Leon 1,0 ST ehkä järkevin auto hinta-laatusuhteeltaan

Aloittaja Golfaaja, 17.09.16 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

sambolo

#120
Ledit vaa tekee autosta modernimman näköisen, en osais kuvitella ostavani enää autoa halogeeneillä jos modernimpi vaihtoehto on. Yhtä audi a4 b8 mietin halogeeneillä, olis halvalla saanu, mut eise kyllä näyttäny vaa miltään ilman  :( vähä sama pätee kyllä esim peltivanteisiin ja ne uudet leonit missä pellit ja halot ni vois kuvitella että jotai ysärin uustuontantoa :D tyäsin eri auto fr varustein ledeillä ym

Tässä vielä havainnollistava esimerkki
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

J64

Juu, ymmärrän toki pointin. Vertailukuvat ovat ehkä liiankin kärjistettyjä, Reference vs FR. Keula erilainen, sumuvalot toisessa, toisessa ei ja sitten vielä pölykapselit vs. isot aluvanteet.

Itselläni on Style, ja ainoa ero keulassa (ja vanteissa) on vain tuo ajovaloumpio, siis Style ledeillä vs halogeeneilla.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

JJambs

Onko kukaan pannut merkille K-Plussa-kampanjaa, jolla saisi mainoksen mukaan 1000-3000e alennusta uudesta Seatista nopealla toimituksella? Onko joku peräti tehnyt ko. dilillä kaupat? Täytyypä rimpautella myyjälle, jos alennuksen voisi hyödyntää myös vaihdokin kanssa.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 15.05.17 - klo:21:59
Onko kukaan pannut merkille K-Plussa-kampanjaa, jolla saisi mainoksen mukaan 1000-3000e alennusta uudesta Seatista nopealla toimituksella? Onko joku peräti tehnyt ko. dilillä kaupat? Täytyypä rimpautella myyjälle, jos alennuksen voisi hyödyntää myös vaihdokin kanssa.
Saa alennuksen myös vaihtoauton kanssa. Uuden auton saa samaan hintaan oli vaihtoauto tai ei.

Rice

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 15.05.17 - klo:21:59
Onko kukaan pannut merkille K-Plussa-kampanjaa, jolla saisi mainoksen mukaan 1000-3000e alennusta uudesta Seatista nopealla toimituksella? Onko joku peräti tehnyt ko. dilillä kaupat? Täytyypä rimpautella myyjälle, jos alennuksen voisi hyödyntää myös vaihdokin kanssa.
Pitää huomioida, että ei koske FL malleja tuo tarjous, tarjouksessa mainita mv2016.
Opel Astra
Volvo V60

mfroberg

Mitä itse katselin noita nopean toimituksen autoja ennen omani tilaamista, niin surkeilla varusteilla ovat järjestään. Taso on usein luokkaa ratti, renkaat ja pohjamaali.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

TomppaKoo80

Itse kyselin loppuvuodesta töpöperäistä Leonia 1.0 tsi:llä ja parhaassa paikassa käteisalennus olisi ollut tuota k-plussa -kampanjaa parempi. Tulin kuitenkin järkiini ja auto jäi liikkeeseen.. ;)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: TomppaKoo80 - 16.05.17 - klo:11:42
Itse kyselin loppuvuodesta töpöperäistä Leonia 1.0 tsi:llä ja parhaassa paikassa käteisalennus olisi ollut tuota k-plussa -kampanjaa parempi. Tulin kuitenkin järkiini ja auto jäi liikkeeseen.. ;)
Yleensä se menee niin, että saa normaalin alennuksen ja kampanja-alennuksen päällä. Ostaessani Ford Fiestan kilpailutin ensin hinnan alennuksineen. Sitten vähän ajan päästä tuli kamppis talvirenkaat alkuperäisillä aluilla rengaspainetunnistimineen 299,. Soitin myyjälle ja sanoin ottavani renkaat. Myyjä sanoi että ei kuulu Ford Fiesta ST malliin tuo tarjous. Sanoin että kamppiksessa lukee, ostaessasi uuden Fordin ja eikö ST:kin ole Ford. Sain saman alennuksen ja renkaat 299,. Kamppikset ovat yleensä maahantuojan pussista pois ei jälleenmyyjän.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 16.05.17 - klo:15:56
Yleensä se menee niin, että saa normaalin alennuksen ja kampanja-alennuksen päällä. Ostaessani Ford Fiestan kilpailutin ensin hinnan alennuksineen. Sitten vähän ajan päästä tuli kamppis talvirenkaat alkuperäisillä aluilla rengaspainetunnistimineen 299,. Soitin myyjälle ja sanoin ottavani renkaat. Myyjä sanoi että ei kuulu Ford Fiesta ST malliin tuo tarjous. Sanoin että kamppiksessa lukee, ostaessasi uuden Fordin ja eikö ST:kin ole Ford. Sain saman alennuksen ja renkaat 299,. Kamppikset ovat yleensä maahantuojan pussista pois ei jälleenmyyjän.

+1.

P.s. Seat 5v. takuukamppis jatkuu jatkuu jatkuu ....  8)
Yritetään pärjätä.

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 16.05.17 - klo:09:56
Mitä itse katselin noita nopean toimituksen autoja ennen omani tilaamista, niin surkeilla varusteilla ovat järjestään. Taso on usein luokkaa ratti, renkaat ja pohjamaali.

Onhan tuolla metalliväriä, peruutuskameraa, tummat lasit, Ledivaloilla jne jne.
Itse en jaksanut odotella tuota 3kk vaan valitsin tuolta listalta auton.
Pari viikkoa menee, irroitettavan vetokoukun otin jälkiasenteisena lisävarusteena.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Cayman

1.0 ST aivan loistopeli,isompaa konetta ei tarvi tässä maassa ja vakuutukset lähes ilmaisia,270,/v sis liikenne ja täyskasko lasiturva ym kuuluu hintaan.
ID.3 Business
Golf VIII

Vekkula

”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

JJambs

Lainaus käyttäjältä: Rice - 16.05.17 - klo:07:23
Pitää huomioida, että ei koske FL malleja tuo tarjous, tarjouksessa mainita mv2016.
Tuon tiesin kyllä. Paikallisen automyyjän mukaan juuri tämän tarjouksen piirissä olevia autoja ei ole litraisella koneella nimeksikään. Itse en oikeastaan juuri lisäkilkkeistä perusta, joten Style-pack riittänee. Sainkin samaan syssyyn myyjältä tarjouksen Pirineos Gray-värisestä autosta, joka juuri menossa tuotantoon. Huomenna käyn paikan päällä suorittamassa viimeiset tinkimiset ja toivon mukaan laittamassa nimen paperiin.

Onko kenelläkään lukijoista ollut vielä ongelmia tällä koneella varustetussa autossa?

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 16.05.17 - klo:19:01
1.0 ST aivan loistopeli,isompaa konetta ei tarvi tässä maassa ja vakuutukset lähes ilmaisia,270,/v sis liikenne ja täyskasko lasiturva ym kuuluu hintaan.
Minuakin kiinnostaa mistä ja millä bonuksilla :o
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

skrikoo

Itse tuossa laskeskelin vakuutuksen 1.0 ST:lle
Kaskoon 70+20+10+10 bonukset.
Liikenteeseen 80+10 bonukset.
Loppusummaksi tuli 371,89 kasko ja liikenne ilman lasivakuutusta ja lunastusturvaa. Kyllä 270 on tosi halpa.

Cayman

#134
Täällä vituiltiin niin mopokoneisen isoista vanteista ja pienistä takajarrulevyistä että pidän tiedon itselläni että mistä yhtiöstä sain noin halvalla  ;D (tarkkasumma 271,80,/v ) ja tuohon kun lisätään vielä suht edukas ajoneuvovero,5v takuu ja eka huolto 203, 24kk päästä niin ei paljon kuluja tule ja vielä kun joku "hölmö" osti 16" siirtoajetun oem kesäsetin pois 700, ,niin jäi maksamaan 100, päivitys 16->19"
ID.3 Business
Golf VIII

sambolo

Turha noita vakuutuksia vertaila eri ihmisten välillä. Mutta monet saanu lähitapiolasta lähiaikoina halvimman vakuutuksen.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 17.05.17 - klo:08:14
Turha noita vakuutuksia vertaila eri ihmisten välillä.

No se on just niin. Kannattaa ainakin ilmoittaa asuinkunta ja syntymäaika samalla kun ilmoitatte noita vakuutushintoja. Muuten on aika lailla nollatietoa.
Octavia III RS TDI

Vekkula

Auto saapui viikon toimitusajalla maahantuojan varastosta.
Mukava peli, ihan riittävästi ruutia mitä muutamat rekat maantiellä tuli ohitettua kotimatkalla. 4,9 oli kulutus n.50km motari/maantie/taajama suht reippaalla ajolla.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Jaketsu

Vielä pitäisi jaksaa odottaa omaa style business Leonia 2-3 viikkoa. Näytti olevan laivassa Hollannin edustalla.

Vaihtoehtoina oli lopussa joko Leon ST tai Golf Variantti. Seatin 5 vuoden/100tkm takuu oli ratkaisevin asia miksi ei Golf Varianttia tullut tilattua. Golffiin olisin saanut 3 vuoden takuun ''veloituksetta''. Leon on myös tyylikkäämmän näköinen omasta mielestäni.
Seat Leon ST Style Business 1.0TSI DSG -17, Mystery blue

Pihistelijä

Minulla on Leon ST 1.0 TSI Style Ecomotive manuaalivaihteistolla. Autolla on nyt ajettu pari viikkoa. Se on todella pihi. Keskikulutus on vain 4,1 l/100 km. Tankillisella ajaa reilusti yli 1000 km.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Sammy

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 28.05.17 - klo:10:47
Minulla on Leon ST 1.0 TSI Style Ecomotive manuaalivaihteistolla. Autolla on nyt ajettu pari viikkoa. Se on todella pihi. Keskikulutus on vain 4,1 l/100 km. Tankillisella ajaa reilusti yli 1000 km.

Alle puolella näyttää menevän Cupraan verrattuna.😝😁

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 28.05.17 - klo:10:47
Minulla on Leon ST 1.0 TSI Style Ecomotive manuaalivaihteistolla. Autolla on nyt ajettu pari viikkoa. Se on todella pihi. Keskikulutus on vain 4,1 l/100 km. Tankillisella ajaa reilusti yli 1000 km.

Pieni on bensa-auton kulutus  ;), ihan "dieselmäinen" lukema vrt. suuremman 1.6TDi Paskatin pohjat 3,5l/100 km ja kesän lopulla keskikulutus alittaa 4,5l/100 km. Ihan 4,0l keskikulutukseen ei taida päästä kun ajaa osaksi taajama-ajoa. Suurempi omapainokin vaatii veronsa. Hyvä saavutus.  :D ;D
Yritetään pärjätä.

JJambs

Noilla lukemilla koetellaan jo dieselin kannattavuutta ;D perhana, vielä kuukauden päivät saa odotella omaa saapuvaksi :(
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Pihistelijä

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

JJambs

Vieläköhän kulutus muutaman kymmenyksen tipahtaa, kun auto vetreytyy :-X ei varmaan ole hirveitä kilsoja vielä mittarissa?
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Pihistelijä

Mittarissa on vasta 1150 km. Vain yksi tankillinen takana. Kyllä se varmaan vertyy ja muutaman tankin jälkeen pääsee alle neljän lukemiin. Ajotietokone näyttää pitävän hyvin kutinsa trippimittarin ja tankatun polttoaineen mukaan lasketusta. Tosin vasta yksi tankkaus takana. Muutaman tankkauksen jälkeen pystyy sanomaan kuinka tarkka Ajotietokone on.

Auto rullaa todella herkästi. Ecomotivessa keulan grilli on umpinainen. Renkaatkin olivat Michelinin Energit, jotka vierivät herkästi. 1.0 TSI on kyllä niin pihi, ettei diesel enää kannata. Minulle oli yllätys, että luvattuihin EU-lukemiin pääsee ihan heittämällä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

matlock

Kylläpä vähällä menee manuaali. Itsellä on DSG:llä toistaiseksi ennätys yhdellä tankillisella n. 850 km, joka vastannee noin vähän vajaan 6 litran kulutusta per 100km.

Sen olen huomannut, että moottoritienopeudet nostavat kulutusta jonkin verran. Tämä siitä huolimatta, että DSG:ssä kierrokset pysyvät moottoritienopeuksillakin selvästi alle 3000 kierroksen per min. Start stopinkin olen aina nakannut pois päältä. Mikä lie sitten käytännön merkitys viimeksi sanotulla.

Odotan, että kulutus laskee vielä tuosta kilometrien (nyt vajaa 2tkm) myötä, jolloin tuo 1tkm ylitys yhdellä tankillisella lienee DSG:lläkin mahdollista.

Pihistelijä

Manuaalilla pystyy vaikuttamaan kulutukseen paljon enemmän kuin automaatilla. Itse esim. suosin paljon vapaalla rullausta. Moottori vie vain 0,5 l/h, joten 100 km/h nopeudessa vapaalla kulutus on 0,5 l/100 km. Ero moottorijarrutuksen 0 l/100 km on pieni, mutta vauhti hidastuu selvästi hitaammin. Alamäet, nopeusrajoituksen alenemin ja vauhdin hidastaminen aina vapaalla. Jos pitää hidastaa enemmän, sitten vaihe päällä. Jarrua vasta viimeisessä hädässä. Kiihdytykset ovat ripeitä. Ajonopeudet ihan rajoitusten mukaan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 29.05.17 - klo:00:10
Manuaalilla pystyy vaikuttamaan kulutukseen paljon enemmän kuin automaatilla. Itse esim. suosin paljon vapaalla rullausta. Moottori vie vain 0,5 l/h, joten 100 km/h nopeudessa vapaalla kulutus on 0,5 l/100 km. Ero moottorijarrutuksen 0 l/100 km on pieni, mutta vauhti hidastuu selvästi hitaammin. Alamäet, nopeusrajoituksen alenemin ja vauhdin hidastaminen aina vapaalla. Jos pitää hidastaa enemmän, sitten vaihe päällä. Jarrua vasta viimeisessä hädässä. Kiihdytykset ovat ripeitä. Ajonopeudet ihan rajoitusten mukaan.
Juu. Itse ajan juuri noin. Olen ollut myös aina sitä mieltä, että vapaalla ajo säästää enemmän kuin moottorijarrutus, vaikka silloin kulutus on 0. Kuten mainitsit vapaalla auto menee paljon pidemmälle. Tampereellakin voi ajaa rantatien tunneli lähes kokonaan vapaalla.
Juuri tankkasin Ford Fiesta ST;n. Ajotietokone näytti 5,1, mutta oikea kulutus 5,72. Onko se sitten vähän vai paljon 182 hevosvoimaiselle autolle jolla tulee joskus lähdettyä aika ripeästikin.

sambolo

Pihistelijä on kyllä nikkinsä ansainnut :D mites moottorit muuten tykkää jos aina ajaa pihistellen eikä anna happea välillä?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy