Leon 1,0 ST ehkä järkevin auto hinta-laatusuhteeltaan

Aloittaja Golfaaja, 17.09.16 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 24.03.17 - klo:20:50
Toissapäivänä sovin Toledoni vaihdosta Leon ST:n, toimituspäivää ei vielä tiedossa, ensiarvio oli että pari-kolme kuukautta odottelua, saa sitten nähdä, mutta ei minulla sen suhteen kiirettä ole. Malli ST 1.0 Ecomotive Style manuaalilla + Style Pack + Led Pack + tummennetut takaikkunastot + talvipyörät + KESSY, väri valkoinen.

Saa nähdä tuleeko käytännössä kaduttamaan mallin vaihto Toledosta. Eniten arveluttaa osittain pienempi tavaratila ja takamatkustamo ja selvästi pienempi maavara. Muita harmeja pienemmät sivupeilit ja kalliimmat rengaskulut. Toki moni asia on sitten paremminkin. :D

Onnea vaan valinnasta. Ei sinun tarvitse tiloista huolehtia. Kyllä Leon ST on Toledoa isompi auto. Tavaratilakin on yli 30 litraa Toledoa suurempi (587 vs. 550). Lisäksi Leonin luukku mahdollistaa suurempien esineiden kuljetuksen. Leon ST on myös mittojen mukaan selkeästi pidempi ja leveämpi. Toledo on Skoda Rapidin kanssa tekniikan jakava auto, joka on taas hiukan Poloa isompi.

Mukavia kilometrejä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Routa

Harmittavasti tässä on varusterajoituksia eli adaptiivista vakkaria ei saa. Muuten olisin varmaan jo tuon 5v takuukamppiksen siivittämänä tälläisen tilannut.
Entinen VAG-kuljettaja.

jukkanen

Kiitoksia, onnea aina tarvitaan. Jonkinasteista huolta tiloista kuitenkin on, kun valitettavasti Leon ST on Toledoa suurempi ensisijaisesti vain ulkomitoiltaan. Liitteenä kuvat Leon ST:n (tosin vanhemmasta, onko nykyversiossa suuremmat tilat?) ja Rapidin sisämitoista Tekniikan maailman mittaamana, todennäköisesti vastaavat Toledon mittoja. Mainokset ja mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta. Mittakuvista paljastuu ihan mielenkiintoisia yllätyksiä. Lisäksi tuo luukun koko ei ole ihan yksiselitteinen asia kun ST:n lastausaukko on niin pieni.

Mahdolliset kokoerot konkretisoituvat sitten siinä vaiheessa kun saan auton ja laitan siihen tavaratilaan koirankuljetuskopan ja Toledoon värkkäämäni koirankuljetushäkin, ja jos ne sopivat ilman muokkauksia, olen oikein tyytyväinen. :)



Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 25.03.17 - klo:09:16
Kiitoksia, onnea aina tarvitaan. Jonkinasteista huolta tiloista kuitenkin on, kun valitettavasti Leon ST on Toledoa suurempi ensisijaisesti vain ulkomitoiltaan. Liitteenä kuvat Leon ST:n (tosin vanhemmasta, onko nykyversiossa suuremmat tilat?) ja Rapidin sisämitoista Tekniikan maailman mittaamana, todennäköisesti vastaavat Toledon mittoja. Mainokset ja mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta. Mittakuvista paljastuu ihan mielenkiintoisia yllätyksiä. Lisäksi tuo luukun koko ei ole ihan yksiselitteinen asia kun ST:n lastausaukko on niin pieni.

Mahdolliset kokoerot konkretisoituvat sitten siinä vaiheessa kun saan auton ja laitan siihen tavaratilaan koirankuljetuskopan ja Toledoon värkkäämäni koirankuljetushäkin, ja jos ne sopivat ilman muokkauksia, olen oikein tyytyväinen. :)



Tuo Tekniikan maailman ilmoittama takalitratila ei voi pitää paikkaansa. Niitä litroja on kyllä se ilmoitettu määrä (587). Minulla oli aiemmin II sukupolven Octavia ja tavaratila ei siitä Leon ST:ssä oleellisesti pienentynyt. Leonin takakontin muoto on tehty vähän muotoilu edellä, joten se syö litroja nyky-Golfiin tai Octaviaan verrattaessa. Kuitenkin Leonin ja Toledon lähtökohdat ovat eri. Leon on isompi auto. Se on tehty samalle konstruktiolle kuin Golf ja Octavia. Väitän, että takapenkillä istutaan leveämmin ja mukavammin kuin Toledossa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Zerocco

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 25.03.17 - klo:09:41
Tuo Tekniikan maailman ilmoittama takalitratila ei voi pitää paikkaansa. Niitä litroja on kyllä se ilmoitettu määrä (587). Minulla oli aiemmin II sukupolven Octavia ja tavaratila ei siitä Leon ST:ssä oleellisesti pienentynyt. Leonin takakontin muoto on tehty vähän muotoilu edellä, joten se syö litroja nyky-Golfiin tai Octaviaan verrattaessa. Kuitenkin Leonin ja Toledon lähtökohdat ovat eri. Leon on isompi auto. Se on tehty samalle konstruktiolle kuin Golf ja Octavia. Väitän, että takapenkillä istutaan leveämmin ja mukavammin kuin Toledossa.

Ettei vaan TM olisi erehdyksessä tehnyt Leonin mittauksia tavaratilan pohja yläasennossa? Se selittäisi paljon.
Leon 5F FL ST 2.0 TSI 300 4Drive CUPRA DSG 2018
Exät: Leon 5F FL ST 1.0 TSI 115 Ecomotive Style DSG 2017 | Leon 5F 1.4 TSI 140 FR 2015

VAGNeverAgain


Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

xkouhiax

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 25.03.17 - klo:09:41
Tuo Tekniikan maailman ilmoittama takalitratila ei voi pitää paikkaansa. Niitä litroja on kyllä se ilmoitettu määrä (587). Minulla oli aiemmin II sukupolven Octavia ja tavaratila ei siitä Leon ST:ssä oleellisesti pienentynyt. Leonin takakontin muoto on tehty vähän muotoilu edellä, joten se syö litroja nyky-Golfiin tai Octaviaan verrattaessa. Kuitenkin Leonin ja Toledon lähtökohdat ovat eri. Leon on isompi auto. Se on tehty samalle konstruktiolle kuin Golf ja Octavia. Väitän, että takapenkillä istutaan leveämmin ja mukavammin kuin Toledossa.

Itse kyllä komppaan nimimerkin jukkanen huomioita. Speksien litroistaan huolimatta Leon ST:n kontti ei todellisuudessa vaikuta isolta. Kokeilin sitä ihan tosielämässä kolme kertaa sovittamalla rattaita ja muita matkatavaroita konttiin. Lopulta piti hylätä Leon autovaihtoehdoista, kun ei kontin koko vaan riittänyt. Octavian LB-mallissa oli käytännössä isompi kontti ja uskon, että Toledon/Rapidin kanssa menee aika tasoihin.


Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 25.03.17 - klo:12:11
Itse kyllä komppaan nimimerkin jukkanen huomioita. Speksien litroistaan huolimatta Leon ST:n kontti ei todellisuudessa vaikuta isolta. Kokeilin sitä ihan tosielämässä kolme kertaa sovittamalla rattaita ja muita matkatavaroita konttiin. Lopulta piti hylätä Leon autovaihtoehdoista, kun ei kontin koko vaan riittänyt. Octavian LB-mallissa oli käytännössä isompi kontti ja uskon, että Toledon/Rapidin kanssa menee aika tasoihin.

Appiukolla on Rapid Spaceback (en tiedä onko muun mallisia) ja siinä ei kyllä ole Golfin hatchback versiota isompi tavaratila. :o En mitenkään pysty nielemään väitettä, että se olisi Leonin farmarin kokoinen.

Itsellä ei ole enää lastenrattaita, mutta nelihenkinen perhe (2 aikuista ja 2 teiniä), ja kaikkien tavarat pitemmällekin lomalle ovat mahtuneet hyvin mukaan, varsinkin kun käyttää rengaskuopan hyväkseen, pitää välipohjan ala-asennossa ja lastaa suht ylös asti. Rullattava väliverho kannattaa hankkia, jolloin voi kuormata lähes kattoon (jättää pienen näkymän läpi).

Octavian kontti on kyllä hyvän muotoinen ja käytännöllinen. Harmi, että auto on nykyään niin ruma (facelift) ja niitä on joka kadunkulmassa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

jukkanen

Spacebackin tavaratila on nimensä vastaisesti huomattavasti lyhyempi ja pienempi kuin tavallisessa Rapidissa ja Toledossa. Toledossa minulla tosiaan on tavaratilassa häkki toiselle koiralle ja kuljetuskoppa toiselle koiralle ja jonkun verran matkatavaraa. Kun pitemmälle matkalle isommalla porukalla lähtee, on suurin osa matkatavaroista kattoboksissa. Toledossakin välipohjan alle jää kyllä tilaa, ja siellä minulla on starttikaapeleita, hinausliina, hiekkasäkki, yms. joita silloin tällöin tarvitsee lähimmäisten auttamiseen.  En ole kokeillut mahtuvatko samat koppa ja häkki leon st:n ruumaan mutta jos eivät, laitan taas rälläkän ja hitsauskoneen laulamaan. :)
Mutta kunhan nyt ensin saan sen auton, varmaankin suoraan sitten jo kesärenkailla. :)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 25.03.17 - klo:09:41
Tuo Tekniikan maailman ilmoittama takalitratila ei voi pitää paikkaansa. Niitä litroja on kyllä se ilmoitettu määrä (587).

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 25.03.17 - klo:12:11
Itse kyllä komppaan nimimerkin jukkanen huomioita. Speksien litroistaan huolimatta Leon ST:n kontti ei todellisuudessa vaikuta isolta.

Kyse taitaa olla siitä, että Tekniikan Maailman käyttämät mittausperusteet poikkeavat valmistajien käyttämistä. TM mittaa tavaratiloja 10 litran mittalaatikoita käyttäen, kun valmistajien käyttämä mittalaatikko on yhden litran suuruinen. Seuraus on tietysti selvä: valmistajien käyttämä tapa johtaa "suurempaan" tavaratilaan. Kumpi tapa antaa totuudenmukaisemman kuvan tavaratilan käytettävyydestä, se on sitten toinen kysymys. Itse kallistuisin ehkä TM:n metodin kannalle. Litran laatikot ovat aika pieniä, eivätkä ehkä kovin hyvin vastaa sitä, millaisia tavaroita ihmiset elävässä elämässä konteissaan kuljettavat.

Loppujen lopuksi olennaista on tietysti se, että tavaratiloja vertaillaan yhteismitallisesti. Eli käytetään joko TM:n mittatapaa tai valmistajan, mutta ei molempia ristiin. Ajatellaan vaikka Audi A4 Avantia ja Skoda Octavia HB:iä. Valmistajan mukaan Audin tavaratilan vetoisuus on 505 litraa. TM puolestaan on mitannut Skodan tavaratilaksi kokooksi 590 litraa. Jokainen, joka on nähnyt näiden kahden auton kontit tietää, että eroa on enemmän kuin 85 litraa. TM onkin mitannut A4:n tavaratilan kooksi 360 litraa. Audin 360 litraa ja Skodan 590 litraa ovat mielestäni huomattavasti realistisempi vertailupari. Kun tuolla aikaisemmin on verrattu Rapidia ja Leonia keskenään, on molempien osalta käytetty TM:n lukuja. Tämä on antaa realistisen kuvan ko. autojen tavaratilojen keskinäisestä suhteesta. Jokun mielestä tavaratilat voivat sitten olla isommat kuin TM:n ilmoittamat litramäärät kertovat, mutta tämä on sitten toinen juttu.

Yaffa0

Itse ainakin pakkaan joustaviin kasseihin tavaraa, enkä mihinkään kuution muotoisiin jäykkiin laatikkoihin. Tuollaisella mittaustavalla jää tosiaankin varmaan hukkatilaa, mikäli takaluukun muoto ei ole kantti kertaa kantti, kuten esim. Octaviassa. Sinänsä sen muotoinen tavaratila on fiksu, mutta tekee autosta vähän möllin näköisen. Ymmärrettävästi TM mittaa noin, mutta eihän se anna oikeaa kuvaa, jos tavatila on yhtään viisteinen tai pitää lokeroita sisällään.

Jos Leonista poistaa tavaratilan näkösuojan (kuten mökkireissuilla tulee tehtyä), on siinä mahdollisuus (farmariautona) kuormata paljon korkeammalle kuin Toledossa, jossa takalasi on viistompi ja tulee siten aiemmin vastaan. Tämänhän näkee netin valokuvista ja TM:n mittakuvistakin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 25.03.17 - klo:23:59
Itse ainakin pakkaan joustaviin kasseihin tavaraa, enkä mihinkään kuution muotoisiin jäykkiin laatikkoihin.

Kassit varmasti ovat joustavia useimpiin laatikoihin verrattuna, varsinkin, jos eivät satu olemaan aivan täynnä. Toisaalta kassit aika usein taitavat olla suurempia kuin yksi litra vetoisuudeltaan. Loppujen lopuksi näiden eri mittayksiköiden soveltuvuus palautuu siihen, minkälaista kamaa kukin tyypillisesti kuskaa. Omat rojut tuppaavat olemaan reilusti litran vetoisuutta suurempia, eikä niissä joustavuuttakaan ole kuin tietty määrä. Ja sikäli tämä keskustelu on tietysti täysin akateemista, että autojen tavaratilat kannattaa tsekata livenä ennen ostopäätöksen tekemistä. Siinähän se todellinen kuljetuskyky sitten paljastuu. Täysin siitä riippumatta, millaisilla kuutioilla litramäärät on laskettu.

jukkanen

Tänään kävin allekirjoittelemassa tilauspaperit. 26.5.17 oli arvioitu toimituspäivä. Tällä hetkellä ihan varovaisen positiivinen fiilis vaikka takaraivossa aina vähän kuiskiikin joku että mitähän kivaa se sipilä-berner-kaksikko seuraavaksi keksii pienen autonostaja- ja autonomistajaihmisen iloksi ja ihmetykseksi... :o

peped

Omaan mieltymykseen farkku Leon 1.4 TSI koneella ja FR-varustelulla olisi se mieluisin, mutta hinta pomppaa vaan valitettavasti liian tyyriiksi. Niimpä tämä 1.0 koneinen on tällä hetkellä ehkä vahvin ehdokas, kun vähän isompi auto nykyisen hatchbackin tilalle on hakusessa. Automaatti on must, miten hyvin DSG toimii tuon litraisen koneen kanssa yhteen? Toki DSG ja oikeastaan koko VAG on minulle aika vierasta aluetta, joten saattaa tuntua DSG aika erilaiselta kun on tottunut "perinteiseen automaattiin" (5 pykälää).

Ecomotive Style vaikutti mielenkiintoiselta paketilta, kun Ecomotivessa olisi tuo 15mm matalampi alusta (sama kuin FR:ssä?) ja kuitenkin myös auton ulkonäkö on yksi vaikuttava tekijä omissa valintakriteereissäni. Lähes poikkeuksetta nykyautot on vakiona hirmuisia traktoreita. Varmasti tuolla -15mm pudotuksellakin vielä jää keulimisefektiä, mutta on se parempi kuin ei mitään. Myöskin päästöt on tuossa koneessa mukavan pienet autoverotuksellisesti / tulevaisuuden kannalta.

Varustelussa luki, että Ecomotivessa on pidemmät vaihteiden välitykset? Tuskin tuo kuitenkaan millään tapaa merkittävästi näkyy tämän tehoisessa autossa päivittäisessä ajossa?

Ecomotive-mallin valintaa tosin haittaa se, että ainakin nopeasti Nettiautoa katsastamalla löytyi pelkkiä esittelyautoja ja jotenkin sellaisen hankinta tuntuu huonolta vaihtoehdolta (vaikka saisikin kahdet renkaat ja lämppärin) kun tiedostaa että niitä on yksi sun toinen revitellyt ja paiskonut ovia miten sattuu jne.  :P
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

nishiki75

Kokemuksia litrasesta ST:stä nyt takana 4kk ja 11tkm ja olen ollut tosi tyytyväinen kulkineeseen. Edellinen auto oli Passat 3C farkku 1,9TDI koneella ja mielestäni kulkupuoli on vähintäänkin ollut samaa, ehkäpä hieman parempikin. Toki Passatti on hieman kookkaampi.

Kulutus on vaihdellut 4,2-5,5 väliin satasella ja pitkänajan näytössä 5500km näyttää 5,3l/100km joten ei ole harmittanut dieselistä vaihtaminen tästäkään syystä.  Tilaukseen tuli rastitettua Stylen lisäksi mm. ledvalot, Media System Plus ja Webasto T100 HTM:llä.

Niin ja takuun sai pidennettyä vajaalla 300e:lla 5v/100tkm --> 5v/150tkm, eipähän tarvii miettiä jos tulee ajettua vähän enemmän :)

Dissection

Jännä että farkut muuttuvat enemmän ja enemmän coupemaiseksi eli kattolinjaa laskee ja perä sironee, en mäkään pidä boksimaisista autoista  mutta joku raja pienenätämisessäkin pitää olla. Paitsi jos se toimii niin kun Golfissa eli mk5/6 farkku n 500 l ja mk7 100 l enemmän 😮 ? Onkohan se oikeasti niin plj isompi..no voi se olla.... Yhtäkaikki mk7 farkku on ulkonäöllisesti Ocun yläpuolella mutta Leon menee sen edelle ja sitten tulee A4

peped

Näyttäis tuon 1.0 Ecomotive Style DSG:n hinnat olevan Nettiautossa 24-26tâ,¬ välillä ja näistä osa esittelyautoja. Mitä vähän lueskelin niin viime vuonna saanut samaa autoa 22-23tâ,¬ hintaan jopa kaksilla renkaila jne? Vähän laski mielenkiintoa. Mutta nämä on näitä valintojen maailmoja, samaan hintaan saisi sitten 1.4 FR:ää käytettynä eli luonnollisesti ilman takuuta...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Rice

Lainaus käyttäjältä: peped - 25.04.17 - klo:15:36
Näyttäis tuon 1.0 Ecomotive Style DSG:n hinnat olevan Nettiautossa 24-26tâ,¬ välillä ja näistä osa esittelyautoja. Mitä vähän lueskelin niin viime vuonna saanut samaa autoa 22-23tâ,¬ hintaan jopa kaksilla renkaila jne? Vähän laski mielenkiintoa. Mutta nämä on näitä valintojen maailmoja, samaan hintaan saisi sitten 1.4 FR:ää käytettynä eli luonnollisesti ilman takuuta...
Viime vuonna myytiin pre FL versiota litrasesta ja sitä ei saanut edes DSG:llä. DSG tuli vasta nyt FL version myötä litraseen koneeseen.
Opel Astra
Volvo V60

peped

Lainaus käyttäjältä: Rice - 25.04.17 - klo:16:04
Viime vuonna myytiin pre FL versiota litrasesta ja sitä ei saanut edes DSG:llä. DSG tuli vasta nyt FL version myötä litraseen koneeseen.

Totta, tässähän on ollut tosiaan faceliftaus välissä ja näkyypi löytyvän esim. 8" näyttöä nykyään.

Ecomotiven alusta on ilmeisesti sen 15mm normaalia matalempi. Osaatteko sanoa onko FR:n alusta tuon saman 15mm vai vielä matalampi/jäykempi?

Eipä tuo ~25tâ,¬ toki (käytännössä) uudesta hyvän kokoisest aja hyvin varustellusta autosta paha ole kaksilla renkailla, päälle 1% rahoitus ja 5v takuu. Hyvää hyvitystäkin jotkut liikkeet tarjoaa nykyisestä kulkineesta. Täytyy käydä tuota 1.0 koneista DSG:llä testaamassa, ja tehdä sitten tarkempia päätöksiä. Olisi ainakin takuun puolesta huolettomia kilometrejä edessä.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

kamina

Musta se DSG toimi hyvin, erityisesti sportti-asennossa. Ainut mikä tavallisessa asennossa häiritsi oli ajoittainen resonanssi jos ajo ihan pienillä kierroksilla.

Sitä en kyllä ihan tajunnut miksi kaikki tilaavat stylen, kun reference DSG'hen kuuluu jo paremmat stereot ja ratti on tonni aika kova hinta led-päivävaloista.

Ehkä mä olen erikoinen, mutta viimeiset 3v olen ajanut uudenmallisella qashqailla jossa on kaikki mahdolliset herkut ja ainoat joita luulen jääväni kaipaamaan on lasinen katto ja sähkönen istuimen säätö.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: peped - 25.04.17 - klo:15:36
Näyttäis tuon 1.0 Ecomotive Style DSG:n hinnat olevan Nettiautossa 24-26tâ,¬ välillä ja näistä osa esittelyautoja. Mitä vähän lueskelin niin viime vuonna saanut samaa autoa 22-23tâ,¬ hintaan jopa kaksilla renkaila jne? Vähän laski mielenkiintoa. Mutta nämä on näitä valintojen maailmoja, samaan hintaan saisi sitten 1.4 FR:ää käytettynä eli luonnollisesti ilman takuuta...

Juu ei nettiautosta kannata katsella kun uusi Leon ST 1.0 Style maksaa hinnaston mukaan DSG:llä 22.000 ja Leon ST 1.0 Style Business DSG 24.400. Eikä kumpikaan ole mitään apteekin hintoja, eli ne talvirenkaat saa kyllä mahtumaan mukaan. Takuu kannattaa ottaa mukaan kauppaan, jos on valinta noin pienestä kiinni.
Octavia III RS TDI

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 25.04.17 - klo:23:20
Juu ei nettiautosta kannata katsella kun uusi Leon ST 1.0 Style maksaa hinnaston mukaan DSG:llä 22.000 ja Leon ST 1.0 Style Business DSG 24.400. Eikä kumpikaan ole mitään apteekin hintoja, eli ne talvirenkaat saa kyllä mahtumaan mukaan. Takuu kannattaa ottaa mukaan kauppaan, jos on valinta noin pienestä kiinni.

Tää on kyllä hyvä kun myyjät vaihtotilanteessa ja näemmä ostajatkin kyttäävät vaan näitä hinnaston lähtöhintoja,tuohon sitten jokainen maksaa sen turhan 600â,¬ toimituskulun,no osassa se on jo hinnassa ja sitten kuitenkin suur osa ottaa lisävarusteita,niin hupsis ollaankin äkkiä 25-27ke hinnoissa eli tämä 3-5ke häviää heti kättelyssä uuden autonostossa ja siihen sitten päälle tuosta 22ke hinnasta arvonpudotus -25% kun ajaa liikeen ovesta ulos eli siinä on ensi metreillä,hintaa sen 8-10ke
ID.3 Business
Golf VIII

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 26.04.17 - klo:08:55
Tää on kyllä hyvä kun myyjät vaihtotilanteessa ja näemmä ostajatkin kyttäävät vaan näitä hinnaston lähtöhintoja,tuohon sitten jokainen maksaa sen turhan 600â,¬ toimituskulun,no osassa se on jo hinnassa ja sitten kuitenkin suur osa ottaa lisävarusteita,niin hupsis ollaankin äkkiä 25-27ke hinnoissa eli tämä 3-5ke häviää heti kättelyssä uuden autonostossa ja siihen sitten päälle tuosta 22ke hinnasta arvonpudotus -25% kun ajaa liikeen ovesta ulos eli siinä on ensi metreillä,hintaa sen 8-10ke

Kuka puhui vaihtotilanteesta? Suorista hinnoista tässä oli kysymys.
Nimenomaan näissä kohtuuhintaisissa "fiksuissa" korimalli-/moottoriyhdistelmissä saa olla aika tunari jos sählää auton arvosta pois 8-10ke ensimmäisen parin kuukauden omistuksen aikana. Pahoittelut jos Cayman on käynyt niin..

Jos itse ostaisin 1.0 ST:n (voisin hyvinkin ostaa), niin suostuisin maksamaan siitä sen 22ke, mutta en todellakaan myisi sitä 6 kk ikäisenä hintaan 13ke.

Ihan sama tilanne tänä päivänä kuin ainakin viimeiset 10 vuotta ollut: vaggilainen kannattaa ottaa yleensä uutena, uudehkot käytetyt ovat ihan liian kalliita suhteessa uusien hintoihin. Tämä pätee varsinkin kun puhutaan alle 30ke autosta.
Octavia III RS TDI

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 26.04.17 - klo:09:50
Kuka puhui vaihtotilanteesta? Suorista hinnoista tässä oli kysymys.
Nimenomaan näissä kohtuuhintaisissa "fiksuissa" korimalli-/moottoriyhdistelmissä saa olla aika tunari jos sählää auton arvosta pois 8-10ke ensimmäisen parin kuukauden omistuksen aikana. Pahoittelut jos Cayman on käynyt niin..

Jos itse ostaisin 1.0 ST:n (voisin hyvinkin ostaa), niin suostuisin maksamaan siitä sen 22ke, mutta en todellakaan myisi sitä 6 kk ikäisenä hintaan 13ke.

Ihan sama tilanne tänä päivänä kuin ainakin viimeiset 10 vuotta ollut: vaggilainen kannattaa ottaa yleensä uutena, uudehkot käytetyt ovat ihan liian kalliita suhteessa uusien hintoihin. Tämä pätee varsinkin kun puhutaan alle 30ke autosta.

Opettele lukemaan
ID.3 Business
Golf VIII

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: kamina - 25.04.17 - klo:22:48
Sitä en kyllä ihan tajunnut miksi kaikki tilaavat stylen, kun reference DSG'hen kuuluu jo paremmat stereot ja ratti on tonni aika kova hinta led-päivävaloista.

Ehkä se johtuu mm. siitä, että Referenceen ei saa LED-valoja eikä 8" näyttöä, ja ainakin omasta mielestä ilman noita ohjaamo- ja ulkoilme ovat puutteellisia.
Lisäksi ratti on muovinen, keskikyynärnoja puuttuu edestä, eikä sade- ja valotunnistimia ole.

Omalla kohdalla tuo ohjaa aika tehokkaasti vähintään Styleen.

sambolo

Joo leonit ilman ledejä aivan järkyttäviä, miks niitä edes tuodaan. Aika harvassa ledit näyttäs olevan mitä käytettyjä leoneja katellu, tuntuu että niitä oli enemmän sillon kun uusi leoni tuli.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

kamina

Mitä oon noita katellut, niin ei ne ledit niin paljoa kaunista. 8" näyttö kyllä muuttaa ohjaamon ilmettä todella paljon, mut kun noi kuullosti niin samalta e nähnyt sijoitusta kovinkaan järkevänä. Jos DSG'n mukana ei tulisi parempaa rattia ja stereoita olis tilanne ihan toinen.

J64

Mihin noita ledejä tarvitaan?

Jos ulkonäkö on peruste, niin ok, tai valoteho, niin ok. Mutta esimerkiksi itse ajan katuvaloalueen sisällä käytännössä kaikki ajoni. Joten miksi ihmeessä maksaisin noista mitään ylimääräistä?

Varsinkin ottaen huomioon, että halogeenipolttimon uusiminen maksaa muutaman euron, ledien uusiminen (koko umpio) muutaman satasen. Joten ainakin omalta kannaltani on oikein hyvä, että halogeenit ovat vielä valikoimassa. Ledit olisivat hyvät, jos ne olisi standardisoitu, jolloin niitä voisi vaihtaa kuten polttimoita nykyään. Mutta käsittääkseni lampun pimeneminen tarkoittaa nykyään aina koko valoyksikön vaihtoa.

Ja on turha mainostaa että ledejä ei tarvitse koskaan vaihtaa. Itse ledit kyllä kestävät, mutta niiden ohjauselektroniikka ei niinkään. Siinä voi sitten pimeän ajovalon äärellä miettiä maksanko 5 euroa, vai 500 euroa. Toki tämähän ei koske ensimmäistä omistajaa, mennee takuuseen. Mutta toista jo harmittaa. Nimimerkillä jo usean ledlampun vaihtanut...
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

kamina

Ulkonäkö on varmaan yleensä syynä, mulla on tällä hetkellä ledit autossa enkä ole kokenut niiden olevan mullistavan erikoiset. Sama pätee valtaosaan muistakin hienommista varusteista... kerran olen kokeilun vuoksi testannut automaattista pysäköintiä, etulasin lämmitin on kätevä, mut langat rasittavat pitkillä matkoilla silmiä, automaattiset valot ovat hyvät kunnes on tosi mutkaista ja mäkistä jolloin eivät toimikaan jne.

Ainut varuste joka ei ole varmaan ikinä ärsyttänyt on ollut piippaus kun lähestyn liian nopeasti estettä. En voi varmana sanoa onko se miltään pelastanut, mutta sen muutaman kerran kun on piipannut on ollut ihan syytä.

Mutta pitkälti ovat myös makuasioita, jos mulla ei olisi nykyisessä autossa kaikkia mahdollisia varusteita haluisin varmaan testata niitä, ja toki VAG saattaa toteuttaa paremmin kuin Nissan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy