Ohittaminen - paljon tehoa vai hyvää pelisilmää?

Aloittaja lao, 13.09.16 - klo:23:22

« edellinen - seuraava »

SNG

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.09.16 - klo:14:28
Samoin tolkuttoman paljon näkee ohitusten estämistä/esto yrityksiä, että ihan kaikkien osapuolien turvallisuuden takia on aika usein hyvä käyttää huomattavaa nopeuseroa. Estäminen/yritykset näkyvät kiilaamisena, keskiviivan miehittämisenä, rakojen umpikirimisenä ja kiihdyttelyinä.

Joo. Tuo on ihan sairasta. En sitten tiedä tehdäänkö kuinka paljon tietoisesti. Eilen tuli ajeltua Seinäjoelta Tampereelle, ja muutama erikoinen tilanne tuollekin matkalle osui.

Esim yksi E-mese ajeli reilua alinopeutta (ilmeisesti ei ollut varma oliko rajoitus 80 vai 100). Auton perässä ajaessa vauhti kiihtyi vajaan satkun mittarinopeuteen. Ohituskaistalla ennen Parkanoa mesen rinnalle päästyä vauhti nousi 120 mittarinopeuteen. Keskeytin ohituksen ja palasin mesen taakse (hieman liian lähelle). Sitten vauhti alkoi taas hiipua, ja menin ohi hieman reilummin (120 mittarinopeutta ohi). Vanha pariskunta oli autossa. Sitten kun olin ohi välimatka kasvoi nopeasti, vaikka ajoin kympin yli mittarinopeutta.

Toinen tilanne oli Hämeenkyrön jälkeisillä ohituskaistapätkillä. Ohitin ekalla pätkällä henkillöauton ja rekan. Jäin kaistan päätyttyä jonoon asuntoauton taakse. Jono meni ehkä yhdeksääkymppiä. Sitten toisella ohituskaistalla piti nostaa mittarinopeus taas sataankahteenkymppiin kun merkillisesti jonon nopeus koko ajan nousi. Minun lisäkseni jonosta lähti ohitukseen yksi Volvo. Jatkoimme peräkkäin kohti ylöjärveä 110 (tai hieman alle) mittarinopeutta. Välimatka jonoon alkoi taas nopeasti kasvaa.

Ihmeellistä ajoa ohituskaistoilla, tuli taas todettua!  >:(

No noi nyt eivät olleet varsinaisesti ketjun mukaisia ohituksia, mutta allekirjoitan ilmiön JiiJii7:n kuvaileman ilmiön.

JiiJii71

Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

skriko

^
Tuo ohituskaista touhu on ollut siitä asti tuollaista kun ohituskaistat tulivat maanteillemme. Oli sitten kyseessä esim. Tampere - Hämeenkyrö, Tampere - Jyväskylä, Tampere - Huittinen tai ihan mikä te vaan niin, jos rajoitus on 100, porukkaa ajaa hieman alle. Sitten kun tulee ohituskaista niin kaikkien nopeus nousee vähintään 110. Taas kun ohituskaista päättyy, ajellaan alle sataa,
Se siinä on ilkeätä kun joudut ajamaan tuntuvaa ylinopeutta ohituskaistalla ohittaaksesi nuo tyypit. Jos et ohita, olet taas se jonon perässä ja jurnutat 90.

skriko

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.09.16 - klo:14:58
Just.
Luulin että tuon olisi kirjoittanut joku muu, mutta sinä varmasti ymmärsit ironian. ;)

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.09.16 - klo:15:03
Luulin että tuon olisi kirjoittanut joku muu, mutta sinä varmasti ymmärsit ironian. ;)

Ironisesti tuumaten tuollainen 1 700 000 olisi noin viisikymppiselle se 50 000 jokaikinen ajokausi. Siihen määrään tulee kyllä jokunen ohituskin.
Audi A4 2.0T quattro B7

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: SNG - 18.09.16 - klo:14:44
Joo. Tuo on ihan sairasta. En sitten tiedä tehdäänkö kuinka paljon tietoisesti. Eilen tuli ajeltua Seinäjoelta Tampereelle, ja muutama erikoinen tilanne tuollekin matkalle osui.

Esim yksi E-mese ajeli reilua alinopeutta (ilmeisesti ei ollut varma oliko rajoitus 80 vai 100). Auton perässä ajaessa vauhti kiihtyi vajaan satkun mittarinopeuteen. Ohituskaistalla ennen Parkanoa mesen rinnalle päästyä vauhti nousi 120 mittarinopeuteen. Keskeytin ohituksen ja palasin mesen taakse (hieman liian lähelle). Sitten vauhti alkoi taas hiipua, ja menin ohi hieman reilummin (120 mittarinopeutta ohi). Vanha pariskunta oli autossa. Sitten kun olin ohi välimatka kasvoi nopeasti, vaikka ajoin kympin yli mittarinopeutta.

Toinen tilanne oli Hämeenkyrön jälkeisillä ohituskaistapätkillä. Ohitin ekalla pätkällä henkillöauton ja rekan. Jäin kaistan päätyttyä jonoon asuntoauton taakse. Jono meni ehkä yhdeksääkymppiä. Sitten toisella ohituskaistalla piti nostaa mittarinopeus taas sataankahteenkymppiin kun merkillisesti jonon nopeus koko ajan nousi. Minun lisäkseni jonosta lähti ohitukseen yksi Volvo. Jatkoimme peräkkäin kohti ylöjärveä 110 (tai hieman alle) mittarinopeutta. Välimatka jonoon alkoi taas nopeasti kasvaa.

Ihmeellistä ajoa ohituskaistoilla, tuli taas todettua!  >:(

No noi nyt eivät olleet varsinaisesti ketjun mukaisia ohituksia, mutta allekirjoitan ilmiön JiiJii7:n kuvaileman ilmiön.
Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.09.16 - klo:14:28
Samoin tolkuttoman paljon näkee ohitusten estämistä/esto yrityksiä, että ihan kaikkien osapuolien turvallisuuden takia on aika usein hyvä käyttää huomattavaa nopeuseroa. Estäminen/yritykset näkyvät kiilaamisena, keskiviivan miehittämisenä, rakojen umpikirimisenä ja kiihdyttelyinä.

Tätä ei kuulemma tapahdu mm. ohituskaistoilla jopa poliisin mukaan, vaikka videolla on useampi tällainen tapaus. Tympeimpiä on juuri nämä, jotka tarkoituksella kirivät turvävälit umpeen ettei hänen vuoronumeroon viedä possujunassa...

Kuten aikaisemmin totesin, niin mieluiten ohitan possujunan ennen ohituskaistaa, niin saavat idiootit keskenään ajaa kilpaa tuolla ohituskaistalla miten haluavat.

Itse olen sitä mieltä, että nuo ohituskaistat saisi kaikki poistaa. Oppisivat ihmiset taas ohittamaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Patomursu

Kuinka moni teistä voi rehellisesti sanoa että jos rajoitus on 80 ja vakkarilla ajaa vaikka sen 90 niin ohituskaista alueella ei nosta vauhtiaan jos rajoitus on siinä kohtaa 100? Itse en nosta, koska se vauhdin nostaminen 90 -> 100-110 1-2 kom ajaksi ei näy matka-ajassani mitenkään ja saapahan kiireellisemmät mennä ohi. Villi veikkaus että kenenkään itsetunto täällä ei tota salli  ;D ;D ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 18.09.16 - klo:16:01
Kuinka moni teistä voi rehellisesti sanoa että jos rajoitus on 80 ja vakkarilla ajaa vaikka sen 90 niin ohituskaista alueella ei nosta vauhtiaan jos rajoitus on siinä kohtaa 100? Itse en nosta, koska se vauhdin nostaminen 90 -> 100-110 1-2 kom ajaksi ei näy matka-ajassani mitenkään ja saapahan kiireellisemmät mennä ohi. Villi veikkaus että kenenkään itsetunto täällä ei tota salli  ;D ;D ;D

Mikä ongelma tuossa on? Ajan joka paikassa vakkarilla mittari +10 (paitsi alle 50n rajoituksilla mittari +5). Jos rajoitus nousee, nostan vauhtia tuon logiikan mukaisesti. Jos joku on saanut 80n alueella kiinni, oletettavasti tämä ajaa myös 100n alueella hieman kovempaa ja pääsee ohi. Jos taas olen saavuttanut jonkun, tuon nopeuden noston pitäisi riittää ohitukseen (tosin usein näin ei käy - ja siitähän tässä kai jauhetaan).

Nykyiset rajoitukset on niin alhaiset, että vapaaehtoisesti en alinopeutta suostu ajamaan.

rami

Kyllähän ohitus vaatii "pelisilmää". Jos et usko niin vedä musta jätesäkki päähän ja ala ohittamaan autoja.
Jii Jii 71 olet ajanut enemmän kuin minä. Minulla ei ole kilsoja takana kuin 1 200 000 km. ;D

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.09.16 - klo:16:17
Kyllähän ohitus vaatii "pelisilmää". Jos et usko niin vedä musta jätesäkki päähän ja ala ohittamaan autoja.
Jii Jii 71 olet ajanut enemmän kuin minä. Minulla ei ole kilsoja takana kuin 1 200 000 km. ;D

Oon saattanut ajaa (jo) enemmän. Lisää noita tulee tällä hetkellä 70 000 km vuosittain. Työuraa ois vielä parisenkymmentä vuotta vielä jäljellä... Muutama ohitus takana sekä vielä edessäkin.
Audi A4 2.0T quattro B7

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.09.16 - klo:16:31
Oon saattanut ajaa (jo) enemmän. Lisää noita tulee tällä hetkellä 70 000 km vuosittain. Työuraa ois vielä parisenkymmentä vuotta vielä jäljellä... Muutama ohitus takana sekä vielä edessäkin.

Olet siis todellinen maanteiden ritari! Voi kumpa minäkin olisin  :-[
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

PenaPuistoK

Hämmentävää, että tuollaisia kilometrimääriä tahkoavat ihmiset eivät kertomansa mukaan osaa tuonkaan vertaa ajaa :o Itellä on tukka takana ja elämä edessä, mutta itsellekkin tulee keskimäärin 35-60tkm vuoteen, ja väitän olevani renkailla liikkuva turvallisuusriski teidän "ammattiautoilijoiden" seassa. Taikasana on se rajoitusten NOUDATTAMINEN. Pitäs kanssa hommata kamera matkaan, niin voisi julkaista 70tkm vuodessa tahkoovien osaajien suorituksia tuolta tienpäältä :P

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 18.09.16 - klo:17:38
Hämmentävää, että tuollaisia kilometrimääriä tahkoavat ihmiset eivät kertomansa mukaan osaa tuonkaan vertaa ajaa :o Itellä on tukka takana ja elämä edessä, mutta itsellekkin tulee keskimäärin 35-60tkm vuoteen, ja väitän olevani renkailla liikkuva turvallisuusriski teidän "ammattiautoilijoiden" seassa. Taikasana on se rajoitusten NOUDATTAMINEN. Pitäs kanssa hommata kamera matkaan, niin voisi julkaista 70tkm vuodessa tahkoovien osaajien suorituksia tuolta tienpäältä :P

Joo, en tiedä keneen tuolla viittaat, mutta esimerkiksi itse olen saanut yhden ylinopeussakon (rikesakko) 2008, tätä ennen 2006.

Pyrin liikkumaan liikenteessä tehokkaasti turvallisuutta unohtamatta. Jotta ylipäätään liikenne saadaan sujumaan niin joskus pitää tehdä päätöksiä ihan itse niiden puolesta ketkä niitä eivät osaa tehdä. Joskus se merkitsee ohitukseen lähtöä sieltä jonon perältä kun kertakaikkiaan kukaan muu sitä ei tee. Sitten kun ohittaa suoralla tiellä sen possujunan + rekka-auton niin ollaan laittamassa niitä videoita nettiin.

Ja voit uskoa, että kameran muistikortilta löytyy mielenkiintoista materiaalia suoranaisesta kiusaamisesta tienpäällä, kun se nyt ottaa niin tunnon päälle jos nopeampi tulee ohi esim:

https://youtu.be/D6hQBO-ju9E
Audi A4 2.0T quattro B7

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 18.09.16 - klo:17:38
Taikasana on se rajoitusten NOUDATTAMINEN.

Voi kun kaikki ajaisi tasan rajoitusten mukaan, niin liikkuminen olisi yhtä juhlaa, mutta kun näin ei ole! Ei edes kirkkaalla suvikelillä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

los los

Tervettä itsetuntoa,sosiaalista suhtautumista.

TTO

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.09.16 - klo:17:50

Ja voit uskoa, että kameran muistikortilta löytyy mielenkiintoista materiaalia suoranaisesta kiusaamisesta tienpäällä, kun se nyt ottaa niin tunnon päälle jos nopeampi tulee ohi esim:

Tuohan oli täydellinen ohitus eli rajoituksen puitteissa mentiin ohi ja takaisinkin ehti ennen keltaisia. Haittapuolena toki se, että kukaan muu ei hyvässä paikassa pääse ohi ja ohitus kesti tolkuttoman pitkään. Mutta koska nopeusrajoitus ei ylittynyt, ohitus oli turvallinen!  ::)

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: TTO - 18.09.16 - klo:18:01
Tuohan oli täydellinen ohitus eli rajoituksen puitteissa mentiin ohi ja takaisinkin ehti ennen keltaisia. Haittapuolena toki se, että kukaan muu ei hyvässä paikassa pääse ohi ja ohitus kesti tolkuttoman pitkään. Mutta koska nopeusrajoitus ei ylittynyt, ohitus oli turvallinen!  ::)

Ongelmaksi tuossa ohituksessa tulikin tuon Anjovis-kuskin toiminta. Amarokin lähtiessä ohi muistui mieleen, että hemmetti - tässähän voi ajaa sataa! Tuo ajatus oli mielessä yhtä pitkään kuin ohitus kesti, sen jälkeen saattoi siirtyä ahdistelemaan muita takaatulevia. Luultavasti juuri erään nimimerkin mainitsema kamera päällä, jotta saisi sitä materiaalia niistä 70tkm vuodessa ajavista. :)
Audi A4 2.0T quattro B7

axe

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.09.16 - klo:14:37
Itse 1700 000 mopolla ajaneena koen auton ratissa todella ärsyttävänä useimpien moottoripyöräilijöiden ohitukset. Palataan omalle kaistalle niin lä  8)heltä että meinataan viedä autoni etulokasuoja tai vähintäänkin peili mukana.
Itse en koskaan palaa moottoripyörälläkään niin nopeasti omalle kaistalle että häiritsisin ohitettavan  ajoa.
Joskus tätä samaa näkee myös autoilijoilta, mutta harvemmin heiltä. Päivänä eräänä eräs naishenkilö ohitti minut ja jouduin väistämää puoli metriä oikealle välttääkseni kolarin kun palasi omalle kaistalleen.
Näistä autoilijoiden ohituksista olen vetänyt johtopäätöksen että kyseiset kuskit ohittavat harvoin. Moottoripyöräilijöiden käytöstä en ymmärrä.

Nämä ovat tilanteita joissa kukaan ei ole tullut edes vastaan, että olisi sen vuoksi pitänyt kiirehtiä takaisin omalle kaistalleen.
ihan noin monta metriä en kummallakaan ajovälineellä ole ajanut 8) mutta omakohtainen kokemus on että näitä jotka yrittää viedä keulakromit näkyy kyllä aika usein sekä moottoritiellä että ohituskaistoilla vaikka tyhjää latua piisais kuinka  >:(
Tuossa ku motoristi tekee saman tempun niin olisko sittenki siitä kyse ettei osata ajaa sillä pärrällä. Se lähtee ohitukseen kyllä kuin nappi housuista ohitukseen mutta jos hanan päästää liian aikaisin kiinni niin ilmanvastus hidastaa nopeutta moottorijarrutuksen lisäksi yllättävänkin tehokkaasti? Siis hana auki ja ohi ja löysätään narua vasta sitten kun marginaali on kohdallaan.

rami

Kiistaton tosiasia on,että ajotaito ja liikennesilmä kehittyy kilometrien myötä. Hyvin paljon oppii lukemaan tienpäällä ajokkien kuljettajien käyttäytymistä ja liikkuja. Monta mälliä ja peräänajoa on saanut estettyä kun viitsii vilkuilla eteen ja taakse. Liikenteen taakse seuraaminen on myös hyvin tärkeää vaikka luulisi ettei se mua haittaa mitä mun takana kolisee. ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.09.16 - klo:18:55
Kiistaton tosiasia on,että ajotaito ja liikennesilmä kehittyy kilometrien myötä. Hyvin paljon oppii lukemaan tienpäällä ajokkien kuljettajien käyttäytymistä ja liikkuja. Monta mälliä ja peräänajoa on saanut estettyä kun viitsii vilkuilla eteen ja taakse. Liikenteen taakse seuraaminen on myös hyvin tärkeää vaikka luulisi ettei se mua haittaa mitä mun takana kolisee. ;)
Ramin kanssa aika pitkälle samaa mieltä. Olet kuitenkin varmaan rami samaa mieltä kanssani myös siitä, että liikennesilmä ja ajotaito tulee geeneissä. Toki jos sitä silmää ja taitoa ei ole tullut äidinmaidossa, niin se kehittyy kilometrien myötä, mutta sittenkään kaikista ei tule kuskeja koskaan.
Isänikin sanoi aina että pitää ajaa montaa autoa kerralla, ei vain omaansa. Tuo taakse seuraaminen on tosi tärkeä juttu. Kun tietää aina mitä takana ja vieressä tapahtuu, on helppo väistää tumpeloita jotka yrittävät kolaroida kanssasi.
Samoin monta kolaria on tullut estettyä, kun on seurannut jatkuvasti mitä muualla tapahtuu.
Toisen silmä näyttää yhdellä vilkaisulla enemmän ja toinen näkee vain etummaisen takavalon.

skriko

Lainaus käyttäjältä: axe - 18.09.16 - klo:18:34
Tuossa ku motoristi tekee saman tempun niin olisko sittenki siitä kyse ettei osata ajaa sillä pärrällä. Se lähtee ohitukseen kyllä kuin nappi housuista ohitukseen mutta jos hanan päästää liian aikaisin kiinni niin ilmanvastus hidastaa nopeutta moottorijarrutuksen lisäksi yllättävänkin tehokkaasti?
Näinhän se voi olla. Tuo ilmanvastus ja etenkin moottorijarrutus on niin tehokas "jarru" että itse en käytä motolla jarrua juuri lainkaan. En tiedä mitä jarrupalojen tulisi kestää, mutta vanhassa Honda CBR 600 RR 2010 pyörässäni oli alkuperäiset jarrupalat. Olin ajanut niillä 50 866 ja eivät olleet juuri kuluneet.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.09.16 - klo:17:50
Joo, en tiedä keneen tuolla viittaat, mutta esimerkiksi itse olen saanut yhden ylinopeussakon (rikesakko) 2008, tätä ennen 2006.

Pyrin liikkumaan liikenteessä tehokkaasti turvallisuutta unohtamatta. Jotta ylipäätään liikenne saadaan sujumaan niin joskus pitää tehdä päätöksiä ihan itse niiden puolesta ketkä niitä eivät osaa tehdä. Joskus se merkitsee ohitukseen lähtöä sieltä jonon perältä kun kertakaikkiaan kukaan muu sitä ei tee. Sitten kun ohittaa suoralla tiellä sen possujunan + rekka-auton niin ollaan laittamassa niitä videoita nettiin.

Itse otin viimeiset (kaikki kolme) myös tuohon aikaan opiskelija-alennuksella :) Kaikki kakkoskopan Golffilla jossa 51kw tehoa (PN moottori muistaakseni). Tämän jälkeen asensin autooni (dragon green mk3 gt tdi 81kw) vakionopeudensäätimen, joka myöhemmistä kulkineista on kaikista löytynyt. Kiire ei ole ikänä ollut minnekkään. Päinvastoin, nauran melko paskaista naurua teitä idiootteja kohtaan, jotka vaarannatte liikennettä sen vitun +5:n tähden :D

ps. mikä tuossa videossa oli niin ihmeellistä?  Melko tavallista toimintaa anjoviskuskilta :o

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.09.16 - klo:19:09
Ramin kanssa aika pitkälle samaa mieltä. Olet kuitenkin varmaan rami samaa mieltä kanssani myös siitä, että liikennesilmä ja ajotaito tulee geeneissä. Toki jos sitä silmää ja taitoa ei ole tullut äidinmaidossa, niin se kehittyy kilometrien myötä, mutta sittenkään kaikista ei tule kuskeja koskaan.
Isänikin sanoi aina että pitää ajaa montaa autoa kerralla, ei vain omaansa. Tuo taakse seuraaminen on tosi tärkeä juttu. Kun tietää aina mitä takana ja vieressä tapahtuu, on helppo väistää tumpeloita jotka yrittävät kolaroida kanssasi.
Samoin monta kolaria on tullut estettyä, kun on seurannut jatkuvasti mitä muualla tapahtuu.
Toisen silmä näyttää yhdellä vilkaisulla enemmän ja toinen näkee vain etummaisen takavalon.
Tuota on helppo näin nuorena herrana kompata... Kannattaa toki muistaa, että suuresta osasta ei saa ajotaitoista tekemälläkään, oli sitten kolme milsaa perseessä tai ei.... Moottoripyöräilijän ja polkupyöräilijän näkökulma myös helpottaa kovasti havainnointia. Tulee kollektiivisesti otettua kaikki huomioon liikenteessä :)

JiiJii71

Kun arvostelee muiden ohituksiin lähtöjä kannattanee miettiä mitä siellä on taustalla. Talvinopeusrajoitukset tietävät miulle noin viikkoa enemmän tienpäällä. Tuo aika on pois jostain, yleensä perheen parista pois. Siksi en halua viettää tuota ylimääräistä viikkoa renkaiden päällä kesäaikaan possujunaan liimautuneena. Haistelkaa vaan ihan vapaasti toistenne hanureita, tuun jatkossakin varvaamaan teidät.
Audi A4 2.0T quattro B7

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.09.16 - klo:19:52
Kun arvostelee muiden ohituksiin lähtöjä kannattanee miettiä mitä siellä on taustalla. Talvinopeusrajoitukset tietävät miulle noin viikkoa enemmän tienpäällä. Tuo aika on pois jostain, yleensä perheen parista pois. Siksi en halua viettää tuota ylimääräistä viikkoa renkaiden päällä kesäaikaan possujunaan liimautuneena. Haistelkaa vaan ihan vapaasti toistenne hanureita, tuun jatkossakin varvaamaan teidät.
Ihan hyvä pointti sinänsä. Itseä lähinnä vituttaa nämä mersu/volvo tapaukset, jotka jumittaa kesät talvet sitä tiukkaa 90km/h... Talvella olet käytännössä törkeä liikenteenvaarantaja jos noudatat rajoitusta ja kesällä nämä samat vitun pellet tulee melko vauhdilla perse edellä vastaan KUN noudatat rajoitusta. Toisaalta talvisin itseä karmii pahiten nämä "ammattikuskit" jotka lähtee stressipäissään ohittamaan milloin missäkin yhdistelmällä... Muutama vaaratilanne tuostakin saatu taanoin aikaiseksi, kun pariin otteeseen kiilasivat kusipäät ojaan... Ja ihan on todellista ajettu kattonopeutta.

seatts

Niillä rahtareilla on yleensä vaan niin tiukat aikataulut ja lisäksi ajo-aika painaa päälle, niin tuskin haluaa ajaa juurikaan sitä alle 90 nopeutta.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: seatts - 18.09.16 - klo:22:16
Niillä rahtareilla on yleensä vaan niin tiukat aikataulut ja lisäksi ajo-aika painaa päälle, niin tuskin haluaa ajaa juurikaan sitä alle 90 nopeutta.

Juurikin näin. Harmi vaN, että ylämäissä näiden nopeus hiipuu sinne seitsemänkympin kohdille.
Audi A4 2.0T quattro B7

SNG

Tästä on ollut pelisilmä ja maltti kaukana. Tehoistakaan ei ollut apua. Tällaiset tilanteet saavat kylmäämään tienpäällä sattuessa. Onneksi ohitettava ja vastaantulija olivat valppaina.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001264105.html

K70

icemii

Mietiskelin tässä että nostaakohan paikallinen Puolalainen iltapäivälehti autokameravideoiden ohituksia kerran viikossa näkyviin ;D
Tai lähettääkö niitä kukaan edes sinne ::)
Maa jossa on vähän liikennettä kuten Suomi niin jokainen autokoulun pilkuntarkasta opista poikkeava liikennetilanne herättää heti keskustelua ja huimimmat jo lähettävät niistä jo videoitakin

Tämä nyt menee ot:ksi mutta voin kuvitella mikä työ on jollain Italialaisella joka kerää nettisivustolleen kuvia oudosti pysäköidyistä autoista :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy