Millaista palvelua olet saanut autoliikkeessä?

Aloittaja skriko, 21.10.16 - klo:21:15

« edellinen - seuraava »

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.04.17 - klo:16:27
Tai sitten näiden räkänokkien kannattaisi hieman opiskella miten kauppaa tehdään... Tuosta potenttiaalista en tiedä muuta, kuin että pitäisi olla harmaammat hiukset.

Ja onneksi on liikkeitä joita kiinnostaa tehdä kauppaa.

Kutsut siis autokauppiaita räkänokiksi? Asenteessasi taitaa olla hieman korjaamisen varaa. Uusia autoja tässä maassa ostavat pääasiassa yli 50v ihmiset, itse ilmeisesti kuulut niihin. Itsekin alan olemaan keski-ikäinen(40v), tosin nuoremman näköinen. Eipä nuorekkuus ole tähän asti pitänyt autokauppiaita loitolla. Pitänee kokeilla mersuliikettä seuraavaksi. Mersu mielletään  vanhempien ihmisten automerkiksi.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 04.04.17 - klo:16:41
Kutsut siis autokauppiaita räkänokiksi? Asenteessasi taitaa olla hieman korjaamisen varaa. Uusia autoja tässä maassa ostavat pääasiassa yli 50v ihmiset, itse ilmeisesti kuulut niihin. Itsekin alan olemaan keski-ikäinen(40v), tosin nuoremman näköinen. Eipä nuorekkuus ole tähän asti pitänyt autokauppiaita loitolla. Pitänee kokeilla mersuliikettä seuraavaksi. Mersu mielletään  vanhempien ihmisten automerkiksi.

No kuten olen sanonut, että sähköpostilla ostin uuden XC70 volvon, kun ei kiinnostanut liikkeessä palvella n.30 vuotiasta mieshenkilöä. Kutsun kaikkia ammattitaidottomiksi räkänokiksi, jos väittävät olevansa myyjiä ja katsovat asiakasta esimerkiksi vaatteiden perusteella. Kannattaa silloin miettiä onko vähän petrattavaa myyntityössä.

Toisaalta mun kaveripiirissä aikoinaan useampi n.30v mies hankki uutta autoa ja sai kyllä nauraa, kuinka paskaa palvelua osa sai. Toisaalta yksi myyjä taisi saada kerralla myytyä yli 10 kappaletta audeja ja toinen bemareita. Nämä oli myyntimiehiä...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SNG

#62
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.04.17 - klo:21:34
No kuten olen sanonut, että sähköpostilla ostin uuden XC70 volvon, kun ei kiinnostanut liikkeessä palvella n.30 vuotiasta mieshenkilöä. Kutsun kaikkia ammattitaidottomiksi räkänokiksi, jos väittävät olevansa myyjiä ja katsovat asiakasta esimerkiksi vaatteiden perusteella. Kannattaa silloin miettiä onko vähän petrattavaa myyntityössä.

Toisaalta mun kaveripiirissä aikoinaan useampi n.30v mies hankki uutta autoa ja sai kyllä nauraa, kuinka paskaa palvelua osa sai. Toisaalta yksi myyjä taisi saada kerralla myytyä yli 10 kappaletta audeja ja toinen bemareita. Nämä oli myyntimiehiä...

Tarina kertoo maajussista joka tuli käteistä sisältävän salkun kanssa autoliikkeeseen, jossa myyjiä ei kiinnostanut tulla juttusille. Tarinan maajussi oli ostanut auton käteisellä naapuriliikkeestä.

Tositarina kertoo 80-luvulta eräästä teollisuusyrittäjästä joka yritti ostaa Veholta S-mersun manuaalivaihteisena. Ei onnistunut, naurettiin pihalle liikkeestä. Kävi seuraavalla viikolla ostamassa Saksasta uuden manuaalivaihteisen ässän. Olikohan 420S. Kun auto tuli maahan ajoi ensimmäisenä ko Vehon liikkeeseen näytille. Oli ollut myyjä ja liikkeenjohtaja aika hiljaista poikaa. Tositarina ei osaa kertoa mitä ko myyjälle kävi, mutta saatan hyvin kuvitella.

Paikallisessa Volvo- ja Peugeot liikkeissä itselle käynyt kerran niin, ettei myyjää kiinnostanut kun kolmekymppisenä yritin asioida. Oisin tilannut V70:n tai 406 V6 SV:n. Piti käydä tilaamassa Volkkari Touran (A4 Audi oli tuohon aikaan liian ahdas). :D

rami

Kovasti ollaan lipeväisiä siihen asti kunnes kauppa ja nimi on paperilla. Sen jälkeen ei ole enää niin väliä. Eihän tuossa "nisukahveja" edes tarjottu. Kahviautomaatti myrkkyä kylläkin kippo. :D :D :D

Rauska

#64
Onpas kummallisia kokemuksia. Minulla vuodesta 2009 Audi Center Turku, ei minkäänlaisia ongelmia auton ostossa /vaihdossa. En kyllä ymmärrä, ettei autoa saa ostettua, oli millainen myyjä tahansa. Raha kai se ratkaisee  ::)
On aivan sama tuleeko se myyjä kyseleen/palveleen, minä tiedän ennalta asioihin tutustuneena mitä haluan. Kävelen lähimmän myyjältä näyttävän kaverin luo ja kysyn autosta mikä kiinnostaa. Ja sitten tilaus vetämään mahdollisten varusteiden valinnan jälkeen. Niitähän voi aina vielä muuttaa jonkin aikaa.
Ja kyllä minulle on tullut jälkikäteen soitto, miten ollaan onnistuttu kaupanteossa.

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Flat

Itse olen myös autokaupassa sitä tyyppia joka on ns. omatoimiostaja. En välitä että joku tulee myymään autoa minulle. Olen aika hyvin perillä siitä mitä  olen ostamassa, olen etukäteen ottanut selvää käytännössä kaikesta. En edes  tarvitse koeajoa. Neljä viimeistä autoa on ostettu koeajamatta. Myyjää tarvitsen vasta sitten kun pitää puhua siitä , millä ehdoilla auton saa mukaansa. Koskaan ei ole vielä myyjän takia jäännyt kauppa tekemättä, raha on aina ratkaisut asian.


Patomursu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.04.17 - klo:21:34
No kuten olen sanonut, että sähköpostilla ostin uuden XC70 volvon, kun ei kiinnostanut liikkeessä palvella n.30 vuotiasta mieshenkilöä. Kutsun kaikkia ammattitaidottomiksi räkänokiksi, jos väittävät olevansa myyjiä ja katsovat asiakasta esimerkiksi vaatteiden perusteella. Kannattaa silloin miettiä onko vähän petrattavaa myyntityössä.

Toisaalta mun kaveripiirissä aikoinaan useampi n.30v mies hankki uutta autoa ja sai kyllä nauraa, kuinka paskaa palvelua osa sai. Toisaalta yksi myyjä taisi saada kerralla myytyä yli 10 kappaletta audeja ja toinen bemareita. Nämä oli myyntimiehiä...

Menetkö autokauppaan ostamaan auton vai arvioimaan palvelua? Palvelu on aina ollut hyvää jos auton saa mukaansa ja vielä miellyttävään hintaan. Joillekin autokauppa taitaa olla elämääkin suurempi asia?  ;D ;D ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

SNG

Myyjiä on moneksi. Automyyjien pelisilmä vaihtelee. Tarinan maajussi ei tullut puku päällä. Tositarinan yrittäjä taas oli tunnettu aika särmikkäästä persoonastaan ja ehkä automyyjä oli vetänyt herneet, vaikka yrittäjällä oli valtaisa omaisuus (vähintään kymmeniä miljoonia markkoja, mieluummin satoja).

Itselle parhaita kokemuksia on ollut asiointi aikanaan Autokeskuksessa, jossa myyjä Immonen huomioi vaimon mielipiteet ja mm avasi auton oven vaimolle koeajolle lähdettäessä ja kaupanteko sujui erittäin mukavasti muutenkin. Toinen todella hyvä myyjä oli Metro-Autossa myyjä Marjamäen toiminta. Kolmas nykyistä autoa aikanaan hankittaessa leasingfirman kautta. Leasingfirma (ALD) hoiti myös käyttäkälunastuksen niin erinomaisesti, että pari viikkoa kaupasta hankittiin iäkkäälle äidilleni samasta paikkaa vähänajettu auto.

Jos myyjät ovat norkoilleet kopeissaan/juoruringissään tai kiirehtineet palvelemaan myöhemmin tulleita iäkkäämpiä asiakkaita, olen nostanut kytkintä ja antanut autoliikkeelle palautetta ettei myyjäänne kiinnostanut kaupanteko.

PS. Patomursu: Mua ei ainakaan kiinnosta tarjota provikoita v-mäiselle myyjälle vaan omalta osaltani palkita hyvin tehdystä työstä, eli olen samoilla linjoilla Karpan kanssa.

SNG

Piti korjata kirjoitusta, mutta tulikin lainaus. Editointiaika oli jo mennyt umpeen.

Kolmas positiivinen kokemus oli siis Vehossa (silloisessa Vemixissä). Myyjän nimeä en muista.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 05.04.17 - klo:08:38
Menetkö autokauppaan ostamaan auton vai arvioimaan palvelua? Palvelu on aina ollut hyvää jos auton saa mukaansa ja vielä miellyttävään hintaan. Joillekin autokauppa taitaa olla elämääkin suurempi asia?  ;D ;D ;D

Jos en saa palvelua, niin hankala on sitä autoa ostaa liikkeestä vai juoksetko sä etsimässä myyjää, että saisit koeajettua/ostettua autoa? Ja jos et ole tietoinen, niin valistan hieman: AUTO on yleensä kuluttajalle toiseksi suurin yksittäinen ostos asunnon jälkeen ja jolla on aika suuri merkitys elämään. Joten sun pointti oli? Jos mä voisin netissä sopia esimerkiksi koeajon tietylle yksilölle, että saisin koodillisesta lokerosta vain avaimen johon palauttaisin sen tiettyyn aikaan mennessä eikä mun tarttis asioida, kuin sähköpostilla myyjän kanssa, niin olisin todennäköisesti paljon onnellisempi.

Ja kuten totesin voisin kertoa lukemattomia tarinoita missä ostaja on äänestänyt jaloillaan, kun ei ole saanut autoa edes koeajoon. Vai olisiko näin, että satut olemaan autokauppias?

Lainaus käyttäjältä: SNG - 05.04.17 - klo:08:45
Myyjiä on moneksi. Automyyjien pelisilmä vaihtelee. Tarinan maajussi ei tullut puku päällä. Tositarinan yrittäjä taas oli tunnettu aika särmikkäästä persoonastaan ja ehkä automyyjä oli vetänyt herneet, vaikka yrittäjällä oli valtaisa omaisuus (vähintään kymmeniä miljoonia markkoja, mieluummin satoja).

Jos myyjät ovat norkoilleet kopeissaan/juoruringissään tai kiirehtineet palvelemaan myöhemmin tulleita iäkkäämpiä asiakkaita, olen nostanut kytkintä ja antanut autoliikkeelle palautetta ettei myyjäänne kiinnostanut kaupanteko.

PS. Patomursu: Mua ei ainakaan kiinnosta tarjota provikoita v-mäiselle myyjälle vaan omalta osaltani palkita hyvin tehdystä työstä, eli olen samoilla linjoilla Karpan kanssa.

Aamen. Voin kertoa hieman myöhemmin miten kaupat hoiti oikea "automyyjä", kun on hoitanut kauppasopimuksen velvoitteet kuntoon. Eli kyllä noita ammattilaisiakin löytyy jota kiinnostaa tehdä kauppaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

erttuli

Kertokaahan vanhemmat ja viisaammat, onko teidän mielestä hyvää/laillista toimintaa suurehkolta autoliikkeeltä? Tilanne seuraava:

Tein autoliikkeen kanssa diilin vaihtoautokaupoista, he kuittaavat loppuvelan nykyisestä autosta ja heiltä toinen auto tilalle. No kaikki hyvin tässä vaiheessa. Sovitaan ajankohta ja vaihdetaan autot ja allekirjoitetaan kauppakirja, vielä kaikki ok. Uusi auto toimii hyvin ja vakuutuspaperit tulevat postissa. No kelataan tästä kuukausi eteenpäin eikä ole vieläkään loppuvelkaa kuitattu vanhasta autosta, useista yhteydenotoista huolimatta, sanotaan juu juu hoidetaan, on käynyt joku moka.. tässä vaiheessa tullut vanhasta autosta vakuutuksen muistutusmaksu ja lainaerän muistutusmaksu kauppakirjan jälkeiseltä ajalta, kerrottiin vain että juu ei niitä tarvitse maksaa, me hoidetaan paperityöt 1-3 viikossa.. no ei tuo vielä mitään. Tänään googletin vanhan auton rekkaria ja laittaneet myyntiin, ilman minkäänlaista infoa heiltä minulle tai rahoitusyhtiöllle. Ilmeisesti niin huono varallisuustilanne yrityksellä ettei ole varaa kuitata loppuvelkoja, ennen kuin auto on myyty. Ikinä ennen ole tämmöistä *askaa sattonut kohdalle autokauppojen yhteydessä. Aina hoidettu asiallisesti viikon-kahden aikana paperityöt, no eipä tälläkertaa. Tätä yritystä ei voi kenellekään suositella tämän kokemuksen perusteella. Mitään vastausta en ole saanut, että miksi kestää niin helvetin kauan. Pitihän se mennä poistamaan liikenteestä, jos saisi hiukan toimintaa aikaiseksi heidän puolelta. Tehkööt autolle mitä huvittaa, sitten kun ei ole enää minun nimissä. VMP

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 08.07.17 - klo:23:42
Kertokaahan vanhemmat ja viisaammat, onko teidän mielestä hyvää/laillista toimintaa suurehkolta autoliikkeeltä? Tilanne seuraava:

Tein autoliikkeen kanssa diilin vaihtoautokaupoista, he kuittaavat loppuvelan nykyisestä autosta ja heiltä toinen auto tilalle. No kaikki hyvin tässä vaiheessa. Sovitaan ajankohta ja vaihdetaan autot ja allekirjoitetaan kauppakirja, vielä kaikki ok. Uusi auto toimii hyvin ja vakuutuspaperit tulevat postissa. No kelataan tästä kuukausi eteenpäin eikä ole vieläkään loppuvelkaa kuitattu vanhasta autosta, useista yhteydenotoista huolimatta, sanotaan juu juu hoidetaan, on käynyt joku moka.. tässä vaiheessa tullut vanhasta autosta vakuutuksen muistutusmaksu ja lainaerän muistutusmaksu kauppakirjan jälkeiseltä ajalta, kerrottiin vain että juu ei niitä tarvitse maksaa, me hoidetaan paperityöt 1-3 viikossa.. no ei tuo vielä mitään. Tänään googletin vanhan auton rekkaria ja laittaneet myyntiin, ilman minkäänlaista infoa heiltä minulle tai rahoitusyhtiöllle. Ilmeisesti niin huono varallisuustilanne yrityksellä ettei ole varaa kuitata loppuvelkoja, ennen kuin auto on myyty. Ikinä ennen ole tämmöistä *askaa sattonut kohdalle autokauppojen yhteydessä. Aina hoidettu asiallisesti viikon-kahden aikana paperityöt, no eipä tälläkertaa. Tätä yritystä ei voi kenellekään suositella tämän kokemuksen perusteella. Mitään vastausta en ole saanut, että miksi kestää niin helvetin kauan. Pitihän se mennä poistamaan liikenteestä, jos saisi hiukan toimintaa aikaiseksi heidän puolelta. Tehkööt autolle mitä huvittaa, sitten kun ei ole enää minun nimissä. VMP

Kysymys: Olihan nuo kaikki kirjattu kauppakirjaan selvästi (Lue:Sinulla on mustaa valkoisella)?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.07.17 - klo:00:29
Kysymys: Olihan nuo kaikki kirjattu kauppakirjaan selvästi (Lue: Sinulla on mustaa valkoisella)?

Tai joku toinen mukana ollut täysi-ikäinen henkilö, joka on kuullut ja kelpaa siten todistajaksi.... :o
Yritetään pärjätä.

erttuli

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.07.17 - klo:00:29
Kysymys: Olihan nuo kaikki kirjattu kauppakirjaan selvästi (Lue:Sinulla on mustaa valkoisella)?

Joo kaikki kauppakirjassa.
Tänään tuli viesti, että auto pian heidän nimissään ja voin laittaa laskuista kopiot maililla, jotta saan niistä korvaukset.. pientä painostusta se vaati :) No saa nähdä kauan kestää rahojen tulossa. 6 viikkoa vain meni siinä, mikä normaalisti hoituu parissa viikossa..

erttuli

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 10.07.17 - klo:16:06
Joo kaikki kauppakirjassa.
Tänään tuli viesti, että auto pian heidän nimissään ja voin laittaa laskuista kopiot maililla, jotta saan niistä korvaukset.. pientä painostusta se vaati :) No saa nähdä kauan kestää rahojen tulossa. 6 viikkoa vain meni siinä, mikä normaalisti hoituu parissa viikossa..

Enää odotellaan maksujen palautuksia, jotka minulle aiheutui tuosta yli 1kk pituisesta jaksosta. Mitään vastauksia sähköposteihin ei tule. Vanhan auton kesäkuun osarin joutui maksamaan itse eli siitä ovat velkaa ja myös vakuutuksesta lähemmäs 150e. Kun nuo 450e saa vielä, niin haluan unohtaa kyllä koko firman totaalisesti. En ihmettelisi jos koittivat hyväksikäyttää tahallaan tuossa kesäkuun osarissakin.. asiakas on kätevää pistää lyhentämään näiden firmojen puolesta loppuvelkojen kuittauksia.. Kauppakirjaan tuo ei todellakaan sisältynyt, että asiakas maksaa. No onneks alkaa nyt loma mutta kyllähän tää siltikin vituttaa. Ehkä toimitusjohtajalle seuraava viesti?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 21.07.17 - klo:16:00
Enää odotellaan maksujen palautuksia, jotka minulle aiheutui tuosta yli 1kk pituisesta jaksosta. Mitään vastauksia sähköposteihin ei tule. Vanhan auton kesäkuun osarin joutui maksamaan itse eli siitä ovat velkaa ja myös vakuutuksesta lähemmäs 150e. Kun nuo 450e saa vielä, niin haluan unohtaa kyllä koko firman totaalisesti. En ihmettelisi jos koittivat hyväksikäyttää tahallaan tuossa kesäkuun osarissakin.. asiakas on kätevää pistää lyhentämään näiden firmojen puolesta loppuvelkojen kuittauksia.. Kauppakirjaan tuo ei todellakaan sisältynyt, että asiakas maksaa. No onneks alkaa nyt loma mutta kyllähän tää siltikin vituttaa. Ehkä toimitusjohtajalle seuraava viesti?

Et ole vielä ottanut Toimariin yhteyttä saati kuluttajaviranomaiseen?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

OctyRO

Huonointa palvelua mitä olen saanut on ollut Autokeskus Airport. Näytin kuulema sellaiselta jotka vaan koeajaa autoja. Seuraavana päivänä tolasin tehtaalta uuden kilpailijalta.

lao

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 27.07.17 - klo:01:40
Huonointa palvelua mitä olen saanut on ollut Autokeskus Airport. Näytin kuulema sellaiselta jotka vaan koeajaa autoja. Seuraavana päivänä tolasin tehtaalta uuden kilpailijalta.

Sanoko myyjä näin suoraan?  :o  Vain etkö saanut vain tarjousta?
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 27.07.17 - klo:01:40
Seuraavana päivänä tolasin tehtaalta uuden kilpailijalta.

Ja samalla vaihtui auton merkki & mallikin -ko? ??? Meinaan näin jos tapahtui, niin eipä taida noilla autoilla olla joillekin niin väliä jos tuollaisen myyjän kohtelun seurauksena ihan periaate-tasolla on valmis tinkasemaan omista autovalinnoistaan, valinnasta josta kuitenkin joutuu sitten kärsimään jokusen vuoden = myyjän kohtelu v...taa koko ajan ja auto pihassa yhä vaan muistuttaa tapahtumasta ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

rami

Autoliikkeessä saa hyvää palvelua ja "nuolemista" niin kauan kunnes nimet on papereissa. Sen jälkeen kiinnostus lopahtaa asiakasta kohtaan.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 27.07.17 - klo:08:53
Ja samalla vaihtui auton merkki & mallikin -ko? ??? Meinaan näin jos tapahtui, niin eipä taida noilla autoilla olla joillekin niin väliä jos tuollaisen myyjän kohtelun seurauksena ihan periaate-tasolla on valmis tinkasemaan omista autovalinnoistaan, valinnasta josta kuitenkin joutuu sitten kärsimään jokusen vuoden = myyjän kohtelu v...taa koko ajan ja auto pihassa yhä vaan muistuttaa tapahtumasta ::)

Vaihtui liikkeekso Arita herttoniemessä.
Tarjousta ei saanut kun oli kuulema kiire kotoin ja sulkeutunisaika käsillä. Tarkoitus oli siis vaihtaa vaimon polo skodaan. Itellä taas vaihtui merkit juuri toisinpäin.

Ehkä oli vähän ennakkoluuloja jo ennen koeajoa kun asiakad kassalla lähti harmistuneena kotiin. Oli varannut koeajonautolle juuri sillä moottorilla ja vaihteistolla jolla oli sanonut ja tiskillä sit sille sanottiin että "oho, me annettiin se just toiseen koeajoon kun ei sinua näkynyt" Kello siis minuutin yli koeajan alun. Harmitti kyllä itseanikin sitten.

Tosi siistit tilat siellä on. Yksi myyjä palvelee ja loput istuu näköjään facebookissa. Mutta minun kpkemuksia ei missään nimessä kannata ottaa tisissaan, vaan aina kannattaa käydä itse testaamassa. Mehän kaikki arvostamme eri asioita ja esim. kaverini olis vaan tykännyt ettei tarvii jutellla vaan kaiken voi tehdä sähköisesti.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.07.17 - klo:08:57
Autoliikkeessä saa hyvää palvelua ja "nuolemista" niin kauan kunnes nimet on papereissa. Sen jälkeen kiinnostus lopahtaa asiakasta kohtaan.

Mutta nykyään tuotto tehdään varaosilla niin eikö asiakaspalvelu nimenomaan pitäisi korostua kun saa nimet paperiin?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 27.07.17 - klo:11:17
Vaihtui liikkeekso Arita herttoniemessä.

No juu, itsellä vähän vastaava kokemus - ja juurikin nimenomaisten kahden tasan saman liikkeen kanssa ;D QQ piti saada koeajolle ja oli tilattuna/varattuna Airportiin, vaan ylläri-pylläri eipäs ollutkaan. Kuitenkaan vaatimukseni tuolle koeajoautolle oli erittäinkin geneeriset, kunhan liikkuu ja se siitä. No onneksi joku tuli juuri koeajolta ennen aikojaan, niin sain kuin sainkin vielä ko. auton ajoon yön yli. Ei liene mikään ihme että kaupat sitten lopulta QQ:sta tehtiinkin Arita Herttoniemessä, jossa ote koko touhuun oli todellakin erilainen, kaikki hoitui kuin koulukirjassa sanotaan erittäin ystävällisellä asiakaspalvelulla kuorrutettuna, no probs :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

multsi

Mitäs mieltä tästä Deltassa käynnissä olevasta organisaatiomuutoksesta, missä huoltomyyjät pitkälti irtisanotaan ja asentajista väännetään "palvelumestareita", joiden palkkaus muuttuisi osittain provikkapohjaiseksi perustuen osien myyntiin?

Itse näen, että asentajat ovat asentajia eivätkä myyntimiehiä. Monet viihtyvät auton alla ja ovat hyviä niissä hommissa, mutta useimpia myyntityö ei kiinnosta. Suurempi ongelma se, että jos varaosia mahdollisesti aletaan tuputtamaan provikan kiilto silmissä, tämä saisi ainakin itseni kiertämään paikan ikuisesti. Väkisin tulee olo, että autoista mitään tietämätöntä koitetaan koijata. "Alkavan väljyyden" tai "lievän hikoilun" perusteella on helppo myydä osaa jos vielä pelottelee edessä olevalla katsastuksella. Marmori on muutenkin paikka mistä monet hakevat varaosansa viimeisenä, koska osien hinta on yleensä aivan törkeä.

Deltalle on nyt jo aiheutunut nähdäkseni aika paha julkisuusvahinko, eikä itse tekisi tuonne mieli mennä jos jollain niiden edustamalla merkillä ajaisin.

-karppa-

Tuo deltan koijaushan on vain työtekijöiden perseraiskaus palkkauksen suhteen jota en kannata milläänlailla, mutta ei tee yhtään huonoa asentajienkaan opetella, että ovat asiakaspalveluammatissa töissä!

Tätä mieltä on myös erään autotalon johtaja, kun käytiin pitkä keskustelu aiheesta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Popo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.08.17 - klo:11:59
Tuo deltan koijaushan on vain työtekijöiden perseraiskaus palkkauksen suhteen jota en kannata milläänlailla, mutta ei tee yhtään huonoa asentajienkaan opetella, että ovat asiakaspalveluammatissa töissä!

Tätä mieltä on myös erään autotalon johtaja, kun käytiin pitkä keskustelu aiheesta.

Näin. Kyllä autonasentajankin on puhekykyinen.   :)

Ymmärrän ajatuksen, että "annetaan asentajien tehdä työnsä rauhassa", mutta usein se "rauhassa" tekeminen voi tarkoittaa myös tekemättömyyttä. Huoltomyyjä sitten yrittää selvittää mitä olisi pitänyt tehdä, kun asentaja jo on poistunut. Ei mulle mielestäni ole Marmorilta yritetty turhia osia myydä, kalliita ehkä, mutta sen sijaan on jätetty jopa todettuja katsastushylkyyn johtavia vikoja korjaamatta. Tämä on selvinnyt vasta jälkeenpäin myös huoltomyyjälle, kun "valmiin auton" noutokutsu on jo lähetetty. Ei kiva. Mutta olisiko ko. asentaja halunnut kertoa itse asiakkaalle, että en nyt ehtinyt/viitsinyt vaihtaa multilinkkejä ja uutta akkuakaan en löytänyt, vaikka varastossa kirjanpidon mukaan pitäisi olla? Tuskin.

Aikanaan, kun näitä selviteltiin, oli tiskin takana tietenkin eri kaveri kuin aamulla. Kun ilmaisin ajatuksen samasta huoltomyyjästä mennen tullen, oli sinänsä realistinen vastus, ettei voida olla kellon ympäri töissä. Mutta kas kummaa, Autokeskuksella siirryttiin jossain vaiheessa käytäntöön, että sama kaveri teki pitkää päivää, mutta vain neljänä päivänä viikossa. En tiedä nykyistä tilannetta.

Että saattaa siellä huoltohallin puolellakin olla "asennetta" pelissä. Mutta nykysin muutokset toteutetaan usein niin huonolla henkilöstöjohtamisella, että eipä sillä asenteella merkitystä olekaan. Muutosvastarintaahan se vain on, näin kärjistettynä...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Raumaster

Aika vähän autoliikkeissä/huolloissa asioinut tähän asti, kun kaikki olen tehnyt itse.


Viimeisimmän auton huoltokirja on sen verran timanttia että päätin huollattaa skodalla jatkossakin. Täytyy sanoa vaikka vertailukohtaa ei paljoa olekkaan, mutta Vaasan Rintajoupin huollossa on kyllä loisto palvelu ollut. Ainakin huoltopäällikkö Thomas Ragnell on kyllä oikea mies oikeassa paikassa. Pirun hyvää palvelua saanut huollon ja konerempan merkeissä.


kimppikoo

Pari viikkoa sitten piipahdin Kouvolassa ja paikallisessa Seatia edustavassa liikkeessä. Tarkoitukseni oli käydä koeajamassa Atecaa.
Menin sisään ja aloin pyörimään esittelyauton ympärillä. Koeistuin, tarkistin takatilat, paiskoin ovia jne.
Eipä näkynyt innokkaita myyjiä. Vartin päästä lähdin kiertämään myyjien koppeja, yhden sieltä sitten löysinkin. Kysyin, että olisitko innokas Atecaa tarjoamaan mulle ja koeajolle haluaisin lähteä. Kaveri nousi tuolistaan, marssi avainkaapille, otti koeajoauton avaimet ja tokaisi "niissä on vuoden toimitusajat" Perään selitti sitten, että ei ole varsinaisesti Seat-myyjä. Kävin koeajolla, en tykännyt auton alustasta ollenkaan. Palautin auton ja totesin että ei tartte tehdä tarjousta. Että sellaista palvelua oli Kouvolassa.

passo_s

Työsuhdeauto kun vaihtuu, seuraava ei ole Laakkoselta. Asiakas ei tavoita enää huoltoa eikä korikorjaamoa, heillä oli näppärä automaatti joka hoiti ruuhkatilanteissa takaisinsoittoa. Nykyisin vaihde hoitaa Laakkosella takasinsoittoa, mutta sitä ei siis kuitenkaan hoideta, otetaan nimi ja numero ja kukaan ei koskaan Laakkoselta soita.

vwmies

#89
Lainaus käyttäjältä: multsi - 09.08.17 - klo:10:54
Mitäs mieltä tästä Deltassa käynnissä olevasta organisaatiomuutoksesta, missä huoltomyyjät pitkälti irtisanotaan ja asentajista väännetään "palvelumestareita", joiden palkkaus muuttuisi osittain provikkapohjaiseksi perustuen osien myyntiin?

Deltalle on nyt jo aiheutunut nähdäkseni aika paha julkisuusvahinko, eikä itse tekisi tuonne mieli mennä jos jollain niiden edustamalla merkillä ajaisin.

Tuosta en osaa sanoa mitään, en nyt enkä tuskin tulevaisuudessakaan.... jo toisen kerran todella vähän ajettu ehjäksi todettu VW dieselfarkku marmorin leimoilla olisi pitänyt melkein lahjoittaa, jopa hyvityshinta oli tasan sama kuin 5v. sitten kysyessä ...

OT: Niittykummun Delta ei muuten enää myy KIAa, vaan hups Auto-Arita...
Toinenkin iso siirtymä edustuksissa on käynyt Metro-Autossa, joka ei ainakaan Espoossa enää myy sen enempää Opelia kuin Skodaakaan... 
:o

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 04.06.18 - klo:18:48
Työsuhdeauto kun vaihtuu, seuraava ei ole Laakkoselta. Asiakas ei tavoita enää huoltoa eikä korikorjaamoa, heillä oli näppärä automaatti joka hoiti ruuhkatilanteissa takaisinsoittoa. Nykyisin vaihde hoitaa Laakkosella takasinsoittoa, mutta sitä ei siis kuitenkaan hoideta, otetaan nimi ja numero ja kukaan ei koskaan Laakkoselta soita.

Laakkosella tapahtuu myös muutakin kuin organisaatiouudistus, tulos on tippunut (takuukorjausten vuoksi ?) ja jossain säästetään kun ja jos palvelutaso laskee. Sielläkään tuskin tulee autokaupoissa nimeä alle, samoin VAGgine olisi melkein pitänyt lahjoittaa edellisellä kierroksella.

Mutta: Autokauppaahan tiirailee ainakin Tuulilasi vuosittain Merkkien Merkki - moniosaisessa tutkimuksessa: myynti, palvelu, huolto, tyytyväisyys uutena ja käytettynä ostettuun merkkiin X, merkkiuskollisuus merkeittäin jne. Eikun lukemaan.  ;)
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy