Uusi auto VS. käytetty ( hinnanalennus)

Aloittaja skriko, 30.09.16 - klo:19:42

« edellinen - seuraava »

sepinki

Kiitos tsemppauksesta Skriko.
Näin asiaa olen itsekin pohdiskellut. Pitänee mennä liikkeeseen ja katsoa miten käy... neloseen olen ollut tyytyväinen mutta kun taloudessa jo on vajaaveto kutonen niin.... Itse kun en laita painoarvoa näytön pikseleille tms. ajettavuuden kannalta toisarvoisille asioille vaan ihan rehellisesti auton pitää tuntua autolle kun sillä ajaa. Kutonen on tässä mielessä vaan valitettavasti ihan toisenlainen peli kuin nelkku vaikka vanha malli jo onkin. Ajaessa katson tuulilasista liikennettä, pleikkapelit ja vr- pelt pelaan sitten kotona jos pelaan.
Koita sinäkin vaan tehdä kauppaa siitä Type-r Hondasta, kyllä se on mun asteikolla kova peli. Ei ainakaan tule joka kadunkulmassa vastaan.
2 × A6 c7 quattro

skriko

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 25.10.16 - klo:19:15
Kiitos tsemppauksesta Skriko.
Näin asiaa olen itsekin pohdiskellut. Pitänee mennä liikkeeseen ja katsoa miten käy... neloseen olen ollut tyytyväinen mutta kun taloudessa jo on vajaaveto kutonen niin.... Itse kun en laita painoarvoa näytön pikseleille tms. ajettavuuden kannalta toisarvoisille asioille vaan ihan rehellisesti auton pitää tuntua autolle kun sillä ajaa. Kutonen on tässä mielessä vaan valitettavasti ihan toisenlainen peli kuin nelkku vaikka vanha malli jo onkin. Ajaessa katson tuulilasista liikennettä, pleikkapelit ja vr- pelt pelaan sitten kotona jos pelaan.
Koita sinäkin vaan tehdä kauppaa siitä Type-r Hondasta, kyllä se on mun asteikolla kova peli. Ei ainakaan tule joka kadunkulmassa vastaan.

Samoja mietteitä. Tuntuu vain että monet nykyään vaihtavat autoa jos on joku parempi tekninen vempain kun vanhassa. 

yason

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.10.16 - klo:19:31
Samoja mietteitä. Tuntuu vain että monet nykyään vaihtavat autoa jos on joku parempi tekninen vempain kun vanhassa.

Toisinaan, kun silmäilen uusia autoja ja leikin merkin "Rakenna autosi" -konfiguraattoreilla ja valitsen sieltä kaikki tärkeät vempeleet, niin saan poikkeuksetta loppusivulle aina sen huonoimman karvalakkivarustepaketin. Ehkä on hyvä, että en osaa kaivata kaiken maailman tingeltangeleita, niin ei tartte sitten kuolatakaan niiden perään.

Lisäksi autoyksilöt ovat tunnejuttu. Ei hyvästä hevin luovu jonkun uuden vimpaimen takia.

sepinki

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 25.10.16 - klo:16:31
Itsellä käynnissä vähän ketjun mukainen dilemma...
Pitäis hakee liikkeestä nykyisen nelkun talvirenkaat (kuuluivat kauppaan ns. ilmaisen lounaan tyylisesti) Tulipas myyjältä kysyttyä samalla näin quattrokauden lähestyessä paljonko pitäisi rahaa latoa tiskiin jos renkaiden sijaan lähtisikin kotiin liikkeesä olevalla kesäkuussa rekatulla a6 tfsi quattrolla. Eka kommentti oli että jos 10 kâ,¬ latoo tiskiin niin...
Joskus elämä on hankalampaa kuin aina :) Uutena autojen hintaero varusteineen n. 18 kâ,¬.

Menipäs sitten tämäkin homma persiilleen. Kävin juu liikkeessä hakemassa nuo talvirenkaat ja se puoli sitten onnistuikin lopulta.. luottomyyjälläni oli kauppa meneillään enkä viitsinyt häiritä. Onneksi sai puolisen tuntia olla orpo piru tunnelmalla turun ac:ssa kun oli vissiin joku kiinnostava q2 ja a4 allroad esittelypäivä. Kukaan muu kuin oma myyjäni ei tuon puolen tunnin aikana ollut pätkääkään kiinnostunut miksi oltiin autokaupassa. Virheenä varmaan kaksi neljästä lapsestani ja vaimo mukana. No tosiaan renkaat sain myyjältäni mutta kun kysäisin siitä kutosesta niin melko hiljaista oli. Selvisi että se on käytettyjen autojen puolella, ei muuta kuin kotiin koska sieltä en ole ikinä mitään palvelua saanut (pari vuotta sitten sieltä myyjä lupasi soittaa kun kävin q7:aa katsomassa mikä oli jo myyty ja odotin turhaan yhteydenottoa vastaavasta).
2 × A6 c7 quattro

Rauska

^Mulla on myös Turun AC:ssä luottomyyjä. Ja ei ne muut tule kauppaamaan mitään, paitsi jos luottomyyjä on esim. lomalla tms.
Eli tietävät kunkin myyjän asiakkaat  8) , eivätkä sekaannu....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

sepinki

Olen vasta kaksi autoa ko. liikkeestä ostanut että en lue itseäni "tunnetuksi asiakkaaksi"

No toisesta liikkeestä sitten jatkossa 8). Olen siitä huono asiakas etten saa kuin kaksi kertaa huonoa palvelua, ensimmäisen ja viimeisen :)
Olen itsekin jonkinlaisessa asiakaspalveluammatissa että siinä mielessä tiedän miten ihmistä kuuluu käsitellä, myöskin psygologisessa mielessä.
Onneksi omilla rahoilla voi äänestää mistä autonsa ostaa. Varsinkin uuden.
2 × A6 c7 quattro

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

sepinki

^ Niimpä, onneksi en ole merkkiuskollinen ja voin ihan itse päättää mihin omat rahani kannan 8) Voipi olla että seuraava auto onkin BMW.
2 × A6 c7 quattro

Rauska

^Niinpä, jos myyjä olettaa, että asiakas maksaa/ostaa varmasti heiltä. niin hinta ei ehkä olekkaan se edullisin asiakkaan kannalta. Jolloin voi tosiaan vaihtaa merkkiä.
Taannoin yritin vaihtaa BMV Gt:hen , mutta ei onnistunut  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

sepinki

Mulla kävi Rauska viimeksi vähän samalla tavalla. 5- sarjan bemun hinta jäi samoilla varusteilla vielä parisen tonnia kalliimaksi kuin tuon sigun kutosen. Eli lähellä oli... silloin ac: n myyjän vs raision autokeskuksen BMW- myyjän palvelutaso oli kutakuinkin tasoissa joten halvempi tarjous voitti. Autot on erilaisia mutta silti asiakkaan näkökulmasta toistensa kilpailijoita. Kummallakin voisi ajella...
2 × A6 c7 quattro

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

sepinki

Voipi olla että tässä jatkossakin vielä ajellaan Audilla ja vieläpä samasta myymiöstäkin. Tällä hetkellä Audit sopii ns. käteen joten välitöntä tarvetta siirtyä toisiin merkkeihin ei ole. Jatkossakin palvelu on ykkönen ja hinta sitten siinä perässä melko lähellä :) Katsellaan miten tilanteet jatkuu...
2 × A6 c7 quattro

Eka Golf

Ostin vaimolle pari vuotta sitten uuden auton. Esittelyauto, ajettu alle 300km, hinnanalennus 2 tonnia. Vaihdoin sen tänä vuonna samanlaiseen uuteen, lisävarusteita 2 tonnin edestä kaupan päälle. Maksoin välirahaa 5 tonnia, eli paljonko oikeasti kun bruttona tulee 1 tonni eroa, mutta toisaalta edellinen 2v vanha ja siinä kait muutama tonni arvon alennusta?  8)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 29.10.16 - klo:20:58
Olen vasta kaksi autoa ko. liikkeestä ostanut että en lue itseäni "tunnetuksi asiakkaaksi"

No toisesta liikkeestä sitten jatkossa 8). Olen siitä huono asiakas etten saa kuin kaksi kertaa huonoa palvelua, ensimmäisen ja viimeisen :)
Olen itsekin jonkinlaisessa asiakaspalveluammatissa että siinä mielessä tiedän miten ihmistä kuuluu käsitellä, myöskin psykologisessa mielessä.
Onneksi omilla rahoilla voi äänestää mistä autonsa ostaa. Varsinkin uuden.

+ 1

Ostin 3 vagginetta omilla rahoillani samalta myyjältä ja jäin huollon ongelmatapauksen kanssa yksin. No niin jäi myyjäkin.  :P :-[ :-X :-\
Yritetään pärjätä.

Cayman

Nyt saa Veholta muutkin kuin skriko mustan perjantain kunniaksi "typerää" 9700â,¬ alella
ID.3 Business
Golf VIII

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 24.11.16 - klo:21:05
Nyt saa Veholta muutkin kuin skriko mustan perjantain kunniaksi "typerää" 9700â,¬ alella

Taitaa varastossa olla painetta ja noista pitää päästä eroon  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 24.11.16 - klo:21:05
Nyt saa Veholta muutkin kuin skriko mustan perjantain kunniaksi "typerää" 9700â,¬ alella

Ei taida tuo ale jossain ässylissä paljoa tuntua  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy