Uusi navigaatiokartta

Aloittaja Tonttu66, 16.11.16 - klo:16:20

« edellinen - seuraava »

makelja

Sama ongelma mullakin, eli ei lataa paikalliselta medialta. Mutta päivitykset tulevat mulle OTA:na. Eli kertaakaan ei ole tarvinnut tehdä niitä kuitenkaan itse. Nyt mennään muistaakseni versiossa 22.4. Tuo rupesi toimimaan muistaakseni ekan huoltokäynnin jälkeen kun tekivät autoon isomman softapäivityksen. Eli noin huhtikuussa -21. Silloin oli muita ongelmia, kuten esim pitkään ollut auton off-line tila.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: makelja - 18.07.22 - klo:09:51
Sama ongelma mullakin, eli ei lataa paikalliselta medialta. Mutta päivitykset tulevat mulle OTA:na. Eli kertaakaan ei ole tarvinnut tehdä niitä kuitenkaan itse. Nyt mennään muistaakseni versiossa 22.4. Tuo rupesi toimimaan muistaakseni ekan huoltokäynnin jälkeen kun tekivät autoon isomman softapäivityksen. Eli noin huhtikuussa -21. Silloin oli muita ongelmia, kuten esim pitkään ollut auton off-line tila.

Vaatiikohan tuo OTA karttapäivitys voimassa olevan We Connect Plus -tilauksen? Mulla ei sitä ole, mutta muuten yhteydet ja jopa We Connect ovat toimineet ilman ongelmia (koputetaan puuta). Omaan autoon on jotakin pienempiä päivityksiä tullut OTA:na, mutta kartat eivät ole päivittyneet.
VW Passat Variant GTE

dwntime

Vaatii. Mulla oli Seat Connect katkolla pari kk:tta ennenkuin uusin sopparin ja kartat ei tuona aikana päivittyneet.
Heti kun sopimus jatkui niin pari päivää ja oli uusi karttaversio laitteessa.

Herr K

Kiitos! Pitänee jatkaa ihmettelyä tuon USB-tikulta päivittämisen kanssa. Jos ei onnistu, niin taidan sitten jatkaa nykyisillä kartoilla.
VW Passat Variant GTE

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 17.07.22 - klo:21:49
Huomasin, että omassa autossa on kartat vuodelta 2020, joten päätin päivittää ne uusimpaan eli kesäkuun 2022 versioon. Joku kuitenkin tökkää päivityksessä, mutta ehkäpä täällä viisaammat osaa neuvoa. Kyseessä siis vuoden 2020 facelift Passat ja Discover Media (MIB3).

Olen ladannut kartat koneelle ja formatoinut USB-C-muistitikun NFTS-formaattiin (ohjeen mukaan NFTS ja exFAT on tuettu). 7-zipillä purin lataamani .tar-tiedoston ja kopioin tiedostot tikulle. Volkkarin ohjeen mukaan menin autoon ja laitoin virrat päälle (en käynnistänyt) sekä tikun USB-C -porttiin, mutta mitään ei tapahdu. Odottelin n. minuutin, mutta ei tullut mitään ilmoitusta päivityksestä tms. Kokeilin sekä vaihdekepin vieressä olevaa että keskikonsolin lokerossa olevaa USB-C -porttia, mutta ei vaikutusta. Portit kyllä ovat kunnossa, joten siitä ei pitäisi olla kyse. Olisiko ideoita mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?

Tikku usb-porttiin ja auto käyntiin, välissä saa sammutellakin. Noin tuntia myöhemmin kartat on päivittyneet. Ei ilmoita mitenkään, että tekee taustalla. Ainut tapa tarkistaa on katsoa valikosta koska kartan versio on päivittynyt.

Edit: viime vuonna jaossa oli yksi viallinen päivityspaketti, joka korjattiin kaikessa hiljaisuudessa. Sen jälkeen olen kerran vai kaksi päivittänyt onnistuneesti tikulta. Uusin päivitys on ladattu koneelle, mutta muuton jäljiltä muistitikkua en ole vielä saanut aikaiseksi etsiä ja selvittää toimiiko uusin  ;D
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Herr K

Kiitos Mustalaa! Tuossa itsekin googlailin ja löysin uuden ohjeen, jossa neuvottiin toimimaan juuri noin. Koitetaan tuota seuraavaksi siis. Vähän ehkä huonoa suunnittelua Volkkarilta, että mitään ilmoituksia ei tule tai päivityksen tilaa ei voi seurata.
VW Passat Variant GTE

makelja

Tarkistin omastakin version. Se on 22.6 eikä tuo aiempi 22.4. Ja tullut automaagisesti yllätyksenä ja pyytämättä.  :P

northrob

Mikähän v... siinä taas on kun ei karttapäivitys onnistu Discover Pro:ssa muistikortilta. Ei kyllä onnistunut edelliselläkään karttaversiolla  8)


Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Tos®

Muistaakseni tuolta pitää valita kumpi soitin on kyseessä, oletettavasti MIB2 kansio.
Ja vain sen kansion sisältö purettiin kortille.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: northrob - 19.07.22 - klo:13:43
Mikähän v... siinä taas on kun ei karttapäivitys onnistu Discover Pro:ssa muistikortilta. Ei kyllä onnistunut edelliselläkään karttaversiolla  8)




Minulla oli Passatissa Discover Pro MIB2 ja laitoin karttapaketin USB tikulle joka kerta juuri kuten kuvassa eli myös mib1 kansion ja hyvin toimi kartan päivitys.

Miten onnistumattomuus ilmenee? Päivitys ei ala ollenkaan vai jää kesken vai tulee joku virheilmoitus?

Itse aina menin jonkun valikon kautta painamaan "update download" tai jotain vastaavaa niin sitten navi alkoi miettiä jos jostain tietovälineestä löytyisi karttapaketti. Saattoi kestää useita minutteja se päivityksen etsintä tikulta ja itse päivitys sitten kymmeniä minutteja.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

northrob

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 19.07.22 - klo:14:31Miten onnistumattomuus ilmenee? Päivitys ei ala ollenkaan vai jää kesken vai tulee joku virheilmoitus?

Kuvasarjan mukaisen proseduurin suoritin eli muistikortti korttipaikkaan 1 ja navipuolelta versiotiedoista PÃ,,IVITYS päälle. Olen kyllä poistellut SpeechResVDE tiedostoista muutamia maita, jotta tiedostot mahtuvat 32 GB kortille. Pari karttaversiota aiemmin näin toimittaessa no problem.



Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Mustalaa

Onkos kukaan ajanut faceliftin mib3 discover mediaan tikulta kesän päivitystä, mikä tuli versionumeroksi? Mulla sanoaa sitkeästi 21.11 enkä muistanut vilkaista ennen tikun tökkäämistä mitä siellä oli pohjilla. Lähinnä pohdin onko taas viallinen päivitys jaossa vai versionumero pielessä ???
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Mikav

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 16.08.22 - klo:16:32
Onkos kukaan ajanut faceliftin mib3 discover mediaan tikulta kesän päivitystä, mikä tuli versionumeroksi? Mulla sanoaa sitkeästi 21.11 enkä muistanut vilkaista ennen tikun tökkäämistä mitä siellä oli pohjilla. Lähinnä pohdin onko taas viallinen päivitys jaossa vai versionumero pielessä ???

Laitoin, 22.7 on versio nyt.
Polestar 2 LRDM

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 17.08.22 - klo:17:08
Laitoin, 22.7 on versio nyt.
Kiitos tiedosta. Pitääpä latailla paketti uusiksi ja tehdä tikku uusiksi, jos auttaisi.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

makelja

Sama versio 22.7 tullut OTA:na.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 16.08.22 - klo:16:32
Onkos kukaan ajanut faceliftin mib3 discover mediaan tikulta kesän päivitystä, mikä tuli versionumeroksi? Mulla sanoaa sitkeästi 21.11 enkä muistanut vilkaista ennen tikun tökkäämistä mitä siellä oli pohjilla. Lähinnä pohdin onko taas viallinen päivitys jaossa vai versionumero pielessä ???

Viime kuussa päivitin ja sama tilanne. Piti olla kesäkuun kartat, mutta versioksi tuli 21.11.
VW Passat Variant GTE

Mustalaa

Uusi kartta oli tullut marraskuun lopussa, tällä kertaa tikulta päivittäessä tuli (muistaakseni) 22.6 MIB3:lle. Onko kellään tietoa saisiko Herelle jostain annettua palautetta puuttuvista kaduista tai vääristä nopeusrajoituksista? Tuossa likellä on alue, jossa on kadut valmistuneet 1,5 vuotta sitten, eikä vieläkään näy pohjassa ::). Tikulle purkaminen kesti toivottoman pitkään, mutta kartan päivitys meni normaalia nopeammin :o. Tikku oli tosin kiinni usb a->c -adapterilla koneessa, kun en löytänyt usb-c-tikkuani, saattoi vaikuttaa hitauteen...
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

zsi

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 26.12.22 - klo:09:49
Uusi kartta oli tullut marraskuun lopussa, tällä kertaa tikulta päivittäessä tuli (muistaakseni) 22.6 MIB3:lle. Onko kellään tietoa saisiko Herelle jostain annettua palautetta puuttuvista kaduista tai vääristä nopeusrajoituksista? Tuossa likellä on alue, jossa on kadut valmistuneet 1,5 vuotta sitten, eikä vieläkään näy pohjassa ::). Tikulle purkaminen kesti toivottoman pitkään, mutta kartan päivitys meni normaalia nopeammin :o. Tikku oli tosin kiinni usb a->c -adapterilla koneessa, kun en löytänyt usb-c-tikkuani, saattoi vaikuttaa hitauteen...
Here-palautetta voi antaa vaikkapa "Map Creator" appin kautta tai web-sivulta. Vanhentuneet tiedot ovat kyllä useimmiten korjatut, jos katsoo Here-karttoja suoraan. VAG:n kautta tulevissa kartoissa taas samat virheet roikkuvat monesti mukana päivityksestä toiseen vuosikausia.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: zsi - 26.12.22 - klo:14:00
Here-palautetta voi antaa vaikkapa "Map Creator" appin kautta tai web-sivulta. Vanhentuneet tiedot ovat kyllä useimmiten korjatut, jos katsoo Here-karttoja suoraan. VAG:n kautta tulevissa kartoissa taas samat virheet roikkuvat monesti mukana päivityksestä toiseen vuosikausia.
Kiitos vinkistä! Kävin vilkaisemassa ja totta tosiaan, tuolla on nopeusrajoitukset ja kadut kunnossa mitkä ei ole oikein autossa. Kotikadulla on 40 rajoitus, jonka auton kamera kyllä lukee ja näyttää oikein, mutta kotoa lähtiessä ei ole merkkiä luettavaksi ja tarjoaa 50. No tuli korjattua samalla muutama katu ja nopeusrajoitus lähistölle, ettei ollut ihan turha vierailu ;D.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

habbe

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 23.11.16 - klo:21:09
Mulla Discover Pro näyttää jonkun nopeusrajoituksen, joko kartalta tulevan tai liikennemerkistä tulkitun. Aika hyvinhän tuo toimii, ja toimisi vielä paremmin jos Suomen kartta-aineistossa olisi nopeusrajoitukset oikein koodattu. Nyt tosiaan joillekin teille on koodattu väärä nopeusrajoitus kartta-aineistoon.

Se olisi vielä hyvä parannus, jos jostain näkisi, onko ko. lukema karttapohjalta poimittu vai luettu liikennemerkistä. Ajoittain on tilanteita, että ei ole varma nopeudesta, mutta juuri tuosta kartta-aineiston paikkansapitämättömyydestä johtuen ei oikein uskalla luottaa mittariston näyttämään lukemaan. Jos vaikka nopeus onkin luettu virheellisestä kartta-aineistoista...

Mielestäni olen kuullut, että ainakin jollain valmistajalla liikennemerkistä voi päätellä, kummasta lähteestä lukema on. Mutta ei vissiin Volkkarissa?
Volkswagen Passat Variant R-Line 2,0 TDI EVO SCR 110 kW DS (2019)

Motto

Tere.
Jospa joku kertois vaihe vaiheelta kuinka toimia. Vaihtelevia ohjeita on kyllä jo milijuunia kerrottu mutta   :o
Esim: SD formatointi (NFTS, exFAT) vtf? ,7Zip muotoon höh?
SD-kortti jolla räpellän ei alkuperäinen. Ladatut päivitykset näkyy vastaavanlaisissa kansioissa kuin alkuperäisessäkin kortissa. Kuvassa näkyy muutamia vaihtoehtoja joita kokeilin huonolla menestyksellä.
Auto Passat GTE -17 mutta nöyttö Discover Media gen2.
Väliin epäilen jotta korttikin voisi olla viallinen.
Kiitos


Tos®

Discover Media soittimet vaatii alkuperäisen kortin, että soitin lukee kartan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

europe

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.04.23 - klo:19:35
Discover Media soittimet vaatii alkuperäisen kortin, että soitin lukee kartan.

Kyllä mulla on ainakin hyvin toiminut Aliexpressin kortti (V17) rouvan Trocissa...Alkuperäiseen korttiin ei enää mahtunut koko Eurooppaa. Toki MIB2.

Tos®

#293
^Ne on jollain tavalla kräkättyjä. Ebaystä saa vastaavia myös.

Normikaupasta ostettu sd-kortti ja sinne siirretty karttadata ei toimi.
SD (secure digital) ei turhaan ole sen niminen, se suojaa sisältöään - kaikki lienee piratisoitavissa.

RNS315 kortin sai piratisoitua jotenkin vanhan nokian kännykän kautta ja linuxilla, en muista enää ohjetta  ;D


Vanhempien autossakin on myös vain 16gigan kortti, sinne pitää hakea pienempi versio kartoista.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sakari62

Lainaus käyttäjältä: Sakari62 - 01.07.22 - klo:13:35
Terve,

juu, kansio rakenne on ihan sama. Zip-tiedoston purku suoraan SD-kortille voisi ainakin nopeuttaa operaatiota. 

Jotta en ainakaan tulisi vahingossa hävittäneeksi vanhaa toimivaa karttaa, ajattelin ostaa uuden SD-kortin tätä päivitysjumppaa varten. Onkos niin, että SD-kortin tulee olla "mallia VW", eli että ihan mikä tahansa SD-kortti ei toimi?

No niin, pienen nahjustelun jälkeen kokeilin hommaa uudelleen niin, että purin Zip-tiedoston suoraan SD-kortille, jonka ensin formatoin. Nyt on navi viimein päivitetty ja kaikki toimiin. On mahti olo!

Mustalaa

Uusi karttapaketti on ladattavissa, 19.6. päivätty. Ennen sai suoraan ladattua volkkarin sivuilta, nyt tarvitsee ensin kirjautua sisälle, että kartat näkyvät.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy