VOLKSWAGEN GOLF IV (1J1) 1.4 16V (55Kw)

Aloittaja pasuuna02, 06.10.16 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

pasuuna02

Autoon laitettu vaihtomoottori 80tkm ajettu. Päästöistä ei mene läpi. Lamda ja katti vaihdettu ja ei mene päästöistä läpi arvot seilaa.mistähän löytyis mahdollinen vika?

Jultsu

Kenties vikakoodeista. Kai ne on sentään luettu? (todennäköisesti ei kun on kalliita osia vaihdeltu summamutikassa)
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

pasuuna02

En tiedä onko luettu. Auto vasta tulossa mulle. Omistaja vain maksanu aina uudet osat mitä asentaja laittanut. Ja tämä asentaja oli yrittänyt leimata sitä mutta ei ollu saanu päästöjä kohdalleen

Jultsu

Vaikka itse en bensakoneista paljoa tiedä, joku muu saattaisi tietää ja osaisi heti sanoa missä vika jos näkisi ne tarkat arvot. Puristuspaineet pytyistä voisi olla kiva mitata joka tapauksessa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

pasuuna02

Jultsu

10% säännöstä olen kuullut puhuttavan, ja tuo yksi pytty menee yli tuon rajan. Jos vikakoodeja ei muistista löydy niin sitten kantta auki ja katsomaan missä kunnossa pytty ja mäntä.

Käykö se ihan ok kuitenkin, ilman mitään sivuoireita tai ääniä, kylmänä sekä lämpimänä? Öljyä ei syö mainittavia määriä? Pakokaasu normaalin väristä (väritöntä) ?

pasuuna02

Auto käynnistyy normaalisti ja pyörii normaalisti ja vetää niin kuin pitää mutta päästöt seilaa. Ei silmä määräisiä huomioita päästöjen erosta.

pasuuna02

Pittääkö sopeutus tehdä koneella jos kaasuläppä puhdistettu? Mietin vain ko ei oo päästöistä läpi päässy.lämpöanturi tuskin viallinen ko käynnistyy niin kylmänä kuin lämpimänä hyvin

Jultsu

Jos tyhjäkäynti ei seilaa niin en usko. Toki vikakoodit tarkistamalla selviäisi sekin seikka.

DJDH

Jospa nyt ne iänikuiset tulpat ja suotimet vaihtoon. Noissa 1,4 ja 1,6 koneissa pelkästään ne voi aiheuttaa pomppaamisen päästötestissä
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy