Leon 1,0 ST ehkä järkevin auto hinta-laatusuhteeltaan

Aloittaja Golfaaja, 17.09.16 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: katame - 13.09.17 - klo:19:10
Kuinka pitkät ovat olleet toteutuneet toimitusajat jo auton saaneilla? 4kuukautta ennusti paikallinen Seat kauppias kun kysyin.

Tuolla on toisessa, Facelift-ketjussa käsitelty toimitusaika-asiaa laajemmaltikin. Keskimäärin toteutuneet toimitusajat ovat olleet 3-4 kk Leonin mallisarjasta (Eco, Style, Excellence, FR, Cupra) riippumatta. Keväällä toimituksia hidasti lakko Espanjan satamissa. Mystery Bluen ja muiden uusien värien kanssa startti venähti vähän alkuvuodesta pidemmälle.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

katame

OK, enköhän minä tuon ~4kk toimitusajan kestä mikäli auton päädyn tilaamaan.

matlock

Vähän alle kolme kuukautta oli toimitusaika keväällä 2017. Tilasin 20.2. ja sain auton 12.5. Nyt takana neljä kuukautta ja erittäin tyytyväinen olen ollut autoon.

mfroberg

Jos nyt tilaat niin sovit luovutuksen joka tapauksessa ensi vuoden puolelle niin saat itsellesi vm.2018 auton. Minulla kesti keväällä tilauksesta runsaat 3kk.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

katame

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 14.09.17 - klo:15:10
Jos nyt tilaat niin sovit luovutuksen joka tapauksessa ensi vuoden puolelle niin saat itsellesi vm.2018 auton. Minulla kesti keväällä tilauksesta runsaat 3kk.
Ilman muuta luovutus laitetaan ensi vuoden puolelle.

Vekkula

Ja jos ei ihmeempiä varusteyhdistelmiä haikaile niin kannattaa aina katsella ne maassa olevat nopean toimituksen autot... se on viikko ja auto käytössä. Itse olen niin kärsimätön että en jaksanut odotella sport penkeillä olevaa vaan otin muuten miellyttävän auton nopeasti kotiin.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

katame

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 15.09.17 - klo:01:59
Ja jos ei ihmeempiä varusteyhdistelmiä haikaile niin kannattaa aina katsella ne maassa olevat nopean toimituksen autot... se on viikko ja auto käytössä. Itse olen niin kärsimätön että en jaksanut odotella sport penkeillä olevaa vaan otin muuten miellyttävän auton nopeasti kotiin.
On katsottu ja ei löydy mieluista, joten tilaukseen menee.

Jaran

#397
Itse tilasin Toukokuun lopulla ST 1.0TSI DSG Style Business Mystery Bluen (MY18) muutamalla lisävarusteella ja toimitusaika oli pari päivää yli 2kk. Lupaus oli alun perin 3-4kk, joka siis alittui mukavasti.

Toki näin syksyllä kannattaa ottaa käyttöön vasta Tammikuussa jos vain mahdollista.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 08.07.17 - klo:11:04
No tällä hetkellä ainakin uusi Octavia on parempi ostos hinta-laatusuhteeltaan mitä Leon ST kampanjan takia. Saa DSG:n manuaalin hinnalla. Isompi ja selvästi laadukkaampi mm. sisältä. Style varustelutaso Octaviassa mielettömän hyvin varusteltu vs Leon Style. Leonin keskinäyttö on lähinnä 2000-luvun alun vitsi, jos vertaa Octavian vastaavaan. Molemmat faceliftit koeajaneena ja näiden välilä pähkäilleenä eroa on ja paljon.

Style Octavia 1.0 TSI DSG tällä hekellä 26.500,.

Kumpaa näyttöä siis tarkoitat keskinäytöllä ja miten se on vitsi vs esim Ocun tai Golfin näytöt?

Ritzenhoff

#399
Lähinnä tarkoitin, että mielestäni Leonin keskinäyttö namiskoineen on mallia "roskis"/2000-luvun alku. En myöskään tajua tuota epäsymmetristä sekasotkua puhaltimineen. Näytti halvalta livenä koko laitos:



Kun taas (ainakin omassa beigessä) Octaviassani se on pirun hieno/nykyaikainen lasinäyttöineen. Myös puhaltimet paljon hienommin muotoiltu ja oikeissa paikoissa symmetrisesti:



Makuasioita.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

matlock

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 12.10.17 - klo:12:51
Lähinnä tarkoitin, että mielestäni Leonin keskinäyttö namiskoineen on mallia "roskis"/2000-luvun alku. En myöskään tajua tuota epäsymmetristä sekasotkua puhaltimineen. Näytti halvalta livenä koko laitos:



Kun taas (ainakin omassa beigessä) Octaviassani se on pirun hieno/nykyaikainen lasinäyttöineen. Myös puhaltimet paljon hienommin muotoiltu.:



Makuasioita.

Kommentoinet pre FL Leonia, kun viittaat keskinäytön namiskoihin? Siinähän nappuloita oli mainittavaksi asti. FL Leonin 8" keskinäytössä niitä on "jopa" 2 kpl, mutta toki saahan niistäkin monikon muodostettua. Omasta mielestäni ko. pikavalinta"namiskat" ovat oikein käytännöllisiä, kun niitä käyttämällä ei näyttö ei rasvoitu sormenjäljistä. Lisäksi näyttöä saa pitkälti ohjattua puhetoiminnolla Apple CarPlayn välityksellä, näppärää sekin. Kuten sanoit, makuasioita, itsellä tökkäsi FL Octavia jo ensinäkemältä itäautomaisen kulmikkaasti muotoillun keulan ja nelivalomaskin vuoksi.

mfroberg

Hehe, makuasioita tosiaan. Mulla on tuo Leoni manuaalina ja mulle toimii hyvin tuo pelkistetty mallia missä nappimäärä on saatu pidettyä kurissa. En ole edes huomannut ritilöiden olevan erilaiset. Beige on hyvä väri kunhan sitä ei vaan ikinä sotke auton sisustukseen tai huonekaluihin. Ja kun makuasioista puhutaan niin Skodan saa hienoilla mittareilla joiden fontti on lainattu 70-luvun itäautoista. Leonissa näyttö on oikealla korkeudella jotta näprätessä pystyy samalla seuraamaan liikennettä, onko se Octaviassa alempana kuten kuva hieman antaisi ymmärtää?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Dissection

Ok,niin tosiaan tuon lasisen näytön saa uusiin Ocuihin ja Golfeihin,ei tule vrm valittua kumpaakaan vaan sen takia vs Leon äfärränä oli sit ennen tai jälkeen faceliftiin eli mulle kyllä sopii tuo keskinäyttö hyvin,olen korostunut uuden Ocun  eikä tosiaan tule sellasta fiilistä että olis paljon hienompi kuin Leon,Golf kylläkin on jo mutta ei sen näytön takia. Ulkonäkö kysymys korostuu vielä kun nousee Ocusta vs Leon fr.

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mfroberg

Ja niin kuuluu ollakin, ihan peruskikkareitahan nämä ovat molemmat. Eikä samassa hintaluokassa taida muillakaan merkeillä olla nahka-jalopuu-kulta sisustat?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

xkouhiax

Pre FL-Leonissa näyttö oli tosiaan ruma kuin mikä, mutta niin se oli myös Golfin perusnäyttö eikä Ocunkaan vanha näyttö paljoa parempi ollu. Leonin ja Ocun uudet näytöt molemmat tyylikkäitä, Ocussa vähän hienompi kyllä, mutta ei nyt niin isoa eroa.

Sen sijaan itäauto Octavia pitää maineestaan kiinni käsikäyttöisellä käsijarrulla! Ei tulisi mieleenkään enää ostaa uutta autoa ilman sähköistä kässäriä.

Dissection

No joo,käytettävyydeltään ja grafiikoiltaankuitenkin perustutkinto parhaimmistoa mun mielestä vs ei vagit.

Dissection

Uusin Passat on vissiin hienoin perusautoista mutta suorituskykyisenä hieman hinnakas vs Golf 1,4 tsi /Ocu/Leon 1,8 tsi. Kyllä siinäkin on kovaa muovia kojelaudassa jossain mutta onko ihan oikeasti tällä kovalla muovilaadulla eroa merkittäin naarmujen kestossa?

sakal83

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 12.10.17 - klo:14:48
Sen sijaan itäauto Octavia pitää maineestaan kiinni käsikäyttöisellä käsijarrulla! Ei tulisi mieleenkään enää ostaa uutta autoa ilman sähköistä kässäriä.
Itse valitsisin jatkossakin mekaanisen käsijarrun, mikäli se olisi mahdollista.
a)Ainakin itselle se on täysin hyödytön
b)huollettaessa kallis
c)vikaantuessa erittäin kallis
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Dissection

Juuri näin! Sähköisessä kässärissä ei ole mitään hienoa!

Jaketsu

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 12.10.17 - klo:16:23
Itse valitsisin jatkossakin mekaanisen käsijarrun, mikäli se olisi mahdollista.
a)Ainakin itselle se on täysin hyödytön
b)huollettaessa kallis
c)vikaantuessa erittäin kallis

Varmaan aika monella 1.0 Leonin omistajalla on 5 vuoden takuu. Takuu kattaa sähköisen käsijarrun viat melko pitkälti. Enkä nyt muistaisi, että uusissa autoissa enää olisi ollut vikoja sähköisessä käsijarrussa. Laatu on parantunut huomattavasti verrattuna 3C Passattiin, jossa satulat halkesi ja nappeja vaihdettin.

Ainakin itselleni uudessa Ibizassa käsijarrukahva osui heti silmään autoon istuessa ja toi huonomman laatuvaikutelman Leoniin verrattuna.
Seat Leon ST Style Business 1.0TSI DSG -17, Mystery blue

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jaketsu - 12.10.17 - klo:18:05
Varmaan aika monella 1.0 Leonin omistajalla on 5 vuoden takuu. Takuu kattaa sähköisen käsijarrun viat melko pitkälti. Enkä nyt muistaisi, että uusissa autoissa enää olisi ollut vikoja sähköisessä käsijarrussa. Laatu on parantunut huomattavasti verrattuna 3C Passattiin, jossa satulat halkesi ja nappeja vaihdettin.

Ainakin itselleni uudessa Ibizassa käsijarrukahva osui heti silmään autoon istuessa ja toi huonomman laatuvaikutelman Leoniin verrattuna.

Onko uudessa Leonissa konepellissä kaasujouset vai "rautatikku" kannattelemassa? Itselleni hieman samansuuntainen yksityiskohta kuin sähköinen-/manuaali käsijarru.

Laatua vai laadun tuntua, siinäpä kysymys, johon ei ole yhtä oikeaa vastausta... ;)

Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

mfroberg

Kyllä siellä kunnon 80-luvun rauta on minkä saa kammeta pystyyn jotta pelti pysyy ylhäällä. Tarve tuolle lienee parin-kolmen kuukauden välein kun lisää pissapojannestettä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 12.10.17 - klo:16:23
Itse valitsisin jatkossakin mekaanisen käsijarrun, mikäli se olisi mahdollista.
a)Ainakin itselle se on täysin hyödytön
b)huollettaessa kallis
c)vikaantuessa erittäin kallis


Tuohon ei ole lisättävää. Vihasin volvossa tuo sähköistä käsijarrua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

arsik

Kysykäähän vaimonne mielipide sähköisestä käsijarrusta ja autopito toiminnasta.

Pihistelijä

Minä vierastin aluksi sähköistä käsijarrua ja olisin halunnut mekaanisen juuri mahdollisten vikatilanteiden minimoiseksi. Olen kuitenkin alkanut pitää siitä. Suurimpana etuna on tilan vapautuminen keskikonsolista. Mukitelineet ovat toimivat ja hyvässä paikassa. Käsitukea voi liikuttaa ja käyttää vapaasti.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

MikHei

#416
Lainaus käyttäjältä: Popo - 12.10.17 - klo:19:02
Onko uudessa Leonissa konepellissä kaasujouset vai "rautatikku" kannattelemassa? Itselleni hieman samansuuntainen yksityiskohta kuin sähköinen-/manuaali käsijarru.

Laatua vai laadun tuntua, siinäpä kysymys, johon ei ole yhtä oikeaa vastausta... ;)

VIDEO.



https://flic.kr/p/CgyGA5

Voihan näitä halppisautoja muokata sitten säästetyillä ostorahoilla "laadukkaampaan" suuntaan.  ;) Ei ole iso homma laittaa kaasujousia. Ebaysta löytyy suoraan valmiita sarjoja.

Toki sähköisen käsijarrun jälkiasennus voi olla hiukkasen haastavaa.  :D Eikä varmasti kaikki halua omaa autoaan rakennella yhtään oston jälkeen.

MUOKS: jaahas saapa nähdä saanko videota näkymään tän kautta... Kuvan alta linkistä ainakin toimii. No kaasujouset jokatapauksessa omassa konepellissä.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Popo

Lainaus käyttäjältä: arsik - 12.10.17 - klo:19:49
Kysykäähän vaimonne mielipide sähköisestä käsijarrusta ja autopito toiminnasta.

Vaimolla ei ole ajokorttia, eikä hän ole muutenkaan suuntautunut autotekniikkaan tai edes autojen laatu-kysymyksiin...  8)

Kysyn siis täältä, onko Leonin sähköinen käsijarru tyyppiä, joka lukittuu, kun auton sytytysvirta on katkaistu? Tämä toimintohan on saanut aikaan pesukaduille määräyksen jättää auto tyhjäkäynnille pesun ajaksi. Itse rikon ohjeistusta, koska mekaaninen....
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Joshua

Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Joshua - 12.10.17 - klo:23:48
Onpa hieno systeemi, menikö noi ihan joihinkin olemassa oleviin reikiin?  :o
Kiinnostaisi myös. Mistä tilattu ja mitä maksoi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy