään. (Kopkop) Yhdestä 25tkm ajetusta vaihdokista kuulin kyllä vaihteiston ulinaa.
Omassa 43tkm mittarissa

Ei ulise minullakaan. Ajettu nyt 51tkm. Onko näissä nelikoissa eri askit, kuin etuvetoisissa? Voisiko olla vain etuvetoisten ongelma?
A4 Avant B9 FE Quattro BS 190hv tdi S tronic S line sport
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro 211hv tfsi S tronic
Ex A3 SB -13 Quattro 150hv tdi man
Ex A3 SB -09 1,9tdi vajari man

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.578
    • Profiili
Vs: A4 B9:n S-Tronic - tekniikkaa ja kokemuksia
« Vastaus #59 : 16.01.19 - klo:11:50 »
Onko näissä nelikoissa eri askit, kuin etuvetoisissa?

Pohjimmiltaan sama DL382, toki tuohan neliveto jokusen osan lisää joten varmaksi ei voi sanoa, onko ongelma vain etuvetoisten vai ei.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic -14

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy