Uusi auto VS. käytetty ( hinnanalennus)

Aloittaja skriko, 30.09.16 - klo:19:42

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 30.09.16 - klo:23:05
Jos ostaisin, niin rahalla yleensä 8) .
Mutta asiaan, jos saisin esim. 7000 alennuksella, ja sinä sillä 13000, niin "häviäisin" 6000 ja sinä tienaisit 3000. Eikö?
Taidan pysyä nelivedossa  ;D
Ei.Jos sinä saat hintaan x ja minä saan 6000 halvemmalla, niin kumpikin voittamme 3000.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.16 - klo:23:09
Ei.Jos sinä saat hintaan x ja minä saan 6000 halvemmalla, niin kumpikin voittamme 3000.
No voi että, jos voisit tyytyä n. 600 (toimituskulut) välityspalkkioon, niin ehkä voisin ajatella ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 30.09.16 - klo:23:15
No voi että, jos voisit tyytyä n. 600 (toimituskulut) välityspalkkioon, niin ehkä voisin ajatella ;D
Jos saat tuon käytetyn 40 600 niin tehdäänkö kaupat?

Rauska

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.16 - klo:23:25
Jos saat tuon käytetyn 40 600 niin tehdäänkö kaupat?
Tarkat speksit?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 30.09.16 - klo:23:34
Tarkat speksit?
Elokuu 2016 tulee ensirekisteröintipäiväksi, ajettu noin 1 250 km, kahdet Hondan alut + nastat tai kitkat. Valkoinen ja takuu alkanut elokuussa.

Rauska

^No ne varusteet? Navi, aktiivinen vakkri jne? Vai onko karvalakki  ::)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

TAG

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 30.09.16 - klo:22:19
Jos haluan jonkun auton niin minua ei kiinnosta toisten mielipiteet autosta eikä hinnasta.

Pakko ihmetellä, miksi olet autokeskustelufoorumilla ylipäänsä, kun kerrot, että sinua kiinnostaa vain omat mielipiteet.
Aika lyhyen keskustelun saa aikaiseksi sellaisen kanssa, jota kiinnostaa vain oman, mielestään yleensä oikean, näkemyksensä julistaminen.

Peeveli

Eikös sulla skriko ole uudenkarhea Fiesta ST? Eikö se olekaan enää mieluinen? Noin tiheästi vaihtamalla katoaa suurtenkin alennusten edut?

No jos hinta-alennus pitäisi havittelemaasi Civiciin sanoa, niin eikös sen pitäisi olla 25-30%, niin olet itse aina kertonut pitäväsi tavoitteena.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: TAG - 01.10.16 - klo:02:51
Pakko ihmetellä, miksi olet autokeskustelufoorumilla ylipäänsä, kun kerrot, että sinua kiinnostaa vain omat mielipiteet.
Aika lyhyen keskustelun saa aikaiseksi sellaisen kanssa, jota kiinnostaa vain oman, mielestään yleensä oikean, näkemyksensä julistaminen.

Huvitan itseäni lukemalla täältä puutaheinää ja lisäämällä asiattomuuksillani löylyä.

Kuten sanoin, jos haluan jonkun auton niin ostan sen, en kysele täältä enkä miltään muultakaan foorumilta mielipiteitä autosta enkä hinnasta.


kt

Tuossa otsikon kysymyksessä käsitellään mielikuvaa. Ethän sinä muutaman rivin perusteella tiedä puheena olevasta autosta mitään. Mutta mielikuva sinulla on ja voit sen perusteella maksaa tai kieltäytyä kaupasta. Tässä keskustelussa on se hyvä puoli, ettei tarvitse edes ostaa.

Kumma juttu kuitenkin, ettei ostoapu kelpaa kellekkään, vaikka saattaisi säästää 3000 euroa! Helposti olisi rahaa tulossa, muttei kukaan halua. Kummaa porukkaa täällä. :)

^Jaskallehan varmaan riittää pelkkä foorumin lukeminen ilon pitoon, kirjoittaahan ei tarvitse!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Gulf

Lainaus käyttäjältä: kt - 01.10.16 - klo:10:33
Kumma juttu kuitenkin, ettei ostoapu kelpaa kellekkään, ......

Kyllä minulle kelpasi skrikon vinkit ja neuvot, mutta ei sattunut mieluisat mallit moottoripyöristä, joita oli tarjolla?

pomo

-17- 30% uuden verottomasta hinnasta. Uudesta tehdastilaushondasta saaneen noin7-17%.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: kt - 01.10.16 - klo:10:33
^Jaskallehan varmaan riittää pelkkä foorumin lukeminen ilon pitoon, kirjoittaahan ei tarvitse!

Joo, aika paljon nauran vain sisäänpäin, joskus sitten pöräytän aivopierunin ilmoille muiden sekaan.
Kuten nyt.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: yrrah - 30.09.16 - klo:20:31
Varmaan 2000-3000â,¬ olis se millä tarttuisi matkaan.


Alkuperäiseen kysymykseen vastaten minunkin haarukka olisi tässä.

Etenkin kun on tj:llä käytössä ollut, ja helppo tarkistaa ko yksilö missä kunnossa on.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Rauska

#44
Näyttäs olevan Tampereella kaksi valkoista Type R vehjestä. Ajamaton ja se vähän ajettu. Hintaero 4000.
45900 vs. 49900
Ja Lappeenrannassa 44900 + lämpöpaketti kaupan päälle
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 01.10.16 - klo:00:15
^No ne varusteet? Navi, aktiivinen vakkri jne? Vai onko karvalakki  ::)
Kallein Gt. Eihän tuo karvalakki maksa noilla varusteilla kuin 50790. Katso ne varusteet www.honda.fi

skriko

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.10.16 - klo:08:25
Eikös sulla skriko ole uudenkarhea Fiesta ST? Eikö se olekaan enää mieluinen? Noin tiheästi vaihtamalla katoaa suurtenkin alennusten edut?

No jos hinta-alennus pitäisi havittelemaasi Civiciin sanoa, niin eikös sen pitäisi olla 25-30%, niin olet itse aina kertonut pitäväsi tavoitteena.
Peeveli hauskaa että sinäkin olet palstalla. Kyllä on Molten Orange 8.4. rekisteröity ST. Valitsin rekisteröintipäiväksi syntymäpäiväni. ;D Kyllä se muuten on mieluinen mutta on vaan niin pirun kova tuo alusta, ottaa jokaisen pienenkin epätasaisuuden ja jopa huokoinen asfalttikin tuntuu niin kuin olisi renkaat epätasapainossa. Kävin tässä taannoin Vehossa ajamassa samanlaista, mutta kyllä tunne oli sama. Uudella pikimustalla asfaltilla menee hienosti, mutta sellaistahan saa hakea täällä kuraSuomessa. 5 600 km on nyt ST:n mittarissa.
Kyllähän ne edut menee, mutta vielä huonommin kävisi normialeilla. Tuolla sinun ehdottamallasi -30% hintaa jäisi vielä 42 450â,¬ toimituskuluineen kaksilla renkailla ja kaksilla originellialuilla. Se on liian kallis.
Peeveli paraskin puhuja, itse en ole pysynyt sinunkaan autonvaihdoissasi kärryillä.  ;) :D Mikä sulla muuten on nyt ja koska oot rekannut.?

skriko

Lainaus käyttäjältä: pomo - 01.10.16 - klo:10:57
-17- 30% uuden verottomasta hinnasta. Uudesta tehdastilaushondasta saaneen noin7-17%.
Ei saa tehdastilausautosta -17% mistään merkistä, kun eivät ne saa itsekään sellaisia alennuksia. Pesnetolla menevät nuokin Hondat. Mutta kun merkkiliikkeiden on pakko ottaa ainakin yksi tuollainen erikoismalli aina kun tulee markkinoille, ja käsiinhän ne yleensä jäävät, ellei Skriko tule ja pelasta. ;) :D
Muistan aina kun olin pikkuinen, niin isällä oli juuri noita maahantuojan pakottamia autoja. Vaihteli ne itselleen puoli-ilmaiseksi. Oli Hondan muistaakseni S 800, Austin Metropolita, Opel GT, Opel Manta, sitten oli joku pirun hieno avoauto mutta en muista enää nimeä, joku GM:kin oli.

MMV

Mitähän essarissa mahtaa olla maahantuojan subventiota jälleenmyyjälle, heitetään arvauksena 10% verottomasta. Itse olen parhaan kaupan tilausautosta tehnyt noin 12,75% alella verottomasta eli jo tähän kohtaan voisi lähtötilanteen arvioida olevan jossain 22-23% kohdalla. Kun auto on vielä käytetty, niin itse suostuisin essarin ottamaan mikäli alennusta olisi yli 25% verottomasta. Toki tuota Type R Civicciä en ottaisi vielä 30% alellakaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: MMV - 01.10.16 - klo:22:10
Mitähän essarissa mahtaa olla maahantuojan subventiota jälleenmyyjälle, heitetään arvauksena 10% verottomasta. Itse olen parhaan kaupan tilausautosta tehnyt noin 12,75% alella verottomasta eli jo tähän kohtaan voisi lähtötilanteen arvioida olevan jossain 22-23% kohdalla. Kun auto on vielä käytetty, niin itse suostuisin essarin ottamaan mikäli alennusta olisi yli 25% verottomasta. Toki tuota Type R Civicciä en ottaisi vielä 30% alellakaan.
Ei saa ostaa maahantuoja tehtaalta mitään autoa noin suurilla alennuksilla ( 22-23%). Tuo sinun 12,75% on huippuhyvä alennus tehdastilausautosta.
Sinun täytyy olla hyvä asiakas niin myyvät olemattomalla katteella. Jos huollat auton liikkeessä josta sen ostat niin tinkivät katteestaan.
Itse sain Fordista 9% ( tehdastilausauto ).
Tosin vaihtoauton ottivat niin pitkäksi että jos nyt saisivat sen myytyä, niin pyyntihinnasta voisi antaa vain alennusta 4,8% että saisivat omansa. Tappiota tietysti tuli vielä liikkeelle kulut.
Tulikohan hinnoitteluvirhe. :D :D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.10.16 - klo:21:08
Peeveli hauskaa että sinäkin olet palstalla. Kyllä on Molten Orange 8.4. rekisteröity ST. Valitsin rekisteröintipäiväksi syntymäpäiväni. ;D Kyllä se muuten on mieluinen mutta on vaan niin pirun kova tuo alusta, ottaa jokaisen pienenkin epätasaisuuden ja jopa huokoinen asfalttikin tuntuu niin kuin olisi renkaat epätasapainossa.
Mitä yllättävää tuossa voi olla? Pikkuautot ovat lähtökohtaisesti epämukavia ja sporttiset mallit korostavat puutteita mukavuudessa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.10.16 - klo:00:24
Ei saa ostaa maahantuoja tehtaalta mitään autoa noin suurilla alennuksilla ( 22-23%). Tuo sinun 12,75% on huippuhyvä alennus tehdastilausautosta.
Sinun täytyy olla hyvä asiakas niin myyvät olemattomalla katteella. Jos huollat auton liikkeessä josta sen ostat niin tinkivät katteestaan.
Ei tuo nyt mitään niin erikoista voi olla. Sain alennusta viimeksi 12 prosenttia muutamalla sähköpostilla ilman mitään aikaisempaa asiakassuhdetta.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.10.16 - klo:00:24
Ei saa ostaa maahantuoja tehtaalta mitään autoa noin suurilla alennuksilla ( 22-23%).
Siis mitä tässä selvitetään? Maahantuojako ei saa mitään autoa tehtaalta tuollaisella 22-23% alella vai?

Lainaa
Tuo sinun 12,75% on huippuhyvä alennus tehdastilausautosta.
Sinun täytyy olla hyvä asiakas niin myyvät olemattomalla katteella.
Tuskin olen kovin "hyvä asiakas" kun ekaa kertaa kyseisessä liikkeessäasioin, s-postitse aluksi muutamien päivien ajan, ja kahdesti kävin itse liikkeessä. Hieman reilu 13% hinnasta häipyi.

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 02.10.16 - klo:08:34
Tuskin olen kovin "hyvä asiakas" kun ekaa kertaa kyseisessä liikkeessäasioin, s-postitse aluksi muutamien päivien ajan, ja kahdesti kävin itse liikkeessä. Hieman reilu 13% hinnasta häipyi.

Alvillisesta vai alvittomasta hinnasta. Meinaan niillä on eroa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Alv 0% hinnasta kyse. Oletan että myös muut ilmoittavat alennuksensa näin :o
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

pomo

Ranskalaista uutta tehdastilaus autoa tarjosivat liikkeestä kysymättä kun kyselin seatia. Alennusta ois saanut kuulemma -12%. Eli siis tingattavaa jäi, kun tuon sanoivat edes kysymättä tuota autoa... Kyllä lähemmäs -20% japseista, ranskalaisista ja muista idän ihmeistä on mahdollista.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.10.16 - klo:08:56
Alvillisesta vai alvittomasta hinnasta. Meinaan niillä on eroa...
Mitä eroa tarkoitat?


skriko

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 02.10.16 - klo:08:34
Siis mitä tässä selvitetään? Maahantuojako ei saa mitään autoa tehtaalta tuollaisella 22-23% alella vai?
Tuskin olen kovin "hyvä asiakas" kun ekaa kertaa kyseisessä liikkeessäasioin, s-postitse aluksi muutamien päivien ajan, ja kahdesti kävin itse liikkeessä. Hieman reilu 13% hinnasta häipyi.
Sinulle luvattiin siis yli 13% alennusta uuden tehdastilausauton verottomasta hinnasta ilman lisävarusteita?
Minä olen sitten kovin huono asiakas ja vielä huonompi tinkamaan kun sain vain 9%.

skriko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.10.16 - klo:03:25
Mitä yllättävää tuossa voi olla? Pikkuautot ovat lähtökohtaisesti epämukavia ja sporttiset mallit korostavat puutteita mukavuudessa.
Meillä on ollut uudesta Peugeot 206 ja mielestäni se ei ole lainkaan epämukava vaikka on pikkuauto. Minulla on ollut monia sporttisia pikkuautoja, eivätkä ne ole olleet mielestäni epämukavia. Yllättävää tässä on se että Fiesta ST:ssa on näinkin kova alusta joka tekee siitä hieman epämukavan verrattuna kolmeen aikaisempaan autooni.
Mutta kaitpa se on tehty sellaiseksi. Ei voinut Opel Astra GTC 200 tai Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160 hv manuaalilla ajatellakaan ajaa kurvia läpi samalla vauhdilla kuin Ford ST:llä ,pöpeliköstä olisi löytänyt itsensä. Kompromissia siis ei voi olla. Jos tykkää räpätä, niin on kärsittävä kovaa alustaa, muussa tapauksessa pitää ostaa toinen auto.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy