Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

BMF

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 04.02.18 - klo:21:24
Käytätkö valoja AUTO-asennossa, vai siellä oikeassa laidassa ns. valot päällä asennossa?

Itsellä ei siis kokemusta toistaiseksi kuin liikkeen esittelyautosta yökylässä, mutta huomasin kuinka minusta tuntui että valot näyttävät kauhean lähelle, mutta sitten maantiellä ei tuntunutkaan. AFS voisi olla syypää tuohon, eli kaupungissa / pienissä nopeuksissa valot tosiaan näyttävät lähelle mutta maantiellä normaalisti.

Eikös pre-fl jokasuuntaan liikkuvat xenonit muuttuneet kiinteiksi kun valokatkaisimen siirsi pois AUTO:lta? Tuotahan voisi testata, vaikuttaako tuo valojen korkeuteen eri ajotilanteissa.


Ainakin itselläni motarilla lähes hengenvaarallinen eli ei ainakaan itselläni toimi kunnolla. Säädin pari napsua ylöspäin ajovaloja niin vähän helpotti.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mabe

Nyt mennään mutulla mutta ei ole näin 20tkm aikana tullut tunnetta että FL nostaisi valoja ylös normaalien ajonopeuksien puitteissa. Saati laskisi hitaissa vauhdeissa. Auto-asento aina käytössä.
Mutta ei nuo lyhyet mikään vitsi ole. Parhaat tähän mennessä mitkä on vastaan tulleet.

Pre-FL AFS valoineen ainakin valmistajan ja mainoksien mukaan vatkaa valoja enemmänkin, levittää keilaa, nostaa jne.

Tässä FL mallissa ainoat liikkeet mitä valoilla tapahtuu ovat:
-Startissa lasku ja nosto.
-Ajossa kulmavaloina sumarit.
-Hitaan nopeuden n 10-40 välillä staattiset mutkavalot palaa molemmin puolin (umpiossa erillinen ledvalo tähän).
-Jyrkissä käännöksissä mutkavalo syttyy ehkä 70 asti.
-Pitkät päälle laitettaessa lyhyet nousee ylös (vähän) ja lyhyille vaihdettaessa palaa takaisin alkuperäiskorkeuteen.

Omat valot katseltiin joskus puoli vuotta sitten valonsuuntauslaitteella. Oikea oli juuri linjassaan, vasen ihan aavistuksen matalalla. Silloin ei sitä säädetty.
Tuossa pari viikkoa sitten seinää vasten säädin tuon vasemman samaan korkoon kuin oikean jolloin vasen laita sai 10m lisää valoa ja pitkät päällä kuvio parani myös.
Ei ole valoja vilkuteltu tuon jälkeen, keila on ihan kelvollinen nyt (perusvaloksi).

Hajavaloa ei ledivaloista ainaakaan tule niin että siitä ajaessa avuksi olisi. Liikennemerkit melkein pimeitä lyhyillä jne.
Vähemmän ainakin kuin Ocu2 FL xenoneista ja selvästi vähemmän kuin Golf V halogeeneista.

Ja kompataan tuota ropelihatun kommenttia siitä, että kaistavahti (parempi kamera lasissa) on melkeinpä ehdoton jos meinaa kaukovaloassaria käyttää. Omastani otin pois kun tuntui vain sytyttelevän pitkiä rekan keulaan tasaisellakin tiellä. Samalla kun syttyi myös Seeker 10x pari niin ei rekat iloinneet asiasta. Kolmannen virheen jälkeen samalla matkalla lähti assari ja manuaalilla mennään. Peruskamera siis löytyy vain tuosta lasista Stylen mukaisesti.

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 04.02.18 - klo:21:24
Eikös pre-fl jokasuuntaan liikkuvat xenonit muuttuneet kiinteiksi kun valokatkaisimen siirsi pois AUTO:lta?

Pre-FL:ssä AUTO asento poistaa käytöstä automaattiset pitkät valot, ja pitkät/lyhyet saa vaihtaa itse. Jos valot halusi kiinteiksi, eli valokuvio on aina sama, se vaati että on "driving mode selection" autossa ja sieltä valittun ajovaloille "eco" asetus.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 05.02.18 - klo:09:33
Pre-FL:ssä AUTO asento poistaa käytöstä automaattiset pitkät valot, ja pitkät/lyhyet saa vaihtaa itse. Jos valot halusi kiinteiksi, eli valokuvio on aina sama, se vaati että on "driving mode selection" autossa ja sieltä valittun ajovaloille "eco" asetus.
OT:na otsikkoon, mutta kyllä minulla ainakin pre-FL:ssä AUTO-asennossa automaattiset pitkät toimivat. Jos valokuvion haluaa staattiseksi, onnistuu se myös valokatkaisijan "normaalivalot-asennolla" eli vipua käännettäessä 0->AUTO->parkit->normaalivalot (toki tuo eco-asetus tekee saman monimutkaisemmin ja vaikuttaa myös muuhun).

artpaj

Ã,,rsyttävä ominaisuus vakionopeuden säätimessä. Vakkarin viikseä painamalla nopeus vähenee 10 km/h ja nostamalla nopeus lisääntyy 10 km/h kerralla. OK, mutta, mutta... Itselläni diginäytöllä pitää olla esim. 85 tai 105 km/h, jotta todellinen nopeus olisi juuri sallittu. Kun nopeutta laskee 100 -> 80 viikseä painamalla, niin nopeus asetetaan ensin 105 -> 100, sitten 100 -> 90 ja 90 -> 80. Nyt sitten ajetaankin todellista nopeutta n. 75 km/h, joten pitää "vetää viikseä" viisi kertaa, että päästään todelliseen 80 km/h. Vakkari vähentää tai nostaa nopeutta ensin tasa kymmenelle ja sen jälkeen 10:n välein.

Miksi hemmetissä se ei voi vaan vähentää/lisätä 10 km/h asetetusta nopeudesta. Murr!!! Olisi vaan niin pirun näppärää laittaa pari naksua alas ja ylös kun nopeus vaihtelee 100 -> 80 -> 100 väleillä.

Sam123

Hain "uuden" auton perjantaina. Esittelyauto jolla ajettu 10tkm. Kiva auto, todella hyvä ajaa ja moottori todella hiljainen.

Ei ärsytä mikään muu kuin, että joku kojelauta jostain tuulilasin ihan lähettyviltä "resonoi", varsinkin pienillä kierroksilla.  Toinen mikä pitää ääntä motarilla on kuljettan ikkuna kun vauhtia 120km/h. En tiedä johtuuko kylmyydestän vai siitä, että pesin auton lauantaina (-10) vai mistä ihmeestä.

Itseä ärsyttää tällaiset narinat. Toinen juttu on, ettei ne oo kyllä juuri mihinkää Octaviaan saanu suoraan noita takaovien kromilistoja, mikä siin on niin vaikeeta?  Mitä itse seurannut,niin saa etsimällä etsiä liikenteestä missä olis täysin suorassa linjassa. Varsinkin Fordit ja Skodat tehty vähän sinnepäin.  Pieniä juttuja mutta tekee hulluksi :)

Muita? ja vinkkejä millä sais pois tuon narinan?

Kiitos!

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: TTO - 05.02.18 - klo:10:28
OT:na otsikkoon, mutta kyllä minulla ainakin pre-FL:ssä AUTO-asennossa automaattiset pitkät toimivat. Jos valokuvion haluaa staattiseksi, onnistuu se myös valokatkaisijan "normaalivalot-asennolla" eli vipua käännettäessä 0->AUTO->parkit->normaalivalot (toki tuo eco-asetus tekee saman monimutkaisemmin ja vaikuttaa myös muuhun).

Jep. Tuli pieni typo tuohon postaukseen. Tarkoitus oli tietenkin sanoa että "Pre-FL:ssä AUTO asennosta pois siirtäminen poistaa käytöstä automaattiset pitkät valot..."

BMF

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 05.02.18 - klo:10:35
Hain "uuden" auton perjantaina. Esittelyauto jolla ajettu 10tkm. Kiva auto, todella hyvä ajaa ja moottori todella hiljainen.

Ei ärsytä mikään muu kuin, että joku kojelauta jostain tuulilasin ihan lähettyviltä "resonoi", varsinkin pienillä kierroksilla.  Toinen mikä pitää ääntä motarilla on kuljettan ikkuna kun vauhtia 120km/h. En tiedä johtuuko kylmyydestän vai siitä, että pesin auton lauantaina (-10) vai mistä ihmeestä.

Itseä ärsyttää tällaiset narinat. Toinen juttu on, ettei ne oo kyllä juuri mihinkää Octaviaan saanu suoraan noita takaovien kromilistoja, mikä siin on niin vaikeeta?  Mitä itse seurannut,niin saa etsimällä etsiä liikenteestä missä olis täysin suorassa linjassa. Varsinkin Fordit ja Skodat tehty vähän sinnepäin.  Pieniä juttuja mutta tekee hulluksi :)

Muita? ja vinkkejä millä sais pois tuon narinan?

Kiitos!

Tässä vastaus sirinään. Lainaukseni toiselta threadilta:

Vihdoin jaksoin itsekin selvitellä mistä ääni tuli ja löysin ratkaisun tuulilasin ja tuon muovikauluksen liitoskohdasta. Siinä tuulilasin alhaalla molemmilla sivuilla on semmoiset pienen pienet muoviliuskat ja vänkärin puolella ne oli aivan hitusen väljät. En olisi uskonut että tuommonen onneton muoviliuska kantaisi sisälle tuommosta ääntä. Kannattaa katsoa molemmat puolet. Kovalla vauhdilla sen verran tulee ilmapyörrettä että nämä onnettomat muovilipareet alkaa rällättää tuulilasia vasten ja pitää sitten ihan huomattavaa mekkalaa.

Laitoin taitellun sanomalehden palasen testiksi muovipalan ja tuulilasin väliin ja testasin motarilla ja sirinä poistui täysin. 

http://www.ebay.ie/itm/SKODA-OCTAVIA-2014-RHD-FRONT-WIPER-COVER-SCUTTLE-PANEL-5E1819416A-E52819416A/253038212194?hash=item3aea40b462:g:ivgAAOSwY4pZY15Z

Esim tuolla linkin sivulla näkyy nuo pienet "pirun sarvet" , jotka tätä mekkalaa pitää.  
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Sam123

Joo ilmeiseti siis oli juuri nuo "pirun" sarvet jäässä, koska auton ollessa pari tuntia lämpimässä parkkihallissa kaikki nitinä ja natina loppu.

Staara

Hokasin ajovaloautomatiikassa saman ominaisuuden ku Volvossakin, että sammuttaapi pitkät pois päältä jo melko aikasin (toki lyhyet säädin vähän ylemmäs, niin onhan ne LEDIVALOT ihan mahtavat!), mutta lyhyilläki näkee todella hyvin. No vähän obdelevenillä tutustuin ominaisuuksiin ja otin pois kaikki ylä- ja alamäen adaptaatiot ja jotain muitakin ominaisuuksia kuten taajamavalaistusta yms. niin alako nyt sammuttamaan vähän myöhemmin. Ite en ole kyllä havainnut sellaista ominaisuutta, että löis vastaantulijalle silmille pitkät, vaan hyvin vaihtuupi vasta heti kun auto mennyt ohi. Itelläni on FL-versio ja tossa ei ole kaistavahtia.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Staara - 06.02.18 - klo:09:51
No vähän obdelevenillä tutustuin ominaisuuksiin ja otin pois kaikki ylä- ja alamäen adaptaatiot ja jotain muitakin ominaisuuksia kuten taajamavalaistusta yms. niin alako nyt sammuttamaan vähän myöhemmin.

Jos mitenkään mahdollista, niin voisit laittaa "ohjetta" tonne OBD11 koodaussäikeeseen.

Olis kiva kokeilla miten vaikuttaa. Itsekin olen noita taajama yms. olosuhdenotuleita siellä havainnut mutta en ole pystynyt keskittymään siinä määrin että olisin viitsinyt niitä muutella.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Staara

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 06.02.18 - klo:10:39
Jos mitenkään mahdollista, niin voisit laittaa "ohjetta" tonne OBD11 koodaussäikeeseen.

Olis kiva kokeilla miten vaikuttaa. Itsekin olen noita taajama yms. olosuhdenotuleita siellä havainnut mutta en ole pystynyt keskittymään siinä määrin että olisin viitsinyt niitä muutella.

Kokeilin ettiä, että mistähän mie ne asetukset nyt löysin, mutta ei nyt ainakaan näin pikasesti löytynyt. Lisäksi olen erilaisia piippauksia ovien aukomisista ja takakontista poistanut ja oisinko jottain 20kpl about erilaisia toiminnallisia koodauksia tehnyt. Voisi joku päivä vähän listaa tehdä. Nuita ohjeita kyllä löytyypi, mutta aika monessa joutuupi FL malliin vähän soveltamaan, kun hiukan muuttunut ohjelmointialustakin tässä tuoreemmassa mallissa. Ajovalopesuritilanki löysin, mutta se ei kääntynyt suomeksi, eikä englanniksi niin käänsin sitten kokonaan pesurit pois päältä ainakin näin talven ajaksi. Se asetus löytyi ihan obdelevenin valmiista koodauksista, senku vain paino täpän offille ja thats it.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

isoville

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 31.01.18 - klo:12:14
Ei kellään ole sattumalta mustia 17" Hawkeja FL:ssa alla? Pitäis ostaa kesäksi vanteet ja nuo olis yks vaihtoehto.

Mulla on nuo mustat haukat 17" talvivanteina ja vähälumiseen kesäänkin ne sopivat varmasti mainiosti.




Ambientti


Enhancer

Käyttöohjekirjastahan tuo digimittaristo on tosiaan löytynyt jo marraskuun painoksesta. Maahantuonnista mutuilivat, että tulisi tilattavaksi kesän lopulla, ja tuotantoon syksyllä. Tuo linkatun artikkelin konfiguraattori-screenshot puolestaan kertoo jotain ihan muuta.. Tämähän menee jännäksi, omalle tilaukselle arvioitu tuotantoviikko olisi 25 ja uskon kyllä itse ennemminkin että ottavat tuon digimittariston tuotantoon vko 22 mallivuoden vaihtumisen yhteydessä. Jos hintalappukin jäisi alle 400â,¬, ei tuosta kyllä epäselvää olisi omalla kohdalla :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

iltavilli

Nyt kun sivutiet ovat olleet jään ja lumen takia epätasaisia, niin jokin takakontissa on alkanut rämisemään. Otin jo kaikki tavarat pois kontista, hattuhyllyn, kolmion, ym. Ja vaikuttaisi että itse luukussa joku rämisee ja kolisee. Yksi syy voi olla nuo jousipalat, toinen ne takalasin ympärillä olevat muovit. Järkyttävä melu joka tapauksessa, samoin rämisee myös ohjauspylvään muovi. Vanha oli kyllä tässä suhteessa parempi, vaikka siinä nitisi taas vyön korkeussäätö.

Muuten kyllä hyvä laite, jos pysyy pääteillä.

Enhancer

Onko sinulla joku autoliikkeen mainostekstillä varustettu ämpärimuovin palanen rekisterikilven takana? Ã,,äni sille, rämisee ja resonoi takuuvarmasti.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

iltavilli

On siellä kyllä sellainenkin, mutta vähän epäilen että ei kuuluisi noin kovaa sisälle saakka. Mutta pitääpä tarkistaa joka tapauksessa.

Mandons

#1729
Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 13.02.18 - klo:18:06
On siellä kyllä sellainenkin, mutta vähän epäilen että ei kuuluisi noin kovaa sisälle saakka. Mutta pitääpä tarkistaa joka tapauksessa.

Kyllä muuten kuuluu ja jos yhtään musiikkia "luukuttaa" subbarin kautta niin rämisee yhtä mukavasti. Ei muuta kuin uutta kilventelinettä ostamaan tai jotain pehmustetta sen taakse laittamaan, jotta kilpi on tukevasti kiinni.

Edit: En muuten tiedä onko näissä uusissa skodissa samaa ongelmaa mitä oli ennen, mutta jos tosiaan takaluukku rämisee niin:

"Huonosti paikoillaan oleva hattuhylly aiheuttaa muovista kolahtelua jo ihan pienissäkin kuopissa, toinen vaihtoehto on säätää takaluukun vastinkumeja hiukan tiukemmalle, mulla kuului kolahtelua takaluukun elämisestä pakkasilla."

"Kokeiltiko säätää niitä pyöreitä mustia kumitutteja siitä luukusta, itse säädin niitä ja se auttoi. Tulevat kiertämällä ulommaksi."

--> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1453.60
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

iltavilli

FL:ssä on nähtävästi koitettu estää luukun elämistä noilla jousitetuilla muovipalikoilla. Pakkasessa ne sitten tahmaa ja kolahtaa kun luukun sulkee. Niitä voideltiin huollossa jo kerran, huoltopäälliköllä oli omassa autossaan sama juttu. Mutta en tiedä kolseeko nuo ajaessakin.

Sam123




Ihan hyvin sopii geminit tuohon normimalliin myös  8)

Mandons

Hyvin ne sopii!  ??? Itselläni samanlaiset vanteet mutta mustat antrasiitit.

Olen muuten miettinyt, että eikö kukaan perus ocun tilaajista tiedä, että ikkunalistat saa myös mustana style-mallissa? Tuntuu, että kaikilla on nuo kromilistat..
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 09.04.18 - klo:20:54
Hyvin ne sopii!  ??? Itselläni samanlaiset vanteet mutta mustat antrasiitit.

Olen muuten miettinyt, että eikö kukaan perus ocun tilaajista tiedä, että ikkunalistat saa myös mustana style-mallissa? Tuntuu, että kaikilla on nuo kromilistat..
Mustilla listoilla on oma G-TEC tulossa, ja hopeanvärisillä kattokaiteilla kun jostain syystä Style G-TEC:n ei mustia kattokaiteita edes saanut. Tuskaista oli toki luopua muissa maissa maksullisesta varusteesta :D

Omaan hahmotukseen sopii kuitenkin ikäänkuin pariksi vanteiden kanssa ne hopeanväriset kaiteet.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tommyt

Itse nimenomaan halusin kromilistoilla kun kaikissa autoissa on tähän saakka ollut mustat listat. Tosin tummanharmaaseen autoon kromi sopiikin ehkä paremmin kuin esim. valkoiseen.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 09.04.18 - klo:20:54
Olen muuten miettinyt, että eikö kukaan perus ocun tilaajista tiedä, että ikkunalistat saa myös mustana style-mallissa? Tuntuu, että kaikilla on nuo kromilistat..

Karvalakki Activessa on mustat listat niin ei vaan kykene. :D

seatts


Kyllä mulla on mustat listat, kattokaiteet, peilit, merkit ja maski  ;D
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

mabe

Olis mullakin mustat listat jos olis ollut optiona tilatessa.
3 FL oli niin uusi ettei ollut vielä rastia saatavissa, tuli pari kuukautta myöhemmin joten kromia on pitkin autoa.
Kaiteet olisi mustana saanut mutta päätin että saa tulla listat ja kaiteet samaa väriä.

MrBurns

Saako irrotettavasta koukusta avainta irti jos koukku on irrotettuna?
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Ritzenhoff

Heh... Ei ylläri

What is really hidden under Skoda badge on engine covers?

https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy