Kirjoittaja Aihe: Golf facelift 2017  (Luettu 89482 kertaa)

Poissa harry

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #270 : 23.02.18 - klo:19:14 »
Eihän auto lähde itsestään käyntiinkään - paitsi jo käynnistetty start/stop- toiminnolla - miksi on niin vaikeata kiertää valokytkin auto-asentoon?  ::)

Ei se vaikeaa ole , mutta autoasento räpsyttää ajovaloja pois ja päälle jokaisen varjon ja pilven  mukaan pahimmillaan kymmeniä kertoja päivässä , mikä lyhentää ainakin xenonien käyttöikää.

Poissa s-mod

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.034
  • POLO GTI 2018
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #271 : 23.02.18 - klo:19:16 »
No ei varmaan noissa takavaloissa, paitsi jos joku toteaa jossain syyliseksi/ tai trafi päättää että olet huijannut päästö,verotukses.(heh ;D)

Ehkä koodautan takavalot uudessa autossa.

Mutta joku jossain topikissa sano, että näkyyhän jarruvalot paremmin, kun ei takavalot pala päivällä. Haistakoon paska, ilman takavaloja kaikki roikkuu perässä ja valoilla kauempana ja itsekkin, en huomaa nopeasti valottomia autoja päivälläkään. Ja ikäjakauma on Suomessa erikoinen kuskeissa (kategorioita löytyy) (auton armoilla).
LIIKENTEESSÄ: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 961
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #272 : 23.02.18 - klo:20:02 »
Ei se vaikeaa ole , mutta autoasento räpsyttää ajovaloja pois ja päälle jokaisen varjon ja pilven  mukaan pahimmillaan kymmeniä kertoja päivässä , mikä lyhentää ainakin xenonien käyttöikää.
No ei tasan kyllä räpsyttele, jotain vikaa on autossa jos noin toimii. Ne polttimot kestää normaalin Auto-asentokäytön ihan varmasti, ainakin sen 60tkm jolloin valotehosta on lähtenyt puolet ja uusinnan tarpeessa ovat muutenkin. Omalla menty 160tkm kohta, ja orkkislamput on paikallaan. Polttimoita ei enää kiinnostanut itseä vaihtaa, kun vaihtuu koko auto.

No ei varmaan noissa takavaloissa, paitsi jos joku toteaa jossain syyliseksi/ tai trafi päättää että olet huijannut päästö,verotukses.(heh ;D)

Ehkä koodautan takavalot uudessa autossa.

Mutta joku jossain topikissa sano, että näkyyhän jarruvalot paremmin, kun ei takavalot pala päivällä. Haistakoon paska, ilman takavaloja kaikki roikkuu perässä ja valoilla kauempana ja itsekkin, en huomaa nopeasti valottomia autoja päivälläkään. Ja ikäjakauma on Suomessa erikoinen kuskeissa (kategorioita löytyy) (auton armoilla).

Haista itse. Millään tavalla vaikuta puskurissa roikkumiseen, onko siellä perässä valoa vai ei. Jos tosiaan tarvitset ne 1% auton perän pinta-alasta kattavat valot auton huomaamiseen päivällä, kannattaa harkita bussilla liikkumista ennemmin kuin itse ratin takana häiriintymistä.

Toivottavasti tuo ECE-säännön tulkinta muutetaan Suomessa, ja nuo turhat valot perästä pimennetään viimeistään hylätyn katsastuksen muodossa. Toistaiseksi kukin tyylillään, parempi toisaalta valojen palaa jos valokatkaisimen käyttö niissä harvoissa tilanteissa kun sitä tarvitaan on noin vaikeaa. Palaisivat sitten sentään silloinkin kun oikeasti tarvitsee.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Poissa Hidalgo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 389
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #273 : 23.02.18 - klo:20:09 »
Jos tosiaan tarvitset ne 1% auton perän pinta-alasta kattavat valot auton huomaamiseen päivällä, kannattaa harkita bussilla liikkumista ennemmin kuin itse ratin takana häiriintymistä.
Siis mitä varten ne takavalot ylipäätään on olemassa, jollei auton havaitsemista varten? Esim kun aurinko paistaa näin keväällä matalalla edestä, on valottomia edessä olijoita (yleensä tojotat) todella vaikeaa havaita.

Poissa jarkko_h

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 521
  • -- LUJAA LAATUA: VAG --
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #274 : 23.02.18 - klo:22:12 »
Alhaalta paistava aurinko sytyttää ajovalot ja takavalot namiskan auto-asennossa. Ainoa tilanne missä nappiin oikeasti tarvitsee koskea ja milloin taakse oikeasti tarvitaan lisää valoa on lumisade / lumipölly valoisalla, tällöin ei välttämättä tarvita pyyhkijöitä joten automatiikka ei valoja päälle osaa kytkeä. Tällöin pitää joka tapauksessa käyttää takasumuvaloa, eli tässäkin tilanteessa takaparkkien palaminen päiväsjovalojen kanssa on täysin turhaa.

Tämä on täyttä puppua. Alhaalta paistava aurinko ei sytytä valoja. Lapissa tämä on iso ongelma ja v-mäinen jopa turuntiellä aamulla ajettaessa itään. Iso joukko takavalottomia kuskeja. Pahin tilanne on alhaalta kirkkaana paistava aurinko ja vesisade samaan aikaan. Vastaanpaistava aurinko kiiltää asfaltista ja näkyvyys huono kirkasta aurinkoa päin. Pahimmillaan ollut todella surkea näky Turun tiellä pienen ukkoskuuron aikana. Näkyvyys eteen kiiltävää asfalttia vasten olematon ja isossa joukossa takalyhdyt pimeänä.

No virkamiehet menee EU n lobbareiden perässä pimein takaluhdyin maalaisjärki sumeana.

Saksan korkeudella auringon rata jo paljon jyrkempi ja siellä riskiaika lyhyt. Ajanut siellä ja etelämpänä paljon. Mitä etelämmäksi mennään sen vähemmän aurinko ajallisesti loivissä kulmissa. Ei etelässä tarvi takavaloja. .Menkää kokeilemaan ajoa Nuorgamissa juhannuksena puolen yön aikaan vasta-aurinkoon, niin ymmärrätte ilmiön ja takavalojen tarpeen. Ajovaloissa pitäisi huomioida pohjoisen olosuhteen faktat eikä nuolla EU lobbareiden jyräämiä säännöksiä.
« Viimeksi muokattu: 23.02.18 - klo:22:28 kirjoittanut jarkko_h »

Poissa s-mod

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.034
  • POLO GTI 2018
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #275 : 23.02.18 - klo:22:39 »
1-3 nukkumaan
LIIKENTEESSÄ: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Poissa TTO

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 692
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #276 : 23.02.18 - klo:23:04 »
Tämä on täyttä puppua. Alhaalta paistava aurinko ei sytytä valoja. Lapissa tämä on iso ongelma ja v-mäinen jopa turuntiellä aamulla ajettaessa itään. Iso joukko takavalottomia kuskeja. Pahin tilanne on alhaalta kirkkaana paistava aurinko ja vesisade samaan aikaan. Vastaanpaistava aurinko kiiltää asfaltista ja näkyvyys huono kirkasta aurinkoa päin. Pahimmillaan ollut todella surkea näky Turun tiellä pienen ukkoskuuron aikana. Näkyvyys eteen kiiltävää asfalttia vasten olematon ja isossa joukossa takalyhdyt pimeänä.

No virkamiehet menee EU n lobbareiden perässä pimein takaluhdyin maalaisjärki sumeana.

Saksan korkeudella auringon rata jo paljon jyrkempi ja siellä riskiaika lyhyt. Ajanut siellä ja etelämpänä paljon. Mitä etelämmäksi mennään sen vähemmän aurinko ajallisesti loivissä kulmissa. Ei etelässä tarvi takavaloja. .Menkää kokeilemaan ajoa Nuorgamissa juhannuksena puolen yön aikaan vasta-aurinkoon, niin ymmärrätte ilmiön ja takavalojen tarpeen. Ajovaloissa pitäisi huomioida pohjoisen olosuhteen faktat eikä nuolla EU lobbareiden jyräämiä säännöksiä.
Jos VAG-palstalla puhutaan valojen AUTO-asennon toiminnasta matalalta paistavassa auringossa, ei toiminnaliisuutta voi kiistää sillä perusteella, että Turuntiellä näkee takavalottomia kippoja (tai VAGeja, koska sen valokytkimen asentoa ei näe auton ulkopuolelle).

Pienellä Googlaamisella tuo matalalta paistavan auringon huomioiminen löytyy. Jo Mrk V ikäpolven Golfissa ko. ominaisuus on olemassa.
https://www.stuartdalby.co.uk/vwgolfmk5/vwgolfmk5_auto_lights.php

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 961
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #277 : 23.02.18 - klo:23:04 »
Asia selvä. Nuorgamissa juhannuksena pitää kääntää ajovalokytkintä. Audissa ei myöskään Nuorgamissa juhannuksena tarvitse kääntää valokytkintä, sillä se tunnistaa auringon kulman. Ukkoskuurossa ei tarvitse kääntää valokytkintä, koska pyyhkijät kytkevät valot myös automaattisesti. Kaikissa tilanteissa tarvitsee kääntää valokytkintä, jos autoa ei ole varustettu toimivalla valo-/sadetunnistimella.

99.994% normaaleista käyttötilanteista takavaloja ei tarvita, tai automatiikka kytkee ne päälle. 0.004% tilanteista tarvitaan kuljettajan toimia, takasumuvalon sytyttämiseksi.

Näettekö kotona kulkea päivänvalossa, vai laitatteko valot varmuudeksi päälle? Mielestäni valoja käytetään lähinnä kun on pimeää.

Tämän enempää tästäkään makuasiasta on varmaan turha kiistellä.

Nyt kun pakkasta on ollut enemmän, onko uusien EVO-moottoreiden omistajilla kokemusta lämpenemisestä? Kuinka nopeasti tuo lämpenee, ja pysyykö lämpö yllä ilman webastoa?
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Poissa mikama83

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 247
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #278 : 24.02.18 - klo:00:18 »
Aihetta vähän sivuten..onko kukaan pitäny takasumuvaloa pidempään päällä kuin 10min? Mulla alkoi Joulukuussa valittamaan siitä äänimerkin kera vaikka keli oli aivan hirveä. Eli olisi pitänyt ottaa pois päältä sen tekstin mukaan  :o

Poissa heller

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 237
  • Golf 1.5TSI DSG Hailaini
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #279 : 24.02.18 - klo:10:43 »

Nyt kun pakkasta on ollut enemmän, onko uusien EVO-moottoreiden omistajilla kokemusta lämpenemisestä? Kuinka nopeasti tuo lämpenee, ja pysyykö lämpö yllä ilman webastoa?

Nesteet lämpenee hetkessä ja kylmä sillä ei tule. Öljyt tosin lämpenevät melko hitaasti jopa webaston avustuksella. Saa melkein 10km ajella isompia teitä että nousee yli 50c.

Mutta webastolla riittää että esilämmittää koneen, niin kuin normaalistikin lämppärillä. Näillä pakkasilla joku 20-40min webastoa ja siitä ajoon. Sammutan webaston kun lähden.
Entinen auto oli MY16 1.2TSI ja vaihto evoon ihmetytti kun öljyt lämpenee niin hitaasti.

Poissa JP-VW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #280 : 24.02.18 - klo:15:55 »
Kokemuksia 2017-07 rekisteröidystä 1.5 TSI Evo DSG variantista, jossa kilsoja nyt noin 21000. Eka bensakone ja kaikki edelliset Golf:t olleet diseleitä...

Hyvää
+ Ajettavuus ja jousitus
+ Öljynkulutus, jota on joutunut lisäämään ”vasta” n. 0,3 litraa (henkinen varautuminen oli isompaan kulutukseen)
+ Ihmeellisen hyvin toiminut dynaaminen valoavustin LED valojen kanssa
+ Keskikutus seurannan perustella noin 6,2 litraa sadalla kilometrillä
+ DSG pehmeä vaihtaminen verrattuna edelliseen 1.6 TDI DSG malliin

Huonoa
- Nykiminen kevyellä kaasulla kylmänä
- DSG reagointi nopeaan kaasupolkimen painamiseen nostaa kierrokset korkealle ennen vaihtoa isompaan kuten myös satunnaisesti liikkeelle lähdettäessä
- Käyttöönosta alkaen Carnet palvelu ei toiminut. WLAN jako toimii, mutta carnet ilmoittaa, että ei internet yhteyttä (tehtaalla kuulemma tiedossa oleva ongelma, johon tulee ehkä joskus luvattu softapäivitys)
- Info ja gidimittaristo buutannut (kerran) ajossa, jollloin kaikki hetkellisesti pimeänä
- Puhelintoiminnon satunnainen verkkainen käynnistyminen ajoon lähdettäessä
- Blindspotin toiminta tunnistimien tippuessa pois käytöstä (todella usein)
- Langattoman latauksen ilmoitukset satunnaisesti, että poista muut esineet ja puhelinta ei voi ladata, vaikka boksissa on pelkkä puhelin
- Äänieristys rengasmelun suhteen


 

Poissa harry

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #281 : 25.02.18 - klo:13:26 »
No ei tasan kyllä räpsyttele, jotain vikaa on autossa jos noin toimii. Ne polttimot kestää normaalin Auto-asentokäytön ihan varmasti, ainakin sen 60tkm jolloin valotehosta on lähtenyt puolet ja uusinnan tarpeessa ovat muutenkin. Omalla menty 160tkm kohta, ja orkkislamput on paikallaan.

Kyllä se tunnistin turhan herkästi sytyttelee ajovaloja tarpeettomasti auto asennossa esimerkiksi autokatoksesta lähtiessä ja tullessa.  Kun ajovaloja poltetaan vain silloin , kun niitä tarvitaan näkemiseen , säilyy valoteho pitkään uuden veroisena.  Paras systeemi on koodata takavalot palamaan päivävalojen kanssa ja jos mahdollista , automaattiasennon tunnistin epäherkkimpään mahdolliseen arvoon , jollon mennään hiukan hämärässä päivävalot ja takavalot päällä , ja vasta näkyvyyden edellyttäessä sitten ajovalot päälle.

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 961
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #282 : 25.02.18 - klo:16:03 »
Nesteet lämpenee hetkessä ja kylmä sillä ei tule. Öljyt tosin lämpenevät melko hitaasti jopa webaston avustuksella. Saa melkein 10km ajella isompia teitä että nousee yli 50c.

Mutta webastolla riittää että esilämmittää koneen, niin kuin normaalistikin lämppärillä. Näillä pakkasilla joku 20-40min webastoa ja siitä ajoon. Sammutan webaston kun lähden.
Entinen auto oli MY16 1.2TSI ja vaihto evoon ihmetytti kun öljyt lämpenee niin hitaasti.
Onkohan tämä tehty tarkoituksella, että öljyjä ei lämmitetä lämmönvaihtimella kuten vanhemmissa? Eikös tässä Evo-sarjassa ole 0W-20 öljy jo käytössä? Eli kuuma pää on hiukan notkeampaa aiempaan verrattuna joka tapauksessa.

VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Poissa golffari_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #283 : 26.02.18 - klo:20:15 »
Kokemuksia 2017-07 rekisteröidystä 1.5 TSI Evo DSG variantista, jossa kilsoja nyt noin 21000. Eka bensakone ja kaikki edelliset Golf:t olleet diseleitä...

Hyvää
+ Ajettavuus ja jousitus
+ Öljynkulutus, jota on joutunut lisäämään ”vasta” n. 0,3 litraa (henkinen varautuminen oli isompaan kulutukseen)
+ Ihmeellisen hyvin toiminut dynaaminen valoavustin LED valojen kanssa
+ Keskikutus seurannan perustella noin 6,2 litraa sadalla kilometrillä
+ DSG pehmeä vaihtaminen verrattuna edelliseen 1.6 TDI DSG malliin

Huonoa
- Nykiminen kevyellä kaasulla kylmänä
- DSG reagointi nopeaan kaasupolkimen painamiseen nostaa kierrokset korkealle ennen vaihtoa isompaan kuten myös satunnaisesti liikkeelle lähdettäessä
- Käyttöönosta alkaen Carnet palvelu ei toiminut. WLAN jako toimii, mutta carnet ilmoittaa, että ei internet yhteyttä (tehtaalla kuulemma tiedossa oleva ongelma, johon tulee ehkä joskus luvattu softapäivitys)
- Info ja gidimittaristo buutannut (kerran) ajossa, jollloin kaikki hetkellisesti pimeänä
- Puhelintoiminnon satunnainen verkkainen käynnistyminen ajoon lähdettäessä
- Blindspotin toiminta tunnistimien tippuessa pois käytöstä (todella usein)
- Langattoman latauksen ilmoitukset satunnaisesti, että poista muut esineet ja puhelinta ei voi ladata, vaikka boksissa on pelkkä puhelin
- Äänieristys rengasmelun suhteen

Oliko sulla käytössä 130 vai 150 heppanen versio tuosta moottorista? Itselle on tulossa n. kuukauden kuluttua 130 heppainen Highline farmari DSG:llä.

Poissa mfroberg

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 211
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #284 : 26.02.18 - klo:23:55 »
Käsittääkseni 7/2017 ei vielä ollut tarjolla kuin tuo 150hv versio ja näitä BlueMotin koneita on saatu Suomeen vasta muutaman kuukauden ajan. Niitä pystyi konfiguraattorin perusteellakin alkaa tilaamaan vasta elo-syyskuussa 2017, meidänkin tilattiin syyskuun puolivälissä.
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Seat Leon ST 1.0 TSI Style 2017

Poissa golffari_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #285 : 27.02.18 - klo:03:23 »
Käsittääkseni 7/2017 ei vielä ollut tarjolla kuin tuo 150hv versio ja näitä BlueMotin koneita on saatu Suomeen vasta muutaman kuukauden ajan. Niitä pystyi konfiguraattorin perusteellakin alkaa tilaamaan vasta elo-syyskuussa 2017, meidänkin tilattiin syyskuun puolivälissä.

Totta! En tullutkaan ajatelleeksi tätä. Taitaa siis olla se 150 kaakkinen versio aiemman kirjoittajan viestissä.

Poissa JP-VW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #286 : 28.02.18 - klo:20:11 »
Kyseessä on juuri tuo 1.5TSI EVO ja 150hv versio. Noi ongelmat vaan jatkuu ja tänään mentiin ilman puhelin ja mediatoimintoa aamulla duuniin kohtuullisen pitkään ennen, kuin sai kerättyä itsensä toimintakuntoon...

Ongelmalla näyttäisi olevan jotain yhteyttä vepaston käyttöön, kun lämmityksen jälkeen info/puhelin ongelmat ilmenee. Autoon on asennettu myös Defan älylaturi ja sitä on käytetty, joten en usko, että ongelma olisi akun varauksen tasossa yms. ja esilämmitykselläkään ei tuo kevyellä kaasulla ilmenevä nykiminen poistu... :(

Taitaa olla sähköpuoli tuossa autossani taattua VW laatua  :)

Poissa golffari_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #287 : 28.02.18 - klo:21:09 »
Kyseessä on juuri tuo 1.5TSI EVO ja 150hv versio. Noi ongelmat vaan jatkuu ja tänään mentiin ilman puhelin ja mediatoimintoa aamulla duuniin kohtuullisen pitkään ennen, kuin sai kerättyä itsensä toimintakuntoon...

Ongelmalla näyttäisi olevan jotain yhteyttä vepaston käyttöön, kun lämmityksen jälkeen info/puhelin ongelmat ilmenee. Autoon on asennettu myös Defan älylaturi ja sitä on käytetty, joten en usko, että ongelma olisi akun varauksen tasossa yms. ja esilämmitykselläkään ei tuo kevyellä kaasulla ilmenevä nykiminen poistu... :(

Taitaa olla sähköpuoli tuossa autossani taattua VW laatua  :)

Oletko koittanut kysellä huollosta että mikähän autoasi vaivaa? Ei kyllä kuullosta normaalilta  :o

Poissa JP-VW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #288 : 28.02.18 - klo:23:57 »
Tuota on pikahuollossa käytetty DSG:n liittyen ja samalla softapuolta siellä katsottu, mutta päivityksiä ei silloin ainakaan ollut vielä tullut. Pitää vielä seurata tuota vepaston käytön / multimediahässäkän verkkaisuuden välistä mahdollista yhteyttä ja mennä sitten marmorilla kyselemään, että olisiko tuolle jotain ehkä tehtävissä...

Muuten ihan hyvä kansanauto, mutta noi sähköpuolen ”ominaisuudet” alkaa nyppimään. Todennäköisesti omalla kohdalla viimeinen VW konsernin tuote, mutta onneksi tuli tilattaessa ruksattua 5v/150 000 takuulaajennus, kun näyttää noita ”ominaisuuksia” tulevan lisää... :o

Poissa heller

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 237
  • Golf 1.5TSI DSG Hailaini
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #289 : 01.03.18 - klo:20:30 »
Kyseessä on juuri tuo 1.5TSI EVO ja 150hv versio. Noi ongelmat vaan jatkuu ja tänään mentiin ilman puhelin ja mediatoimintoa aamulla duuniin kohtuullisen pitkään ennen, kuin sai kerättyä itsensä toimintakuntoon...

Ongelmalla näyttäisi olevan jotain yhteyttä vepaston käyttöön, kun lämmityksen jälkeen info/puhelin ongelmat ilmenee. Autoon on asennettu myös Defan älylaturi ja sitä on käytetty, joten en usko, että ongelma olisi akun varauksen tasossa yms. ja esilämmitykselläkään ei tuo kevyellä kaasulla ilmenevä nykiminen poistu... :(

Taitaa olla sähköpuoli tuossa autossani taattua VW laatua  :)

Ei kyllä kuulosta ominaisuuksilta. Itsellä sama 150hv malli ja dsg, enkä tunnista samoja ongelmia.
Itsellä tosin ei ole langatonta latausta, mutta bt+navi herää aina yhtä nopeasti. Navi yleensä tulee perässä tosin.
Webasto löytyy, erillistä laturia ei, mutta ei sekään ole tuonut ongelmaa vaikka lämmitän lähes joka päivä töistä lähtiessä 30-40min. Töihin lähden lämpimästä hallista, joten se auttaa lataaamaan akkua. Suunta tosin on vain 15km suuntaansa.

Mikäs tuo älylaturi, voiko se sotkea jotain? Vai mikä siitä tekee älykkään :)

Poissa Vesman

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #290 : 03.03.18 - klo:13:57 »
2.0 TDI vaihtui faceliftattuun 1.5 TSI:iin, molemmat siis VII-sukupolvea. Samalla Highline vaihtui Comfortiksi. Isoja kilometrejä ei ole vielä takana, mutta tässä ensi tuntemuksia, ennen kuin ne unohtuvat. Kahdella sanalla: hyvältä tuntuu.

Parhaalta tässä vaiheessa tuntuu hämmästyttävältä kuulostava äänettömyys, toki niin pitikin käydä dieselin jälkeen, vaikka tykkäänkin dieselkoneen miehekkäästä murinasta. Seuraavaksi kivointa on DSG:n sivistynyt toiminta, tämä 7-pykälinen on tosi kiva, edellisessähän oli 6 pykälää. Kolmanneksi kivointa on 9-tuumainen screeni. Ja neljänneksi peruutuskamera, joka tosin on enemmän lelu tämmöiselle, joka peruuttelee peilien avulla - no näyttäähän kuva peilejä paremmin, että ihan takana ei ole ylimääräisiä immeisiä eikä muitakaan esteitä.

Eniten pelotti Ergo-istuimesta luopuminen. Toistaiseksi ollut turha pelko, mutta pitkät takapuolta puuduttavat matka-ajot sitten kertovat, miten asianlaita on. Toiseksi eniten pelotti tuo Highlinen downgreidautuminen Comfortiksi. Sekin oli turha pelko, faceliftin myötä Comfortin herkut alkavat olla entisen Highlinen tasolla.

Kokematta on vielä kaukovaloautomatiikka ja ledivalot, toivon kovasti, että eivät ole yhtä heikot kuin oli Highlinen xenonit.

Niin, se 1.5 (93 kW) motskari, oleellinen juttu. Tässä 2.0 TDI edustaa poweria hissuttelijan rinnalla. Kiihtyvyysarvoissa ei kummoistakaan eroa ole, mutta kyllä dieselin menossa oli alkukantaista raakaa voimaa. Ilmeisesti äänivaikutelma hämää, mutta raskaalla kuormalla ero varmasti tuntuu selvimmin. Sylinterien lepuutustoimintoa en havaitse, kaiketi se kuitenkin on toiminnassa. Sen sijaan motskarin sammuminen kun jalka nousee kaasulta, jonkinlainen vapaakytkintoiminto siis, on vähän outo. Lieneekö niiden parin desin arvoinen, minkä sen sanotaan säästävän.

Tämmöistä, tässä vaiheessa ei ole tarvinnut katua.
« Viimeksi muokattu: 03.03.18 - klo:14:03 kirjoittanut Vesman »
Volvo -> Foordi -> Tojota -> Saabi -> Volvo -> Saabi -> Rellu -> Saabi -> Volvo -> Volvo -> Volkkari -> Toinen Volkkari

Poissa mfroberg

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 211
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #291 : 03.03.18 - klo:15:42 »
Meillä oli tammikuussa aika vastaava vaihto,  Golf VII Variantti Comfortline 1.6 TDI vaihtui Variantti 1.5 TSI(96kW) Highlineen.

- Kone  vaihtui hiljaisempaan ja värinättömämpään, vaihteisto sama DSG7. Ainakin kiihtyvyys parani selvästi
- Comfortlinen vakiopenkit liian pehmeät meidän makuun, Highlinessä selvästi tukevammat
- Meille riitti 8" vakionäyttö, tuon 9,2" näytön lisähinta koettiin turhan kovaksi
- Peruutukamerasta rouva tykännyt, itse peruutan aina peileistä vaistomaisesti
- Ledit kirkkaammat kuin vanhan xenonit, dynaamiset-ominaisuus huippuluokkaa
- Kulutus lisääntyi 5.0 l/100km (1.6 TDI) -> 5.7 l/100km (1.5 TSI)
- Rullaustoiminto kone sammuksissa mainio, niin huomaamaton että jopa unohtuu ajossa

Meillä ollaan uuteen pirssiin, 2kk/6000km, täysin tyytyväisiä - ei mitään huomautettavaa ainakaan vielä tässä vaiheessa
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Seat Leon ST 1.0 TSI Style 2017

Poissa JH VW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #292 : 08.03.18 - klo:15:58 »
 1.5TSI EVO ja 150hv versio kylmänä kevyellä kaasulla ilmenevä nykiminen, johtuu moottorin lämmöistä ja siihen on tulossa tehtaalta päivitys :)

Poissa JP-VW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #293 : 10.03.18 - klo:21:03 »
Päivitystä tilanteeseen...

Keskiviikkona oli auto pikahuollossa marmorilla ilmenneiden ominaisuuksien takia ja vietti reilun 1.5h päivityksessä, jolloin asennettiin ainakin radioon/infojärjestelmään uusi softaversio, jonka jälkeen carnet lähti toimimaan vihdoinkin ja nettiyhteys muodostuu OK. Nyt mielenkiinnolla pitää seurata, että korjaantuinko myös tuo webasto ongelma. DSG osalta ei kuulemma päivityksiä ollut saatavilla...

Poissa heller

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 237
  • Golf 1.5TSI DSG Hailaini
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #294 : 13.03.18 - klo:21:07 »
Todennäköisesti omalla kohdalla viimeinen VW konsernin tuote, mutta onneksi tuli tilattaessa ruksattua 5v/150 000 takuulaajennus, kun näyttää noita ”ominaisuuksia” tulevan lisää... :o

Itsellä 5v/100tkm. Jännä nähdä myöhemmin miten oireet menevät takuuseen. Tarkoitus olisi oikeasti pitää autoa takuun loppuun. Tai näin sitä aina väittää itselleen :)

Poissa s-mod

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.034
  • POLO GTI 2018
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #295 : 13.03.18 - klo:21:20 »
Itsellä 5v/100tkm. Jännä nähdä myöhemmin miten oireet menevät takuuseen. Tarkoitus olisi oikeasti pitää autoa takuun loppuun. Tai näin sitä aina väittää itselleen :)
No sanoisin, että ensimmäisen 2kk menee tutkittavaksi kaikki Ja sitten hapuillen, mutta kyllä sinne liikkeeseen kannattaa mennä heti,  kun jotain ilmenee. Nää jatkotakuut on käytännössä mootori/voimansiirrolle ja tyyppivioille, ei ne perus kulumaa niistäkään korvaa.
LIIKENTEESSÄ: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Poissa heller

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 237
  • Golf 1.5TSI DSG Hailaini
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #296 : 13.03.18 - klo:21:29 »
Ei kulumaa toki. Mutta esimerkiksi mikä on nuitten muuttuvakuvioisten lediumpijoiden oletettu kestoikä?
Sport-ajoprofiililla liikkuvat vielä vikkelämmin, jos sanoo kaput 60tkm kohdalla niin meneekö takuuseen? :)

Poissa s-mod

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.034
  • POLO GTI 2018
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #297 : 13.03.18 - klo:21:45 »
Ei kulumaa toki. Mutta esimerkiksi mikä on nuitten muuttuvakuvioisten lediumpijoiden oletettu kestoikä?
Sport-ajoprofiililla liikkuvat vielä vikkelämmin, jos sanoo kaput 60tkm kohdalla niin meneekö takuuseen? :)
60 tkm 2v vai 150tkm 4-5v. Sanoisin että menee. Molemmissa tekninen takuuseen, (Ledit ikuiset???) Mutta jatkossa se kuluma/hapettuma..
Mutta voin kysyä sitä marmolilta? tortaina kun menen!??

konee.................
LIIKENTEESSÄ: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 961
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #298 : 13.03.18 - klo:21:59 »
60 tkm 2v vai 150tkm 4-5v. Sanoisin että menee. Molemmissa tekninen takuuseen, (Ledit ikuiset???) Mutta jatkossa se kuluma/hapettuma..
Mutta voin kysyä sitä marmolilta? tortaina kun menen!??

konee.................
Tässä mielessä huolenpitosopimus voi olla parempi vaihtoehto, sinne kun uppoaa mukisematta ne kulumat / hapettumatkin. Kuitenkin tuon jatkutakuun kanssa on käytettävä marmorin palveluita, niin sama lopputulos. Sopimuksesta saa sitten vielä jotain ropoja takaisin jos ei yllätyksiä tulekaan.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Poissa heller

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 237
  • Golf 1.5TSI DSG Hailaini
    • Profiili
Vs: Golf facelift 2017
« Vastaus #299 : 14.03.18 - klo:18:34 »
Toki se ylläpitosoppari olisi parempi, mutta se on kalliimpi, ja sitten joutuu huolloissa väittelemään että paljonko menee takuuseen ja paljonko ylläpitosoppariin. Jos antaa kaiken mennä ylläpitosoppariin niin ei saa mitään takaisin.

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi