Golf facelift 2017

Aloittaja pasi61, 25.10.16 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Mielenkiintoisia uutisia kaasuautoilusta kiinnostuneille.. vasta-alkanut TGI tuotanto loppuu jo viikolla 31, ja alkaa uudelleen loppuvuodesta 1.5 TGI:n muodossa, samalla saa 20hv lisää eli 1.5TGI on sitten 130hv malli.

Onneksi oma Octavia GTEC on tulossa Fiksudiilillä, puoli vuotta ja auto on vanhalla moottorilla joka vaikuttaisi varmasti jälleenmyyntiarvoon.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Makke

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 20.03.18 - klo:08:47
Mielenkiintoisia uutisia kaasuautoilusta kiinnostuneille.. vasta-alkanut TGI tuotanto loppuu jo viikolla 31, ja alkaa uudelleen loppuvuodesta 1.5 TGI:n muodossa, samalla saa 20hv lisää eli 1.5TGI on sitten 130hv malli.

Onneksi oma Octavia GTEC on tulossa Fiksudiilillä, puoli vuotta ja auto on vanhalla moottorilla joka vaikuttaisi varmasti jälleenmyyntiarvoon.

Ihan mielenkiintoinen moottori tulossa, itsekkin hieman katselin kaasumalleja kun tänne saatiin tankkauspiste, mutta tuo 110hv oli mielestäni hieman vähän. Jos haluaa isompaa koppaa ja vähän vielä tehokkaampaa niin A4 G-tron 2 litraisella koneella ja 170hv on myös ihan tutustumisen arvoinen. Huolto on näköjään joka vuosi tai 15000km välein, osaatko sanoa mitä huolloissa tehdään?

Enhancer

15tkm välein on pelkkä öljyn ja öljynsuodattimen vaihto. 30tkm/2v välein lisäksi tarkastushuolto, ja tämän yhteydessä tarvittaessa vaihdetaan raitisilmasuodatin ja moottorin ilmansuodatin.

60tkm on sytytystulppien vaihtoväli, ja polttoainesuodatin 90tkm-120tkm välein.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

OctyRO

Poliisikin saanut uusia leluja   GTD siis

mikama83

Onko kukaan asennellu madallusjousia näihin facelift-malleihin? Kiinnostaisi vähän johtuen siitäkin, että kontissa nyt poppivehkeitä niin vielä herkemmin näyttää että keulii toi farkku. Saakohan niitä jousia tilattua erikseen jotka tulevat autoon jos uutena valitsee sen madalletun alustan? Se 15mm olisi sopiva kun vähän parantaisi näköä mutta voisi huoletta ajella huonoja teitä. Kaikki jouset mitä oon kattonu esim eibach-merkiltä madaltaa vähintään sen 30mm  ???

d3nver

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 08.04.18 - klo:09:54
Onko kukaan asennellu madallusjousia näihin facelift-malleihin? Kiinnostaisi vähän johtuen siitäkin, että kontissa nyt poppivehkeitä niin vielä herkemmin näyttää että keulii toi farkku. Saakohan niitä jousia tilattua erikseen jotka tulevat autoon jos uutena valitsee sen madalletun alustan? Se 15mm olisi sopiva kun vähän parantaisi näköä mutta voisi huoletta ajella huonoja teitä. Kaikki jouset mitä oon kattonu esim eibach-merkiltä madaltaa vähintään sen 30mm  ???

Minulla on facelift GTI:ssä Eibachin Pro-Kit jousisarja joka madaltaa 25mm, auto on ehkä aavistuksen liian matala noilla. Laita siihen R:än jouset, ne taitaa madaltaa aika lähelle tuon 15mm. Olikohan täällä myyntipalstalla R:än vakiojouset juuri myynnissä jos en väärin muista.

edit. tuossa http://www.vagarena.fi/index.php?topic=38898.0

mikama83

Onkos se ongelma kun tuossa mun autossa on jäykkä taka-akseli ja Ã,,rrässä sitä ei varmasti ole..ainakin noissa ilmoituksissa on aina mainittu tuosta taka-akselista.

Jos marmorin kautta saa ne orkkis -15mm jouset niin maksaa tietenkin heti puolta enemmän kuin Eibach  ;D

d3nver

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 08.04.18 - klo:10:24
Onkos se ongelma kun tuossa mun autossa on jäykkä taka-akseli ja Ã,,rrässä sitä ei varmasti ole..ainakin noissa ilmoituksissa on aina mainittu tuosta taka-akselista.

Tuohon en valitettavasti osaa ottaa kantaa.

LainaaJos marmorin kautta saa ne orkkis -15mm jouset niin maksaa tietenkin heti puolta enemmän kuin Eibach  ;D

Eihän niitä marmorilta kannattaisikaan hakea, vähän käytettyjä löytyy varmasti ihan pilkkahintaan. Itsellä on alle 1000km ajetut GTI:n vakiojouset varastossa.

mikama83

Kun tietäisi niiden orkkis madallusjousien numeron niin löytäisi ne varmasti saksasta..taitaa se niin olla että pitää olla omanlaiset riippuen tuosta taka-akselista  ::) Muuten olisin kyllä ostanu samantien ne Ã,,rrän jouset pois joita joku kaupitteli halvalla.

Vesman

Jatkoa kokemuksiin facelift-versiosta, nyt renkaiden osalta. Mittarin 12 tkm on kertynyt käytännössä kokonaan talvirenkailla, Hakkapeliitta R2. Voi miten mukavan äänettömät ne olivat! Nyt kun vaihdoin kesänakkeihin, Hankook Ventus Prime 2, herrajestas sitä metelin määrää! Oletan noiden olevan auton mukana toimitetut ensiasennusrenkaat, autoni on nimittäin Volkkari-liikkeestä ostettu esittelyauto, enkä tiedä varmuudella sen alkuperäisvarusteita. Mutta jos noin on, miten VW kehtaa laittaa näin kehnot (äänekkäät) renkaat uuteen hienoon autoon?

Toinen hämmästys, renkaiden vaihdon yhteydessä. 12 tkm kiinni olleet takarenkaat olivat niin lujassa kiinni, että mikään potkiminen ja paukuttelu ei niitä saanut irti. Kyllä, olin muistanut irroittaa pultit. Vasta rautatangolla kankeaminen jarrulevyä vasten, puupalikka jarrulevyn suojana, irrotti pyörät. Kylläpä oli tiukka sovite! Syksyn vaihtoa varten laitoin rasvaa sovitepintoihin. Onko muilla ollut samaa vaivaa?

Muuten elämä jatkuu ennallaan ja harmonisesti tämän 1.5 EVOn kanssa, ei mitään ongelmia. Auton säästäväinen luonne on jotenkin tartuttanut minuunkin ennakoivan ja yltiöpihistelevän ajotavan. Olenkohan tulossa vanhaksi?
Volvo -> Foordi -> Tojota -> Saabi -> Volvo -> Saabi -> Rellu -> Saabi -> Volvo -> Volvo -> Volkkari -> Toinen Volkkari

mikama83

Tuo rengasmelu kuulostaa kyllä oudolta. Itsellä tosin farkussa oli nastarenkaat joten kun vaihtoi kesänakit niin ero aika iso. Mulla nuo ihan samat renkaat ja hiljaista kyytiä on ollu. Sekin toki on että asensin juuri paremmat poppivehkeet niin ei häiritse enää mikään rengasmelu yms  8)

Onko sulla viistoperä vai farkku? Muutamat valittanu rengasmelua nimenomaan viistoperässä mutta tuota farkkua on kaikki sanonu hiljaiseksi jotka on kyydissä olleet. Ã,,kkiä luulisi että asia on päinvastoin ::)

Vesman

Farkulla mennään. Toki pitää muistaa, että rengasmetelin arvioiminen on aika subjektiivista puuhaa. Tarkoittaa, että olin niin tottunut ja ihastunut nastattomien ja pehmeiden talvirenkaiden miellyttävään huminaan (ei siis täydelliseen äänettömyyteen), että yhtäkkinen muutos kovempaan ja erilaiseen ääneen oli karmea kokemus. Tiedän entuudestaan, että uuteen äänimaailmaan sopeutuu, ja parin viikon päästä ei enää harmita yhtään  ;)

Sitten pitää muistaa, että tien pinta vaikuttaa todella paljon. Pahasti uralle ajettu ja nastoilla karhennettu pinta on pahin. Silloin pitää vain siirtyä puoli metriä sivuun ja äänimaailma on ihan toinen. Huomasin myös edellisessä Golf farkussani, että loppukesän uusi sileä tienpinta oli lähes äänetön kun vanha karkea pinta silloisilla renkaillani oli huomattavasti äänekkäämpi.
Volvo -> Foordi -> Tojota -> Saabi -> Volvo -> Saabi -> Rellu -> Saabi -> Volvo -> Volvo -> Volkkari -> Toinen Volkkari

mikama83

Totta. Itsekkin kyllä yritän ajella aina siinä ajouran vieressä ja eipähän renkaat kulu ihan niin paljon kuin siinä karkealla. Nyt on kyllä täällä päin niin huonossa kunnossa tiet ettei paljon löydy sileää uraa  ;D

heller

Entisessä golffissa oli kitkat hiljaisemmat kuin talvikumit, ei sinäällään yllätä.
Nykyiseen golfiin tulee kesärenkaat parin viikon päästä ja ne on tuumaa isommat kun talvikumit, saa nähdä paljonko melu nousee.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mikama83

Johan nyt on merkillistä kun tuota tehtaan sport-alustan jousisarjaa ei vaan kukaan löydä. Ei edes volkkarin omat varaosamyyjät  :( Eibachin sarja olisi halpa mutta 30mm on ehkä liikaa kun pitäisi päästä huonojakin teitä. Olkoon sitten tuo vakioalusta ja pitää auto mukavana ilman huolta, että pohja kolisee :D

raiski

Onko kellään kokemusta miten facelifti Golfin led-valot (ei dynaamiset) ovat verrattuvissa Octavia III:n ksenoneihin? Siis pitkät lähinnä kiinnostavat. Octavian pitkät olivat sen verran heikot, että niiden kaveriksi piti laittaa lisäpitkä, mutta mitä mallailin niin eipä tuo Optibeam Commander näyttänyt järkevästi istuvan keulalle.

Onkohan noita valoja mitattu minkään lehden toimesta eli löytyisi tämän tyyppinen kuva?



Vesman

Lainaus käyttäjältä: Vesman - 03.03.18 - klo:13:57
2.0 TDI vaihtui faceliftattuun 1.5 TSI:iin, molemmat siis VII-sukupolvea. Samalla Highline vaihtui Comfortiksi. Isoja kilometrejä ei ole vielä takana, mutta tässä ensi tuntemuksia, ennen kuin ne unohtuvat. Kahdella sanalla: hyvältä tuntuu.
.
.
.
Kokematta on vielä kaukovaloautomatiikka ja ledivalot, toivon kovasti, että eivät ole yhtä heikot kuin oli Highlinen xenonit.

Niin, se 1.5 (93 kW) motskari, oleellinen juttu. Tässä 2.0 TDI edustaa poweria hissuttelijan rinnalla. Kiihtyvyysarvoissa ei kummoistakaan eroa ole, mutta kyllä dieselin menossa oli alkukantaista raakaa voimaa. Ilmeisesti äänivaikutelma hämää, mutta raskaalla kuormalla ero varmasti tuntuu selvimmin. Sylinterien lepuutustoimintoa en havaitse, kaiketi se kuitenkin on toiminnassa. Sen sijaan motskarin sammuminen kun jalka nousee kaasulta, jonkinlainen vapaakytkintoiminto siis, on vähän outo. Lieneekö niiden parin desin arvoinen, minkä sen sanotaan säästävän.

Tämmöistä, tässä vaiheessa ei ole tarvinnut katua.

Päivitystä omaan postaukseeni nyt kun ekat 10 tkm takana ja pimeäajotkin on koettu.

Dynaamisista led-valoista tykkään hirmuisesti. Valoa on enemmän kuin faceliftaamattomassa edellisessäni xenon-valoilla. Valonvaihtoautomatiikka on kivampi kuin odotin, itse asiassa se on tosi kiva.

Vielä hirmuisemmin pidän 1.5 TSI Evon taloudellisuudesta, viimeisin yli 1000 km tankkausväli meni 4,9 l/100km:iin, vaikka mukana oli 400 km motaria nopeudella 129 kmh (todellista). Aiemmat, enemmän sekalaista ajoa sisältäneet tankkaukset 5,0-5,2. Edullisempaa menoa kuin edellisellä 2.0 diisselilläni. Auton oma kulutuslukema on luotettavampi kuin ennen, nyt virhettä on säännönmukaisesti vain 0,1.

Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen autoon. Sylinterien lepuutus ja rullailu moottori sammuneena jäävät avoimiksi kysymyksiksi luotettavuutensa mielessä ja jäävät odottamaan tulevia kymmeniä tuhansia kilometrejä.

Kysymys. Ratin ääniohjausnappi kertoo tarvitsevansa aktivointiavaimen ja kehottaa ottamaan yhteyttä huoltoon. Onko kenelläkään kokemuksia?
Volvo -> Foordi -> Tojota -> Saabi -> Volvo -> Saabi -> Rellu -> Saabi -> Volvo -> Volvo -> Volkkari -> Toinen Volkkari

dahakon

Lainaus käyttäjältä: Vesman - 01.09.18 - klo:13:41

Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen autoon. Sylinterien lepuutus ja rullailu moottori sammuneena jäävät avoimiksi kysymyksiksi luotettavuutensa mielessä ja jäävät odottamaan tulevia kymmeniä tuhansia kilometrejä.

Kysymys. Ratin ääniohjausnappi kertoo tarvitsevansa aktivointiavaimen ja kehottaa ottamaan yhteyttä huoltoon. Onko kenelläkään kokemuksia?

Ajelin 1.4 ACT TSI 150:llä 40000km ilman minkäänlaisia ongelmia. Rullaus ja lepuutus siis AOK.

Ratin ääniohjaus ei mun Golffissa vaatinut mitään. Vaan eipä sillä mitään teekkään. Radiokanavan vaihtaminenkin on tehty niin hankalaksi että parempi jättää väliin. Auto ei ymmärrä suomea, ja esimerkiksi Leonissa toiminut navin ääniohjaus tavaamalla kirjain kerrallaan ei ole mahdollista, vaan navin ääniohjaus on yksinkertaisesti estetty. Toisin sanoen täysin turha ominaisuus, ainakaan itse en ole keksinyt mitään käyttöä. Android Auton kautta Googlen assistentti osaa kyllä paaaljon paremmin.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

Vesman

Hyvä tietää, kiitos kommenteista!
Googgeloin saksalaisia sivuja, ja sieltä selvisi, että tässä multimedia-mallissani ääniohjaus on lisäjuttu, jonka saa jälkikäteen n. 200 euron hintaan, softasäätöä ilmeisesti. Eipä siis tarvitse edes harkita.
Volvo -> Foordi -> Tojota -> Saabi -> Volvo -> Saabi -> Rellu -> Saabi -> Volvo -> Volvo -> Volkkari -> Toinen Volkkari

FU2

Puoli vuotta ja 14000 km takana Golfilla. Alla muutamia omia subjektiivisia huomioita matkan varrelta.



+ kulutus verrattuna edelliseen diesel-ajokkiin (ks. Spritmonitor-linkit)

+ Ajettavuus peruskonsernitötterötasoa, joka minulle riittää

+ Tehdasvetokoukun käytettävyys

+ Digitaalinen mittaristo (AID) antaa modernin vaikutelman. 

+ Muuttuva valojakauma (DLA) on toiminut hyvin, kertaakaan ei ole kukaan väläytellyt valoja. Pystyy ajamaan parin tunnin siivun pimeällä puuttumatta kertaakaan valojen toimintaan

+ Mukautuva vakionopeussäädin (ACC) ja sen ruuhka-avustin toimii ruuhkamatelussa yllättävän hyvin

+ Väri. Auto todella erottuu parkkipaikalla harmaasta massasta  :)



-  Sateella DLA tippuu pois pelistä yllättävän herkästi. Valotehokaan ei varsinaisesti häikäise

- ACC. Tyhjällä tiellä alamäkijarruttelu on v*tun typerä ominaisuus. Tämä on mielestäni auton suurin yksittäinen epäkohta. Alamäessä tullut tavaksi pudottaa cruise pois ja antaa rullata vapaalla moottori sammutettuna. Miksei voi olla edes mahdollisuutta pelkkään moottorijarrutukseen? Oli toki kokemusta ACC:stä 2016 Octaviasta, mutta ei siihen epämukavaan nykytykseen totu  >:(

- Yksi takuuhuoltokäynti. Pyöränlaakerista vuotanut voiteluaine sotki ABS-anturin ja antoi vääriä hälytyksiä renkaiden vähäisestä ilmanpaineesta.

- Kuljettajan istuimen istuinosa on jo nyt menettänyt alkuperäistä ryhtiään (alle 75-kiloinen kuljettaja)

- AID. Siinä voisi olla enemmän muunteluvaihtoehtoja tai vaikka ladattavia teemoja. Esim. teho- tai vääntömomenttikäyrän muotoinen kierroslukumittari. Nopeus voisi olla pelkillä numeroilla ilman perinteistä kehää, mittarien paikkoja voisi vaihtaa tai vaikka poistaa kierroslukumittarin kokonaan, jne.

- Moottorinlämmittimen ohjaukseen kaipaisi vaihtoehtoa, jossa ohjelmoidaan päällekytkentäaika lähtöajan sijaan


Kylmemmillä keleillä moottorin veto aaltoilee juuri havaittavissa määrin lämpenemisvaiheessa ensimmäisen kilsan parin ajan. En olisi ehkä siihen kiinnittänyt huomiota, ellei täällä olisi puhuttu asiasta. Mulla tosin on toi 96 kW:n versio kun pahimmat ongelmat kai liittyivät 110 kW:n moottoriin.
Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05

mfroberg

#320
Meillä samanlainen samalla koneella mutta farkku ja eka huolto huulilla, kilsoja lähemmäs 29 tkm. Kulutus jotain 5.5 luokkaa. Ei takuukäyntejä, ensimmäisessä huollossa saavat tarkastaa kuolleen kulman varoittajan kun on mennyt pois päältä itsestään muutaman kerran eli aktivointitäppä vallikossa muuttunut ei-aktiiviseksi.

Digimittaristo tosiaan hieno, muuntomahdollisuuksia saisi kyllä olla lisää. Kyseessä kun on näyttö niin uskon että siihen tulee vielä päivityksiä saataville.

ACC:n alamäkijarrutus tosiaan typerä, oma Leon perusvakkarilla ei moisiin sorru. Lisäksi kun vakkarin pudottaa pois ja haluaa rullata niin ei tahdo sammuttaa konetta jollei käytä jalkaa pikaisesti kaasupolkimella. Ã,,rsyttävä pieni yksityiskohta.....minulle. Parhaimmillaan rullattu kilometrikin pata sammuksissa.

Valot todella kivat käyttää ja paremmat kuin 2015 Golfin xenonit. Pimeällä valo täytyy aina tökätä viiksestä päälle aktiiviseksi kun omassa Leonissa ovat automaattisesti aktivoitu. Siinä tosin pelkkä valonvaihtaja ilman mitään dynaamisuuta.

Meillä ei penkkiongelmia eikä minkäänlaisia havaittavia nykimisiä, vaimo edelleen erittäin tyytyväinen valintaan.

Ja kyllä autossa pitää väri olla, itsekään en ole oikein selvillä siitä miksi porukka haluaa samanväriset pirssit kuin kaikilla muillakin.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Vesman

Pari kommenttia. Jokseenkin samaa mieltä ACC:n alamäkijarrutuksesta, mutta ymmärrän sen yrittävän suojella kuskin ajolisenssiä alamäessä odottavilta peltipöntöiltä. Itse olen kehittänyt vaistomaisen ACC-OFF -napinpainalluksen heti kun moottori menee alamäen alkaessa lepotilaan.

Mutta se väri. Se on toki makuasia useimmille, minulle puhtaasti käytännöllisyyskysymys. Hyvin ymmärrän kauniin ja erilaisenkin värin diggaajia, itselläni ei ole tarvetta erottua - tämä ei ole tarkoitettu provosoimaan. Käytännöllisyys muutamankin ei-käytännöllisen värisen autoni jälkeen tarkoittaa minulle sitä, koska tykkään puhtaasta tai puhtaan näköisestä autosta, että autoa ei tarvitse pestä vaikka se on pölyinen. Koska pöly ja kuivunut lika ei näy. Harmahtavat värit ovat kiitollisimpia, mutta kieltämättä vähän tylsiä. Mustaa en ottaisi koskaan.
Volvo -> Foordi -> Tojota -> Saabi -> Volvo -> Saabi -> Rellu -> Saabi -> Volvo -> Volvo -> Volkkari -> Toinen Volkkari

Enhancer

Makuasioita tuo ACC. Kerran jarruttavaan ja sallitun nopeuden ylläpitävään vakionopeussäätimeen tottuneena on todella ankeaa ajaa ilman :D. Vanhassa A4 B8:ssa perusvakkarikin jarrutti ja välissä sijaisauto joka ei jarruttanut ja se oli hirveää.

ACC:n moodit kaiketi vaikuttavat tuohon myös, kuinka paljon ylitystä sallitaan. ECO:a en ole itse asiassa koittanut, täytyykin testata.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

samikki

#323
Tutulta kuulostavia kokemuksia täällä. Minullakin vajaa puoli vuotta vanha 1,5EVO/96 ja ollut tosi tyytyväinen. Kuolleenkulman varoitin kummitellut välillä (vilkuttelee omiaan), luulen johtuvan liasta. Pesussa käyminen auttaa siihen. ACC:n jarrutteluun tottuu, moottorinsammuttelusta ajaessa (tai siis käynnistymisestä) tulee hassua ääntä, siihen en ole vielä tottunut. Aivan kuin autolla olisi yskä :-)

DLA on mainio, mutta minua ärsyttää 60 km/h minimivauhti aktivoitumiselle. Ajelen usein pienempiä mutkaisia sivuteitä missä DLA olisi omiaan, mutta mutkaisella pikkutiellä ei aina viitsisi kaasutella 60 nopeuteen. Tykkäisin että aktivoitumisvauhti olisi pienempi, 50 tai 40. Voisikohan tuota hakkeroida mitenkään?

Ai niin ja minulla värinä musta. Siihen auttaa autopesulan pese-niin-paljon-kuin-tykkäät kortti ;-)


mfroberg

Lainaus käyttäjältä: samikki - 20.12.18 - klo:01:44
Tutulta kuulostavia kokemuksia täällä. Minullakin vajaa puoli vuotta vanha 1,5EVO/96 ja ollut tosi tyytyväinen. Kuolleenkulman varoitin kummitellut välillä (vilkuttelee omiaan), luulen johtuvan liasta. Pesussa käyminen auttaa siihen.

Vaimon Golffi kävi eilen ensihuollossa. Siinä kuolleenkulmanvaroitin on muutamia kertoja itsestään deaktivoinut itsensä eli koko aktivointitäppä on kadonnut ko. valikossa. Putsasivat huollossa tämän anturit(takana sivuilla), olivat kuulemma aika hiekkaiset, seuraamme tilannetta.

[/quote]DLA on mainio, mutta minua ärsyttää 60 km/h minimivauhti aktivoitumiselle. Ajelen usein pienempiä mutkaisia sivuteitä missä DLA olisi omiaan, mutta mutkaisella pikkutiellä ei aina viitsisi kaasutella 60 nopeuteen. Tykkäisin että aktivoitumisvauhti olisi pienempi, 50 tai 40. Voisikohan tuota hakkeroida mitenkään?[/quote]

Sama "vika" meillä molemmissa VAGinoissa, saisivat automaattivalot (Leonissa pelkkä valonvaihtaja) aktivoitua vaikka jo 30 km/h vauhdissa kun asutaan ihan landella aika sokkeloisten teiden päässä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

harry

#325
"Vaimon Golffi kävi eilen ensihuollossa. Siinä kuolleenkulmanvaroitin on muutamia kertoja itsestään deaktivoinut itsensä eli koko aktivointitäppä on kadonnut ko. valikossa. Putsasivat huollossa tämän anturit(takana sivuilla), olivat kuulemma aika hiekkaiset, seuraamme tilannetta."

Minulla vm 2016 pudotti uutena muutamaan otteseen blindspotin pois , eikä sitä enää saanut valikosta aktivoitua. Neljän korjaamokäynnin jälkeen syyksi paljastui , että parkkitutkan antureiden johdot oli vedetty liian lähelle blind spot antureita puskurin takaa. Niitä loitonettiin , eikä vika enää palannut. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29873.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy