Polttoainetoiminen lisälämmitin (osana Comfort-pakettia)

Aloittaja McInen, 26.10.16 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

JoLah

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 16.09.18 - klo:19:15
Saakos auton omasta mittaristosta jostain akun varaustason näkyviin? Eberin kauko-ohjaimessa näkyy ainakin olevan jonkunlainen suuntaa antava kolmepykäläinen akun varauksen näyttö.

Se on varmaan kauko-ohjaimen pariston tason näyttö.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

a4b8

Onko kokemusta Defan tupsyyn liitettävästä akkutilan näytöstä. (3 merkkivaloa)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Shana

Onko muilla ollut tuossa lämmittimessä "järjestelmävika" virheilmoitusta? Itsellä tuo kaukosäädin vilkuttaa tuollaista jakoavainta, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa "järjestelmävikaa". Autosta päälle laittaminen kuitenkin toimii.

jjaaskel

Itselle tulossa ensi viikolla 2017 A4 Comfort paketilla / lämmitimellä, pystyykö jotenkin tarkistamaan jostain onko moottorin lämmitys enabloitu vai ei?

mi16

Lainaus käyttäjältä: jjaaskel - 28.09.19 - klo:13:40
Itselle tulossa ensi viikolla 2017 A4 Comfort paketilla / lämmitimellä, pystyykö jotenkin tarkistamaan jostain onko moottorin lämmitys enabloitu vai ei?

Kerrankin helppo vastaus, laita kylmään autoon lämmitys päälle. 30min kuluttua auto käyntiin, niin moottorin lämmön näkee moottorin lämpömittarista, ainakin 2 palkkia pitäisi olla.

VAGinalla

Itellä A4 2.0 TFSI MHEV, tämän vuoden mallia. Ei kuitenkaan "uusi A4" eli viimeisin malli. Selvittelin lisälämmitin asiaa, ja todellakin lämmittää vain kabiinin. Muutamasta liikkeestä kyselin ja sanoivat ettei näin uuteen autoon ole vielä yritetty muuttaa asetuksia. Onkohan kenenkään autoon kuitenkin jo tehty?

Suomen olosuhteissa tuo on aika älytön wltp-arvojen kikkailu.

Bax

Minulla on kesällä otettu ajoon vaggilainen, jossa on tehtaalla asennettu webasto? ja muutaman kerran olen sitä kokeillut ja se lämmittää sekä sisätilat, että moottorin.

Sitä en tiedä onko lämmitin ohjelmoitu tehtaalla vai Suomessa.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

AQ3

Minulla toukokuussa käyttöönotettu tfsi 140 kW MHEV ja lämpiää moottori. Sen voi myös  kokeilla kädellä letkuista ja moottorin kyljestä. Myyjän mielestä oli selvä asia että ohjelmoivat luovutushuollossa ilman eri pyyntöä moottorin lämmityksen. Yksi klikkaus huollon koneella.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

VAGinalla

Lainaus käyttäjältä: AQ3 - 07.10.19 - klo:20:07
Minulla toukokuussa käyttöönotettu tfsi 140 kW MHEV ja lämpiää moottori. Sen voi myös  kokeilla kädellä letkuista ja moottorin kyljestä. Myyjän mielestä oli selvä asia että ohjelmoivat luovutushuollossa ilman eri pyyntöä moottorin lämmityksen. Yksi klikkaus huollon koneella.
Voitko kertoa missä liikkeessä näin toimittiin?

Parista liikkeestä kyselin asiaa ja eivät ole tehneet toimenpidettä...voivat kokeilla, mutta takuut menee, jne. En viittis itse ohjelmoida, kun saisi Audi vastuullisena valmistajana tehdä tuosta pohjolan olosuhteisiin sopivan auton.

AQ3

Minulla on onnistunut Kouvolassa kahden auton kanssa.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

Flat

Hyvä tietää että muutos onnistuu vieläkin, sillä aina välillä kuulee että tuo ei ole mahdollista enään tai jos on niin takuut menee.
AQ3, oliko myyjän kanssa mitään puhetta tuon vaikutuksesta takuuseen ?

Mites teillä on vakioakku riittänyt tuon kanssa ? Täällä aina liikkuu aina välillä kauhutarinota että pitää olla isompi akku ja lataillakkin pitää joko yö jos meinaa autolla aamulla päästä liikenteeseen.
Ymmärrän tämän jos ihan pätkäajoa harrastaa ja lisälämmitin tohottaa joka käänteessä.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.10.19 - klo:07:15
Hyvä tietää että muutos onnistuu vieläkin, sillä aina välillä kuulee että tuo ei ole mahdollista enään tai jos on niin takuut menee.
AQ3, oliko myyjän kanssa mitään puhetta tuon vaikutuksesta takuuseen ?

Mites teillä on vakioakku riittänyt tuon kanssa ? Täällä aina liikkuu aina välillä kauhutarinota että pitää olla isompi akku ja lataillakkin pitää joko yö jos meinaa autolla aamulla päästä liikenteeseen.
Ymmärrän tämän jos ihan pätkäajoa harrastaa ja lisälämmitin tohottaa joka käänteessä.
Ohjaamo ja moottori lämpiää, eikä vaikuta takuuseen myyjän ja huollon mukaan. Auto siis A4 -17 diesel.
Pätkäajoa tulee aika paljon ja akkukin riittänyt hyvin. Pari kertaa talven aikana lataan akun, ihan vaan varmuuden vuoksi. En muista onko tuossa allroadissa tehokkaampi akku vakiona.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.10.19 - klo:07:15

Mites teillä on vakioakku riittänyt tuon kanssa ? Täällä aina liikkuu aina välillä kauhutarinota että pitää olla isompi akku ja lataillakkin pitää joko yö jos meinaa autolla aamulla päästä liikenteeseen.
Ymmärrän tämän jos ihan pätkäajoa harrastaa ja lisälämmitin tohottaa joka käänteessä.

Hyvin on riittänyt vakioakku jo kolmisen vuotta, ei mitään ongelmia. Eikä minulla ole edes laturia. Ja ajan käytännössä pelkkää pätkäajoa. Yli 10 km pätkiä tulee maksimissaan kerran kuussa.

AQ3

Eipä ole vaikutusta takuuseen ja miten voisi edes olla kun on tehtaan tekemä mahdollisuus käyttää myös moottorin lämmitykseen. Ihme että jotkut liikkeet eivät halua ohjelmointia tehdä.
Akun kanssa ei ole ollut ongelmia ja voihan sitä kovilla pakkasilla satunnaisesti ajaa ylimääräisen lenkin jos ei ole mahdollisuutta erillisellä laturilla ladata.  Vuosimallin -17 Dieselissä akku oli 105Ah, laturi 180A. Nykyisessä -19 bensa kevythybridissä akku 59Ah + litiumakku, laturi 210A.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

Flat

Hyvä kuulla että  pärjää ilman mitään lisähärpäkkeitä. Mistähän lienee tarinat saaneet alkunsa?

Bax

#135
Motonetissä on myytävänä Defan auton 12V pistokkeeseen työnnettävä 3-valoinen indikaattori (12,90e).

Laitoin tälläisen indikoimaan akun lataustarvetta. Halpa ja toimiva; näyttää kolmella värillä akun kunnon ja jos palaa punaisena (tai vilkkuu?) on akku ladattava.
Lisäksi otin Defan 4A:n ylläpitolaturin varalle.
Kun laite on tupakansytyttimessä, niin sen saa nytkäytettyä pienellä ylös-alas liikkeekkä päälle-pois ja pidänkin sen enimmäkseen pois päältä.
Ohjekirja on onneton.
Suosittelen tätä sille, joka pelkää akun puolesta webaston yhteydessä.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Flat

Saakos muuten akun varaustilan näkyviin näytölle jotenkin. Mulla oli B8:ssa koodattu akun varaustilan mitari MMI näytölle. Kai tässäkin sen saa?


jjaaskel

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 28.09.19 - klo:17:46
Kerrankin helppo vastaus, laita kylmään autoon lämmitys päälle. 30min kuluttua auto käyntiin, niin moottorin lämmön näkee moottorin lämpömittarista, ainakin 2 palkkia pitäisi olla.

Mulle tehtiin toi muutos, mutta edelleenkin kun lämmitys ollut päällä 30 min niin vaan yksi palkki moottorinlämmöissä mittaristossa

Spelman

Tervehdys. Onko muilla ilmennyt viimeaikoina ongelmia lämppärin käytössä MyAudi sovelluksen kautta. Alkysyksystä lämmityksen sai todella näppärästi sovelluksesta päälle, mutta nyt noin viimeisen viikon herjaa milloin mitäkin ja homma ei vaan onnistu. Onko kyseessä jokin isompi sovellukseen liittyvä ongelma, vai onko vain mun päässä vikaa?

Flat

Tuossa systeemmissä on ollut ihan globaaali ongelma viime aikoina.

Flat


Lainaus käyttäjältä: lindhve - 31.10.16 - klo:18:54
Muutenkaan en huomaa mitään eroa onko asetus warm tai defrost.

Tämä minuakin kiinnostaa, mitä eroa näillä on käytännössä ?

APKB8

Ei nyt liity polttoaine käyttöiseen lämmittimeen mutta jos auton myyntiilmoituksesaa lukee että sähkötoiminen lisälämmitin niin tietääkö kukaan mitä tämä tarkoittaa? Onko siis kuin webasto joka toimii kun on pistokkeessa kiinni vai että lämmittää kun auto on käynnissä? Myyjä ei osannut vielä sanoa kuinka tuo toimii.

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: APKB8 - 01.04.20 - klo:12:05
Ei nyt liity polttoaine käyttöiseen lämmittimeen mutta jos auton myyntiilmoituksesaa lukee että sähkötoiminen lisälämmitin niin tietääkö kukaan mitä tämä tarkoittaa? Onko siis kuin webasto joka toimii kun on pistokkeessa kiinni vai että lämmittää kun auto on käynnissä? Myyjä ei osannut vielä sanoa kuinka tuo toimii.
Eiköhän tuo yleensä tarkoita sitä lämmitysvastusta, joka lämmittää auton käydessä, ennenkuin itse moottori on tarpeeksi lämmin tuottaakseen riittävästi lämpöä kabiiniin.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy