Polttoainetoiminen lisälämmitin (osana Comfort-pakettia)

Aloittaja McInen, 26.10.16 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

jlindstrom

tää toimi pitkään moitteetta kunnes tänään aamulla ei. lopppaa aika pitkään ja sen jälkeen technical error.

Mjkarhu

Itselläni antanut myös technical erroria satunnaisesti, ei siis toimi vieläkään joka kerta

jlindstrom

se olisi taas niitä aamuja kun tämä ei toimi.. jää pallo rullaamaan ruudullu ja ei auta uudelleen kirjautuminenkaan. Lisäksi softa sinnikkäästi näyttää, että autossa olisi valot päällä - ei varmasti ole, auto on tuossa ikkunan alla ja 100% pimeänä.

Siellä on varmaan serverin päässä taas nörtit päivitelleet jotain.. johan tuo toimikin pari kuukautta lähes moitteetta ennen näitä paria viimeistä.

Käsittämätöntä shittiä.

AP

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.11.16 - klo:10:39
Tää lämmitysjuttu kyllä pitäisi saada selvitettyä perin pohjin koska on niin paljon epäselvyyksiä asian kanssa.
Kyllähän se on jumalaton apu pakkasilla jos se edes vähän lämmittää konetta.
Pitää kaiketi tuikata 20min. päälle ja käydä kopeloimassa moottorinkylkeä. ;D ;D ;D

Onko tämän asian osalta mitään uutta faktaa kellään. Uudesta nelosesta olen kauppoja hieromassa ja tämä olisi minulle oleellinen asia. Kaksi eri liikettä sanoi, etteivät ole näitä tehneet tai asiakkat edes kyselleet...  ???  Toinen mainitsi että pohjoisessa olisi asiakkaita vaadittu allekirjoittamaan sitoumus jossa sovitaan webaston mahdolliset viat menevän asiakkaan piikkiin koodauksen jälkeen..
A4 2.0TdiQ avant 2018

rami

Ei kukaan kysellyt mitään ja toimii ja pelaa kuin ajatus. Kumminkin kyllä se ainetta vetää enemmän kuin luvataan. Koppa/motti

jlindstrom

ollut taas etäkäyttö p**kana pari päivää. IOS appi heittää technical erroria... very nice! Johan tää reilun vuoden ehtikin toimia hyvin.

tpu

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 23.11.17 - klo:16:01
ollut taas etäkäyttö p**kana pari päivää. IOS appi heittää technical erroria... very nice! Johan tää reilun vuoden ehtikin toimia hyvin.

Tuo technical error kun tulee, niin olen vaan sitkeästi yrittänyt uudelleen. Keskimäärin viidennellä yrityksellä lähtee sitten päälle :)

jlindstrom

Olen kaivanut sen oman kaken noissa kohdin esille. Tänään lähti taas toimimaan normaalisti.

Hytski

Toimiiko tämä Comfort paketin mukava tuleva lämmitin puhelimen kautta ilman että on kommunikaatio pakettia? Toinen tyhmä kysymys että kuinka kaukaa tämä kaukosäädin toimii? Jos joku sattunut testaamaan.


th

Kaukosäätimen toiminta vaihtelee todella paljon riippuen ympäristöstä. Mikäli saattuu oleen ylempänä ja autoon on suora näköyhteys niin kantama on todella pitkä. Esim. vanhemman kerrostalon viidennestä kerroksesta ottaa yhteyden ongelmitta n. 300m päähän vieraspaikalle, kun autoon on ikkunasta näköyhteys. Metallirakenteet taitavat olla kovimpia hidastaan signaalia. Kotona kaukosäädin ottaa uuden rivarin kahden asunnon läpi n. 70m päähän. Harvoin on tullut tilanteita, joissa kaukkari ei toimis. Tosin ei ennätysmatkoja ole tullut haettuakaan. Tuossa audin kaukkarissa on hyvä, kun webaston tilan näkee selkeästi kaukkarin näytöltä, ettei oli vain on ja off napit joista pitää arpoa onko se päällä vai ei. Näkee myös paljonko lämmitystä on jäljellä ja pystyy ajastamaan lämmityksen.

Itse en mobiili appia ja connect pakettia tullut ottaneeksi. Yleensä tuollaisissa on etunenässä ottamassa käyttöön, mutta piheys iski tällä kertaa, kun väliraha huiteli jo 22ke kohdalla A3:sta vaihtaessa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

tpu

#100
Lainaus käyttäjältä: Hytski - 24.11.17 - klo:20:41
Toimiiko tämä Comfort paketin mukava tuleva lämmitin puhelimen kautta ilman että on kommunikaatio pakettia? Toinen tyhmä kysymys että kuinka kaukaa tämä kaukosäädin toimii? Jos joku sattunut testaamaan.

Audi Connect Safety & Service -varuste tuo mukanaan tuon puhelimella ohjauksen. Ja tämä on vakiovarusteena nykyään. Eli vastaus kysymykseesi, ei tarvitse ottaa kommunikaatiopakettia.

Hytski

Kiitoksia vastauksista. Pikkuisen reilu kuukaus pitäs vielä uutta autoa odotella.

VR6

Kellään antaa ohjeita lämmittimen koodaukseen, että lämmittää moottorin ja matkustamon?

McInen

Mistään valikosta (merkkivalosta puhumattakaan) ei taida nähdä, onko lämmitin käynnistynyt automaattisesi moottorin käydessä? Car-valikkoon jos menee niin siellä töröttää aina ”Status: inactive” vaikka etunurkasta nousee selvästi savu eli lämmitin on päällä.

Kaukosäätimellä tai ajastimella käynnistys näkyy ilmastoinnin paneelissa symbolina, saisiko tuon symbolin syttymään myös automaattiynnistyksessä?

jpvain

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 03.12.17 - klo:12:14
Kellään antaa ohjeita lämmittimen koodaukseen, että lämmittää moottorin ja matkustamon?

Vein auton audicenteriin ja pyysin koodaamaan, sanoivat että ei onnistunut, syykin on selvä koska kokeiltuani se lämmittää vakionakin moottorin sekä matkustamon (ainakin itselläni).
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Ohikulkija

Mitenkä tuon kaukosäätimen ajastuksen pitäisi toimia? Laitetaanko lähtöaika vai milloin halutaan lämmitin päälle? Viimeisin kokeilu oli; Asetuksissa lämmitysaika 30min, ajastin 12:30 -> 12:10 ei käynnissä. Lähti käyntiin (huomasi että on käynnissä) jotain 12:17 jolloin kaukosäädin näytti jäljellä olevaksi 22min. Lämmitin sammuu 12:40. Näyttäisi elävän ihan omaa elämää tuo ajastus. Auton kello on oikeassa ajassa


tet

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 30.03.18 - klo:12:37
Mitenkä tuon kaukosäätimen ajastuksen pitäisi toimia? Laitetaanko lähtöaika vai milloin halutaan lämmitin päälle? Viimeisin kokeilu oli; Asetuksissa lämmitysaika 30min, ajastin 12:30 -> 12:10 ei käynnissä. Lähti käyntiin (huomasi että on käynnissä) jotain 12:17 jolloin kaukosäädin näytti jäljellä olevaksi 22min. Lämmitin sammuu 12:40. Näyttäisi elävän ihan omaa elämää tuo ajastus. Auton kello on oikeassa ajassa

Ei ole Audista kokemusta, mutta kertomistasi ajoista päätellen kyseessä on ihan normaali lämpötilaohjattu ajastus (kuten omassa SEATin tehdaswebassa ja edellisen Skodan jälkiasenteisessa). Eli ajaksi laitetaan lähtöaika, ja ulkolämpötilasta riippuen lämmitin lähtee käyntiin sopivalla hetkellä jotta auto on lämmin kun asetettu ajankohta koittaa. Näyttäisi olevan 10 min "jälkikäyntiaika", eli sammuu 10 min asetetun lähtöajan jälkeen jos ei ole sitä ennen sammutettu käsin. Asetettu 30 min lämmitysaika on tod.näk. käytössä vain kun painetaan napista käyntiin, ei vaikuttane ajastukseen mitenkään (tai jos vaikuttaa niin on maksimiaika jonka suostuu lämmittämään).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 30.03.18 - klo:12:37
Mitenkä tuon kaukosäätimen ajastuksen pitäisi toimia? Laitetaanko lähtöaika vai milloin halutaan lämmitin päälle? Viimeisin kokeilu oli; Asetuksissa lämmitysaika 30min, ajastin 12:30 -> 12:10 ei käynnissä. Lähti käyntiin (huomasi että on käynnissä) jotain 12:17 jolloin kaukosäädin näytti jäljellä olevaksi 22min. Lämmitin sammuu 12:40. Näyttäisi elävän ihan omaa elämää tuo ajastus. Auton kello on oikeassa ajassa
Nämä "ongelmat" selviää varmaan ihan ohjekirjasta. Jos toimii kuten muut vag vehkeet ja nykyaikaiset jälkiasennus webastot niin tuo 30min lämmitysaika pätee vain kun lämmitys laitetaan napista päälle eli välittömästi alkava lämmitys. Ajastimella asetetaan aika milloin halutaan lähteä autolla liikkeelle jolloin auto päättää lämmitysajan itse ja lämmitys jatkuu joitakin minuutteja liikkeelle lähdön jälkeen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Ohikulkija

Kiitoksia vastauksista tet ja a_jaba. Tuo lämpöohjattu ajastus kyllä kävi mielessä kun huomasi, että aloitusaika vaihtelee.
Ohjekirja ei muistaakseni lämpöohjaus asiaa eikä lähtöaikaa juttua kerro. Taisi olla vain, että valitaan haluttu aika. Mutta asia kunnossa, kiitoksia.

arsik

Aika erikoista mikäli audin ohjekirjassa ei ole mainintaa asiasta.Golfin ohjeissa tämä on kerrottu.
Minä olen varmaan harvoja ,jotka lukevat käyttöoppaan ensimmäiseksi uuden auton ostettuani.
Suuri osa tämänkin foorumin kysymyksistä löytyisi suoraan kyseisestä kirjasta.

TLU13

Mitenkäs on akut webastoa kestäneet?
Kannattaisiko tuohon tehdaswebaston kaveriksi kuitenkin asentaa kiinteä ylläpitolaturi?
Kotipihan lämmitys hoituisi ainakin akkua rasittamatta. Ajoa tulee lämmityksen jälkeen noin 25km, ei ehtine kylmä akku latautua tarpeeksi? Akun päällä oleva työkalusarjapaketin säilytyskotelo on kyllä näppärästi styroksia ja akku taitaa hiukan lämmetä kun siitä otetaan virtaa ulos..
Laturin liitäntä tapahtunee niihin konetilan apuvirtanastoihin, vaikka akku onkin kontissa?
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

akk

^ Itsellä ollut ajomatka n. 45 km suuntaansa, jolloin pääsääntöisesti akku on lataantunut. Poikkeuksena oli mondeo johon joutui hankkimaan erillisen ylläpitolaturin. Kannattaa huomata että esim. mondeossa laturin piti olla vähintään 10 A, sillä auton sähkösysteemi aktivoituessaan vei latauksen aikaan sen 6 A.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

th

19" km päivittäinen siivu työmatkaa ruuhkassa madellen ja webastoa molemmissa päissä kelistä riippuen 30-40min ei ainakaan kahtena aikaisempana talvena ole missään vaiheessa saanut akkua loppumaan
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

JoLah

Siellähän ei ole Webasto sitten se lämmittimen merkki...
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

TLU13

Jep, konepellin tarrasta selviää että laite on
Eberspächer Hydronic II D5SF
5kW lämmitysteho ja akkua syö 4,17A virralla, auton puhaltimet, elektroniikka yms ottaa vielä varmaan toisen mokoman, ehkä 10A yhteensä. Puolen tunnin lämmitys purkaa akkua siis vain jotain 5Ah, siihen päälle normikulutukset lukot, startti, hehkutus, saattovalot, jne. Paljonkohan ehtii 20min ajossa ladata takaisin? Pakkasilla akun kapasiteetista on tarjolla lienee vain puolet.
Laittaisko kiinteän asennettuna (400e)  vai riittäiskö kerran viikossa täyttö irtolaturilla? Vajettahan tossa varmaan kertyy noilla ajoilla.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 05.09.18 - klo:18:16
Jep, konepellin tarrasta selviää että laite on
Eberspächer Hydronic II D5SF
5kW lämmitysteho ja akkua syö 4,17A virralla, auton puhaltimet, elektroniikka yms ottaa vielä varmaan toisen mokoman, ehkä 10A yhteensä. Puolen tunnin lämmitys purkaa akkua siis vain jotain 5Ah, siihen päälle normikulutukset lukot, startti, hehkutus, saattovalot, jne. Paljonkohan ehtii 20min ajossa ladata takaisin? Pakkasilla akun kapasiteetista on tarjolla lienee vain puolet.
Laittaisko kiinteän asennettuna (400e)  vai riittäiskö kerran viikossa täyttö irtolaturilla? Vajettahan tossa varmaan kertyy noilla ajoilla.
Olen mitannut sisäpuhaltimelta parhaimmillaan 15A kulutuksen, toki ihan eri autossa. Riippuu puhaltimen kunnosta, automatiikan ohjaamasta puhallusvoimakkuudesta ja puhallinta ruokkivan elektroniikan tehokkuudesta toki.

Ihmisestä kiinni tuo irto vs. kiinteä, jos ei kiinteä asennus onnistu itseltä niin melkein ostaisin 200, pintaan 10A -version CTEK:stä ja laittaisin pellin alle silloin tällöin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

th

Mihin laitatte irtolaturin kiinni, sillä akkuhan itsessään on takakontissa vararenkaan alla, joten tuskin sinne?
Ilmeisesti konetilassa on jossakin + ja - pisteet merkattuna josta lataus onnistuu?

No tuskin sitä lataustarvetta tulee itselle jatkossakaan, kun jo kaksi talvea menty lataamatta.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

hojaleht

Moottoritilassa on oikealla puolella iskaritolpan vieressä punainen ja musta muovi joihin on selvästi plus ja miinus merkitty. Niiden alta löytyy Pultit joihin voi kytkeä vaikka kiinteän tai väliaikaisen laturin.

Pitää muuten muistaa ladata tuota akkua vaikka ajelisi pidempääkin pätkää jos polttoainelämmitin on päivittäisessä käytössä. Tekee hyvää akulle ja olen huomannut että kun talven alkaessa ja kerran tammikuussa lataa niin selvästi pysyy akku käyttökunnossa pidempään. Nyt on vanhemmassa reessä toinen kolmas akku menossa ja kun ne pari ensimmäistä tuhoutuivat nopsaan niin tämä kolmas tuntuu pysyvän iskussa hyvin juuri tällä pari kertaa talvessa täyteen lataamalla

Itse laittaisin jonkun kiinteän laturin, ei sitä muuten muista kuitenkaan tarpeeksi usein laitella paikalleen jos tarve on jokaviikkoista.

A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: hojaleht - 06.09.18 - klo:12:26
Moottoritilassa on oikealla puolella iskaritolpan vieressä punainen ja musta muovi joihin on selvästi plus ja miinus merkitty. Niiden alta löytyy Pultit joihin voi kytkeä vaikka kiinteän tai väliaikaisen laturin.

Pitää muuten muistaa ladata tuota akkua vaikka ajelisi pidempääkin pätkää jos polttoainelämmitin on päivittäisessä käytössä. Tekee hyvää akulle ja olen huomannut että kun talven alkaessa ja kerran tammikuussa lataa niin selvästi pysyy akku käyttökunnossa pidempään. Nyt on vanhemmassa reessä toinen kolmas akku menossa ja kun ne pari ensimmäistä tuhoutuivat nopsaan niin tämä kolmas tuntuu pysyvän iskussa hyvin juuri tällä pari kertaa talvessa täyteen lataamalla

Itse laittaisin jonkun kiinteän laturin, ei sitä muuten muista kuitenkaan tarpeeksi usein laitella paikalleen jos tarve on jokaviikkoista.
Ja muistutuksena vielä, oli sitten kiinteä tai irtonainen niin sitä ei saa kytkeä akunvalvonnalla varustetussa autossa suoraan akkuun. Aina keulalla oleviin liittimiin, tai jos perään se pakko on laittaa niin maadoitus pitää kulkea rungon kautta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

TLU13

Saakos auton omasta mittaristosta jostain akun varaustason näkyviin? Eberin kauko-ohjaimessa näkyy ainakin olevan jonkunlainen suuntaa antava kolmepykäläinen akun varauksen näyttö.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy