Leon 1,0 ST ehkä järkevin auto hinta-laatusuhteeltaan

Aloittaja Golfaaja, 17.09.16 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Dissection

Lainaus käyttäjältä: Popo - 12.10.17 - klo:22:19
Vaimolla ei ole ajokorttia, eikä hän ole muutenkaan suuntautunut autotekniikkaan tai edes autojen laatu-kysymyksiin...  8)

Kysyn siis täältä, onko Leonin sähköinen käsijarru tyyppiä, joka lukittuu, kun auton sytytysvirta on katkaistu? Tämä toimintohan on saanut aikaan pesukaduille määräyksen jättää auto tyhjäkäynnille pesun ajaksi. Itse rikon ohjeistusta, koska mekaaninen....
Sama eli vaimo ei ymmärrä hölkäsen pölystä kässäristä. Btw,miten sähköisellä kässärillä tehdään kässärikäännös ;)

MikHei

Taisi olla juuri tämä myyjä. http://www.ebay.com/itm/GAS-STRUT-BONNET-KIT-For-Seat-Leon-3-2013-/282365932693?hash=item41be523495:g:aV8AAOSw1DtXFNOe&vxp=mtr

Asennus. https://www.youtube.com/watch?v=kzOs2O94w1I

Ainoa mitä tosiaan tarvii asentaessa muokkailla, on tuo videollakin näkyvä vaahtomuovin puukotus.

Taisinpa tästä sen 60€ posteineen maksaa. Eihän tuo rahallisesti järkevä sijoitus ole, mutta näppärää pikku värkkäilyä tuunailu mielessä.  :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Popo - 12.10.17 - klo:22:19
Kysyn siis täältä, onko Leonin sähköinen käsijarru tyyppiä, joka lukittuu, kun auton sytytysvirta on katkaistu?

Ei lukitu. Se pitää erikseen "vetää" päälle.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

jukkanen

Mielestäni nykyLeonin automaattiseisontajarru on aivan loistava. Ja menee hän se aina päälle kun pysähtyy jarrun kanssa, ei sitä tarvitse vedellä.

mfroberg

Täysin samaa mieltä Jukkasen kanssa. Kässäri on aina "päällä", kun pysähdyt se toimii automaattisesti ja sama kun lähdet liikkeelle se päästää automaatisesti. Kun mulla oli normikässärillä varustettuja autoja en käyttänyt niitä kässäreitä ikinä, en käytä nytkään mutta kässäri käyttää itse itseään. Minä pidän tästä ominaisuudesta, vielä yksi homma mikä on saatu automatisoitua pois kuskin vaivaamisesta. Joku tietysti sanoo että hän kyllä osaa ja jaksaa vetää kässärin päälle ihan itse, fine, minun ei tarvitse.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

sakal83

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 13.10.17 - klo:00:17
Taisi olla juuri tämä myyjä. http://www.ebay.com/itm/GAS-STRUT-BONNET-KIT-For-Seat-Leon-3-2013-/282365932693?hash=item41be523495:g:aV8AAOSw1DtXFNOe&vxp=mtr

Asennus. https://www.youtube.com/watch?v=kzOs2O94w1I

Ainoa mitä tosiaan tarvii asentaessa muokkailla, on tuo videollakin näkyvä vaahtomuovin puukotus.

Taisinpa tästä sen 60â,¬ posteineen maksaa. Eihän tuo rahallisesti järkevä sijoitus ole, mutta näppärää pikku värkkäilyä tuunailu mielessä.  :)
Tuo venäläinen taitaa olla juu ainut kuka myy ihan tälläistä Plug&Play sarjaa. Sitä on tullut tässä jo useasti katseltua. Tossahan nyt on ainostaan nuo kulmapellinpalaset mitkä ovat hankalampia saada, mutta noista jousista löytyy netistä specsit, joiden avulla ne voisi hakea vaikka tuosta IKH:sta. Jos joku peltinikkari jaksaisi väännellä tuollaiset pellinpalat niin itse voisin olla kiinnostunut ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 13.10.17 - klo:08:29
Mielestäni nykyLeonin automaattiseisontajarru on aivan loistava. Ja menee hän se aina päälle kun pysähtyy jarrun kanssa, ei sitä tarvitse vedellä.

Menee päällä vain jos Auto Hold on päällä. Ilman sitä ei mene. Manuaalissakin kehotetaan ottamaan Auto Hold pois päältä autopesulassa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tet

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 13.10.17 - klo:00:11
Btw,miten sähköisellä kässärillä tehdään kässärikäännös ;)

Vetämällä nappulasta ylöspäin ja pitämällä nappia ylhäällä. Eli aika lailla samaan tapaan kuin perinteiselläkin, paitsi ettei tarvitse pitää peukaloa siinä vapautusnapilla. ;)

Ei sen puoleen että olisi tarvetta käppärikäännöksille. Amisajoista on jo vierähtänyt jokunen vuosikymmen...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

djoh

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 13.10.17 - klo:11:21
Menee päällä vain jos Auto Hold on päällä. Ilman sitä ei mene. Manuaalissakin kehotetaan ottamaan Auto Hold pois päältä autopesulassa.

N eli vapaalle kytkettäessä ei mene auto hold päälle kuten ei pidäkkään. Tämä taklaa pesukadun tarpeen.

jukkanen

Tosiaan minulla on, ja on ollut, muissakin autoissa sähköisiä seisontajarruja, ja niiden toimintaa välillä kironnutkin (vaikka ovatkin enimmäkseen toimineet), mutta tässä Leonissa en kyllä ole voinut kuin kehua, on tähän saakka toiminut paremmin kuin ajatus. Oikeasti helpottaa ja sujuvoittaa elämää merkittävästi ja tekee myös samalla autoista ilman tätä ihanuutta kerralla antiikkisen oloisia. Ei kannata tuomita kokonaan sähköistä seisontajarrua pelkästään vanhempien mallien tai kokemusten perusteella, kyllä kehitystä on näköjään tapahtunut merkittävästi.  :)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: djoh - 13.10.17 - klo:12:06
N eli vapaalle kytkettäessä ei mene auto hold päälle kuten ei pidäkkään. Tämä taklaa pesukadun tarpeen.

Manuaalivaihteistolla menee päällä, vaikka olisi jätetty vapaalle.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

arsik

Erilaisia ovat meidän vaimot.Minun ei hyväksy enää muita kuin sähköisiä käsijarruja autopidolla.
On mukamas niin helppo käyttää ja tehdä mäkilähtöjä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: arsik - 13.10.17 - klo:16:35
Erilaisia ovat meidän vaimot.Minun ei hyväksy enää muita kuin sähköisiä käsijarruja autopidolla.
On mukamas niin helppo käyttää ja tehdä mäkilähtöjä.

Mitä opettaa liian hyvälle. Ã,,lä osta automaatiautoa  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tume

Mikä olisi 1.0 TSI Ecomotive Stylen keulassa paras paikka Defan pistokkeelle? Ja mistä kannattaisi vetää kun aika umpeen on keula saatu peiteltyä jäähdyttimen kennon ympäriltä.

repomies

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 12.10.17 - klo:12:51
Lähinnä tarkoitin, että mielestäni Leonin keskinäyttö namiskoineen on mallia "roskis"/2000-luvun alku. En myöskään tajua tuota epäsymmetristä sekasotkua puhaltimineen. Näytti halvalta livenä koko laitos:

Kun taas (ainakin omassa beigessä) Octaviassani se on pirun hieno/nykyaikainen lasinäyttöineen. Myös puhaltimet paljon hienommin muotoiltu ja oikeissa paikoissa symmetrisesti:

Makuasioita.

Todellakin makuasioita. Minulla kun ei ole sen enempää leonia kuin octaviaakaan, voinen yrittää antaa hieman objektiivisemman arvion ilman tarvetta kehua omaa ostostani.

Noissa ei ole kuvien perusteella mitään kertaluokkaa olevaa eroa. Octaviassa on näköjään isompi näyttö, siitä plussaa. Noin muuten kuvista ei kummankaan kohdalla herää sen enempää wow kuin yök fiiliksiä. Vessa kuin vessa.

Väite että leoni edustaisi vuosituhannen alun tekniikkaa on puppua. Ota ajoon vaikka 2005 Audi A6 punaisine näyttöineen niin huomaat että kappas kehveliä on se uusi leoni sittenkin 2010-luvun auto eikä mikään 2000-luvun alkupuolen vehjes.

Sähköisen seisontajarrun suhteen olen pikkuhiljaa kääntämässä kelkkaani. Oma auto on aika tarkkaan 10 vuoden ikäinen ja seisontajarrun huoltokustannus on tähän mennessä vain käyttökytkin. Jos auton elinkaaren aikana menee kertaalleen seisontajarrun moottorit niin ei siitä kummoista kustannusta kyllä synny ja vaihto on nopea työn osalta. Ehkä omassa ne kestävät jopa auton iän, kun ne on kerran käytetty irti ja kunnolla tiivistetty kiinni jarrusatulaan. Tuota tiivistystemppua suosittelen kaikille sähköisen seisontajarrun omistajille, joilla pysyy edes vähän työkalut käsissä. Joku permatexin pieni silikonituubi maksaa 6â,¬ ja moottori lähtee yleensä kahdella ruuvilla irti satulasta. Homma on helppo ja käytännössä ainoa reitti kosteuden päästä tekemään tuhojaan tulee sillä tukittua kunnolla. Tehtaan laittamat O-renkaat eivät ainakaan aiemmin ole olleet riittävän tiiviitä.

djoh

Lainaus käyttäjältä: djoh - 13.10.17 - klo:12:06
N eli vapaalle kytkettäessä ei mene auto hold päälle kuten ei pidäkkään. Tämä taklaa pesukadun tarpeen.

Jos manuaalissa kosket vapaalla kaasuun niin vapauttaako se jarrun ?

Dissection

Täällä hehkutettiin noita lasisia isoja Ocun ja Golfin näyttöjä...muut on jo niin lasten season ja rumia,eli nykyleon ja pre Ocu/Golf..muka..No kävimpä tänään kättelemässä huvikseen autoja kaupassa ja istahdin uudehkon mutta käytetyn Passatin sisään,my 2016 ja kuten muistinkin niin ihan samankokoinen näyttö kuin nuo uusimmat ja isoimmat.Kuinka ihmeessä se on kelvannut ja kelpaa Passat asiakkaille? 🤔

djoh

Voiskos joku kyseisen kulkineen omistava katsoa kuuluuko takapuskurin diffuusorissa olla aukko keskellä ? Huomasin sen kun tuossa autoa pesin, en tiedä onko se reikä vetokoukkua varten ja kuuluisiko siinä olla joku peitelevy. Tuntuu hullulta että on jätetty tollainen reikä mistä paskat ja kurat menee puskurin sisäpuolelle.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 13.10.17 - klo:21:07
Täällä hehkutettiin noita lasisia isoja Ocun ja Golfin näyttöjä...muut on jo niin lasten season ja rumia,eli nykyleon ja pre Ocu/Golf..muka..No kävimpä tänään kättelemässä huvikseen autoja kaupassa ja istahdin uudehkon mutta käytetyn Passatin sisään,my 2016 ja kuten muistinkin niin ihan samankokoinen näyttö kuin nuo uusimmat ja isoimmat.Kuinka ihmeessä se on kelvannut ja kelpaa Passat asiakkaille? 🤔
Siis piti laittaa että samankokoinen kuin ennen fl Ocua ja Golfia,toki Passat saa vrm faceliftin myötä isomman näytön. Jos oikeasti iso näyttö on se juttu niin kannattaa hakea joku Tesla kaupasta,sellaista kokeilleensa kaikki pienemmät näytöt kapenee auttamattomasti sen rinnalla :)

katame

Lainaus käyttäjältä: djoh - 14.10.17 - klo:00:19
Voiskos joku kyseisen kulkineen omistava katsoa kuuluuko takapuskurin diffuusorissa olla aukko keskellä ? Huomasin sen kun tuossa autoa pesin, en tiedä onko se reikä vetokoukkua varten ja kuuluisiko siinä olla joku peitelevy. Tuntuu hullulta että on jätetty tollainen reikä mistä paskat ja kurat menee puskurin sisäpuolelle.

Kyllä, reikä on vetokoukkua varten. Liikeen ecomotive esittelyautossa oli myös reikä puskurissa kun sitä myyjän kanssa ihmeteltiin.

tet

Lainaus käyttäjältä: djoh - 14.10.17 - klo:00:19
Voiskos joku kyseisen kulkineen omistava katsoa kuuluuko takapuskurin diffuusorissa olla aukko keskellä ?

Diffuusorissa? :o ;D ;D ;D ;D ;D

Tarkoitat varmaan puskurin alapuolista muovisomistetta?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Diffuusori
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

djoh

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.10.17 - klo:18:46
Diffuusorissa? :o ;D ;D ;D ;D ;D

Tarkoitat varmaan puskurin alapuolista muovisomistetta?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Diffuusori

Hyvä kun viihdytti, termi lienee kohdallaan kun sinäkin heti ymmärsit mikä osa kyseessä  ;)

Pihistelijä

Laitoin tänään Nokian Hakkapeliitta R2 kitkat alle. Koko 205/55R16. Kyllä ovat hiljaiset. Ei Leon ole äänekäs Michelin Energy Saver-renkaillakaan, kitkoilla huomaa selvän eron. Kulutuskin laski parilla desillä. 19 talvea kitkoilla ja nauttinut joka kilsasta.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Jaketsu

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 20.10.17 - klo:19:18
Laitoin tänään Nokian Hakkapeliitta R2 kitkat alle. Koko 205/55R16. Kyllä ovat hiljaiset. Ei Leon ole äänekäs Michelin Energy Saver-renkaillakaan, kitkoilla huomaa selvän eron. Kulutuskin laski parilla desillä. 19 talvea kitkoilla ja nauttinut joka kilsasta.

Tänään vaihdoin kanssa saman kokoiset Hakkapeliitta R2 alle. Piti oikein moottoritiellä käydä kokeilemassa. Todella hiljaiset. Kulutuksessa en vielä ehtinyt huomata eroa vs Michelin Energy Savereihin verrattuna. Hieman ajotuntuma on löysemmän oloinen 2,7 bar paineilla, mutta ehkä kuuluu kitkarenkaiden ominaisuuksiin. Ensimmäiset kitkat omassa autossa.
Seat Leon ST Style Business 1.0TSI DSG -17, Mystery blue

Jorie

Mites tässä toimi tuo oiken puolen peilin asennon säätö peruuttaessa?
Eli kun lyö pakin päälle, niin peili laskisi ja kun ottaa pois niin nousee, en vaan muista miten tuo asennon säätö tehtiin?

R-N

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 24.10.17 - klo:06:07
Mites tässä toimi tuo oiken puolen peilin asennon säätö peruuttaessa?
Eli kun lyö pakin päälle, niin peili laskisi ja kun ottaa pois niin nousee, en vaan muista miten tuo asennon säätö tehtiin?

Jos menee kuten Golfissa, niin:

Toiminto pitää ensin ottaa käyttöön ajotietokoneen valikosta.
Sitten sivupeilien säätövivun pitää olla asennossa R eli oikea puoli.
Pakki päälle ja säätö haluttuun asentoon. Asento jää muistiin ja peili kääntyy
peruuttaessa aina kun peilivalitsin on R. Vaihda asentoon 0, jos et halua että se
kääntyy.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: arsik - 13.10.17 - klo:16:35
Erilaisia ovat meidän vaimot.Minun ei hyväksy enää muita kuin sähköisiä käsijarruja autopidolla.
On mukamas niin helppo käyttää ja tehdä mäkilähtöjä.
Niin ne vaimot taitaa olla,ja hyvä jos kehitystä on tapahtunut. Alkoi itseänkin kiinnostamaan että josko sittenkin tulisi seur. autoon mutta ei onnistu. F30 mallissa sitä ei ole vaan mekaaninen käsijarru.

Gudmund

Lisääntyykös tämän Leksan kiinnostavuus ja järkevyys entisestään, kun nyt vuoden alusta tähänkin saa sitten pienen hankintatuen (romutuspalkkio) valtiolta? Kyllähän se.. Jo valmiiksi järkevän hintainen auto tulee vielä hieman järkevämmäksi, niin kyllä täytyy sanoa että itselläkin lisäsi kiinnostusta tätä 1.0:aa kohtaan, vaikka kaikkiin omiin tarpeisiin se ei oikein sovellukaan.
Octavia III RS TDI

Golfaaja

Kyllä 1,0 ecomotive on edelleen erittäin järkevä auto. Tosiaan kannattaa nyt myös tilata Leon suoralla kaupalla suorankaupan alennuksella, joka on normaalisti 5-7 prosenttia ja sitten vuoden alussa ennen uuden luovutusta hommata satkulla joku romuauto ja viedä se vaihdossa kun uusi tullut, niin saa vielä 1500 e - 100 e eli 1400 e lisäalennusta. Voi sanoa, että ekana vuonna ei paljon Leonin arvo sitten laske, jos tuon romukamppiksen käyttää hyväkseen.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 28.10.17 - klo:08:40
Lisääntyykös tämän Leksan kiinnostavuus...
Eikös tässä ole Seat kyseessä, ei Lexus?

::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy