Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

-ruoska-

Täällä ensimmäiset tiedot ja oikeat(?) kuvat faceliftista:
Linkki

sakal83

Aika laimeat on naamankohotukset. Tuo perusmallin kromihirvitysmaski on kyllä kauhee.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

skriko

Onko nuo Seatit ajaa samanlaisia kuin volkkarit?

JTA

Eipä nuissa ajoltaan juuri eroa tunnu olevan. Ainakaan jos vertaa saman kokosta ja samalla moottorilla varustettuja yksilöitä. Toki subjektiivinen mielipide saatta joillakin vaikuttaa asiaan ja seatti tuntuu halvempana huonommalta. Itse en kuitenkaan huomannut eroa, kun kesällä vaihtui golffi leoniin. Hyviä molemmat.

VR6

#4
Harvemmin nuissa facelifteissä suurempia muutoksia tulee. Juuri valot vähän muuttuu ja jotain pikkuyksityiskohtiä ulkopuolelta, varsinkin kun Ateca on juuri ilmestynyt, niin eiköhän sen mukana tulleita uudistuksia tuoda myös Leoniin.

Uusia lisävarusteita kaiketi luvassa. Tosin itse en jäänyt Leoniin kaipaamaan muuta kuin KESSY,,.  Tulisiko tehdas webasto?kessy?joku uusi väri?

Moottoripuolella varmaankin tulee esim isompaan Dieselin se 190hp versio konsernin mukaisesti. Toinen mikä itseä kiinnostaa,niim saavatko Cupraan nelivetoversion ja millä hintaa jos niikseen tullee.

Nii ja huhu kertoo että olisi tulossa uusia malleja ja poistuvia tai lähinnä poistuva, Toledo tippuu pois valikoimista


P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 20.10.16 - klo:08:50
Harvemmin nuissa facelifteissä suurempia muutoksia tulee. Juuri valot vähän muuttuu ja jotain pikkuyksityiskohtiä ulkopuolelta, varsinkin kun Ateca on juuri ilmestynyt, niin eiköhän sen mukana tulleita uudistuksia tuoda myös Leoniin.

Uusia lisävarusteita kaiketi luvassa. Tosin itse en jäänyt Leoniin kaipaamaan muuta kuin KESSY,,. Moottoripuolella varmaankin tulee esim isompaan Dieselin se 190hp versio jne. Toinen mikä itseä kiinnostaa,niim saavatko Cupraan nelivetoversion ja millä hintaa jos niikseen tullee.

Nii ja huhu kertoo että olisi tulossa uusia malleja ja poistuvia tai lähinnä poistuva, Toledo tippuu pois valikoimista

Toivottavasti Xcellence-varustetaso kootaan ja hinnoitellaan Suomessa järkevästi (vrt. Skoda style), saadaan melko nopeasti uusi moottorisukupolvi ja sen kanssa nelivetoautomaatti. Ja muistilliset sähköpenkit.

Tai edes ne muistilliset sähköpenkit.

psxgamer

Autoexpressin sivuilla myös hieman lisätietoa:
http://www.autoexpress.co.uk/seat/leon/97426/new-2017-seat-leon-facelift-brings-big-tech-upgrades#14

Hyvältä näyttää tuo uusi ohjaamo ainakin kuvien perusteella. Ohjaamon laatuvaikutelmassa olikin mielestäni Leonissa paranneltavaa sisariin verrattuna. Jos Octaviaan huhuttu Audin 190hv kaksilitrainen bensa tulisi tarjolle neliveto-automattina niin siinä olisi aika kova luu Seatin mallistossa...

VR6

Joo sähköpenkit kyllä kelpais kun meilläkin autolla ajaa säännöllisen epäsäännöisesti muutkin kun itse. Muistisähköjakkaroissa vain tahtoo se hinta karata, etenkin jos joutuu valkkaamaan kalliimpaa penkkiä ja muuta hörpäkettä lisäksi.

-ruoska-

#8
Ulkopuolella tosiaan etuvalot on samanlaiset Atecan kanssa ja takavalot on uudet. Tietenkin maski vaihtuu samalla.
Sisällä KESSY, 8" näyttö, sähköinen käsijarru, keskikonsoli ja tärkeimpänä tietenkin värisäädettävä tunnelmavalaistus.

Mielestäni hyvä facelift ja toi myös Leonin nykyaikaan sähkörintamalla

edit:
Seat.com sivuilla kanssa infoa

-ruoska-

Ranskan foorumeilta, onkohan tuota Cupra-nelivetoa tulossa Suomeen.

LEON SC 2.0 TSI 300CH CUPRA
LEON SC 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG
-----------------------------------------------
LEON 2.0 TSI 300CH CUPRA
LEON 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG
-----------------------------------------------
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG 4DRIVE
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG

123eki


300 hevosvoimaa ja 4-veto. jo alkaa Seat maistumaan useimmille.

Hinta ranskassa noin 40 k ja siihen päälle Suomen vero.
4veto tuo mukanaan korkeamman päästön ja sitä kautta korkeammat autoverot.
Suomessa autoveroa noin 10 tuhatta euroa plus, joten ei tule olemaan edullinen auto tämä.
45-48  tuhatta voisi olla stetson arvaus hinnaksi.
Mielenkiintoinen tilanne kaiken kaikkiaan.

Seat parantaa koko ajan juoksuaan.


Seat León FL Cupra 300 (2017).

Seat prépare une León Cupra qui développe 10ch de plus que l’actuel soit la bagatelle de 300ch. Il s’agit là de la 3e évolution de puissance du 2.0 TSI (CJXH) depuis le lancement de la Léon Cupra (5f) début 2014.
La nouvelle León Cupra 300 (son nom officiel) sera disponible dans les trois carrosseries qui servent actuellement à la compacte espagnole, à savoir les versions SC (trois portes), berline compact (cinq portes) et la ST (break compact).

Le moteur peut être associé à une boite de vitesses manuelle à six rapports ou une boite de vitesses automatique DSG à double embrayage à six rapports également. Bien que n’arborant pas de grandes évolutions esthétiques, la nouvelle León Cupra 300 inaugurera une face avant inférieure intégrant de nouvelles entrées d'air.

Une León Cupra de 300ch avec 4 roues motrices : oui ! Mais seulement en version break.
La grosse nouveauté vient de l’adjonction du système de transmission intégrale Haldex de 5e génération baptisé « 4Drive » chez Seat. Pour la première fois, la León Cupra (5f) peut en être équipée mais uniquement en option sur la déclinaison ST.
Les tarifs devraient subir une inflation de 735,.
Estimations :
LEON SC 2.0 TSI 300CH CUPRA : 34650 euros
LEON SC 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG : 36800 euros
-----------------------------------------------
LEON 2.0 TSI 300CH CUPRA : 35000 euros
LEON 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG: 36800 euros
-----------------------------------------------
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA : 36150 euros
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG : 37950 euros
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG 4DRIVE : 39700 euros
La León FL reprendra toutes les technologies présentes sur l’Ateca. De plus, de nouvelles couleurs (rouge, bleu, etc.) seront disponibles au catalogue. Lancement début 2017.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 20.10.16 - klo:12:14
Ranskan foorumeilta, onkohan tuota Cupra-nelivetoa tulossa Suomeen.

LEON SC 2.0 TSI 300CH CUPRA
LEON SC 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG
-----------------------------------------------
LEON 2.0 TSI 300CH CUPRA
LEON 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG
-----------------------------------------------
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG 4DRIVE
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA
LEON ST 2.0 TSI 300CH CUPRA DSG

Ainakin mulle sitä myyjä mainosti kun oli faceliftistä puhe erässääs yhteydessä. Cupran kohdalla ST edelleen se mitä myydään suomessa eniten, 5 ovista vähemmän. Ihmettilisin jos nelikkoa ei mukaan tuontiohjelmaan otettaisi.

njs

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 20.10.16 - klo:09:33
Joo sähköpenkit kyllä kelpais kun meilläkin autolla ajaa säännöllisen epäsäännöisesti muutkin kun itse. Muistisähköjakkaroissa vain tahtoo se hinta karata, etenkin jos joutuu valkkaamaan kalliimpaa penkkiä ja muuta hörpäkettä lisäksi.

On kyllä outoa, miksi Seatissa ei voi sähköpenkit olla muistilla. Onhan se tämäkin tapa erottaa konsernin eri autoja toisistaan. Ocussa on mielestäni ihan ihan hinta kohdallaan, reilu 600,.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

psxgamer

Moottorin tietoa faceliftistä:
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/seat-leoniin-uusia-kujeita-tuimempi-ilme/

Kiinnostavia poimintoja: 150hv 2.0TDI:n kylkeen saisi jatkossa nelivedon ja DSG:n. LED valot olisivat jatkossa ”massiivisesti paremmat”. Xcellence varustetaso ei olisi FR:ää kalliimpi, vaan keskittyisi enemmän luksukseen, FR sporttisuuteen.

Harmi ettei bensoista ole enemmän tietoa. Korvataanko 1.8TSI jollain moottorilla? Saako bensaa neliveto automaattina?

Gudmund

No niin, tässähän on olemassa pieni riski että tästä FL-Leosta tulee aivan asiallinen paketti. No olihan se sitä jo nykyisinkin, pois lukien muutamat ärsyttävyydet varustelupuolella. Nyt kuulostaa paremmalta. Tulispa vaan runsaasti tarjolle erilaisia nelikkovaihtoehtoja. Ja ne päästöt. Pitäis saada nelikoissakin ne jäämään alle 120g. No toi Cupra ei tähän varmaan taivu..
Octavia III RS TDI

Laars

Lainaus käyttäjältä: 123eki - 20.10.16 - klo:12:46
300 hevosvoimaa ja 4-veto. jo alkaa Seat maistumaan useimmille.

Hinta ranskassa noin 40 k ja siihen päälle Suomen vero.
4veto tuo mukanaan korkeamman päästön ja sitä kautta korkeammat autoverot.
45-48  tuhatta voisi olla stetson arvaus hinnaksi.
Mielenkiintoinen tilanne kaiken kaikkiaan.


Taitaa alkaa 5:lla vaan tuo hinta, joka on armotta kyllä kova hinta. Nykyinenkin ST parilla varusteella laittaa hintalappuun 45t.

Herr K

Hyvältä vaikuttaa tämä facelift, vaikka ulkoisesti aika vaatimaton onkin. Etupuskurin uusi muotoilu näyttää ainakin kuvissa omaan silmään hyvältä ja toivottavasti LED-valotkin ovat parantuneet kuten Seat lupailee. Sisälläkin ilme on piristynyt kummasti tuon harmaan kojelaudan "kehyksen" myötä ja kahdeksan tuuman keskinäyttö antaa uutta ilmettä. Viimein tosiaan myös tullut Leoniin myös sähköinen käsijarrukin.
VW Passat Variant GTE

psxgamer

Autogefuhlin esittely:
https://www.youtube.com/watch?v=NkgKL4BkdIU

Ihan asiallisen tuntuinen peli. Suurena yllätyksenä väitetään, että vuoden kuluttua VW:n ja Audin digitaalinen mittaristo tulisi tarjolle.

Golfaaja

Hienoa ettei facelift ole muuttanut autoa juuri, sillä alkuperäinen muotoilu on lähes täydellinen.


Gudmund

Ihan kiinnostava toi ranujen esite, vaikka siitä ei juuri mitään tajuakaan. :)

Poiminnat:
- Xcellence ja FR samanhintaiset
- LED ajovalot vakiona Stylestä alkaen (!?)
- Alcantara penkit sisältyy sekä xcellence että FR
- Xcellence: kattoluukku vakiona + led sisusta + ikkunoiden kromilistat
- FR: 18" alut, sport-alusta, ajoprofiilin valinta
- kohtuuhintainen (560e) ajoavustinpaketti tarjolla kaikkiin Stylestä alkaen: sisältää mm. adaptiivinen vakkari, jalankulkijan törmäysvaroitin, kaista-avustin, kaukovaloavustin, liikennemerkkien tunnistus jne

Tiedä sitten onko noilla mitään tekemistä suomalaisen varustelun kanssa.
Octavia III RS TDI

-ruoska-

Ei varmaan mitään tekemistä suomalaisen todellisuuden kanssa  ;D

Taisi olla Ranskassa jo edellisessä mallissa LEDit vakiona Stylesta eteenpäin.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 01.11.16 - klo:13:07
Ihan kiinnostava toi ranujen esite, vaikka siitä ei juuri mitään tajuakaan. :)

Poiminnat:
- Xcellence ja FR samanhintaiset
- LED ajovalot vakiona Stylestä alkaen (!?)
- Alcantara penkit sisältyy sekä xcellence että FR
- Xcellence: kattoluukku vakiona + led sisusta + ikkunoiden kromilistat
- FR: 18" alut, sport-alusta, ajoprofiilin valinta
- kohtuuhintainen (560e) ajoavustinpaketti tarjolla kaikkiin Stylestä alkaen: sisältää mm. adaptiivinen vakkari, jalankulkijan törmäysvaroitin, kaista-avustin, kaukovaloavustin, liikennemerkkien tunnistus jne

Tiedä sitten onko noilla mitään tekemistä suomalaisen varustelun kanssa.

Jos xcellence-varustetaso kootaan Suomen oloihin houkuttelevasti ja FL tai sitä aikaisemmat muutokset tosiaan vastaavat useisiin heikkouksiin tai tuovat oleellisia parannuksia, Leonilla on tosiaan mahdollisuus haukata iso pala markkinoista, luulen - etenkin, kun tuo Octavian FL tosiaan ei ollut historian merkittävimpiä ja houkuttelevimpia faceliftauksia.

- Varustetaso, joka ei vaadi ison lisävarustemäärän keräämistä => jäännösarvot, leasing-hinnat
- Ohjaamon armoton karuus: yksityiskohdat, materiaalit, iso näyttö auttanevat riittävästi, että vaikka Seat-design on edelleen hitusen karua, se voisi olla jo siedettävällä tasolla. Kävin katsomassa Atecan ja xcellence oli suht ok mutta kyllä kyllä Style oli karu 35 k, autoksi minun silmääni. Makuasioita tietty.
- ,,änieristys: vanha ei ollut korvakuulolta Octaviaa huonompi, mutta olisihan se hienoa, että uusi kestäisi jopa 17-tuumaiset renkaat. Ei silti kriittinen asia.
- Webasto: tullut jo aikaisemmin, mutta aikanaa itselläni oleellinen puute estämässä Leonin hankintaa.
- Ruuhka-avuste: ajan autossaistumisajasta kaksi kolmannesta pääkaupunkiseudulla, joten tämä olisi tosiaan houkuttelevuutta lisäävä varuste.

Kun pistetään päälle vuoden sisään uudet moottorit ja virtual cockpit, tässä voisi olla uusi Octavia, jos maahantuoja niin haluaa. Itsekin pistäisin nimen helposti kauppasoppariin.

-ruoska-


-ruoska-

1.0TSI DSG! Mein Gott!

psxgamer

Vähän harmillista, että Xcellence varustetason mukana tulee näemmä aina nuo hopeiset elementit sisustukseen eikä sitä saa valittua toiseksi. FR:n peilimusta on niiiiiiin paljon paremman näköinen kuin tuo Golfin Confortlinesta kopioitu karsea väri.

-ruoska-

Samaa mieltä. Haiskahtaa hetken teippileikiltä, tai sitten hommaa alkuperäiset ja vaihtaa ne.

Yaffa0

#27
Hyvät videot Youtubessa faceliftistä:

Uudet Ledit:
https://youtu.be/zNzTL8WVi0Q

Ja koko Facelift tarkkaan esiteltynä, mm. uudet ulkovärit, uusi 8" näyttö (Apple Carplay, Android Auto), lamppujen valoteho tuplattu, sumuvalot nyt ledeillä, avaimeton käynnistys, sähköinen seisontajarru, jne...
https://youtu.be/NkgKL4BkdIU

Videolla esittelijä sanoo, että mm. Audeista tuttu kokonaan digitaalinen mittaristo on tulossa 2017 Seatiin. Mukava lisä on myös mahdollisuus sisätilojen värimaailman säätöön...
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 01.11.16 - klo:15:11
Jos xcellence-varustetaso kootaan Suomen oloihin houkuttelevasti ja FL tai sitä aikaisemmat muutokset tosiaan vastaavat useisiin heikkouksiin tai tuovat oleellisia parannuksia, Leonilla on tosiaan mahdollisuus haukata iso pala markkinoista, luulen - etenkin, kun tuo Octavian FL tosiaan ei ollut historian merkittävimpiä ja houkuttelevimpia faceliftauksia.....

- Ruuhka-avuste: ajan autossaistumisajasta kaksi kolmannesta pääkaupunkiseudulla, joten tämä olisi tosiaan houkuttelevuutta lisäävä varuste.

Kun pistetään päälle vuoden sisään uudet moottorit ja virtual cockpit, tässä voisi olla uusi Octavia, jos maahantuoja niin haluaa. Itsekin pistäisin nimen helposti kauppasoppariin.

Omassa vuoden 2014 Leon ST:ssä on kyllä ollut ruuhka-avuste navigaattorissa alusta asti. Se kertoo suht. reaaliajassa onnettomuuksista ja näyttää kartalla ruuhkat ja muut tieliikenneongelmat. Seat on ainoa VAG:n merkki, jossa tuo palvelu Suomessa on. Aiemmassa volkkarissani sama toiminto oli, mutta VW ei ole jostakin syystä aktivoinut sitä Suomessa eikä se toimi Skodassakaan, vaikka niidenkin navigaattoreissa tuo Traffic nappi löytyy. Kun kävin volkkarillani kerran Ruotsissa niin siellä se palvelu heti toimi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Laars

Tässä nyt taidettiin ruuhka-avustimella tarkoittaa toista asiaa kuin navin toimintoa. Eli osaa itse valutella ruuhkassa letkan perässä ilman kuskin toimia, vaikö?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy