2.0tsi Ropleema

Aloittaja Niklasm, 20.10.16 - klo:19:23

« edellinen - seuraava »

Niklasm

En oo varma et tuleeks tää nyt oikeesee paikkaa mutta kirjotetaa nyt kuiteskii.
Elikkä on ollu tapaan tarkastaa omast kulkupelist muutaman kerran kuukaudes vikakoodit ja nyt siel on viimeaikoin ollu tällänen 008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor. Koitin nettii kaivella ja löysin sielt kaikkee imusarjaa liittyvää. Joten osaakohan muut areenalaiset kertoa missä vois olla vikaa, mistä lähteä vikaa etsimään, mitä tarkastaa, vai pitäskö vaa ottaa suoraa länsiautoo yhteyttä.

Auto on vw scirocco 2.0tsi vm.09

1 Fault Found:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
               P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 116952 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 20:48:44

             Freeze Frame:
                    RPM: 2412 /min
                    Load: 36.8 %
                    Speed: 95.0 km/h
                    Temperature: 95.0°C
                    Temperature: 12.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.097 V

Readiness: 0000 0000
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

william

Imusarjassa sijaitsevan läppäsysteemin anturi prakaa. SSP337, sivulta 17 löytyy aika hyvä kuva ja selostus

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_337.pdf

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: william - 21.10.16 - klo:10:49
Imusarjassa sijaitsevan läppäsysteemin anturi prakaa. SSP337, sivulta 17 löytyy aika hyvä kuva ja selostus

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_337.pdf
Eli siis mitä kantsii tehä seuraavaks?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

william

No vaikka tarkistaa VCDS:llä mitä anturi näyttää asemaksi, sekä tarkistaa johdotukset ja liittimet.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: william - 21.10.16 - klo:12:13
No vaikka tarkistaa VCDS:llä mitä anturi näyttää asemaksi, sekä tarkistaa johdotukset ja liittimet.
Mistäs noit anturitietoi pääsee kattoo? Vcds.ssän käyttö nois moottorijutuis on vähä vierast aluetta.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Tomppaa_

Kokeile läppiä kääntävän alipainekellon toiminta. Ime rasiasta jotta näät että toimiiko se ja kokeile sormella että läpät kääntyy helposti. Jos ne liikkuu ja alipainerasia on kunnossa niin todennäköinen vika on asentoanturissa. Anturi sijaitsee öljynsuodattimen takana. Sen vaihtoa varten täytyy imusarja irroittaa. Anturin saa ainakin ebaystä halvalla...

Niklasm

#6
Lainaus käyttäjältä: Tomppaa_ - 21.10.16 - klo:15:19
Kokeile läppiä kääntävän alipainekellon toiminta. Ime rasiasta jotta näät että toimiiko se ja kokeile sormella että läpät kääntyy helposti. Jos ne liikkuu ja alipainerasia on kunnossa niin todennäköinen vika on asentoanturissa. Anturi sijaitsee öljynsuodattimen takana. Sen vaihtoa varten täytyy imusarja irroittaa. Anturin saa ainakin ebaystä halvalla...

Sama vikakoodi on ilmestyny taas...
Kokeilin imemällä letkun päästä ennen rasiaa eikä ainakaa omalla imuvoimalla saanu läppiä kääntymää mihkään suuntaan  ;D
Sormella kääntämällä läpät kyllä liikkui helposti.
Mistäs noit noihin läppii liittyvii teitoi voi katella vcdssäl?

1 Fault Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
               P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 117709 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 22:30:05

             Freeze Frame:
                    RPM: 1499 /min
                    Load: 26.3 %
                    Speed: 49.0 km/h
                    Temperature: 95.0°C
                    Temperature: 12.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V


Readiness: 0000 0101
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: Niklasm - 23.10.16 - klo:16:53
Sama vikakoodi on ilmestyny taas...
Kokeilin imemällä letkun päästä ennen rasiaa eikä ainakaa omalla imuvoimalla saanu läppiä kääntymää mihkään suuntaan  ;D
Sormella kääntämällä läpät kyllä liikkui helposti.
Mistäs noit noihin läppii liittyvii teitoi voi katella vcdssäl?

1 Fault Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
               P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 117709 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 22:30:05

             Freeze Frame:
                    RPM: 1499 /min
                    Load: 26.3 %
                    Speed: 49.0 km/h
                    Temperature: 95.0°C
                    Temperature: 12.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V


Readiness: 0000 0101

Ja näytti läpät myös liikkuvan ku autolla kaasutteli eli varmaaki toi anturi sökö...
Mitähän mahtaa maksaa marmorilla anturin vaihto,imusarjan ja imukanavien putsaus?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Daatta

Ross-Tech wiki on varmaan kahlattu läpi?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213

Kannattaisiko harkita uutta imusarjaa, siinä tulee läpät ja anturit mukana:

https://www.ecstuning.com/Search/06J_133_201_G/ES2773483/

Esimerkki jenkkilän päästä. Varmasti kannattaa samalla tarkistaa paljonko venttiileissä on kuonaa, pähkinänkuorilla noita on puhallettu puhtaaksi.

Merkkiliikkeen hinta selviää helpoiten kysymällä.  ;)

Itsellä varmaan sama homma edessä, jos autoa tulee pidettyä sen kymmenenkin vuotta. Lohdullista huomata, että vaihto-osa ei ole turkasen kallis.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.11.16 - klo:10:57
Ross-Tech wiki on varmaan kahlattu läpi?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213

Kannattaisiko harkita uutta imusarjaa, siinä tulee läpät ja anturit mukana:

https://www.ecstuning.com/Search/06J_133_201_G/ES2773483/

Esimerkki jenkkilän päästä. Varmasti kannattaa samalla tarkistaa paljonko venttiileissä on kuonaa, pähkinänkuorilla noita on puhallettu puhtaaksi.

Merkkiliikkeen hinta selviää helpoiten kysymällä.  ;)

Itsellä varmaan sama homma edessä, jos autoa tulee pidettyä sen kymmenenkin vuotta. Lohdullista huomata, että vaihto-osa ei ole turkasen kallis.

Kyllä on kahlattu läpi jokapaikka ja kysytty merkkiliikkeestä et mitä pitäisi tehdä. Heidän vastaus p2015 vikakoodin korjaukseen oli imusarjan vaihto ja sanoi että ei muka pysty mitään antureita vaihtelemaan. Sitte ku moottorin vikavalo syttyy tai alkaa tehot katoamaan niin imusarja on vaihtokunnossa, että ei huoltoneuvojan mukaan kannattaisi vielä tehdä mitään. Voihan se olla että tuolla on vain karstaa minkä takia takertelee, täytyy endoskoopilla mennä kaasuläpästä sisään ja kattoa että näkyykö sielä mitään(jos kooppi mahtuu).
Tuo imusarja tekisi mieli irroittaa ja putsata samalla koko imukanava, mut koko hommassa huolen aiheena on noiden suuttimien mukanatuleminen imusarjan mukana sitä irrottaessa, kun ei hyllystä satu löytymään tuota suuttimien uusien tiivisteiden asennustyökalua.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Niklasm

Noniin tänää sitte kesken kiihdytyksen sytty moottorin vikavalo ja viaksi osoittautui imusarjan läpät.
Käytin sit tänää kaiken varuiks länsiauton pikahuollos tarkastettavaan ja joku anturin tiedot näytti 0 vaikka mitä teki.
Tiistaina auto menee takasin huoltoon ja silloin mittaillaan johtoja että onko niissä mitään vikaa ja senjälkee mietitää koko imusarjan vaihtoa jos mitään johtovikaa ei löydy.
Kuullostaa ihanan kalliille :-[
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Niklasm

Tänään  tutkittu asiaa tarkemmin ja lopulliseksi viaksi osoittautui väljät imusarjan läpät.
990â,¬ sisältäen uuden imusarjan + kaikki tarvittavat osat ja edelliskerta + tämän kerran vikakoodien lukemiset ja selvitykset...
Mitäs muita heikkoja kohtia tuolta moottorista vielä löytyy niin tietää alkaa jo säästämää seuraavaa kertaa varten.
30tkm aikana mitä minä sillä olen ajanu niin vaihdettu jakoketju + hilut , bensapumppu ja nyt vielä tuo imusarja..
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Daatta

Eihän se kallista ole jos rahalla selviää. Itse tehden säästäisi varmasti, osat netistä jne...

Kun imusarja vaihdetaan, kannattaa myös venttiilien karstat putsata.

Onko korkeapainepumpun paininkuppi (cam follower) vaihdettu bensapumpun yhteydessä? Olettaen että tuo vaihdettu osa on korkeapainepumppu, eikä tankin siirtopumppu. Kannattaa tarkistaa kuiteista ja vaihtaa/vaihdattaa jos ei ole tehty. Taas yksi täystuhon mahdollisuus vähemmän.

Gen 3 moottorissa on suuttimet myös epäsuoralle suihkutukselle, sen pitäisi estää tai ainakin vähentää imusarjan ja venttiilien karstoitusta. Eli jos vaikka auton vaihto mietityttää.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.11.16 - klo:11:17
Eihän se kallista ole jos rahalla selviää. Itse tehden säästäisi varmasti, osat netistä jne...

Kun imusarja vaihdetaan, kannattaa myös venttiilien karstat putsata.

Onko korkeapainepumpun paininkuppi (cam follower) vaihdettu bensapumpun yhteydessä? Olettaen että tuo vaihdettu osa on korkeapainepumppu, eikä tankin siirtopumppu. Kannattaa tarkistaa kuiteista ja vaihtaa/vaihdattaa jos ei ole tehty. Taas yksi täystuhon mahdollisuus vähemmän.

Gen 3 moottorissa on suuttimet myös epäsuoralle suihkutukselle, sen pitäisi estää tai ainakin vähentää imusarjan ja venttiilien karstoitusta. Eli jos vaikka auton vaihto mietityttää.

Kyllä itse tekemällä säästäisi varmaan useamman satasen mut aikaa menis varmasti tuplat ellei enemmänki et löytyis oikeat osat ym.  ja merkkiliikkeen tekemänä osilla sekä työllähän on takuu.

Joo mainitsin huoltoneuvojalle jo noista venttilien karstoista ja lupas kattoo ja putsata jos löytyy. Korkeapainepumppu kaikkineen on vaihdettu sisältäen ton kupin.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy