Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Janus

Miten teillä muilla on kestänyt ratin nahka käyttöä? Omassa tuon laatu on kyllä aivan täyttä paskaa. Ajettu on ihan jo kaikki 3tkm ja ratti on tosi käytetyn näköinen. Tuntuu, että koko ajan pukkaa naarmua ja skraadua ynnä muuta kulumaa vaikka kuinka varovasti kohtelisi.

Taitaa vaan olla turha valittaa takuuseenkaan...eiköhän tuo vastaus liene, että itse olet rattisi raapinut.

Tuossa varsinaisessa ajopelissä eli Octaviassa ratti on taasen 30tkm jälkeen lähes kuin uusi. Yhtään arpea ei ole ja kiillottumaakin vain ihan nimeksi...

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Janus - 17.08.17 - klo:12:55
Miten teillä muilla on kestänyt ratin nahka käyttöä? Omassa tuon laatu on kyllä aivan täyttä paskaa. Ajettu on ihan jo kaikki 3tkm ja ratti on tosi käytetyn näköinen. Tuntuu, että koko ajan pukkaa naarmua ja skraadua ynnä muuta kulumaa vaikka kuinka varovasti kohtelisi.

Taitaa vaan olla turha valittaa takuuseenkaan...eiköhän tuo vastaus liene, että itse olet rattisi raapinut.

Tuossa varsinaisessa ajopelissä eli Octaviassa ratti on taasen 30tkm jälkeen lähes kuin uusi. Yhtään arpea ei ole ja kiillottumaakin vain ihan nimeksi...

FR:n nahkaratti ei ole kyllä kulunut. Kilsoja nyt n. 4500.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

GranLavida

Omassa Stylessä nahkaratti kuin uusi, kilsoja nyt 6500km. Itse ratti ei ole yhtä hieno kuin edellisessä kulkineessani mutta hyvin on ajanut asiansa.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Daatta

Cupran ratti on säilynyt lähes virheettömänä, 35tkm ja kolme vuotta. En tiedä onko materiaali samaa kuin Style/FR varustelussa, tai onko tuo edes nahkaa. Ex. Leonissa ratti oli pehmeää, kiiltävää nahkaa. Mukava pidellä, mutta todella herkkä naarmuille. Farkun sauma tai takin vetoketju veti hetkessä ratin palkeenkielille. Pinta tasoittui kun silitti nahkaa "myötäkarvaan". Kun tuota oppi varomaan niin 100tkm/10v jälkeenkin ratti oli ihan hyvässä kunnossa. Takuuseen on turha yrittää, ellei selkeä materiaalivirhe ole kyseessä.

Jos rattia haluaa varjella niin pitää varoa hiertämästä sitä rikki vaatteilla. Asiaa helpottaa alaosasta viistetty ratti ja/tai "väljä" ajoasento. Penkki alas, ratti ylös niin on helpompi kulkea. :D
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jukkanen

Ihan ok tuntuu ja näyttää Stylen nahkaratti olevan. Alussa tuntui vähän nahkealta mutta parin tuhannen kilometrin jälkeen muuttui norminahkaratiksi ja semmoisena on sen jälkeen pysynyt. Kyllähän ratin täytyy käyttöä kestää vaikka nykyautoissa ei enää niin koville joudukaan.

mfroberg

#665
Jos ratissa on heti kulumaa täytyy siinä mielestäni olla joku vika. Omassa kulkineessa(Style) on toki vasta rapiat 4 tkm mittarissa mutta ratti näyttää siltä kuin Jorge olisi ruuvannut sen paikoilleen tänään.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 18.08.17 - klo:09:27
Jos ratissa on heti kulumaa täytyy siinä mielestäni olla joku vika. Omassa kulkineessa(Style) on toki vasta rapiat 4 tkm mittarissa mutta ratti näyttää siltä kuin Jorge olisi ruuvannut sen paikoilleen tänään.

omassa ex vm.2014 rs ocussa tuli kans ratttiin tosi helposti  jälkiä ja kului nopeaa,huollon yhteydessä käskin ratin tarkistamaan ja vastaus oli,että takuu ei koske rattiin tulevia jälkiä ja eivät alkaneet sen kans millekkään..

porgge

Itsellä kohta 45tkm mittarissa ja ratti ei edelleenkään uutta häpeä. Pehmeää nahkaa, farkun saumalla sain tuohon jäljet heti uutena aiheutettua, mutta tosiaan jäljet sai häviämään, kun myötäkarvaan silitteli. Aika aktiivisesti tulee kyllä putsailtua ja hoidettua myös auton sisustaa. Nahan laatu muuttunut jossakin välissä koska 2014-2015 FR mallissa oli ratti erilaista nahkaa kuin tuossa 2016 mallissa. Uudemmassa nahka on huomattavasti sileämpää.
Ajossa - Audi a3 Sportback Pro Business Sport 35 TFSI -19

mfroberg

Tämä rattiasia jäi kaivelemaan joten tsekkasin vaimon auton ratin myös. Golf 2015 jolla ajettu 82 tkm ja ratissa ei ensimmäistäkään jälkeä missään. Kun oikein tarkkaan katsoo huomaa kohdat joista on pidetty kiinni, aivan hentoa kiillottumisen alkua havaittavissa. Tuntuu että jos jälkiä syntyy rattiin on vaatteissa jokin joka siihen sitten osuu autoon kuljettaessa tai siitä noustaessa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Joshua

135tkm mittarissa / 5vuotta kohta ja ratissa ei huomattavaa kulumista.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Javi87

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 16.08.17 - klo:23:58
Mulla oli "tehdaspaineet" 2,6, joista pudotin 2,5:een. Tuohan riippuu moottorista (ja sitä kautta painosta). 1.4 TSI ACT farkku painaa 1277 kg (1297 dsg:llä), 1.8 TSI 1355 kg (1372 dsg:llä), 2.0 TDI 1358 kg (1388 dsg:llä, 1474 nelivedolla ja yli 1500 kg dsg+neliveto). Cupra nelivedolla menee myös yli 1500 kg.
https://content.seat.fi/Seat/Seat_PDF.nsf/(PDFsWeb)/Leon_ST/$file/Seat_Leon_ST.pdf?open

Eli isompaan TSI-koneeseen ja öljynpolttajiin enemmän painetta renkaisiin, kun massaakin on enemmän.

Kiitos, eli taidan pysyä omassa 1.4 tsi act:ssä edelleen tuossa 2,5.

HansRamoray

Lainaus käyttäjältä: Janus - 17.08.17 - klo:12:55
Taitaa vaan olla turha valittaa takuuseenkaan...eiköhän tuo vastaus liene, että itse olet rattisi raapinut.
Mulla meni joskus aikoinaan uudessa Fiat Bravossa ratti vaihtoon, kului yhdestä kohdasta lähes puhki, olikohan 1-2v aikana. Vaihtoivat mussuttamatta kun kävin näyttämässä liikkeessä. Kannattaa käydä kyselemässä.

Cuprassa tällä hetkellä n. 4300km eikä ole ainakaan mitään silmiinpistävää naarmua tms rattiin ilmestynyt, eikä tullut edelliseenkään n. 75tkm aikana. 8)
Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive 2017
ex. Seat Leon Cupra R 2011

Puka

Kohta 17tkm ja ratti vielä virheetön.

Miten teillä on tuo hillhold toiminut dsg:n kanssa? Meinasi eilen käydä hassusti Kalliossa kun Fleminginkadulla keula alamäkeen tiukassa taskuparkissa hillhold ja dsg ei pelannutkaan yhteen, ei montaa senttiä jäänyt väliin.. Koitin ryömittää taaksepäin, hillhold vapautti jarrun mutta dsg:n kytkin ei ottanut vielä ollenkaan kiinni vaan päästi auton valumaan 10-20cm alamäkeen ennenkuin ehdin hypätä jarrulle. Hieman jännitti että miten uskaltaa yrittää toisen kerran kun ei ole perinteistä käsijarruakaan enää... Selvisi siitä kuitenkin pois kolhimatta kun lähti tunnustelemaan vasen jalka jarrulla ja oikea kaasulla.
Yleensä tuo hillhold toiminut hyvin, mutta tuon taskuparkkitilanteen lisäksi pari kertaa ylämäessä valoista lähtiessä päästänyt kummallisen paljon taaksepäin.

Ja siis 1.8 tsi fr käytössä.

snoogie

Tiistaina luovutettiin 1.4 tsi 150 fr business, ja heti suunta Lofooteille. Onkos kukaan muu kummastellut liikennemerkkien tunnistuksen kanssa sellaista, että 100 alueella tulee ohitus kielletty - merkki, järjestelmä sen bongaa ja sujuvasti hoksaa myös ohitus sallittu - merkin, mutta järjestelmä päättääkin tiputtaa nopeusrajoituksen 80:een ilman että rajoitus olisi muuttunut tuossa välissä. Haiskahtaa aika vahvasti bugilta, pitänee kysellä Seatin päästä liekö moinen tiedossa.

Ukko

Uudet Seat Centerit avataan 1.9.2017 Vantaalla ja Espoossa. Kävin jo hieman kurkkimassa mitä mestoilla tapahtuu, tarjouksia on kuulemma tulossa avajaisiin. Takuukorjaukset ja huollot hoituu myös kuulemma jatkossa noissa paikoissa.

http://www.seatcenter.fi/seat-center-avajaisetuja

Ukko

Täytyy muuten ihmetellä että myyvät kolmea eri vuosimallia, eli vanhaa Leonia on varastossa edelleen. Alkaa olla jo vanhaa tavaraa, kuka sellaisen ostaa?


vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 29.08.17 - klo:23:50
Täytyy muuten ihmetellä että myyvät kolmea eri vuosimallia, eli vanhaa Leonia on varastossa edelleen. Alkaa olla jo vanhaa tavaraa, kuka sellaisen ostaa?

Seatin myynti ei ole vetänyt kovin hyvin, vaikka on 5v. takuukamppis. Sellainen saattaa ostaa, joka katsoo ensin hintaa eikä seuraa mallimuutoksia.
Kolmen myymälän siirtyminen maahantuojan ketjuun viittaa siihen, että myyntituloksiin ei olla tyytyväisiä.
Yritetään pärjätä.

Pihistelijä

Miksi Leon Business mallistoa ei saa manuaalilla? Minua harmittaa tämä nykyinen automaattien pakkomyynti.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 30.08.17 - klo:07:51
Miksi Leon Business mallistoa ei saa manuaalilla? Minua harmittaa tämä nykyinen automaattien pakkomyynti.

Ehkä niitä saa tällä tavoin kaupaksi, ainakin firmoille ja liisareiksi. Tai sitten ne menevät jostain syystä  :P heikosti kaupaksi. Tai niitä jää varastoon.

OT: Myöskin VW Football Edition mallit Tigu, Golf, Sportsvan, Variant, Passat ja Turani ovat kaikki kamppiksena DSG-automaatteja.  :o

OT 2. 5v. takuukamppiksen piti liikkeessä itse kuulemani mukaan "päättyä maahatuojan edustajan mukaan -16 syyskuussa", mutta aina se vaan...  ;)
Yritetään pärjätä.

sambolo

Varastot varmaan(nettiauto ainakin) täynnä niitä kulimalleja halogeeneillä. Kaikki fr mallit mitä oon nettiautossa seurannut ovat menneet tosi nopeasti ja samat kulimallit pysyy myyntilistoilla.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 30.08.17 - klo:07:27
Seatin myynti ei ole vetänyt kovin hyvin, vaikka on 5v. takuukamppis. Sellainen saattaa ostaa, joka katsoo ensin hintaa eikä seuraa mallimuutoksia.
Kolmen myymälän siirtyminen maahantuojan ketjuun viittaa siihen, että myyntituloksiin ei olla tyytyväisiä.

Kääntäen voisi viitata myös siihen, että myynti käy ja maahantuoja haluaa kontrolloida. :D

Noh, kuten aiemmin on täällä todettu, niin mainonta ja muut myyntiponnistelut ovat olleet, esim. Skodaan verrattuna, aivan harrastelijatasolla täällä Suomessa. Maahantuojan touhuista paistaa läpi, ettei kalliimman Volkkarin myyntiä haluta kannibalisoida. Mielummin pidetään Seat lapsipuolen asemassa. Oikealla otteella tuo myisi Skodaan verrattavasti, varsinkin kun auto on paljon paremman näköinen (kysyi keneltä tahansa), kuin nykyinen mulkosilmä-Octavia. Helkama-auto on piikki VV-auton lihassa, kun samaa tekniikkaa kuin Golfissa saa paljon halvemmalla Skodan kuorissa. Mahtaa Keskoa harmittaa, mutta tuossa lienee se syy: Kun Skoda jo syö Volkkarin myyntiä, niin pidetään huoli, ettei Seat tee samaa. Jääköön marginaaliin ja kansalle Golfia.

Muualla euroopassa Seat on myynyt viime aikoina hyvin. Muun muassa Englannissa Leon on lähellä Octavian lukuja. Ruotsissa kauppa käy myös.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

insider193

Eilen oli viimeinkin luovutuspäivä.
Alle tuli Leon FR Business 1.4 DSG, Mystery Blue muutamalla lisäruksilla kuten connectivity box, full link, webasto remucilla.
Mutta eipä onnistunut ongelmitta, sieltä tuli webasto kaukosäätimellä... Noh, eipä siinä hätää, laittavat sen tietysti kuntoon tässä lähiaikoina. Kuulemma ei ensimmäinen joka tullu väärin.





Vesakko

Täällä myös tilattuna heinäkuun lopussa Leon st style 1.0. style ja perhepaketilla.
Toimitusta lupailtu marraskuun alkuun.

Minkäänlaista  tarkempaa aikataulua ei ole vielä myyjän/maahantuojan  puolelta ilmestynyt.

Onko tietoa, vaikuttaako keskieuroopan lomakuukausi jotenkin tehtaan toimintaan?

veski

Eikö satu vain silmään, mutta onko tft mittaristo poistunut uudesta hinnastosta? Piti olla saatavilla vk. 45 lähtien. Meneeköhän kaikki saatavilla olevat näytöt tulevaan Cupraan?

Onko uudessa FR:ssä penkkien vakiomateriaali miten rupu vrt edelliseen? Tilasin oman keväällä näkemättä koko FL mallia livenä.

insider193

Oma käytiin tilaamassa huhtikuussa, toimitusaika loppujen lopuksi karvan yli 4kk. Tosin muutama viikko tais mennä jonotettaessa webaston asennusta. Tilatessa veikattiin 3-4kk toimitusajaks, eli ei mennyt hirveästi yli sen.
Ymmärsin että tehdas oli kuukauden kesällä "kiinni", mutta eipä hirveästi ilmeisesti vaikuttanut tai sit laskivat sen mukaan. Suurimmat ongelmat ilmeisesti ollut joidenkin osien toimituksissa, tiedä sitten pitääkö myyjän puheet paikkansa.

Itse olen pintamateriaaleihin tyytyväinen kokonaisen vuorokauden jälkeen, mutta kokemusta aikaisemmasta FR mallista ei ole..

jukkanen

Leonin nykyiset led-ajovalot tuntuvat muuten hyviltä, mutta vaikuttaa että omassani lähivalot saisivat säätyä automaattisesti aavistuksen ylemmäksi. Mitenkähän tuon säätö onnistuu moisessa systeemissä, joutuukohan käymään Laakkosella, ja pystytäänköhän&halutaankohan siellä vaikuttamaan asiaan? Oma mutuni on että raskaasti kuormattuna näyttää pikkuisen alemmaksi kuin tyhjänä.

Tzrwesku

Oman ST Leonin sain viime Keskiviikkona, Style 4drive 150tdi dsg business. Lisävarusteena alkuperäinen irto koukku ja webasto, värinä mystery blue, odotusaika reilu 3kk. Mukavan tuntuinen peli, sisusta ok ja riittävän "laadukkaan" (siis hyvää perusauto tasoa) oloinen.  Ainut joka häiritsee on toooodella herkkä ohjaus keskialueella, tahtoo vaellella turhan paljon, myös tuuli riepoo todella herkästi, oiskohan ohjauskulmat vähän pielessä... ei tosin vetele kiihdyttäessä. Mitä tulee ääniin niin sileällä asfaltilla kohtuu hiljainen mutta karkealla, voi sitä jyrinää (renkaat on Dunlop Sport blueresponse).  Aikaisempi oli viimeisen kopan Qashqai joka oli huomattavasti hiljaisempi Misukoilla (se olikin ainut ominaisuus missä parempi;-). Nyt pitäis tilailla obd11 ja kangasmatot + muuta tarpeetonta tilpehööriä... Laittaa vähän kromeja (yök) piiloon, laittaa nano keraamia pintaan, kattokaiteet mustaksi (Miksen tilannut mustilla!!)  ja, ja, ja ;D

Ps. Start Stop on ihan pyllystä.... >:(

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Tzrwesku - 04.09.17 - klo:12:15
Oman ST Leonin sain viime Keskiviikkona, Style 4drive 150tdi dsg business. Lisävarusteena alkuperäinen irto koukku ja webasto, värinä mystery blue, odotusaika reilu 3kk. Mukavan tuntuinen peli, sisusta ok ja riittävän "laadukkaan" (siis hyvää perusauto tasoa) oloinen.  Ainut joka häiritsee on toooodella herkkä ohjaus keskialueella, tahtoo vaellella turhan paljon, myös tuuli riepoo todella herkästi, oiskohan ohjauskulmat vähän pielessä... ei tosin vetele kiihdyttäessä. Mitä tulee ääniin niin sileällä asfaltilla kohtuu hiljainen mutta karkealla, voi sitä jyrinää (renkaat on Dunlop Sport blueresponse).  Aikaisempi oli viimeisen kopan Qashqai joka oli huomattavasti hiljaisempi Misukoilla (se olikin ainut ominaisuus missä parempi;-). Nyt pitäis tilailla obd11 ja kangasmatot + muuta tarpeetonta tilpehööriä... Laittaa vähän kromeja (yök) piiloon, laittaa nano keraamia pintaan, kattokaiteet mustaksi (Miksen tilannut mustilla!!)  ja, ja, ja ;D

Ps. Start Stop on ihan pyllystä.... >:(

Onnittelut uudesta autosta, kivan kuuloinen paketti sulla.

Onko sulla siis 16" renkaat (Style vakio) ja silti jyrisee kovin?
Entäs mitä kaikkea kromia ajattelit laittaa piiloon? 
Octavia III RS TDI

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 04.09.17 - klo:09:22
Leonin nykyiset led-ajovalot tuntuvat muuten hyviltä, mutta vaikuttaa että omassani lähivalot saisivat säätyä automaattisesti aavistuksen ylemmäksi. Mitenkähän tuon säätö onnistuu moisessa systeemissä, joutuukohan käymään Laakkosella, ja pystytäänköhän&halutaankohan siellä vaikuttamaan asiaan? Oma mutuni on että raskaasti kuormattuna näyttää pikkuisen alemmaksi kuin tyhjänä.

Pyysin ensihuollossa säätämään valoja "ylöspäin", en kyllä huomannut suurta eroa vajen kantamassa (omat valot ovat pre-fl) . Testerillä/VCDS:llä säätö käsittääkseni onnistuu. Ledeissä on automaattinen korkeudensäätö (anturit etu- ja takaakselilla) joten kuorman ei pitäisi vaikuttaa valojen suuntaukseen.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy