Mistä heräte lisäpitkille?

Aloittaja oranki, 24.09.16 - klo:15:01

« edellinen - seuraava »

ConD

Noniin hyvin optimoitu, mutta tärkeimmät löytyi:

Minä hakisin paikkaa pinneistä C3, C6 ja C9 tai sitten B2 ja B39.

Ne on tässä tilassa tuossa skannissasi:
Lainaa
Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3
   Lasttyp 17: not active

Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9
   Lasttyp 16: not active

Leuchte27NSL RC6
   Lasttyp 27: not active

Leuchte8FL LB39
   Lasttyp 8: not active

Leuchte9FL RB2
   Lasttyp 9: not active
Mulla esim tuosta C9:stä löytyy peruutusvalo, C3 olisi myös minulla vapaa. C6 on taas minulla takakontin luukun valo, B2 LED-ajovalomoduulin pitkän valon ohjaus ja B39 vastaava kuin B2. Tämän vuoksi en jaksa uskoa että niitä on mitenkään ambient-valojen tapaan "deaktivoitu" tai muuta.

Eli... kuten joskus aiemmin kirjoittelinkin, nämä pitää aina katsoa likipitäin autokohtaisesti mitä lähtöjä autossa on aktiivisena ja mitä ei, ja sitten miettiä mitä voi johdottaa. Pääsisitkös näillä eteenpäin,? Luulen nimittäin että tuo "ohjeiden" korjausjohto vaatii myös pientä päivitystä jos onkin isompi pinni rungossa johon se pitäisi kytkeä.

Kerro ihmeessä miten homma etenee...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

H3ikki

Lainaus käyttäjältä: ConD - 19.08.18 - klo:08:05
Noniin hyvin optimoitu, mutta tärkeimmät löytyi:

Minä hakisin paikkaa pinneistä C3, C6 ja C9 tai sitten B2 ja B39.

Ne on tässä tilassa tuossa skannissasi:Mulla esim tuosta C9:stä löytyy peruutusvalo, C3 olisi myös minulla vapaa. C6 on taas minulla takakontin luukun valo, B2 LED-ajovalomoduulin pitkän valon ohjaus ja B39 vastaava kuin B2. Tämän vuoksi en jaksa uskoa että niitä on mitenkään ambient-valojen tapaan "deaktivoitu" tai muuta.

Eli... kuten joskus aiemmin kirjoittelinkin, nämä pitää aina katsoa likipitäin autokohtaisesti mitä lähtöjä autossa on aktiivisena ja mitä ei, ja sitten miettiä mitä voi johdottaa. Pääsisitkös näillä eteenpäin,? Luulen nimittäin että tuo "ohjeiden" korjausjohto vaatii myös pientä päivitystä jos onkin isompi pinni rungossa johon se pitäisi kytkeä.

Kerro ihmeessä miten homma etenee...
Juu, tuo C-liitin nyt on ollut remontin alla niin katsotaan loppuun saakka josko jostain tulisi tuo heräte lopussan. Tuon korjausjohdon tein itse kun oli passelit pihdit ja pieniä AMP liittimiä. Tuota seuraavaa kokoa ei sitten löydykkään kotitarve varastosta niin tässä odotellaan että puuilo/motonet aukeaa niin voi lähteä metsästämään sopivampaa liitintä. Minäpä ilmoittelen miten tilanne etenee kun pääsen taas auton kimppuun. Pitäisiköhän koittaa vaikka aluksi tuo C3 niin sopisi jo kahteen autoon  ;D
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

H3ikki


Näillä säädöillä ilmestyi C3 pinniin 12 VDC kun pitkät oli päällä. Mielenkiintoinen nyanssi on että jos A 17 = Fernlicht links ja B 17 = nicht aktiv tulee heräte vain kun pitkät on "oikeasti" päällä. Eli jos vetää viikseä "väläyttääkseen" pitkiä ei herätettä tule pinniin. Kun laitoi B 17 = tuo kuvan mukainen Lichthupe generell tulee heräte myös "väläytyksessä".

Koskettimen kanssa pitikin painia jo pidempään ja ei tästä pitäjästä löytynyt kaupoista passeleita. Puretuista johtosarjoista koitin myös katsella sopivaa karvaa mutta ei tärpännyt. Liittimessä on kolmea erilaista kosketinta ja tuo 3 pinni oli keskikokoa eli 1,5 mm tappi on vastassa. Puretusta ECUn johtosarjasta sain "melkein" sopivan jolla testaaminen onnistui kuitenkin.

Pitkien tutkimusten ja kuvavertailujen jälkeen koskettimeksi varmistui AMP/TE 1241380-2 koodilla kulkeva kosketin https://www.farnell.com/cad/2293990.pdf?_ga=2.207781140.7631854.1534656141-55138949.1534656141. Hinta joitain kymmeniä euro senttejä mutta ei nyt ole kelalle tarvetta ja yksittäiset pitää kuitenkin tilata ja postit maksaa enemmän kuin marmorin korjausjohto. Vastaavan koskettimen saa myös valmiina korjaussarjassa joita yllä on muutamalla johdinvahvuudella. Pitää vielä tilata tuo 000979150E (8,30 â,¬) ja vaihtaa liittimeen oikea kosketin ennen kun alkaa vetelemään piuhaa konehuoneen puolelle. Nyt uskaltaa kuitenkin tilata jo sen valon kun tietää että sen saa syttymään kivutta.

Eli C3 on ainakin sopiva lähtö herätteelle.
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

ConD

Noniin, herätystä on tapahtunut!

Tuota lähtöhän voit vielä muokata siten, että teet C ja D-valofunktioille vaikkapa sen, että pistät niille dimmwert 0, dimming direction minimize ja toiminnoksi vaikkapa "nebellicht links" sekä "fernlicht uber assistent". Tällöin lisäpitkä ei ole käytössä assarilla tai silloin kun sumarit on päällä.

Tällä tempulla on se etu, että voit ajaa tosiaan huonommalla kelillä tai sitten autosi automaattisia valoja käyttäen täysin normaalisti.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

H3ikki

No niin, lopussaankin sain nikkaroitua uuden tuikuin auton keulalle. Herätepiuhat menee mukavasti kuskin jalkotilassa olevasta läpiviennistä akun taakse ja siitä edelleen sulakerasian kupeelle. Varsinaiset liittimet on edelleen matkalla kun paikallisen merkkarin kanssa oli hieman kommunikointi haasteita mutta testiä varten on melkein oikea liitin paikoillaan. Varsinaisen lampun asentamisessa meni kyllä useampi tunti mutta lopputulos on hyvä ja vaivan arvoinen. Valoksi valikoitui hieman kaareva Walonia Horizon, sama lamppu kuin optibeam commander. Todella rajattu ja pitkälle kantava keila. Lamppu on melko painava joten kiinnityksen täytyy olla tukeva.

Alla muutamia kuvia työvaiheista ja lopputuloksesta. Nyt vain odotellaan pimeää että pääsee testaamaan valoa kunnolla! Tangossa on myös päiväajovalot ja mittailin että sen virran kulutus oli vajaa 400 mA joten sitä voi ajaa suoraan BCMn pinnillä. Arvelin valjastaa vielä yhden vapaan liittimen siihen käyttöön. Jos näyttää typerältä niin koodaa sitten pois.

Lamppu tulee kilven alle ja ritilä lähtee pois sisälle joten puskuria irti. Ennen irroittamista lampun tuleva paikka mitattiin huolellisesti.

Puskurissa ei olisi kyllä mitään kiinteää alustaa johon lampun voisi kiinnittää. Styroksi on varmaan 100 mm syvä ja siihen turha kiinnittää mitään. Ainakaan tuota valoa en laittais kiinni kilven taakse tulevalla telineellä. On se niin painava.

Styroksin alla sentäs jotain kiinteää.

Jos hitsikone ei ole saapusalla täytyy palkki viedä koneen luokse. Irroittaminen vaati toisen ajovalon poiston että sai yhden tuen pois. Hieman hölmösti suunniteltu...

Hyvin suunniteltu oli puoliksi tehty. Mittojen perusteella hitsattiin latta sopivaan kohtaan johon valo kiinnitettäisiin myöhemmin. Kiinnitys reiät porattiin ylikokoon jotta on hieman pelivaraa jos mitoissa tai hitsatessa tulee pieniä heittoja.

Kun maali oli kuivaa pääsi kasaamaan taas autoa.

Hieman mallailua paikoilleen

Ritilä kannattaa irrottaa puskurista niin sen voi aukottaa ja sovittaa irrallaan ilman ylimääräistä jumppaa.

Sitten romut takaisin läjään ja auto pihalle. Valo tuli juuri siihen kohtaan mihin suunniteltiin. Säätöä on vielä alaspäin jos tarve vaatii. Kromilistasta leikeltiin ylimääräiset kiinnikkeet pois valon kohdalta mutta sitä ei sittenkään katkaistu.
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

jabajee

H3ikillä erittäin asiallisen ja tukevan näköinen teline.
Aika alashan tuo valo jää, mutta tuo taitaa nykyautoissa olla ainoa mahdollinen asennuspaikka, että tutkakin vielä toimii.

b1mpo

Kuinkahan mustakromi tai tummempi kromaus heijastaisi valoa? Sopis paremmin noihin lisävaloihin tumma heijastin. Tuolla kilven alla olisi täysin huomaamaton, vaikka nytkin tuo asennus on lähes huomaamaton. Hieno on asennus. Itelläkin möllykät loimottaa niin rumasti, vaikka näkeehän niillä ja on sen väärti.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

skandinaavi

Vaikuttavia asennuksia ja tuo koodailu pinnille varmasti paras tapa tuo asia hoitaa. Mutta onko muita vaihtoehtoja? Onko ns. Perinteinen tapa täysin poissuljettu? Afs:stä olen valmis luopumaan jos saisi lisää valoa tielle...
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

paimentolainen

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 06.10.18 - klo:21:06
Vaikuttavia asennuksia ja tuo koodailu pinnille varmasti paras tapa tuo asia hoitaa. Mutta onko muita vaihtoehtoja? Onko ns. Perinteinen tapa täysin poissuljettu? Afs:stä olen valmis luopumaan jos saisi lisää valoa tielle...
Mulla on volsussa dynamic light assistent, eli mistään ei saa pitkille signaalia. Liitin can-väylään tommosen purkin

https://www.valostore.fi/tuote/lisavalojen_kytkentarele_can_vayla/

Ja kytkin dla:n pois käytöstä. Nyt lisäpitkät toimii ok.
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

Qases

Kevyellä paneelilla https://www.lazerlamps.com/home/lights/linear/linear-12-elite tehtiin tällainen asennus ilman keulan purkamista. Tutka katselee etiäpäin paneelin yli. Päädyttiin tähän ratkaisuun, koska ei haluttu leikellä puskuria, eikä säleikköjä.  Paneelin pienestä koosta huolimatta valoa on nyt erittäin hyvin ja se oli tämän homman tärkein juttu. Nyt näkee mennä pitkän työmatkan säkkipimeään.



H3ikki

Lainaus käyttäjältä: Qases - 20.10.18 - klo:13:14
Kevyellä paneelilla https://www.lazerlamps.com/home/lights/linear/linear-12-elite tehtiin tällainen asennus ilman keulan purkamista. Tutka katselee etiäpäin paneelin yli. Päädyttiin tähän ratkaisuun, koska ei haluttu leikellä puskuria, eikä säleikköjä.  Paneelin pienestä koosta huolimatta valoa on nyt erittäin hyvin ja se oli tämän homman tärkein juttu. Nyt näkee mennä pitkän työmatkan säkkipimeään.


Tuo uusi linear sarja on kyllä kokoonsa nähden melko verraton tuikku! Toivottavasti on kiinni kunnolla kun alkaa nykyään irtoamaan helposti varkaiden matkaan nämä valot kun hintaa alkaa olemaan sen verran että kannattaa jo varastaa. Teitkö koodaamalla vai can-purkilla?
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

äskuusplus

Löytyykö konehuoneen puolelta sopivaa CAN piuhaa, mihin voi kytkeä tuon Cannect purkin ?

Purkin valmistajan Canm8:n  ehdottama paikka on ohjaamosta ratin alta kotelosta löytyvät piuhat, mutta helpommalla pääsisi ilman läpivientien könyämistä jos konehuoneesta löytyisi.

"Remove the lower steering column cover to expose the loom to the wiper / indicator controls.                        
The CAN bus wiring is a twisted pair of wires, coloured as below:                        
                        
CAN HI = ORANGE / GREEN                        
CAN LO = ORANGE / BROWN "      

Vai onko joku läpivienti hollilla kuskin jalkatilan lähettyvillä ilman isoja purkuoperaatioita ?                  
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

M_M

Kytkentäkaaviot tietysti varmistaisivat asian, mutta vähän luulen ettei tuo kyseinen väylä mene minnekään konehuoneessa. Mutta kyllä kai melkein joka autossa läpivientiaihio on kuskin jalkatilassa, sieltä yleensä menee alkuperäisiäkin johtoja läpi melkoinen nippu.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

mabe

Jos octaviasta yhtään on malliksi niin akku ja akun kiinnikkeet irti niin näkee paremmin läpivientejä kalastella.

Ocussa oli iso pinkka auton sähköjä ja vieressä sopiva tyhjä läpivientikumi lisäpitkäherätteelle.
Ei paljoa eronne Superbin osaltakaan. MQB autoja kun taitavat olla molemmat.

Samaa tuolla aiemmin tässäkin ketjussa on ehdoteltu ihan superbin omistajien toimesta.

paimentolainen

Lainaus käyttäjältä: äskuusplus - 24.10.18 - klo:09:25
Löytyykö konehuoneen puolelta sopivaa CAN piuhaa, mihin voi kytkeä tuon Cannect purkin ?

Purkin valmistajan Canm8:n  ehdottama paikka on ohjaamosta ratin alta kotelosta löytyvät piuhat, mutta helpommalla pääsisi ilman läpivientien könyämistä jos konehuoneesta löytyisi.

"Remove the lower steering column cover to expose the loom to the wiper / indicator controls.                        
The CAN bus wiring is a twisted pair of wires, coloured as below:                        
                        
CAN HI = ORANGE / GREEN                        
CAN LO = ORANGE / BROWN "      

Vai onko joku läpivienti hollilla kuskin jalkatilan lähettyvillä ilman isoja purkuoperaatioita ?

Touaregiin tuli samat ohjeet. Konehuoneesta ei tuota väylää löydy. En jaksanut ruveta purkamaan ohjausakselia, vaan otin kuskin penkin alta näkyvistä johdoista signaalin. Vedin sieltä johdon konehuoneeseen. Jos sun Skodassa on muistipenkit, niin luulis, että samat johdot löytyy sieltä.
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

äskuusplus

Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 24.10.18 - klo:12:33
Jos sun Skodassa on muistipenkit, niin luulis, että samat johdot löytyy sieltä.

Harvinainen combo mulla; 280 Ambition eli manuaaliset teryleenijakkarat...
Kevyin ja siten nopein versio  8)
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

Qases

Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 21.10.18 - klo:18:56
Tuo uusi linear sarja on kyllä kokoonsa nähden melko verraton tuikku! Toivottavasti on kiinni kunnolla kun alkaa nykyään irtoamaan helposti varkaiden matkaan nämä valot kun hintaa alkaa olemaan sen verran että kannattaa jo varastaa. Teitkö koodaamalla vai can-purkilla?

On ihme miten pienestä valosta lähtee hyvät tehot. Sehän näissä on ongelma, ettei saa viimeisen päälle kunnolla kiinni tuolla asennustavalla. Purkilla laitettiin, merkkihuolto teki kytkennän, en alkanut itse tuusata johtojen kanssa.

äskuusplus

Kuinkahan lähelle noin pystysuunnassa sitä maskin keskellä olevaa tutkan kohtaa uskaltas laittaa ledpötkön yläpinnan ? Mahdollisimman ylöshän se lisäcalo kannattas laittaa.
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

mabe

No jos octaviasta voi jotain sanoa niin pari kuvaa:

Tässä heitetty optibeam commander Seeker10x tilalle, leveään telineeseen suoraan.
Telineen rauta tulee kiinnikkeen väliin eli muovi on pultattu raudan alapuolelta, lampun alaraja puolisen senttiä kilpitelineen yläpuolella, valon korkeus 84mm.
Vakkarin tutka pelaa tasaisella tiellä, mutta heti kun edellä menevä lähtee alamäkeen, yhteys katoaa.
Aiheuttaa hätäjarrutusilmoituksia ja muuta outoilua.
Nelostiellä pelasi rauhallisessa liikenteessä vielä hyvin, kehäteiden rampit jne häivyttivät edessä menevät tehokkaasti.


Sama valo, kilpiteline pyöräytetty ympäri ja koska on maskin listan tasolla, ei mitään ongelmaa.
Jossain tuossa välissä menee sweetspot.


Tuolla perusteella väittäisin että jos piirtää keskikohdasta maskia mielessään viivan joka koskee maahan 5m päässä, niin sen alle kun osuu valon kaikki osat niin ei pitäisi olla ongelmaa. Tuo Commander ylemmän kuvan kohdalla oli aika lähellä keskellä maskia.

äskuusplus

#109
kiitos Quases ja mabe , teidän kuvien ja kokemusten perusteella asensin vihdoin lisäpitkän autooni. Canm8 Cannect purkilla heräte CAN-väylästä. Valona matalalinjainen ja kevyt 1.1kg painoinen Strands Nuuk 90W (18x5W LG ledit) , joka tuli kiinni runkokiinnikkeillä mahdollisimman alas asennettuun RST 3mm Pro EU kilpitelineeseen.  Kohtuuhintainen valo 169â,¬ verrattuna laatuvehkeisiin esim Lazer Linear. Pitkillä vihdoin piisaa valoa ja ehkä vielä suuntaan valokeilaa pikkuisen ylemmäs. Ongelmana on nyt lyhkästen vaikuttaminen melkeimpä parkeilta.

Kuvissa asennushomma vielä  kesken eli lampunlasin sininen suojakalvo repsottaa vielä paikoillaan, johdot kytkemättä ja valon alla palat telttapatjaa pitämässä kiinnitysruuvin neliökantaa paikoillaan kiinnitysjalan urassa.









Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

H3ikki

Nappasin maanantain paluumatkalta heiman kuvaa kojelautakamerasta että miten Walonia toimii tuolla. Pitää vielä asiatähen kuvata ero lisävalolla ja ilman. Kylläpä tästäkin ajatuksen saa 8)
! No longer available
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

skandinaavi

Lainaus käyttäjältä: äskuusplus - 08.11.18 - klo:23:37
kiitos Quases ja mabe , teidän kuvien ja kokemusten perusteella asensin vihdoin lisäpitkän autooni. Canm8 Cannect purkilla heräte CAN-väylästä.
Onnistuiko ongelmitta CAN väylästä nappaaminen? Valmistaja ei näköjään anna kuin Octavia 3selle lupauksen. Ja onko sulla xenoneita/afs? Itselle pitäis kanssa rakennella valot keulalle mutta tää heräte eniten (raa)vituttaa päätä...
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

äskuusplus

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 15.11.18 - klo:16:33
Onnistuiko ongelmitta CAN väylästä nappaaminen? Valmistaja ei näköjään anna kuin Octavia 3selle lupauksen. Ja onko sulla xenoneita/afs? Itselle pitäis kanssa rakennella valot keulalle mutta tää heräte eniten (raa)vituttaa päätä...

Vaikka Superbia ei yhteensopivuuslistalla näy, niin kyllä valmistaja itse asiassa antaa asennusohjeet Superbille excel tiedostossa https://www.lazerlamps.com/media/custom/upload/File-1479210194.xls

Kyllä minulla löytyi CAN väylästä heräte ohjeen mukaisesti sillä purkilla. Perus bi-xenonit mulla ilman sitä DLA automaattista kaukovalon varjostusta.
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

skandinaavi

Lainaus käyttäjältä: äskuusplus - 15.11.18 - klo:18:59
Vaikka Superbia ei yhteensopivuuslistalla näy, niin kyllä valmistaja itse asiassa antaa asennusohjeet Superbille excel tiedostossa https://www.lazerlamps.com/media/custom/upload/File-1479210194.xls

Kyllä minulla löytyi CAN väylästä heräte ohjeen mukaisesti sillä purkilla. Perus bi-xenonit mulla ilman sitä DLA automaattista kaukovalon varjostusta.

No niinpä näkyy olevan, suht yksinkertaiselta vaikuttaa! Löytykö läpivienti konehuoneeseen helposti?
Jospa sitä blackfridaysta tilaisi lampun ja tuon CAN sarjan  ;D
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

äskuusplus

Akun takana pitäs löytyä läpiviennin paikka.
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

FMJ

Klonksvaagenin valoista sen verran kysymystä, miten on Amarok Canyonin apukaukovalojen kytkennät tehty? Onko Amarokeissa jokin valmius apukaukovaloille...

skandinaavi

Facebookin Superb ryhmässä keskusteltiin kanssa lisäreiden lytkemisestä ja kävi ilmi että useampi oli ihan "perinteisesti" onnistunut hommassa, joten eikun yrittämään..

Heräte oikeanpuolen umpiolta, valkoisesta johdosta. Diodillinen Rele ja vielä akun takaa johto sisälle kytkintä varten. Hyvin toimii, myös AFSn kanssa. Ja säästy euroja :)
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

TOSAL

SuperB III mukautuvilla ajovaloilla, heräte lisäpitkään on koodattu, vielä hiukan apuja tarvittaisiin oikeiden parametrien löytämiseksi.

Tällä hetkellä lisäpitkä saadaan toimimaan assarilla tai manuaalin kautta.

Tavoite olisi saada lisäpitkä sammumaan kun auto tekee ensimmäisen varjostuksen vastaantulijalle, tai edessä ajavalle ajoneuvolle, nyt lisäpitkä palaa niin kauan kun auto tekee viimeisen valonlaskun vastaantulijalle ja tämä on liian myöhään. Samaa ajatusta noudattaen lisäpitkä sammuisi kun auto alkaa varjostamaan edellä kulkevaa ajoneuvoa.

Vielä tarkennuksena: nyt lisäpitkä palaa assarin kanssa aina kun auton kojelaudassa on pitkien valojen merkkivalo päällä, tämä pitkien merkkivalohan palaa myös jos ajaa toisen auton perässä, vaikka auto on varjostanut valot ettei edellä ajava häikäisty.

Osaisiko joku palstalainen neuvoa kohtuu korvausta vastaan oikeat asetukset, tiedot voi laittaa tänne tai yksityisviestillä.



lassemk

Lainaus käyttäjältä: FMJ - 23.11.18 - klo:21:44
Klonksvaagenin valoista sen verran kysymystä, miten on Amarok Canyonin apukaukovalojen kytkennät tehty? Onko Amarokeissa jokin valmius apukaukovaloille...

Ei ole. Riippuu ihan mitkä valot miten kytketään. Bi-xenoneissa ilman DLA:ta taitaa olla yleensä valko-musta johto.
DLA:n kanssa pääsee sitten värkkäileen canm8 boksin kanssa.

WiHiS

H3ikin lisäpitkien asennus näyttää sen verran siistiltä, että pitää itse keväällä/kesällä parannella omaa asennusta.

Tietääkö kukaan onko Superb II:ssa mahdollista saada heräte samalla tavalla kuin Superb III:ssa B23 liittimestä kuskin jalkatilasta?
Tällä hetkellä minulla on heräte vasemmanpuolen umpiosta + diodilla varustettu rele. Erillistä kytkintä en ole vielä asentanut, koska kyhäsin tämän nopeasti ennen joulua mökkireissua varten.
Skoda SuperB 1.8 TSI -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy