Kodiaq hinnat

Aloittaja Nipademu, 22.11.16 - klo:14:55

« edellinen - seuraava »

vasara

^ +1. Neliveto 2.0 tsi loppuhinnassa on paraimmillaan lähes puolet veroa (alv + autovero). Systeemi on mätä. Varustepaketeista ambition vaikuttaisi kustannustehokkaimmalta. Stylessä oikeastaan tarpeellisena lisänä vain navigointi ja paremmat stereot. Exclusivessa sitten extrana monenmoista avustinta yms., jotka maksaa kymppitonnin vs. ambition.

Candywhite

Harmittaa tuon DSG laatikon pakkomyynti. Etuvetoinen 150 hv manuaali olisi ollut ihan riittävä, nyt joutuu pyytämään tarjousta 4x4....

Saa nähdä paljon hyvitää 7 kuukautta vanhasta 4x4 räsästä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

japa

Täysin uusi malli. Joten katellaan vuosi pari kannattaako hommata. Lastentaudit ja ominaisuudet tulee selville autolehtien ja käyttäjien myötä. Yleensä tehdas kuuntelee herkällä korvalla kokemuksia ja vikoja uudesta mallista. Tuoteparannuksia tulee sitämukaa kun vikoja ilmenee.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

TAG

#33
Lainaus käyttäjältä: japa - 12.12.16 - klo:23:09
Täysin uusi malli. Joten katellaan vuosi pari kannattaako hommata. Lastentaudit ja ominaisuudet tulee selville autolehtien ja käyttäjien myötä. Yleensä tehdas kuuntelee herkällä korvalla kokemuksia ja vikoja uudesta mallista. Tuoteparannuksia tulee sitämukaa kun niitä ilmenee.
Odotat pari vuotta, niin noi dieselit eivät ole enää myynnissä :). 2025 ja alkaa kaupungit sulkeutumaan Euroopassa dieseleiltä. Väkisin alkaa näkymään myös tarjonnassa. Vähän erikoinen tilanne just nyt, pusketaan uutta diesel mallistoa ulos samalla kun tiedetään, että  niiden myynti käytännössä loppuu 5v sisällä. Jos joku epäilee tätä, niin tutustu Pariisin sopimuksen velvoitteisiin, muutos on tulossa nopeammin kuin uskottais (tai haluttais). Oma arvaus olisi, että 2020 Kodiaqin saa 1,5 TSI:llä sähköisellä takavedolla tai ilman sitä.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: japa - 12.12.16 - klo:23:09
Täysin uusi malli. Joten katellaan vuosi pari kannattaako hommata. Lastentaudit ja ominaisuudet tulee selville autolehtien ja käyttäjien myötä. Yleensä tehdas kuuntelee herkällä korvalla kokemuksia ja vikoja uudesta mallista. Tuoteparannuksia tulee sitämukaa kun vikoja ilmenee.

No jaa. Tekniikaltaan kaikki MQB-pohjaiset autot ovat samoja moottoreita ja vaihteistoja myöten. Onhan tuossa tietysti pellit ja osa sisustuselementeistä täysin uusia.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

arskas_s

Itseäni kiinnostaisi ostaa GTE versio, mutta sitä ei taida saa ainakaan vielä 2 vuoteen  ::)
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

yaska

Mielenkiintoista;
Kodiaq 1.4 TSI 4x4 Ambition DSG Autom,  41 187,12e.
Tiguan Trendline 1,4 TSI 110 kW (150 hv) 4MOTION DSG automaatti, 39 794,58e

Kodiaq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition DSG Autom, 43 697,03e
Tiguan Trendline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION DSG automaatti, 42 169,41e

ps. Kodiaqin tavaratilan koko näyttää olevan 635l kun mukana on tilapäinen vararengas? Paikka-ainepullolla saadaan mainosten mukainen lähes 100l suurempi 720l:n kontti.


Sokota09

Ei tuossa mitään mielenkiintoista ole, laita Tiguaniin samat varusteet, niin alkaa hinta muuttua. Eihän trendlineen saa volkkarilla kuin ratin ja neljä rengasta.

psxgamer

Ihmisten kannattaisi tosiaan tutustua varusteisiinkin ennen vertailua. Aikanaan verrattiin jotain Golfin Confortlinea Octavian Eleganceen, eikä tajuta, että Golfin hinta nousee ainakin pari tonnia kun laittaa vastaavat varusteet autoon. Kodiaqin Ambitionkin on aika hyvä varustetaso, mukana tulle mm. tutkat eteen ja taakse, LED ajovalot, lämmitetty ratti, 8" Bolero viihdejärjestelmä ja vaikka mitä muuta. Tiguanin Trendlineen pitää varmaan ottaa kaikki lisärit mukaan kääntyviä peilejä myöten.  ;D

Ritzenhoff

Mitatkin ihan eri luokkaa. Kodiaq yli 20cm pidempi sekä yli 10cm pidempi akseliväli jne...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

pasuunaC3

Näinhän se on materiaalit ja laatuvaikutelma on minusta aikalailla samaa tasoa nykysin skoda vs. Vw mutta itse kallistus skodaan jatkossakin, on se vaan edullisempi kun vertaa varustusta ja kodiaqin kohdalla onhan se isompi auto. Odotukset on kovat kodiaqista en uskonut tilaavani autoa täysin näkemättä sitä mutta nyt otetaan riski :)
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TAG - 12.12.16 - klo:23:14
Odotat pari vuotta, niin noi dieselit eivät ole enää myynnissä :). 2025 ja alkaa kaupungit sulkeutumaan Euroopassa dieseleiltä. Väkisin alkaa näkymään myös tarjonnassa. Vähän erikoinen tilanne just nyt, pusketaan uutta diesel mallistoa ulos samalla kun tiedetään, että  niiden myynti käytännössä loppuu 5v sisällä. Jos joku epäilee tätä, niin tutustu Pariisin sopimuksen velvoitteisiin, muutos on tulossa nopeammin kuin uskottais (tai haluttais). Oma arvaus olisi, että 2020 Kodiaqin saa 1,5 TSI:llä sähköisellä takavedolla tai ilman sitä.

Koskeekos tuo sopimus myös euro6-normisia dieseleitä? Diesel nyt vaan on isohkossa katumaasturissa melkeinpä ainoa säällinen moottori, jos ajaa vähänkään myös maantie- ja motarimatkoja. Käsittääkseni euro-kutosessa typen oksidit saadaan todella hyvin vähennettyä kusiruiskutekniikkalla (adblue), ilman sitä todelliset arvot olleet mittauksissa suuremmat mitä valmistaja lupaa. Kodiaqkin imaisee varmasti bensaa reippaassa moottoritie-matka-ajossa (1,4 tsi tai 20tsi) 10-11 litraa, kun diesel menee 7,5:n pintaan.

vasara

^Rajoitusten mukaan +10 kmh ajaen tuon kokoluokan maasturi vie maantieajossa bensakoneella n. 8L / 100km, Verrokkina hieman painavampi ja saman kokoluokan ilmanvastuksen X3 2L bensakoneella. (Kodiaqin isompi tavaratilan koko ei vaikuta kulutukseen.. paitti jos täynnä kiviä :) )

Lainaamypantter: Eilen tuli tilattua diisselinä 150hv 4x4 manuaali ambitione...
Onnittelut.. taitaa olla ensimmäinen raportoitu tilaus. Onnellista odotusta.. toivotaan, että lyhyempi kuin 9kk.
Varusteet aika lailla mitä itsekkin ottaisin.. bensakoneella kenties kuitenkin. Mites väri?


mypantter


Raimo247

Kauppias puhelee 6kk odotusaikoja, ei mahdoton.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Raimo247

Lainaus käyttäjältä: TAG - 12.12.16 - klo:23:14
Odotat pari vuotta, niin noi dieselit eivät ole enää myynnissä :). 2025 ja alkaa kaupungit sulkeutumaan Euroopassa dieseleiltä. Väkisin alkaa näkymään myös tarjonnassa. Vähän erikoinen tilanne just nyt, pusketaan uutta diesel mallistoa ulos samalla kun tiedetään, että  niiden myynti käytännössä loppuu 5v sisällä. Jos joku epäilee tätä, niin tutustu Pariisin sopimuksen velvoitteisiin, muutos on tulossa nopeammin kuin uskottais (tai haluttais). Oma arvaus olisi, että 2020 Kodiaqin saa 1,5 TSI:llä sähköisellä takavedolla tai ilman sitä.

Suurimmalle osalle autoilijoista dieseleissä ei ole nykyäänkään mitään järkeä, minun puolestani ne saisi heti kieltää. On täysin kestämätöntä, että saa valmistaa moottoreita, jotka eivät kestä käytössä viittä vuotta. Moottorit on viritetty niin huippuunsa, että tarvitaan sen seitsemän hilavitkutinta päästöjen rajoittamiseksi. Ja nämä hilavitkuttimet pettää. EGR tukkii imusarjat, vuotava EGR tappaa hiukkassuodattimet, kusta sekaan, mitä vitttt!!!! Eikä dieseleillä tarkene ajaa. Eikä ne lisälämmittimet kestä. Eikä ne ainakaan ole taloudellisia ylläpitää. Akut ei kestä. Vauhtipyörät ei kestä. Näillä ei pääse korjaamatta 150.000 km matkaa tai viittä vuotta. Ja ne päästöt. Dieselien vuoksi kuolee ihmisiä.

Jo pelkän käyttövoimaveron tappamiseksi esim. Octavialla pitää rullata 15.000 km vuodessa. Pelkkä polttoainekustannus vrt. dieselin haitoista aiheutuvat ylimääräiset huoltokustannukset tekevät hommasta täysin kannattamatonta jo kahdessa-kolmessa vuodessa. Aineen hinnanero näyttää vain kaventuvan. Pirkanmaan Neste-huoltoasemilla 10 snt/litra enää.

Tässä tietysti oletetaan, että uuden auton ostaja aikoo ajella 5 vuotta tai yli. Mielestäni se ei ole kohtuuton oletus. Auton pitäisi kestää 15-20 vuotta tai 300.000 - 400.000 km ainakin ilman massiivista korjausta, normaalisti huoltaen toki. Niin kalliista käyttöhyödykkeestä on kyse.

Katsokaa nettiautoa.
Haussa neliveto bensa automaatti, 5-sarjaa, V70, A6. Kaikki alle viisivuotiaat menee heti kaupaksi. On erittäin helppo olla samaa mieltä lainatun kirjoittajan kanssa.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: TAG - 12.12.16 - klo:23:14
Odotat pari vuotta, niin noi dieselit eivät ole enää myynnissä :). 2025 ja alkaa kaupungit sulkeutumaan Euroopassa dieseleiltä. Väkisin alkaa näkymään myös tarjonnassa. Vähän erikoinen tilanne just nyt, pusketaan uutta diesel mallistoa ulos samalla kun tiedetään, että  niiden myynti käytännössä loppuu 5v sisällä. Jos joku epäilee tätä, niin tutustu Pariisin sopimuksen velvoitteisiin, muutos on tulossa nopeammin kuin uskottais (tai haluttais). Oma arvaus olisi, että 2020 Kodiaqin saa 1,5 TSI:llä sähköisellä takavedolla tai ilman sitä.

Miksi olla ostamatta dieselia jos sillä ei pariisissa saa ajaa?  :o
Dieselin myynti ei lopu 5v sisällä, usko pois  ;D ;D ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Husky

150 kpl Kodiaqia myytiin eilen.

pasuunaC3

Lainaus käyttäjältä: Husky - 13.12.16 - klo:17:45
150 kpl Kodiaqia myytiin eilen.

Oho sehän on aika paljon, saa nähä miten nopesti toimitusaika kasvaa
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

TAG

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.12.16 - klo:16:52
Miksi olla ostamatta dieselia jos sillä ei pariisissa saa ajaa?  :o
Dieselin myynti ei lopu 5v sisällä, usko pois  ;D ;D ;D
Moi, kirjoitukseni oli tarkoituksella vähän provo herättämään ajatuksia. Näit itsekin mitä tapahtui kun merkki jäi kiinni päästöhuijauksesta. Kuluttajien asenne ja hankintatottuukset ja valmistajan strategiat voivat nopeastikin muuttua. Pariisi, Madrid ja moni muu Euroopan suurkaupunki, siis niissä maissa joissa autoja myydään, ei päästä 2025 jälkeen enää dieselautoja kaupunkiin ajamaan ja se tarkoittaa samaa kuin myynnin täydellinen sakkaaminen jo vuosia ennen sitä.

Dieselit tulevat olemaan lataushybridi versioita isossa päässä, kuten Q7, jolla voi ajaa kaupunkien läpi sähkölllä ja pienemmissä GTE tyyppisiä ratkaisuja, täyssähköautoja, bensahybridejä ja vähäpäästöisia pikkubensakoneita. Crafterinkin saa sähköisenä jo 2017.

Ihan sama mitä Suomen perukoilla asiasta mietitään, kohti Bulgariaa tässä taannuttaan jokatapauksessa nykymenolla. Suomalainen ajaa 2025 kuitenkin vielä keskimäärin juuri ja juuri 2000 luvulla rekisteröidyllä autolla ja ihailee peräpeilissä "Multivalve" tekstejä.

Mitä tähän hienoon Kodiaqiin tulee, niin parin vuoden päästä suurin osa myydään varmaan uudella 150hv 1,5 TSI-Evolla ja en ihmettelisi jos sen nelivetoversio olisi lataushybridi versio, jossa sähköinen veto takana, kuten nyt Rav4.ssa. Diesel moottoreihin VW on tehnyt isoja panostuksia n. 5v välein, veikkaan että se seuraava loikka jää jo tekemättä. Pusketaan vielä näitä nykyisiä ulos niin kauan kuin pystytään ja niitä ostetaan.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 13.12.16 - klo:18:35
Oho sehän on aika paljon, saa nähä miten nopesti toimitusaika kasvaa
Eilen jo myyjä puhui 6kk toimitusajasta Kodiaqille. Tuli puheeksi, vaikka en semmoista itse ole tilaamassa :)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 13.12.16 - klo:16:30
Suurimmalle osalle autoilijoista dieseleissä ei ole nykyäänkään mitään järkeä, minun puolestani ne saisi heti kieltää. On täysin kestämätöntä, että saa valmistaa moottoreita, jotka eivät kestä käytössä viittä vuotta. Moottorit on viritetty niin huippuunsa, että tarvitaan sen seitsemän hilavitkutinta päästöjen rajoittamiseksi. Ja nämä hilavitkuttimet pettää. EGR tukkii imusarjat, vuotava EGR tappaa hiukkassuodattimet, kusta sekaan, mitä vitttt!!!! Eikä dieseleillä tarkene ajaa. Eikä ne lisälämmittimet kestä. Eikä ne ainakaan ole taloudellisia ylläpitää. Akut ei kestä. Vauhtipyörät ei kestä. Näillä ei pääse korjaamatta 150.000 km matkaa tai viittä vuotta. Ja ne päästöt. Dieselien vuoksi kuolee ihmisiä.

Jo pelkän käyttövoimaveron tappamiseksi esim. Octavialla pitää rullata 15.000 km vuodessa. Pelkkä polttoainekustannus vrt. dieselin haitoista aiheutuvat ylimääräiset huoltokustannukset tekevät hommasta täysin kannattamatonta jo kahdessa-kolmessa vuodessa. Aineen hinnanero näyttää vain kaventuvan. Pirkanmaan Neste-huoltoasemilla 10 snt/litra enää.

Tässä tietysti oletetaan, että uuden auton ostaja aikoo ajella 5 vuotta tai yli. Mielestäni se ei ole kohtuuton oletus. Auton pitäisi kestää 15-20 vuotta tai 300.000 - 400.000 km ainakin ilman massiivista korjausta, normaalisti huoltaen toki. Niin kalliista käyttöhyödykkeestä on kyse.

Katsokaa nettiautoa.
Haussa neliveto bensa automaatti, 5-sarjaa, V70, A6. Kaikki alle viisivuotiaat menee heti kaupaksi. On erittäin helppo olla samaa mieltä lainatun kirjoittajan kanssa.

Olipa melkoinen purkaus.

Tuohon viimeiseen liittyen ei taida kirjoittajalla olla minkään valtakunnan aavistusta ko. automallien mallikohtaisesta myynnin jakautumisesta voimalinjoittain🙈 Heittäisin, että nelivetoautomaattien osuus myynnistä dieselinä on näiden mallien kohdalla noin 90 prosenttia. Niinpä on turha päätellä Nettiauton tarjonnasta tämän osalta sen enempiä.

Kun puhutaan näistä isoista autoista, niin enpä usko kovinkaan monen pitkää ajoa 50 tkm tai enemmän vuodessa ajavan päätyvän vielä vähään aikaan mihinkään muuhun kuin dieseliin. Sama koskee takseja, ikävä on Tesla-taksarina jättää ottamatta rahakas kyyti pidemmälle. Pirssit tuskin tulevat laajemmin sähköistymään ennen kuin standardointi etenee ja tolpilla langaton lataus on mahdollista. Koska näemme laajemmin bensiinikäyttöisiä pakettiautoja, ei välttämättä koskaan.

Mielenkiintoinen oli väite siitä, että diesel tappaa. No niin tappaa myös bensa ja hiukkassuodattimet tekevät tuloaan myös niihin ja syy on aivan sama: pienhiukkaset.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 13.12.16 - klo:16:30
Suurimmalle osalle autoilijoista dieseleissä ei ole nykyäänkään mitään järkeä, minun puolestani ne saisi heti kieltää. On täysin kestämätöntä, että saa valmistaa moottoreita, jotka eivät kestä käytössä viittä vuotta. Moottorit on viritetty niin huippuunsa, että tarvitaan sen seitsemän hilavitkutinta päästöjen rajoittamiseksi. Ja nämä hilavitkuttimet pettää. EGR tukkii imusarjat, vuotava EGR tappaa hiukkassuodattimet, kusta sekaan, mitä vitttt!!!! Eikä dieseleillä tarkene ajaa. Eikä ne lisälämmittimet kestä. Eikä ne ainakaan ole taloudellisia ylläpitää. Akut ei kestä. Vauhtipyörät ei kestä. Näillä ei pääse korjaamatta 150.000 km matkaa tai viittä vuotta. Ja ne päästöt. Dieselien vuoksi kuolee ihmisiä.

Jo pelkän käyttövoimaveron tappamiseksi esim. Octavialla pitää rullata 15.000 km vuodessa. Pelkkä polttoainekustannus vrt. dieselin haitoista aiheutuvat ylimääräiset huoltokustannukset tekevät hommasta täysin kannattamatonta jo kahdessa-kolmessa vuodessa. Aineen hinnanero näyttää vain kaventuvan. Pirkanmaan Neste-huoltoasemilla 10 snt/litra enää.

Tässä tietysti oletetaan, että uuden auton ostaja aikoo ajella 5 vuotta tai yli. Mielestäni se ei ole kohtuuton oletus. Auton pitäisi kestää 15-20 vuotta tai 300.000 - 400.000 km ainakin ilman massiivista korjausta, normaalisti huoltaen toki. Niin kalliista käyttöhyödykkeestä on kyse.

Katsokaa nettiautoa.
Haussa neliveto bensa automaatti, 5-sarjaa, V70, A6. Kaikki alle viisivuotiaat menee heti kaupaksi. On erittäin helppo olla samaa mieltä lainatun kirjoittajan kanssa.

Sanoo kaveri, joka ajaa TSI/DSG yhdistelmällä  ;D ;D ;D. Ei mahda tuo auto mennä 6 litraan satasella edes alamäkeen ja näytä minulle TSI/DSG yhdistelmä jolla on ajettu 300-400tkm, niin minä näytän kymmenen TDI:tä joilla on ajettu saman verran  ;)

Nimimerkillä:Tyytyväinen diesel autolla ajava ja voimasavua pukkaa  8)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mti

Ajan vajaat 40 vuodessa. Periaatteessa menis bensallakin. Mutta ne tankit! Pienenee pienemistään. Ajoin juuri 1000 km 2 päivään ja yhteensä 1900 km 5 päivään. Melkein pari tankkausta oli vähemmän kuin b-räsällä olis ollu.

Yksi asia tuntuu tehokkaasti unohtuvan. Öljynjalostuksesta tulee tietyssä suhteessa jakeita. Ei diesel senkään vuoksi häviä pois. Tällä hetkellä myös uusiutuvaa tuotantoa on selvästi enemmän dieselissä.

Kodiakista... Olen vähän pettynyt muotoiluun. Melko pliisu, varman päälle mennään. Atecasta oli Cupraa tulossa. Mitään vastaavaa ei ole Skodalta varmasti tulossa...
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

b1mpo

Paljon ajettuja bensoja on myynnissä, mutta vagin kohdalla taloudelliset ja varmat dieselit ovat vieneet markkinat paljon ajavilla tsi -moottoreilta. Taloudellisuus on ajanut suurimman osan ostamaan dieselin siis. Lisäksi dieselin vääntö on ollut maantiellä mukavaa ja suuriruokaisia vahvoja bensoja ei ole ostettu kuin nimeksi. Nyt alkaa vasta olemaan bensapuolella sellaiset pienet moottorit, jotka kuluttaa vähän ja vie riittävästi eteenpäin, mutta joilla ei ole vielä keretty ajaa pitkästi. Nyt kun tähän pisteeseen toisaalta on päästy, alkaa sähköautomarkkinat. Toki pienet bensaturbot on vieneet oman käsityksen mukaan markkinoita nimenomaan pieniltä dieseleiltä. Eli ootappa ny karppa muutama vuosi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mti - 13.12.16 - klo:22:02
Atecasta oli Cupraa tulossa. Mitään vastaavaa ei ole Skodalta varmasti tulossa...

Tuotakaan ei tule saamaan nelivetona, koska olisi oikeasti houkutteleva auto sen jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.12.16 - klo:22:09
Eli ootappa ny karppa muutama vuosi.

Mulla ei ole mitään hätää, koska en ole auto vaihtamassa seuraavaan kolmeen vuoteen ainakaan. Silloin jo näitä kodiaq:ja voi ruveta katselemaan, kun käytettyjä alkaa olla markkinoilla ja näkee onko laatu kohdallaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 13.12.16 - klo:13:03
^Rajoitusten mukaan +10 kmh ajaen tuon kokoluokan maasturi vie maantieajossa bensakoneella n. 8L / 100km, Verrokkina hieman painavampi ja saman kokoluokan ilmanvastuksen X3 2L bensakoneella. (Kodiaqin isompi tavaratilan koko ei vaikuta kulutukseen.. paitti jos täynnä kiviä :) )

TM:n nelivetobensacittarien vertailussa Ateca imaisi 150 hepan tsi:nä (manuaaliloota, dsg imaisee varmaan märkälootana jkv enemmän) 120:n nopeudessa 9,4 litraa, RAV4 hybridi 8 ja esim. Hyundai Tucson 1,6-bensaturbo 9,8 litraa. Ainakin eteläisessä osassa maatamme moottoriteiden osuus on aika suuri ja kesärajoituksilla bensacittari syö selkeästi vastaavaa dieselkoneista enemmän. Toki moni näyttääkin ajavan cittarillaan oikeaa kaistaa kesärajoituksellakin satasen pinnassa, liekö niitä bensakoneisia. ;) Itselleni diesel on ajomukavuuskysymys; muhkea vääntö sekä tunteettomampi ajotavan vaikutus kulutukseen. Toki noissa on haittapuolensakin, kuten kaikissa moottoreissa -myös täyssähköautoissa. Ja ilman muuta jokainen ostaa sellaisen moottorin, millaisen haluaa tai ajoprofiili vaatii. Kodiaq vaan alkaa olla sen verran isokorinen, että bensakoneista itse päätyisin tuossa 2,0 tsi:hin 1,4 tsi:n sijaan. Ja suoraruiskubensaturboihin tulee vag-konsernilta jo v.2017 hiukkassuodattimet, alkoi muistaakseni jonkun Audin mallista laajentuen muihin. Ja EU:kin vaatii noihin hiukkassuodattimet ensi syksystä alkaen uusissa bensa-autoissa, joten yksi nykydieselin parjattu yksityiskohta siirtyy myös bensakoneisiin.

schubi

Jos lähtee siitä, ettei tarvitse itse maksaa polttoaineita ja käyttövoimaveroa (=työsuhdeauto), minkä koneen Kodiaqiin ottaisi: 2,0 TSI vai 2,0 TDI 140 kW? Ja miksi?

b1mpo

Bensa, jos jaksaa tiuhemmin käydä tankkaamassa.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy