Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

ropellihattu

Spotifyn voimakkuutta ei voi säätää.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Mandons

En tiedä mitä säätämisellä meinaat, mutta kyllä äänen voimakkuuden säätö onnistuu täällä jos musiikkia kuuntelee spotifysta. Puhelimesta/autosta saa mm. lujemmalle ääniä jne..
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

RTero

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 11.05.18 - klo:16:30
En tiedä mitä säätämisellä meinaat, mutta kyllä äänen voimakkuuden säätö onnistuu täällä jos musiikkia kuuntelee spotifysta. Puhelimesta/autosta saa mm. lujemmalle ääniä jne..

Jotenkin vaikuttaisi puhelinpuolen murheelta. Bluetoothin voimakkuutta tosiaan voi säätää, mutta koita vaikka youtube/spotify eroa niin tiedät onko vika spotifyssä, puhelimessa, bluetoothissa vai skodan pömpelissä.
RS230Dsg My18
Ex
Merc ML350 Bluetech 13
Porsche 996C2 02
BMW 330xd
BMW X3 3.0sd
BMW 325d

JJambs

Siis juu, totta kai voi volumea säätää. Ehkä tulin väärin ymmärretyksi :D tarkoitin siis sitä, että jos ruuvaat vaikka volumet nollaan ja nostat volumea kolme pykälää ylöspäin. Tuo kolmen pykälän nosto bluetoothin kautta nostaa volumea oikeasti huomattavasti enemmän, kuin sama nosto soitettaessa CarPlay:n kautta (olettaen siis, että bluetoothin kautta käytössä on tuo voimakas-asetus). Asetuksista löytyy bluetoothilla tuo voimakkuus, jossa on kolme asetusta (hiljainen, keski, voimakas, tjsp.). CarPlay:lle vain ei taida olla samanlaisia vaihtoehtoja.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 07.05.18 - klo:09:46
Miten porukalla tämä auto viilenee nyt kesäisin aurinkoisina päivinä? Jotenki nyt tuntuu ettei oma viilene tarpeeksi tehokkaasti. Ei puhalla tarpeeksi kylmää ilmaa ja vaimokin valittelee kuumuutta ajaessa.

Samaa ongelmaa tuntunut omassakin. Tänään oli auto päivän auringossa ja tuntui, ettei jäähdy millään. Veholla sanoivat, että nyky ilmastointiaineet ovat paljon tehottomampia kuin ennen. Tuo -15 mallinen Superb jäähtyy tosiaan paljon tehokkaammin.  Piti oikein vierekkäin äsken testailla katoksessa. Huomenna tekevät Veholla tarkastukset, joten katsotaan, onko kyseessä vain ominaisuus...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 22.05.18 - klo:17:14
Samaa ongelmaa tuntunut omassakin. Tänään oli auto päivän auringossa ja tuntui, ettei jäähdy millään. Veholla sanoivat, että nyky ilmastointiaineet ovat paljon tehottomampia kuin ennen. Tuo -15 mallinen Superb jäähtyy tosiaan paljon tehokkaammin.  Piti oikein vierekkäin äsken testailla katoksessa. Huomenna tekevät Veholla tarkastukset, joten katsotaan, onko kyseessä vain ominaisuus...
Tämä tästä odotuksen tuskasta vielä puuttuikin, juuri ehtinyt olla jollain lailla tyytyväinen tuohon -13 mallisen odotusauton ilmastointiin.. ja tulokkaassa olisikin sitten joku pula-ilmastointi :D.

Olisi mukavaa jos voisit jollain ulkolämpömittarilla tms. testata keskisuuttimista tulevan ilman lämpötilan LO-asennossa kun ulkona joku 22-24? Onko ilmastoinnin asetuksista puhallinprofiili matala / keskitaso / korkea?

Pitääkö se vielä käydä koeajamassa hellekelillä? :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Gigaa

Muutenkin toi ilmastointi arpoo ainakin omaan tarpeeseeni puhallettavan lämpötilan epäloogisesti. Tässä eräänä iltana toukokuussa auto oli seisonut 1,5 h auringossa ulkolämpötilan ollessa luokkaa 15 astetta, mutta autossa oli toki huomattavasti lämpimämpää. Asetus oli 22 astetta. Tarvetta olisi ollut maltilliselle jäädytykselle, mutta jostain syystä tyrkkäsi lisää lämpöä kabiiniin jolloin piti laittaa asetus muistaakseni 18-18 asteen kohdille. Mielestäni ei siis lähellekään aina osaa päätellä järkevää puhalluksen lämpötilaa eli ei osaa huomioida ulkolämpötilan ja kabiinin lämpötilan erotusta siten, kuin itse sen tunnen. Tämä etenkin jos aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja lämmittää ikkunan läpi suoraan.

Ja ilmastoinnin asetuksena on Strong.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 22.05.18 - klo:20:11
Olisi mukavaa jos voisit jollain ulkolämpömittarilla tms. testata keskisuuttimista tulevan ilman lämpötilan LO-asennossa kun ulkona joku 22-24?

Jäi lämpötila mittaamatta, kun huollossa huomasivat, että neljäsosa kylmäaineesta puuttui. Syyksi epäilivät tehtaan kämmiä. Aurinkoa siis odotellessa, että saa testata huomaako eron...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Ritzenhoff

#1778
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 07.05.18 - klo:09:46
Miten porukalla tämä auto viilenee nyt kesäisin aurinkoisina päivinä? Jotenki nyt tuntuu ettei oma viilene tarpeeksi tehokkaasti. Ei puhalla tarpeeksi kylmää ilmaa ja vaimokin valittelee kuumuutta ajaessa. Mikään asetus ei tunnu auttavan. Pitäisiköhän viedä huoltoon, kun takuutakin on jäljellä kuitenki se vajaa vuosi vielä. Mitään ei menettäisi siis rahallisesti.


Lisäinfoa ylempään... Vein tosiaan tän viikon maanantaina vuoden vanhan skeidani takuuhuoltoon. Oli kylmäainetankki tyhjä ja vuotokohtaa ei kuulemma löytynyt. Täyttivät sen ja antoivat uuden ajan 2vk päähän jotta nähdään vuotaako ja tyhjenikö se oikeasti yhtään. Huoh... Noh, se koko paska tyhjenikin sitten uusiksi yhden yön aikana... Sain peruutusajan onneksi huomiselle uuteen takuuhuoltoon. Nyt ois syytä sitten jotain jo ruveta tapahtumaan, nimittäin oikeasti korjauksen merkeissä. Rupee meinaan hirttämään kiinni näissä keleissä tulikuumassa autossa ajaminen. Yhtäkään "vuotokohtaa ei löytynyt" selitystä en enää aio ottaa vastaan.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

drenalyn

Ihan mielenkiinnosta mittasin äsken -16 Octavia tdi rs vasemmasta keskisuuttimesta puhaltavan ilman lämpötilaa. Mittarin anturi heti säleikön sisäpuolella näytti 7,1C. Lo asetuksella puhallus manuaalisesti kakkoselle, ei puhalla niin pirusti. Ulkolämpötila oli +24,5 auton mittarin mukaan.
Hyvin tyytyväinen olen ollut ilmastoinnin toimintaan.
Octavia RS 4x4

japa

Kannattaskohan uuteen -19 malliin ottaa virtuaalimittaristo vajaaseen 600euron lisähintaan. Sen sais ruksittua tilausta tehessä. Toisaalta onkohan siitä mitään lisäarvoa rahalle vai tuleeko lisäinfoa tai ominaisuuksia mukana. Olis se varmaan tyylikkään näköinen. Eikös volkkariin se kuulu jo vakiona ??
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Enhancer

Eiköhän tuo digimittaristo aika iso loikka eteenpäin ole perinteiseen nähden, ja ainakin selvä pesäero vanhaan :). Tehtaan jäljiltä kustomointimahsollisuudet ovat aika rajalliset, mutta piuhalla saa tuunattua enemmän omaan makuun.

Uusi hinnasto tuli silmäiltyä läpi, Virtual Pedal näköjään löytänyt tiensä myös Octaviaan eli jalalla huitomalla saa jatkossa sähköisen kontin avattua.

Omasta tammikuun tilauksesta  tuli yllätyksekseni vahvistus, että on kuin onkin luovutuksessa vielä elokuussa, eli 1.4 G-TEC tulee kuten tilattiinkin. Hyvä näin, vaikka uudessa olisikin hiukan lisää tehoa olisi 5kk odotusta lisää ollut liikaa, enkä välttämättä riemuinnut kun kuulin että bensatankki pienenee uuteen aika radikaalisti.

Digimittaristoa eikä Webastoa saa edelleenkään tehtaalta G-TEC:n, erikoista.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ropellihattu

#1782
Koeajoin golfin digimittaristolla tossa männävuonna. Näyttö oli jotenkin sotkuisen oloinen ja kustomointi rajallinen.

Lisäksi ainakaan tuolloin ei carplayn navia saanut näkymään mittaristossa, joten jos navikäyttöä silmälläpitäen tuota harkitsee, niin sitten pitää ruksata joku sikahintainen navimankkakin listalta.

Mutta hakkaa tuo BMW X3:n vakiodigimittarin joka on vain normimittaristo toteutettuna näytöillä. Kaveri just osti uuden X3:n 70000 eurolla ja semmonen siinä on....:)
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Ocu_Style

Itsekin huhtikuussa tilatessa pohdin, että jäisikö odottamaan uutta hinnastoa ja sen mukanaan tuomaa virtuaalista mittaristoa, mutta toisaalta silloin olisin menettänyt tarjouksen, jossa kaupan päälle tuli metallivärin ja winter packin lisäksi talvirenkaat aluvanteilla ja style pack. Totesin, että ei kannata tarjousta menettää mittariston vuoksi. Tyyliikkäämpihän tuo toki olisi ollut perinteiseen verrattuna, mutta pidemmän päälle olisiko kauheasti lisäarvoa tuonut, jos siinä ei näy esim. AndroidAuton Google Maps, niin enpä tiedä.

Tuo jalan heilautuksella toimiva takaluukku olisi kyllä ollut hyvä lisä. Se löytyy nykyisestä Astrastanikin ja on tietyissä tilanteissa ollut tosi kätevä lisä. Toki enimmäkseen tuossakin tulee konttia availtua kaukosäätimestä.

Mutta joo kokonaisuutena omani tuli niin hyvillä kamppiksilla ja itselleni tärkeimmillä lisillä, esim. Style packin mukanaan tuomalla ACC:llä, että en osaa noita kahta asiaa jäädä kaipaamaan.  :)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

JVR

Uudesta hinnastosta poimittuna myös:
- RS TSI vakiona 245hv
- tehokkaammat mallit näyttää saaneen uuden DSG7 laatikon.
- TSI 2.0 190hv näyttää korvaavan vanhan 1.8TSI:n?
- digimittaristo, virtual pedal takaluukku

Tekniset tiedot puuttuu vielä, mielenkiinnolla odotan mihin lukemiin tuo uusi TSI 190 on kuristettu väännön osalta.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: JVR - 25.06.18 - klo:12:28
Tekniset tiedot puuttuu vielä, mielenkiinnolla odotan mihin lukemiin tuo uusi TSI 190 on kuristettu väännön osalta.

Konfiguraattorin mottorin valinnan i-napista painaen näyttää olevan 250Nm. Höh.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 25.06.18 - klo:07:57
Koeajoin golfin digimittaristolla tossa männävuonna. Näyttö oli jotenkin sotkuisen oloinen ja kustomointi rajallinen.

Lisäksi ainakaan tuolloin ei carplayn navia saanut näkymään mittaristossa, joten jos navikäyttöä silmälläpitäen tuota harkitsee, niin sitten pitää ruksata joku sikahintainen navimankkakin listalta.

Mutta hakkaa tuo BMW X3:n vakiodigimittarin joka on vain normimittaristo toteutettuna näytöillä. Kaveri just osti uuden X3:n 70000 eurolla ja semmonen siinä on....:)
Style Pack pitää sisällään navin, kaistavahdin, paremman kameralla toteutetun kaukovaloavustimen, liikennemerkkien tunnistuksen sekä adaptiivisen vakkarin.

Vakkari nyt lienee pakko-ostos uuteen, joten lopuille kamoille jäi vajaa 700, hintaa, ei tuo nyt 30000, nurkilla olevaan autoon ihan kohtuuton lisähinta ole?

Ocu_Style, saitko minkäverran autosta alennusta jos nuo kamat sait ns. kaupan päälle? Ei kai mikään estä sinua tilaamasta mittaristoa ja virtual pedalia jos ei auto vielä tuotannossa ole?

Itse en enää ehtinyt, eikä kaasuversioon olisi mittaristoa siis saanutkaan mutta pedalin olisi voinut tilatakin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 26.06.18 - klo:15:42
Style Pack pitää sisällään navin, kaistavahdin, paremman kameralla toteutetun kaukovaloavustimen, liikennemerkkien tunnistuksen sekä adaptiivisen vakkarin.

Vakkari nyt lienee pakko-ostos uuteen, joten lopuille kamoille jäi vajaa 700, hintaa, ei tuo nyt 30000, nurkilla olevaan autoon ihan kohtuuton lisähinta ole?

Ocu_Style, saitko minkäverran autosta alennusta jos nuo kamat sait ns. kaupan päälle? Ei kai mikään estä sinua tilaamasta mittaristoa ja virtual pedalia jos ei auto vielä tuotannossa ole?

Itse en enää ehtinyt, eikä kaasuversioon olisi mittaristoa siis saanutkaan mutta pedalin olisi voinut tilatakin.

Auto on jo tulossa Suomea kohti, joten enää ei ehdi tilausta muuttamaan. Autolle jäi kaikkine varusteineen hintaa 31012 , (sis. toimituskulut 583 ,). Auto on siis tuo 1.5 TSI Style DSG ja sen lähtöhinta ilman toimituskuluja ja lisävarusteita on tällä hetkellä 30 436 ,, joten siihen nähden sain oman autoni hyvään hintaan kun huomio nuo varusteet.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

broz

Aattelin tilata etukäteen takaroiskeläpät autoon niin onkos nämä nyt ne oikeat sitten http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-17-Facelift-rear-mudflaps-original-Skoda-autoas

Tuollaisetkin tuolta superskodasta löytyy, mutta onkos nämä jotenkin erilaiset kuin nuo ylläolevat? http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-rear-mudflaps-original-Skoda-autoas
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Laars

Osakoodien perusteella:
5E0075101A = Facelift
5E0075101 = pre-facelift

Kai puskuri on jotenkin eri tavalla FL mallissa muotoiltu?

ropellihattu

Sehän lukee tuossa kuvauksessa: FACELIFT ja pre-facelift.

Joo puskurissa on eroa.

Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

broz

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 28.06.18 - klo:11:38
Sehän lukee tuossa kuvauksessa: FACELIFT ja pre-facelift.

Joo puskurissa on eroa.

Niinpäs näkyy olevan.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

teholopa

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 28.06.18 - klo:11:38
Sehän lukee tuossa kuvauksessa: FACELIFT ja pre-facelift.

Joo puskurissa on eroa.

Mulla oli vanhassa autossa läpät ja nyt tilasin uuteen kanssa. Nämä fl läpät tulevat ulommas kuin vanhat ilmeisesti siitäkin syystä että raideleveys on suurempi.

Itse puskurissa en silmällä eroa nää, tekisi mieli kokeilla vanhoja läppiä faceliftiin, että sopiko ja jäisikö ne mukavammin puskurin alle eikä tule ulos leveelle kuin ”ralliläpät”

ropellihattu

Mun mielestä joku oli sovitellut vanhanmallisia uuteen ja ei oikein istunut. Jossain tämän foorumin säikeessä se tais olla...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Ritzenhoff

Joo voihan niitä pre fl läppiä koittaa änkeä paikoilleen ja varmaan ne sinne jotenkin epämääräisesti saakin mutta silti fl:lle on omansa.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ocu_Style

Kuinka hyödyllisinä näette nuo roiskeläpät? Itsekin piti noita tilausta tehdessä tiedustella, mutta unohdin koko asian. Mietin vain, että olisikohan hyvä ottaa autoon luovutushuollon yhteydessä.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

japa

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 28.06.18 - klo:22:29
Kuinka hyödyllisinä näette nuo roiskeläpät? Itsekin piti noita tilausta tehdessä tiedustella, mutta unohdin koko asian. Mietin vain, että olisikohan hyvä ottaa autoon luovutushuollon yhteydessä.

Eipä ne monta kymppiä maksa ja säästyy kiveniskemiltä takapuskurin alaosa. Ulkonäöstä voi olla kahta mieltä. Itse otan uuteen. 8)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Nifa

Lainaus käyttäjältä: japa - 28.06.18 - klo:22:47
Eipä ne monta kymppiä maksa ja säästyy kiveniskemiltä takapuskurin alaosa. Ulkonäöstä voi olla kahta mieltä. Itse otan uuteen. 8)

No aika vähän varsinaisia kiveniskemiä takapuskuriin tulee takarenkailta 15v kokemuksella takaa raapivista ajoneuvoista. ::) Lähinnä sieltä tulee jatkuvaa hiekkapuhallusta, joka kuluttaa lakan pois, vähän kilometreistä riippuen, muutamassa vuodessa.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Occu14


Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

aapinen

Onko tullut vastaan testejä tästä facelift Octavia combista missä olisi mitattu ajomelua sekä valojen kantamaa? Kovasti tämä kiinnostaa ja 1l sekä 1,5l stylet tuli koeajettua. Litrasessa oli omaan makuun start&stopissa liikaa viivettä liikkelle lähtiessä, mutta 1,5l versio onneksi toimi hyvin. Litranen muuten oli ihan riittävä kun nyt 1.2TSI:llä ajelen.

Olen myös Passattia harkinnut ja se olisi tiloiltaan parempi, mutta mielestäni 16" rengastuksella Passatissa on enemmän rengasmelua tai omaan korvaan kuuluu selvemmin. Octavia oli mielestäni yllättävän hiljainen. Mikä on teidän muiden tuomio?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy