Uusi auto VS. käytetty ( hinnanalennus)

Aloittaja skriko, 30.09.16 - klo:19:42

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: pomo - 11.10.16 - klo:07:18
Eikös tämä keskustelu alkanut siitä, että kysyit mielipiteitä? Ihan siinä ensimmäisessä viestissä? Harmi, jos ne on nyt vääriä. Jatkossa koita kertoa, minkälaisia mielipiteitä haluat kun kysyt mielipiteitä niin tiedetään miten vastata!
Kysyin palstalaisten mielipiteitä siitä paljonko heidän mielestään 1 250 ajettu rekisteröity auto on halvempi ostossa kuin uusi ajamaton rekisteröimätön.
Asiatonta kirjoittaa että uusi 53 500 lähtöhintainen auto on 30 000 hintainen. Uuden Type-R:n kun myy nyt, niin siitä saa heti autojobbarilta 37 000. Taas jos uuden 30 000 lähtöhintaisen Skodan myy nyt, niin siitä saa jobbarilta 23 000.
Sinun kannattaisi ostaa nuo kaikki Hondat 30 000 ja myydä suoraan autokauppiaalle niin saisit 7 000 voittoa jokaisesta. Jos niitä on 7 niin saisit viikossa 49 000 tilin. Suosittelen. Minulle voit heti myydä yhden annan 38 000 uudesta rengaspaketilla.
Kuten tässä jo mainittiinkin niin Skriko tietää että kun kolmen vuoden päästä joku tulee sillä 30 000 uutena maksavalla Skodalla vaihdolle  niin saan 25 000 välirahaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.10.16 - klo:12:29
Itse en kovin paljoa uudesta autosta maksa, jos siihen ei voi valita mieleistään varustusta. En kyllä tiedä sitäkään, paljonko Hondaan ylipäätään voi tehdä valintoja.
Tuohon Hondaan ei saa mitään lisävarusteita tehtaalta. On vain "karvalakki" ja GT malli. Suomeen tuotiin vain GT mallia. Karvalakkia ainoastaan tilauksesta. Itse taas en ymmärrä lisävarusteiden tärkeyttä niin kysyn Teräksenharmaalta mitä tuosta GT mallista puuttuu sellaista mitä haluaisit lisää?.www.honda.fi

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.10.16 - klo:14:05
Tuohon Hondaan ei saa mitään lisävarusteita tehtaalta. On vain "karvalakki" ja GT malli. Suomeen tuotiin vain GT mallia. Karvalakkia ainoastaan tilauksesta. Itse taas en ymmärrä lisävarusteiden tärkeyttä niin kysyn Teräksenharmaalta mitä tuosta GT mallista puuttuu sellaista mitä haluaisit lisää?.www.honda.fi
Lisävarustelistaa kaivelematta voin sanoa, että haluaisin tuohon jousitusmukavuuden, äänieristyksen, tyylikkäämmän designin ja  maanteille paremmin sopivan rengaskoon. Luultavasi kohtuullinen  käyttösädekin olisi tarpeen löytyä lisävarustelistalla. Nippelitasolle meneminen edellyttäisi tarkempaa tutustumista laitteeseen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.10.16 - klo:15:21
Lisävarustelistaa kaivelematta voin sanoa, että haluaisin tuohon jousitusmukavuuden, äänieristyksen, tyylikkäämmän designin ja  maanteille paremmin sopivan rengaskoon. Luultavasi kohtuullinen  käyttösädekin olisi tarpeen löytyä lisävarustelistalla. Nippelitasolle meneminen edellyttäisi tarkempaa tutustumista laitteeseen.
Jousitusta, kaasun vastetta ja ohjausjäykkyyttä voi säätää napilla joka autossa on. Opel Astra GTC 200 oli myös tuo comfort ,normal ja sport nappi joka oli onnistunut varuste.
Ã,,änieristystä voi varmaankin parannella vain itse. Sellaista varustelistaa en ole vielä tähän ikään tavannut, että kun ostaa auton, niin saa joko rahaa vastaan tai ilman sitä muuttaa kyseisen auton ulkonäköä, silloin vain pitää hankkia itseä enemmän miellyttävä kulkine.
Renkaita voi toki vaihtaa, mutta miten se sitten vaikuttaa auton ajo-ominaisuuksiin. Sen tiedän jos tuon auton hankin niin talvirenkaiksi tulee 225/40X18 kitkat. 235/35X19 on tuo normaali koko kesärenkaaseen.
Mitä tarkoitat käyttösäteellä.
Jos tarkoitat toimintasädettä niin se on normaalissa ajossan noin 750 km.

skriko

#94
Lainaus käyttäjältä: pomo - 10.10.16 - klo:21:42
Ei kai kukaan tervepäinen maksa civicistä 53 000â,¬ ;D Sehän on halvempi ja pienempi kuin tuo mainitsemani octavia... Saa siinä antaa alennusta jos koittaa myydä alle 30tâ,¬ Hondaa yli 50tâ,¬ hintaan....
Ei kait kukaan maksa 53 000 kun lähtöhinta on toimituskuluineen 51 100. Mutta mistä keksit tuon 30 000. Tänään myyty 2 uutta Type-R autoa hintaan 47 500 sisältäen talvirengaspaketin. On ne poijjaat siellä Pohjanmaalla ja Keski-Suomessa aikomoisia kun myivät 30 000 auton 47 500. Toinen oli valkoinen ja toinen met.sininen. 7 on vielä jäljellä ja enempää ei tule. Täytyy olla nopea jos meinaan saada vai jääko sitten odottelemaan uutta korimallia jossa on sama moottori ja nettohintaa 8 000â,¬ enemmän.
Jos uutuuteen joka esitellään ensi vuonna tulee neliveto, niin silloin hinta hyppää netoltaan 15 000 korkeammaksi niin kuin FordRS nyt on. Heppoja voi tulla 30 lisää.
Itse en uutuutta huolisi mihinkään rahaan. On rehellinen neliovinen perheauto. Vanhassa sentään ovet ovat ilman kahvoja vähän edes "piilossa". Kyseinen uutuus tulee myös olemaan pitempi akseliväliltään ja kokonaispituudeltaan.

teräksenharmaa

#95
•   Häkkinumerolla ei voi sortata muotteja omiin pinoihin
o   Miten järjestellä segut ja levyt samaan pinoon?
•   Mitä muotteja ulos keräysalueelta
o   Kuka tilaa
o   Mitä tilataan3
•   Miksi muottien vastaanotto ja lähetys on oma puoli?


Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.10.16 - klo:16:40
Jousitusta, kaasun vastetta ja ohjausjäykkyyttä voi säätää napilla joka autossa on. Opel Astra GTC 200 oli myös tuo comfort ,normal ja sport nappi joka oli onnistunut varuste.
Ã,,änieristystä voi varmaankin parannella vain itse. Sellaista varustelistaa en ole vielä tähän ikään tavannut, että kun ostaa auton, niin saa joko rahaa vastaan tai ilman sitä muuttaa kyseisen auton ulkonäköä, silloin vain pitää hankkia itseä enemmän miellyttävä kulkine.
Renkaita voi toki vaihtaa, mutta miten se sitten vaikuttaa auton ajo-ominaisuuksiin. Sen tiedän jos tuon auton hankin niin talvirenkaiksi tulee 225/40X18 kitkat. 235/35X19 on tuo normaali koko kesärenkaaseen.
Mitä tarkoitat käyttösäteellä.
Jos tarkoitat toimintasädettä niin se on normaalissa ajossan noin 750 km.
Säätöjä löytyy, mutta mukavaksi tuota ei vain saa säädettyä. Jos nyt uutta autoa olen ostamassa, niin mieluimmin ostan jo tehtaalla äänieristetyn kuin jonkin rakennussarjan.  Iät ja ajat autoihin on ollut tarjolla vaihtoehtoisia ulkonäköä muokkaavia muovihärpäkkeitä korin kulmiin. Noista siivistä kenkäni puristavat tämän Hondan kanssa.

Tuollaisen 35-40 sarjalaiset renkaat vaikuttavat ajettavuuteen siten, että sileällä radalla ne ovat hyvät ajaa, mutta epätasaisilla maanteillä ne ovat huonot. Samasta säteestä puhumme. Esimerkiksi Auto, Motor und Sport mittasi pihistelyajossa käyttösäteeksi alle 700 kilometriä ja tavanomaisessa 21 kilometrin kommutoinnissa alle 600 kilometriä. Dynaamisemmassa ajossa 450 kilometrin raja ylittyi juuri ja juuri.

skriko


Samasta säteestä puhumme. Esimerkiksi Auto, Motor und Sport mittasi pihistelyajossa käyttösäteeksi alle 700 kilometriä ja tavanomaisessa 21 kilometrin kommutoinnissa alle 600 kilometriä. Dynaamisemmassa ajossa 450 kilometrin raja ylittyi juuri ja juuri.
[/quote]

Itsellä oli kyseinen auto koeajossa kesäkuussa ja ajoin noin 450 km. Ajo oli samanlaista ajoa kuin oma normaali autonkäyttöni on. Alussa kulutus oli 5,9, mutta kun vähän tietysti annoin kenkää ja kokeilin, niin keskikulutukseksi tauluun jäi 6,4. Oma toimintasäteeni olisi 50/6,4=781 km.
Noista renkaista samaa mieltä. Jos kyseiseen autoon päädyn, haen sen vielä pariksi päiväksi ajoon ettei tule vikaostosta.
Fiesta ST:ssä ainoa häiritsevä asia on tuo "renkaiden epätasapaino". Kun ajele 0-60 menee ihan mukavasti, mutta sitten 70-90 täristää rattiin, kaasuun ja persuksille. En tiedä ovatko renkaat sitten olleet luovutuksessa jo epätasapainossa tai sitten vaan Bridgestonen 205/40 renkaat ovat niin matalat ja huonot että antavat kaiken epätasaisuuden tiestä koriin. Tai sitten auton alusta tekee sen. Kohtahan sekin selviää kun alle tulee uusin continentalin kitka 195/50X16. Jos niillä ei tee samaa vien talvella kesärenkaat tasapainotukseen.
Paras auto 2000- luvulla on ollut Scirocco. Siitäkin tietää että se oli mieluinen kun kilsoja tuli ja oli omistuksessa 4,5 vuotta.
Harmi että oli sellainen vikakasa, muuten ajelisin sillä vieläkin. Jos vielä tulisi Saksalainen auto joka olisi koriltaan hieno ja 3-ovinen niin hankkisin sen ennen kuin Hondan, mutta kun sellaista ei ole.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.10.16 - klo:15:15
Samasta säteestä puhumme. Esimerkiksi Auto, Motor und Sport mittasi pihistelyajossa käyttösäteeksi alle 700 kilometriä ja tavanomaisessa 21 kilometrin kommutoinnissa alle 600 kilometriä. Dynaamisemmassa ajossa 450 kilometrin raja ylittyi juuri ja juuri.


Itsellä oli kyseinen auto koeajossa kesäkuussa ja ajoin noin 450 km. Ajo oli samanlaista ajoa kuin oma normaali autonkäyttöni on. Alussa kulutus oli 5,9, mutta kun vähän tietysti annoin kenkää ja kokeilin, niin keskikulutukseksi tauluun jäi 6,4. Oma toimintasäteeni olisi 50/6,4=781 km.

Harmi että oli sellainen vikakasa, muuten ajelisin sillä vieläkin. Jos vielä tulisi Saksalainen auto joka olisi koriltaan hieno ja 3-ovinen niin hankkisin sen ennen kuin Hondan, mutta kun sellaista ei ole.
Ajotietokoneen näyttämät ovat hyvin usein optimistisia.

Itse pistäisin kyllä ajomukavuuden tyylin edelle. Vaikka ulkonäkö olisi kuinka hyvä, niin täryyttävää kärryä en ostaisi.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 12.10.16 - klo:17:04
Ajotietokoneen näyttämät ovat hyvin usein optimistisia.

Itse pistäisin kyllä ajomukavuuden tyylin edelle. Vaikka ulkonäkö olisi kuinka hyvä, niin täryyttävää kärryä en ostaisi.

Monella menee kuitenkin toi homma toisinpäin,eli ulkonäkö ennen ajo-ominaisuuksia...

Pumpeli


vwmies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.10.16 - klo:15:15
Noista renkaista samaa mieltä. Jos kyseiseen autoon päädyn, haen sen vielä pariksi päiväksi ajoon ettei tule vikaostosta.
Fiesta ST:ssä ainoa häiritsevä asia on tuo "renkaiden epätasapaino". Kun ajele 0-60 menee ihan mukavasti, mutta sitten 70-90 täristää rattiin, kaasuun ja persuksille. En tiedä ovatko renkaat sitten olleet luovutuksessa jo epätasapainossa tai sitten vaan Bridgestonen 205/40 renkaat ovat niin matalat ja huonot että antavat kaiken epätasaisuuden tiestä koriin. Tai sitten auton alusta tekee sen

Pakko kommentoida:
Renkaat ja alusta muodostavat parin vähän kuin vasen ja oikea käsi. Iskunvaimentimien ja jousien pitää olla oikein viritettyjä (matsattuja), jotta saadaan se haluttu lopputulos. Jossain Pösön XSi / GTi mallissa on kyllä jämäkkä alusta, mutta siltikään se ei täristä paikkoja hampaista irti. Ranskalaiset ovat kehittäneet tästä tiedettä & taidetta, he laskevat jousituksen resonanssi- eli viritystaajuuden. Ja onnistuneesti.

Juurikin tuon merkkisistä kumeista eräs tunnettu koeajaja / moottoritoimittaja (T.T.) on saanut huonon kuvan. Hän on koeajanut kait yli 700 autoa, joten jonkinlaista kokemustakin alkaa olla. Mainitut renkaat olivat olleet epämukavat, meluisat ja  muistaakseni myös täristäneet. Hän oli ensin epäillyt syyn olevan autossa, mutta ongelma olikin poistunut kumien vaihdolla ja jäi ihmettelemään, miksi niitä yleensäkään myydään----  :o

Yritetään pärjätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.10.16 - klo:17:38

Juurikin tuon merkkisistä kumeista eräs tunnettu koeajaja / moottoritoimittaja (T.T.) on saanut huonon kuvan. Hän on koeajanut kait yli 700 autoa, joten jonkinlaista kokemustakin alkaa olla. Mainitut renkaat olivat olleet epämukavat, meluisat ja  muistaakseni myös täristäneet. Hän oli ensin epäillyt syyn olevan autossa, mutta ongelma olikin poistunut kumien vaihdolla ja jäi ihmettelemään, miksi niitä yleensäkään myydään----  :o
Lohduttavaa kuulla että jos vika sittenkin olisi noissa Bridgestonen 205/40X17 renkaissa. Nythän sen huomaa kun talvikitkat 195/50X16 laitan alle.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.10.16 - klo:18:24
Lohduttavaa kuulla että jos vika sittenkin olisi noissa Bridgestonen 205/40X17 renkaissa. Nythän sen huomaa kun talvikitkat 195/50X16 laitan alle.

Renkaita näkemättä - onhan 40-sarja vakioautoon / normaaliin ajoon hiukka matala ja siinä on pakko olla melkoisen jäykät sivut => myös tärinät ja tutinat sekä asvaltin saumat tuntuvat satavarmasti kropassa. 50-sarjan kitkat on näppituntumalta 10x mukavampi.

OT: voi osasyy olla vaimentimissakin, jos niiden vaimennusteho (voima) ei riitä jousille ja 40-sarjalaisille => tärinää & tutinaa koriin  :o
Yritetään pärjätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.10.16 - klo:18:40
OT: voi osasyy olla vaimentimissakin, jos niiden vaimennusteho (voima) ei riitä jousille ja 40-sarjalaisille => tärinää & tutinaa koriin  :o
Luulisi kuitenkin että Fiesta ST:n vaimentimet ovat tehty juuri tuohon autoon sopiviksi ja alkuperäiseen 40 sarjan renkaaseen.
Auto on kuitenkin voittanut kymmeniä autolehtien ja testien palkintoja ja on ylistetty siellä sun täällä.

vwmies

#104
Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.10.16 - klo:18:58
Luulisi kuitenkin että Fiesta ST:n vaimentimet ovat tehty juuri tuohon autoon sopiviksi ja alkuperäiseen 40 sarjan renkaaseen.
Auto on kuitenkin voittanut kymmeniä autolehtien ja testien palkintoja ja on ylistetty siellä sun täällä.

Ai niin, eihän muualla sivistyneessä (?) maailmassa tiet ole tällaista perunapeltoa.....

En valitettavasti tunne Fordia niin hyvin. Silti on aivan mahdollista, että siinä on tavalliseen Fiestaan verrattuna hieman jäykemmät jouset, mutta jonkun vakiomallin (ei ehkä 1.0 bensan) vaimentimet. Se ei IMO ole paras yhdistelmä. Marmori tietänee.

OT: 3C ja B7 Passateissa on monimerkkikorjaamon mukaan esim. 1.4TSI ja 1.9TDi samat vaimentimet edessä, vaikka disuka painaa muutaman kymmenen kg enemmän...minkä kyllä kaikki huomaavat ajossa pehmeän keulan heijaamisena. Ei paras valinta.
Yritetään pärjätä.

Petunet

Kun vertasin 1.0 Ecoboostin ja ST:n jousia ja iskunvaimentimia niin niillä oli eri varaosanumerot...
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 12.10.16 - klo:21:40
Kun vertasin 1.0 Ecoboostin ja ST:n jousia ja iskunvaimentimia niin niillä oli eri varaosanumerot...

Tätä en epäile hetkeäkään.
Pitäisi varmaankin verrata tehokkaimman "kansanmallin" tavallisella moottorilla + normirenkailla vs. ST ..... 1.0 oli heitto.....,.
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.10.16 - klo:17:38
Ranskalaiset ovat kehittäneet tästä tiedettä & taidetta, he laskevat jousituksen resonanssi- eli viritystaajuuden. Ja onnistuneesti.
Tuo resonanssitaajuuden laskeminen on erittäin alkeellista hommaa, eikä sellaista valmistajaa ole, joka tuota ei tekisi niin tarvittaessa.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.10.16 - klo:22:16
...Pitäisi varmaankin verrata tehokkaimman "kansanmallin" tavallisella moottorilla...

Mielestäni tuo 140hv Ecoboost on tehokkain kansanmalli...   ;D
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

skriko

On jäänyt Type-r kaupat jäähylle. Innostus laski. Ei ollut sellaista myyjää joka olisi pystynyt myymään auton minulle. Kuumaa potilasta ei saa koskaan päästää pois, vaan on hommattava auto koeajoon. Ei hommannut kukaan autoa koeajoon. Oli tuo kesäkuussa koeajossa, mutta silloin ei ollut ostoajatus niin päällä kun menin sillä katsomaan itselleni uutta motoa. No, onneksi ei kukaan pyytänyt ottamaan autoa koeajoon niin ei tarvitse ostaa.
Toivottavasti pysyy into pois ja tulisi "päähän" joku järkevämpi peli.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.10.16 - klo:18:40
Renkaita näkemättä - onhan 40-sarja vakioautoon / normaaliin ajoon hiukka matala ja siinä on pakko olla melkoisen jäykät sivut => myös tärinät ja tutinat sekä asvaltin saumat tuntuvat satavarmasti kropassa. 50-sarjan kitkat on näppituntumalta 10x mukavampi.

OT: voi osasyy olla vaimentimissakin, jos niiden vaimennusteho (voima) ei riitä jousille ja 40-sarjalaisille => tärinää & tutinaa koriin  :o

Täyttä totta joka sana,itse juuri laitoin tänään kitkat alle tuossa koossa ja kesäkumit oli juuri nämä 205/40/17, niin kyllä muuttui kyyti mukavaksi :)
ID.3 Business
Golf VIII

skriko

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 21.10.16 - klo:21:00
Täyttä totta joka sana,itse juuri laitoin tänään kitkat alle tuossa koossa ja kesäkumit oli juuri nämä 205/40/17, niin kyllä muuttui kyyti mukavaksi :)
Sinulla on siis kesärenkaat 205/40/17, mikä merkki? Talveksi kitkat koossa 195/50X16 mikä merkki? Mikä auto?
Tuo 40 sarjan rengas on todella matala kun on noin kapea. Roccossa oli 225/45 joka on lähes 2 cm korkeampi.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.10.16 - klo:21:28
Sinulla on siis kesärenkaat 205/40/17, mikä merkki? Talveksi kitkat koossa 195/50X16 mikä merkki? Mikä auto?
Tuo 40 sarjan rengas on todella matala kun on noin kapea. Roccossa oli 225/45 joka on lähes 2 cm korkeampi.

OT tässä ketjussa:

En tunne rengasteknologiaa ihan viimeisen päälle, mutta kun katson 40-sarjan irtorengasta niin sen sivujen on pakko olla melko jäykät.
Muuten vähänkin suuremmat montut - tai niiden reunat - lyövät renkaat antaessa periksi - vanteen reunan pilalle.
45-sarjan profiili on nykyään aivan normaali - mutta myös suhteellisen mukava (esim. 225/45R17 yleinen koko).
IM0 tämän alle menevät eivät ole enää mukavia.  Myös rengasmelu kasvaa kovasti vähänkin kuluneemmalla kumeilla. :o
Yritetään pärjätä.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.10.16 - klo:20:47
On jäänyt Type-r kaupat jäähylle. Innostus laski. Ei ollut sellaista myyjää joka olisi pystynyt myymään auton minulle. Kuumaa potilasta ei saa koskaan päästää pois, vaan on hommattava auto koeajoon. Ei hommannut kukaan autoa koeajoon. Oli tuo kesäkuussa koeajossa, mutta silloin ei ollut ostoajatus niin päällä kun menin sillä katsomaan itselleni uutta motoa. No, onneksi ei kukaan pyytänyt ottamaan autoa koeajoon niin ei tarvitse ostaa.
Toivottavasti pysyy into pois ja tulisi "päähän" joku järkevämpi peli.
4 sivua egon kiillotusta, mihin hintaan skriko "olisi auton saanut".
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Geoman

Hmmm. Auton osto-/vaihtosyitä on monia: vanhan rikkoutuminen, muuttuneet tarpeet, ikäja/tai terveys, vaihtelunhalu, innostuminen, kokeileminen, kyllästyminen, taloudelliset syyt (liika raha, rahan puute, taloudellisuus), näyttäminen (lähinnä pohjanmaalla) jne

skriko

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 24.10.16 - klo:10:21
Hmmm. Auton osto-/vaihtosyitä on monia: vanhan rikkoutuminen, muuttuneet tarpeet, ikäja/tai terveys, vaihtelunhalu, innostuminen, kokeileminen, kyllästyminen, taloudelliset syyt (liika raha, rahan puute, taloudellisuus), näyttäminen (lähinnä pohjanmaalla) jne
Hyvin listattu. Itsellä se on aina ollut kyllästyminen vanhaan tai innostuminen uudesta mallista tai vaihtelunhalu. Sitten jos into loppuu syystä tai toisesta, niin en vaihda vaikka sen ( niinkin tuo nälvimiseni kakkosketjuun kuuluva totesikin ) olisi saanut kuinka halvalla vaan. Kuten mainitsin hyvä myyjä tuntee kuuman potilaan, eikä päästä häntä kotiin vaan tyrkyttää väkisin auton koeajoon. Kohtaamani myyjät eivät olleet hyviä. Soittelivat vain perään ja kyselivät tehdäänkö kaupat. Ilmeisesti he myyvät yli 50 000â,¬ uusia autoja ilman että asiakas koeajaa kyseistä peliä. 

sepinki

Itsellä käynnissä vähän ketjun mukainen dilemma...
Pitäis hakee liikkeestä nykyisen nelkun talvirenkaat (kuuluivat kauppaan ns. ilmaisen lounaan tyylisesti) Tulipas myyjältä kysyttyä samalla näin quattrokauden lähestyessä paljonko pitäisi rahaa latoa tiskiin jos renkaiden sijaan lähtisikin kotiin liikkeesä olevalla kesäkuussa rekatulla a6 tfsi quattrolla. Eka kommentti oli että jos 10 kâ,¬ latoo tiskiin niin...
Joskus elämä on hankalampaa kuin aina :) Uutena autojen hintaero varusteineen n. 18 kâ,¬.
2 × A6 c7 quattro

skriko

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 25.10.16 - klo:16:31
Itsellä käynnissä vähän ketjun mukainen dilemma...
Pitäis hakee liikkeestä nykyisen nelkun talvirenkaat (kuuluivat kauppaan ns. ilmaisen lounaan tyylisesti) Tulipas myyjältä kysyttyä samalla näin quattrokauden lähestyessä paljonko pitäisi rahaa latoa tiskiin jos renkaiden sijaan lähtisikin kotiin liikkeesä olevalla kesäkuussa rekatulla a6 tfsi quattrolla. Eka kommentti oli että jos 10 kâ,¬ latoo tiskiin niin...
Joskus elämä on hankalampaa kuin aina :) Uutena autojen hintaero varusteineen n. 18 kâ,¬.
Sinullehan ehdottivat parempia kauppoja kuin minulle, saisit vielä vuotta uudemman autonkin alle.

sepinki

Jeps, eli olen Skriko siinä samaa mieltä kanssasi että kun on oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja oikealla asenteella niin jopa tavan tallaajalla on mahdollisuus hyviin kauppoihin kunnon alennuksilla. Jos nyt autokauppa koskaan kunnolla kannattaa... mutta siinä viimeisessä puvussa ei ole taskuja :)
Tässä kaupassa ongelmana on se, että kutonen nykyisen mallikaarensa päässä, nelkku on b9 eli uusin malli. Varmaan myös bensakoneinen kutonen on liikkeelle ns. hankalampi auto kun ison auton ostajat haluaa (toistaiseksi) dieselin. Toki kun autoa ostaa omalla rahalla itselleen niin.... sinällään ihan sama kun kilsoja tulee nykyisin ehkä 10000 km/vuosi. Pohdinta jatkuu. Tällä viikolla kyllä haen jomman kumman, joko ne talvirenkaat taikka tuon kutosen....
2 × A6 c7 quattro

skriko

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 25.10.16 - klo:17:55
Jeps, eli olen Skriko siinä samaa mieltä kanssasi että kun on oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja oikealla asenteella niin jopa tavan tallaajalla on mahdollisuus hyviin kauppoihin kunnon alennuksilla. Jos nyt autokauppa koskaan kunnolla kannattaa... mutta siinä viimeisessä puvussa ei ole taskuja :)
Tässä kaupassa ongelmana on se, että kutonen nykyisen mallikaarensa päässä, nelkku on b9 eli uusin malli. Varmaan myös bensakoneinen kutonen on liikkeelle ns. hankalampi auto kun ison auton ostajat haluaa (toistaiseksi) dieselin. Toki kun autoa ostaa omalla rahalla itselleen niin.... sinällään ihan sama kun kilsoja tulee nykyisin ehkä 10000 km/vuosi. Pohdinta jatkuu. Tällä viikolla kyllä haen jomman kumman, joko ne talvirenkaat taikka tuon kutosen....
Mitä sen korimallin on niin väliä jos itse tykkäät autosta. Taas kun menee muutama vuosi, niin korit jo vaihtuu ja onhan se sinulle kuitenkin uusi. Hae auto pariksi päiväksi koeajoon ja jos se jää "yöuniin" niin tee kylmästi tarjous välirahasta. Aloita sellaisesta summasta joka on lähempänä 5 kuin 10 tuhatta. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy