Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

BMF

#270
Itsellä nyt "hyväksymiskierrossa" vaimolla seuraavanlainen kapistus:
Octavia combi style 1.4 TSI DSG Autom.
-Brilliant Silver, metalliväri
-Pictoris-kevytmetallivanteet 7,5Jx18" - 225/40R18
-Sport-alusta
-Nahkainen sport-monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) TÃ,,MÃ,, HARKINNASSA KOSKA EI TULE RATTILÃ,,MMITYSTÃ,,
-Canton Sound System - 9 kaiutinta, subwoofer ja digitaalinen taajuuskorjain
-Dynamic-paketti (VÃ,,RI VIELÃ,, HARKINNASSA)

ehkä vielä lisäksi winterpack mutta taitaa kaatua tuohon tuulilasin vastuslankalämmitykseen, josta en oikein pidä. ehkä tyydyn jälkiasennettuun letkulämppäriin, kuten edeltävässäkin.

Onhan se varmaan aika kivijyrä mutta ainakin vanha malli on suht ok sport alustalla ja 17 denom vanteilla jotenka toivottavasti ei nyt isoa muutosta meluun tule.

Toivottavasti tuo canton on nyt edes hieman kehittynyt alkuperäisestä versiosta. Ainakin tuo radio on ollut lähes käyttökelvoton (subbari on vissiin yhtä tuhnu edelleen).

Suht ok tuo arvonmenetys on ollut vanhalla skodalla eli noin 3,5 vuotta ja 32tonnia uutena ja nyt vaihdossa saa 18,5-19,5. eli vuodessa noin 3,5 - 4 tonttua

1.4 kone on kyllä ollut mainio ja oikeastaan ainoa mitä olen harkinnut tilalle on tuo rs 2.0 tdi, mutta hinta eroksi tulee liikaa ja kulutus on aikalailla samat plus dieselillä tulee verot päälle. Myös suorityskyky on samaa luokkaa ja kaiken lisäksi auton paino kasvaa rs mallissa melkein 200kg.


Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Jupezku

#271
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 27.01.17 - klo:08:45
Poistin tilauksestani Sport-alustan ja 17" mustat Trius-vanteet. Tulossa siis 1.0 DSG Combi Style.

Autoon tulee nyt sitten Eibachin madallusjouset (takaa 30mm ja edestä 30-40mm madallus) sekä 18" kiiltomustat vanteet, jotka tulee 22mm ulommas kaarelle mitä vakiot. TEC Speedwheels AS3:

Juttelin myyjän kanssa tuosta, josko upgreidaisin auton 1.0-->1.4, niin hän sanoi molemmilla todella paljon ajaneena, että ei näe sitä välttämättä rahanarvoisena, koska auto tulee automaatilla. Jos kyseessä olisi ollut manuaali, niin hän suosittelisi vaihtamaan 1.4:een. Myyjä on nuori kaveri eikä pystyyn kuollut papparainen. Myyjä myös kysyi haluanko heidän koodaavan takavalot palamaan myös pelkkien päiväajovalojen kanssa. Vastasin että kyllä. Lisäsin myös takaroiskeläpät. Edessä ne tulee jo muutenkin.

Hyvä huomio noi koodaukset. Edelliseen pyysin valojen asetukset, että takavalot palaisi myös päivällä. Myyjän mukaan on oletuksena suomessa. Pitääkin vielä tarkistaa onko muuttunut parissa vuodessa. Samaten haluaisin takakontin piipittävän äänen pois, mutta ei ainankaan viimeeksi suostuneet sitä liikkeessä tekemään.

Laskin, että olisiko ollut mitään järkeä ottaa Abhioni-malli juuri mustien listojen takia, mutta kun ruksaili kaikki lisävarusteet mitä Style tuo ja itse tahtoo niin ei siinä taas ollut mitään järkeä. Jos kylältä löytyy joku osaava teippani, niin pitänee itsekkin kromit hukata. Olen tykännyt MV-Lookista nykyisessä.

Onkohan toi sport alusta vastaava kuin RS:n vakioalusta vai joku välimalli? RS liian pintakova omaan makuun, kyse kuitenkin kauppakassista. Nyt jätin sen takia ruksin pois sport-kohdasta ja mietityttää kuinka traktori toi tulisi olemaan trius-vanteilla ilman mitään madalluksia.

Moottoriasian pähkäilin samalla tavalla. Antaa DSG:n hämmentää, se kuitenkin osaa pitää moottorin optimialueella kokoajan niin eiköhän 1.0:kin kanssa tule toimeen. Manuaalina ei olisi ollut näin pieni moottori vaihtoehto.

Bensa RS:n arvo tippui 4ke vuodessa 2,5 vuoden aikana. (55tkm)

BMF

Lainaus käyttäjältä: Jupezku - 27.01.17 - klo:09:29
Onkohan toi sport alusta vastaava kuin RS:n vakioalusta vai joku välimalli? RS liian pintakova omaan makuun, kyse kuitenkin kauppakassista. Nyt jätin sen takia ruksin pois sport-kohdasta ja mietityttää kuinka traktori toi tulisi olemaan trius-vanteilla ilman mitään madalluksia.

Varmaan samaa shaibaa mutta rs:n taka-akseli on monivarsituennalla. teknisistä tiedoista sport maavara 126mm ja rs:n maavara 127mm  8)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Jupezku

Lainaus käyttäjältä: BMF - 27.01.17 - klo:10:00
Varmaan samaa shaibaa mutta rs:n taka-akseli on monivarsituennalla. teknisistä tiedoista sport maavara 126mm ja rs:n maavara 127mm  8)

Ehkä se sport täristin pitää sitten ruksia, kerta tolla milliä korkeemmallakin on pärjännyt ihan hyvin.  ;D

livejungle

1.4TSI sport alustalla ja RS:n omistaneena voisin sanoa ettei alusta ole ihan sama.
Sport alusta on pintakovempi ja RS:n alusta hieman pehmeämmän tuntuinen. RS:n monivarsituenta taka-akselissa ottaa töyssyt sivistyneemmin vastaan.
Ohjattavuus on RS:ssä myös tarkempi progressiivisen ohjauksen takia ja ehkä myös alustan säätöjen vuoksi.
Renkaat kuluvat RS:ssä edestä eritavalla, ehkä alustasäädön ja lisääntyneen voiman takia siis ulkoreunasta. Eikä ole vain minun yksilöstä kyse vaan tämä on aika monella.

Jupezku

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 27.01.17 - klo:10:40
1.4TSI sport alustalla ja RS:n omistaneena voisin sanoa ettei alusta ole ihan sama.
Sport alusta on pintakovempi ja RS:n alusta hieman pehmeämmän tuntuinen. RS:n monivarsituenta taka-akselissa ottaa töyssyt sivistyneemmin vastaan.
Ohjattavuus on RS:ssä myös tarkempi progressiivisen ohjauksen takia ja ehkä myös alustan säätöjen vuoksi.
Renkaat kuluvat RS:ssä edestä eritavalla, ehkä alustasäädön ja lisääntyneen voiman takia siis ulkoreunasta. Eikä ole vain minun yksilöstä kyse vaan tämä on aika monella.

Olen myös havainnut kulumisen. Ensimmäinen kierros kesärenkaita meni 20tkm aikana ulkoreunasta melkein sliksiksi ja sisäreunassa olisi ollut vielä pintaa jokunen milli. Kävin mittauttamassa camberit ennen uusien kumien laittoa. Edessä oli ohjearvoissaan ja takana aavistuksen liikaa positiivista camberia, ei aiheuttanut toimenpiteitä.

BMF

Mikähän tuon taka-akselin raidevälin levennyksen 1514 --> 1534mm  eli 2 cm alkuperäinen syy? Ulkonäköön voi jopa hieman vaikuttaa kun renkaat ei ole niin "sisällä" mutta onko muita vaikutusta  ajoon tai vaikkapa meluun?

RS: tais olla 3 senttiä
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BMF

Onko kukaan nähnyt missään kuvaa tai videoo tuosta faceliftissä niin että olisi ajovalot tahi pitkä päällä
tai ylipäänsä style varusteltua autoa. Lähinnä kiehtoo tietää että onko tuossa style versioissa ledi sumarit ja rekkarivalot, kuten rs:mallissa.

myös sivupeilien maavalot olisi kiva että tulisi ledeinä... ei viitsisi taas alkaa heti itse vaihtamaan...

Tämän olisi kyllä voinut ehkä kirjottaa tuonne polttimolistauksiinkin mutta kokeillaan nyt eka täältä.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Joke_R

#278
Lainaus käyttäjältä: Jupezku - 27.01.17 - klo:09:29
Moottoriasian pähkäilin samalla tavalla. Antaa DSG:n hämmentää, se kuitenkin osaa pitää moottorin optimialueella kokoajan niin eiköhän 1.0:kin kanssa tule toimeen. Manuaalina ei olisi ollut näin pieni moottori vaihtoehto.

Litrainen toimii yllättävän hyvin DSG:n parina, toinen tankillinen täällä menossa. Plussaa on hiljaisuus (todella hiljainen motti ja silloin, kun ääntä kuuluu niin se on kylmälläkin koneella sivitystynyt ja nätti), kiva veto 1500 rpm...rajoittajalle saakka, hyvissä olosuhteissa pieni kulutus ja nopea lämpeäminen. Moderneihin dieselkoneisiin tottuneena äänimaailma on herkkua joka kerta. Moitittavaa on oikeastaan vaan se pieni odottelu risteyksissä, liikkeellelähdöissä yms., josta olen ennenkin kirjoitellut. Sellaiseen about puoleen sekkaan ei tapahtu mitään, sitten mennään, kun ahdin herää. Vaatii siis kevyttä kaasujalkaa liikkeellelähdöissä tai muuten nykäisee. Sama ilmiö on 1.4:lla, mutta lievempänä. Kirjoittelin myös syksyn koeajojen jälkeen, että alle 1500 rpm paikkeilla on pieni jyrinä. Ainakaan talvirenkailla sitä ei juuri edes huomaa. Liikkeelle päästyä mä en kaipaa enempää ruutia, vaikka sitä edellisissä autoissa on ollutkin. Laatikon S-moodi toimii hyvin kaupungissa pitäen kiekat vähän korkeammalla. D-moodilla käyttää TOSI pieniä kierroksia, pääsääntöisesti alle 2000 rpm kevyellä kaasulla. Toisaalta ihan sama, heti kun auto liikkuu niin nykäisen ACC:n viiksestä ja annan auton ajella, ohjaaminen jää itselle. Adaptiivinen toimii pääsääntöisesti kaupungissakin hyvin, kunhan ei aja "pumppaajan" perässä. Ei tuota konetta kyllä uskoisi litraiseksi eikä kolmoseksi ... kunhan jaksaa vaan kuunnella työpaikan bensalenkkareiden kettuilut :D
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

BMF

Tuolta löytyy faceliftin käyttöohjeet:

http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/pages/octavia.aspx

Sivulta 81: Rattilämmitys toimii siis joko linkitettynä eli aina kun penkkilämmityksen laittaa päälle tai sitten erikseen infotainmentilta näppäiltynä. 3 tehosäätöä.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BMF

#280
Hurjapäissään sen verran alkoi RS-malli viehättämään että style ocun osto muuttuu RS- versioksi. Vaimokin antoi siunauksen.

Elikkäs seuraavanlainen on nyt aikalailla varmasti menossa tilaukseen kunhan sopiva autoliike on löydetty:

octavia combi RS 2.0 tdi dsg:
-Kattokaiteet, kiiltävän mustat (PG2)
-Gemini-kevytmetallivanteet 7,5Jx18" 225/40R18 - Antrasiitti (PJ7)
-Lämmitettävä nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) + Tiptronic-vaihteenvalitsimet (PL7)
-RS-Alcantaraverhous, istuinpinnat nahkaa, keinonahkaa ja Alcantaraa (PLG)
-Black-paketti (PLK)
-Sähköisesti sisäänpäin taitettavat ja automaattisesti tummentuvat ulkopeilit muistisäädöllä Boarding Spots -maavalot (PW5)
-Sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin muistilla (PWA)
-Canton Sound System - 9 kaiutinta, subwoofer ja digitaalinen taajuuskorjain (RA3)
-Winter-paketti (WPT)

RS-challenge- pakettia en halua koska pakko ottaa punaset "koristelut" ja kiiltomustat geminit (harmaa koristelu / tikkaukset, sekä antrasiitti geminit näyttää viehättävämmälle).
Nuo alcantarat on pakko-ostos tuohon 600-700 hintaan. Kävin superb sportlinessä testaamassa penkit ja onhan ne makiat.

Pikkubensaan verrattuna ei loppupelissä näillä herkuilla jää "montaa tonnia" eroa ja onhan se vähän erilainen auto kuitenkin. Mikäli arvonmenetystä vertailee niin aikalailla käsikädessä tippuu suhteessa nämä jälleenmyyntiarvot (1.4 tsi style  vs. 2.0 tdi rs).

Kilsoja tulee noin 25-30tkm joten sinänsä sama ajaako pikkubensalla vai dieselillä. Bensaräsää en halua koska siinä menee kulutukset överiksi ja tehot karkaa lapasesta :)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

code

Varsinaisesti ei liity tulevaan fl-versioon, pätee myös aiempaan versioon: oletteko kiinnittäneet tälläiseen outouteen huomion, RS 2.0 tdi dsg 4x4 häviää paperilla lähes sekunnin vastaavalle ns perus-combille 184 hv tdi versiossa? Mistähän moinen ero tulee? Siksi itse tuli laitettua tilaukseen style-paketilla combi...
Skoda Octavia IV 2021

Petunet

Ero tulee autojen painosta:
RS:n vakiovarusteet painavat enemmän kuin Stylen vakiovarusteet.

Ero lienee teoreettinen ja jos molemmissa autoissa on samat varusteet, pitäisi niiden painaakin saman verran.

Ihmettelin tuota itsekin autoa tilatessani mutta RS tuli haluamillani varusteilla hieman halvemaksi niin ei tarvinnut pohtia kauaa.
Ja saahan näihin lisää tehoa...
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

enkero

Lainaus käyttäjältä: code - 30.01.17 - klo:17:54
Varsinaisesti ei liity tulevaan fl-versioon, pätee myös aiempaan versioon: oletteko kiinnittäneet tälläiseen outouteen huomion, RS 2.0 tdi dsg 4x4 häviää paperilla lähes sekunnin vastaavalle ns perus-combille 184 hv tdi versiossa? Mistähän moinen ero tulee? Siksi itse tuli laitettua tilaukseen style-paketilla combi...

Stylessä taitaa olla (kevyemmät?) 16" pyörät vakiona, sillä varmaankin vaikutusta kiihtyvyyteen?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

mabe

Tuli käytyä tilaamassa.
1.0 tsi dsg combi style
Race blue
Sport-alusta
Pohjamuovit
Dynamic harmaa
Winterppack
Vaihtoläpyskät lämmitettävään rattiin
Adaptiivinen vakkari
Tavaratilan väliverho

Kallista lystiä,  kummasti lähiliike tarjosi hyvin maakuntiin nähden vaihdokista joten helppo hankinta.

Nyt sitten 3-4kk odottelua..

livejungle

Lainaus käyttäjältä: BMF - 30.01.17 - klo:13:30
Hurjapäissään sen verran alkoi RS-malli viehättämään että style ocun osto muuttuu RS- versioksi. Vaimokin antoi siunauksen.

Elikkäs seuraavanlainen on nyt aikalailla varmasti menossa tilaukseen kunhan sopiva autoliike on löydetty:

octavia combi RS 2.0 tdi dsg:
-Kattokaiteet, kiiltävän mustat (PG2)
-Gemini-kevytmetallivanteet 7,5Jx18" 225/40R18 - Antrasiitti (PJ7)
-Lämmitettävä nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) + Tiptronic-vaihteenvalitsimet (PL7)
-RS-Alcantaraverhous, istuinpinnat nahkaa, keinonahkaa ja Alcantaraa (PLG)
-Black-paketti (PLK)
-Sähköisesti sisäänpäin taitettavat ja automaattisesti tummentuvat ulkopeilit muistisäädöllä Boarding Spots -maavalot (PW5)
-Sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin muistilla (PWA)
-Canton Sound System - 9 kaiutinta, subwoofer ja digitaalinen taajuuskorjain (RA3)
-Winter-paketti (WPT)

RS-challenge- pakettia en halua koska pakko ottaa punaset "koristelut" ja kiiltomustat geminit (harmaa koristelu / tikkaukset, sekä antrasiitti geminit näyttää viehättävämmälle).
Nuo alcantarat on pakko-ostos tuohon 600-700 hintaan. Kävin superb sportlinessä testaamassa penkit ja onhan ne makiat.

Pikkubensaan verrattuna ei loppupelissä näillä herkuilla jää "montaa tonnia" eroa ja onhan se vähän erilainen auto kuitenkin. Mikäli arvonmenetystä vertailee niin aikalailla käsikädessä tippuu suhteessa nämä jälleenmyyntiarvot (1.4 tsi style  vs. 2.0 tdi rs).

Kilsoja tulee noin 25-30tkm joten sinänsä sama ajaako pikkubensalla vai dieselillä. Bensaräsää en halua koska siinä menee kulutukset överiksi ja tehot karkaa lapasesta :)

Hieno peli tulossa ja noilla kilsoilla hyvä vaihtoehto. Onhan siinä jotain uutta sullekin.
Oma räsä menossa perjantaina vaihdossa ja pientä haikeutta oli ilmassa kun sen juuri viimeisen kerran pesin.
Ihan kiva kone tuo räsän dieseli ja 380nm vääntö nannaa. Ei tartte kierrättää.

BMF

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 30.01.17 - klo:20:04
Hieno peli tulossa ja noilla kilsoilla hyvä vaihtoehto. Onhan siinä jotain uutta sullekin.
Oma räsä menossa perjantaina vaihdossa ja pientä haikeutta oli ilmassa kun sen juuri viimeisen kerran pesin.
Ihan kiva kone tuo räsän dieseli ja 380nm vääntö nannaa. Ei tartte kierrättää.

Juu no kunhan saisi nyt tehtyä tilauksen. Arvio 5-6kk tällä hetkellä. Väri taisi unohtua mainita eli brilliant silver.

Saa nähä miten ikävä jää sitten 1.4 konetta joka on kyllä ollut kaikin puolin mainio.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Petunet

Lainaus käyttäjältä: enkero - 30.01.17 - klo:19:24
Stylessä taitaa olla (kevyemmät?) 16" pyörät vakiona, sillä varmaankin vaikutusta kiihtyvyyteen?

Totta, kevyemmät renkaat parantavat kiihtyvyyttä olennaisesti.
Onko kukaan punninnut Stylen 16" vakiovanteita + renkaita?
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

b1mpo

Ei nuo velorumit? kovin kevyiltä vaikuta.  :o
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BTW

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 31.01.17 - klo:10:33
Totta, kevyemmät renkaat parantavat kiihtyvyyttä olennaisesti.
Onko kukaan punninnut Stylen 16" vakiovanteita + renkaita?

"Normi" farmari Ocu myös n. 100kg kevyempi kuin RS. tuo + kottikärrinpyörät vaikuttaa jo sataseen spurtatessa.

Petunet

"kottikärrinpyörät"  ;D ;D
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

prinne

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 27.01.17 - klo:08:45


Autoon tulee nyt sitten Eibachin madallusjouset (takaa 30mm ja edestä 30-40mm madallus) sekä 18" kiiltomustat vanteet, jotka tulee 22mm ulommas kaarelle mitä vakiot. TEC Speedwheels AS3:


Millä ET:llä nämä tulevat vanteet? Tulossa farmarimalli tehtaan sport alustalla, kesävanteet pitäis hommata itse ja tuota ET hommaa tässä mietin. Lisäksi joku mainitsi että takana raidevälikin kasvanut...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ritzenhoff

#292
Lainaus käyttäjältä: prinne - 31.01.17 - klo:17:07
Millä ET:llä nämä tulevat vanteet? Tulossa farmarimalli tehtaan sport alustalla, kesävanteet pitäis hommata itse ja tuota ET hommaa tässä mietin. Lisäksi joku mainitsi että takana raidevälikin kasvanut...

En tiedä raidevälimuutoksesta. Luulisi että leveyskin silloin muuttuu yhtä paljon. Onkohan kellään laittaa virallisia vertauskuvia pre-fl vs fl mistä näkee koko auton leveyden ja raidevälin. Muuten en usko. En oo vielä tilannut vanteita, mut koko varmaankin 8x18 ja et35. Alkuperäiset ovat 7.5x18 et51.

Edit. Eikun joo siellähän ne uudet mitat löytyy teknisistä tiedoista. On tosiaan tullut taakse 20mm lisää... eli noi 8x18 et35 tulis 32mm ulommas mitä pre-fl:ssä  :o

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

En usko ihan tuohon. Itse kysyin maahantuohalta vanteen mittoja/eroa uudessa ja vanhassa kopassa. Vastaus oli että täsmälleen samoilla mitoilla menee vanteet. Aika rajulta kuulostais, jos Alariksetkin tulis 32mm pihalle uudessa verrattuna vanhaan. Mutta jos tosiaan näin on niin mulla ei et 40 vanteet kyllä 8.5" levyisinä tule sopimaan auton alle sitten millään...

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Petunet

Kai olette huomanneet että nykyisessä mallissa takarenkaat ovat melko sisällä lokasuojaan nähden.
Kai tuossa Faceliftissä on pyritty ulkonäön parantamiseen takareideleveyden muutoksella.
Siinä taitaa olla sitten edessä ja takana renkaat yhtä sisällä.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Ritzenhoff

#295
Lainaus käyttäjältä: Petunet - 01.02.17 - klo:08:47
Kai olette huomanneet että nykyisessä mallissa takarenkaat ovat melko sisällä lokasuojaan nähden.
Kai tuossa Faceliftissä on pyritty ulkonäön parantamiseen takareideleveyden muutoksella.
Siinä taitaa olla sitten edessä ja takana renkaat yhtä sisällä.

Joo tuo on totta. pre-fl kuvissa kun sakki on sinne pienemmällä et:llä laittaneet vanteita, niin moni on tyrkännyt lisäksi taakse 10mm spacerin. Tai ovat ainakin todenneet, että tällaista ehkä vaatisi, jotta olisi yhtä ulkona kuin edestä. Jyrilläkin taisi olla näin. Jos ne ovat "korjanneet" tämän asian faceliftiin...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

BMF

Kyllähän noissa juutuubi videoissa jo silmällä näkee että ei oo enäää niin sisällä takanakit kun ennen. Toki voihan noihin esittelyihin myös spacereitä laittaa...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

pikatsu

Tommoinen 1.4 TSI  G-Tec kaasuversio sopisi firman autopolitiikkaan kun päästöt alle 100g.

Harmi kun tähän ei saa parempaa Canton äänentoistojärjestelmää.
Onkohan Amundsen äänentoistoltaan (ja kaiuttimien osalta) paramepi kuin perus Bolero?

Lisäksi tähän ei saa Webastoa. Miten tuo 1.4 pensakone lämpenee tai lähinnä miten nopeesti kabiiniin tulee lämpöä?
Ymmärsin , että pensakoneissa ei ole PTC-sähkölämmitintä ilmanvaihtokanavissa. 

BMF

Onkohan superbissa isommat penkit kuin ocussa? Kävin superbin sportline alcantarapenkkejä testaamassa ja heti sen jälkeen RS nahkapenkkejä ja tunnusti olevan vähän pienemmät nuo RS penkit.

Kovasti toivoisin että tulevan RS:n alcantarapenkit olisi juurikin samanlaiset kuin superbin sportlinessa.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BMF

#299
Lainaus käyttäjältä: BMF - 01.02.17 - klo:12:36
Onkohan superbissa isommat penkit kuin ocussa? Kävin superbin sportline alcantarapenkkejä testaamassa ja heti sen jälkeen RS nahkapenkkejä ja tunnusti olevan vähän pienemmät nuo RS penkit.

Kovasti toivoisin että tulevan RS:n alcantarapenkit olisi juurikin samanlaiset kuin superbin sportlinessa.

Vastaan itselleni: Ei ole samat penkit  :(
Näytästää olevan isommat vähän joka suuntaan superbissa. Noh mahtuihan tuota vanhan ocun sporttikangaspenkkeihinkin
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy