Huolenpitosopimus - kokemuksia

Aloittaja Welt, 09.09.16 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

teemut

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.01.19 - klo:20:16
Olet ymmärtänyt sopimuksen hiukan väärin. Ei sen huolenpitosopimuksen ainoa tarkoitus ole kuitata huoltokustannuksia takuuajalta, vaan kantaa vastuu autosta myös takuuajan jälkeen. Auton ostaminen uutena ja pitäminen esimerkiksi 6v / 200tkm asti huolenpitosopimuksen turvaamana on järjettömän paljon halvempaa kuin vaihtaa auto 2v välein riskin ulkoistamiseksi. Toki pidempääkin takuuta on saatavilla jne.

Miten huolenpitosopimus joka maksaa 2040â,¬ ja kestää 3 vuotta tai 60 000km auton rekisteröintipäivästä voi kantaa vastuuta autosta takuuaja jälkeen???

jamo75

kallis on sopimus karoqissa lähes puolet halvempi

eiköhän tossa viitata siihen että huoltosopimus siirtää vastuun sen tarjoajalle kunhan asikas on noudattanut sen sääntöjä eli tehnyt ne ajallaan ilman sitä olet ihan itse vastuussa mahdollisista laiminlyönneistä autosi kunnossa.

Lainaus käyttäjältä: teemut - 15.01.19 - klo:21:34
Miten huolenpitosopimus joka maksaa 2040â,¬ ja kestää 3 vuotta tai 60 000km auton rekisteröintipäivästä voi kantaa vastuuta autosta takuuaja jälkeen???
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

teemut

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.01.19 - klo:21:44
kallis on sopimus karoqissa lähes puolet halvempi

eiköhän tossa viitata siihen että huoltosopimus siirtää vastuun sen tarjoajalle kunhan asikas on noudattanut sen sääntöjä eli tehnyt ne ajallaan ilman sitä olet ihan itse vastuussa mahdollisista laiminlyönneistä autosi kunnossa.

Nyt meni yli hilseen. Siis vastuu siirtyy huoltosopimuksen tarjoajalle kun minä noudatan sääntöjä eli vien autoni huoltoon ajallaan.
Samallalailla minun täytyy viedä autoni huoltoon ajallaan, että takuuasioissa ei joudu tappelemaan.
En ymmärrä mitä muuta eroa huoltosopimuksessa on takuuseen verrattuna ja siihen että maksan huollot tariffin mukaan kuin se että se korvaa esim. polttimot, pyyhkijänsulat, jarrupalat yms.
Noita en itse koskaan ole joutunut vaihtamaan autoon ajalla uusi-3 vuotta.

jamo75

kyllä siinä huoltosopimuksessa lukee mitä se kattaa ja kyllä itselläni on vaihdettu paljonkin sen piilkkiin. sinänsä valtuutetun merkkihuollon huolto pitäisi riittää takuun voimassa oloon.

mutta jos nyt vääntää rautalangasta, esim. autossa ilmenee sähkövika varaan huollon, vika ei korjaannu, varaan toisen, varaan kolmannen. huoltosopimus kattaa kulut ellei mene vakuutus asioiksi. huoltosopimuksen tarjoja hoitaa asioinnit maahan tuojan ja vakuutus yhtiön kanssa (siis laskustus luvan jälkeen).

valtuuten huollon kanssa saat itse tapella kuka ne maksaa ja kenen vastuulla.
voin sanoa jo suoraan että jos uskoo valmistajan takuun maksavan mitä vain niin on aika harhakuvitelmissa.

xenonit muuten vaihdetaan joka vuosi ei silloin kun ne ovat palaneet
mutta kuten sanottua jos ei mitään vikaa ole missään ja lisäpalvelut ei kiinnosta niin eihän sitä kukaan pakoita ottamaan

Lainaus käyttäjältä: teemut - 15.01.19 - klo:21:55
Nyt meni yli hilseen. Siis vastuu siirtyy huoltosopimuksen tarjoajalle kun minä noudatan sääntöjä eli vien autoni huoltoon ajallaan.
Samallalailla minun täytyy viedä autoni huoltoon ajallaan, että takuuasioissa ei joudu tappelemaan.
En ymmärrä mitä muuta eroa huoltosopimuksessa on takuuseen verrattuna ja siihen että maksan huollot tariffin mukaan kuin se että se korvaa esim. polttimot, pyyhkijänsulat, jarrupalat yms.
Noita en itse koskaan ole joutunut vaihtamaan autoon ajalla uusi-3 vuotta.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: teemut - 15.01.19 - klo:21:34
Miten huolenpitosopimus joka maksaa 2040â,¬ ja kestää 3 vuotta tai 60 000km auton rekisteröintipäivästä voi kantaa vastuuta autosta takuuaja jälkeen???
Huolenpitosopimusta voi jatkaa myös pidempään kuin tuon 3 vuotta ja 60tkm. Sieltä se hyöty alkaa tulla, enkä kyllä nykyautolla ajaisi tuota kolmattakaan vuotta omaan piikkiini vaikka virhevastuu vahva onkin.

Toki pitää muistaa, että Skodan huolenpitosopimuksessa on se järjettömyys, että sieltä ei makseta käyttämättömiä rahoja ulos, toisin kuin ainakin VW:n ja Audin tapauksessa. Seatista en ole varma.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Rauska

Jokainen tekee mitä itse haluaa, mutta itsellä on soppari ja tilanne hieman ennen 60000 km rajaa.
Laskutetut kuukausierät1540,97 â,¬
Hallinnointikulut416 â,¬
Huolto- ja korjauskulut2471,16 â,¬
Sopimuksen saldo-1346,3 â,¬
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Variant

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.01.19 - klo:22:15
Huolenpitosopimusta voi jatkaa myös pidempään kuin tuon 3 vuotta ja 60tkm. Sieltä se hyöty alkaa tulla, enkä kyllä nykyautolla ajaisi tuota kolmattakaan vuotta omaan piikkiini vaikka virhevastuu vahva onkin.

Toki pitää muistaa, että Skodan huolenpitosopimuksessa on se järjettömyys, että sieltä ei makseta käyttämättömiä rahoja ulos, toisin kuin ainakin VW:n ja Audin tapauksessa. Seatista en ole varma.

Skodan soppari kattaa ehtojen mukaan myös osien valmistusvirheistä aiheutuvat korjaukset. VW ehdoissa on vain normaalista kulumisesta johtivat korjaukset (taisi olla välttämättömät). Mutta säästöä tuolla volkkarin sopparilla ei kai synny mutta huolettomuutta normaaleista käyttökuluista ihan varmasti, mutta hinnalla kyllä.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

jt

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 15.01.19 - klo:22:39
Jokainen tekee mitä itse haluaa, mutta itsellä on soppari ja tilanne hieman ennen 60000 km rajaa.
Laskutetut kuukausierät1540,97 â,¬
Hallinnointikulut416 â,¬
Huolto- ja korjauskulut2471,16 â,¬
Sopimuksen saldo-1346,3 â,¬
Eli vaikka tuosta vähentäisi hallinnointikulut, niin sopimuksen avulla kuluja tuli yli 900euroa vähemmän?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jtlaine2

Onko tuosta huolto- ja korjauskuluista vähennetty tehtaan vastaantulot takuuajan jälkeisissä tapauksissa?

automiäs

Taloudessa Audi, johon tehtiin soppari 3-v ja 90tkm. Koska Audiin ei Suomessa saa edes rahalla jatkotakuuta on tuo soppari ikäänkuin takuunjatke vielä yhdeksi vuodeksi. Ja hommahan menee siten, että takuuaikana takuuasiat on takuuasioita eli niitä ei vähennetä huolenpitosopimus tililtä. Takuun jälkeenkin kysytään aina ensin vastaantulo tehtaalta ja sen jälkeen vasta aletaan käyttää tilille maksettuja rahoja. Ja kauden jälkeen maksetaan käyttämättä jääneet rahat takaisin vähennettynä hallinnointikuluilla. 3-v soppari taisi maksaa 1656â,¬. Sopimusaikana tuohon tehdään 3 huoltoa. Audin soppari on erittäin reilu, koska käyttämättä jääneet rahat palautetaan toisin kuin vaikka Bemarin tai Mersun sopimuksissa.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Variant - 15.01.19 - klo:22:57
Skodan soppari kattaa ehtojen mukaan myös osien valmistusvirheistä aiheutuvat korjaukset. VW ehdoissa on vain normaalista kulumisesta johtivat korjaukset (taisi olla välttämättömät). Mutta säästöä tuolla volkkarin sopparilla ei kai synny mutta huolettomuutta normaaleista käyttökuluista ihan varmasti, mutta hinnalla kyllä.
Ei noissa kummassakaan kattavuuden suhteen eroa ole. Kaikki kuuluu sopimuksen voimassa olessa maahantuojan maksettavaksi, sekä muuten vikaantuneet että kuluvat osat.

Mikäli 5v ajan autoon ei tule mitään yllättävää vikaa, ja huollot tehdään minimi-lisätöillä jää VW:n sopimuksesta 100% varmasti palautettavaa hallinnointimaksun jälkeenkin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: jt - 15.01.19 - klo:23:28
Eli vaikka tuosta vähentäisi hallinnointikulut, niin sopimuksen avulla kuluja tuli yli 900euroa vähemmän?
Just niin ...
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Vwhannes

Minulla oli huolenpitosopimus Golfiin, 3 v ja 200 000 km. Kuukausimaksu oli 94 â,¬ sisältäen webaston. Eli maksoin n. 3400 â,¬. Huollatin auton tietysti merkkiliikkeessä, normaalien huoltojen lisäksi vaihdettiin toisen takavalon kanta ja hihna kahdesti, ainakin ensimmäinen takuuseen, toinen jäi vähän epäselväksi kun kaikki meni ko. sopimukseen ja siinä vaiheessa oli selvää ettei palautusta tule. Pyyhkijän sulat, pesunesteet ym. laitettiin aina kun mahdollista. Loppusaldo oli n. -1000 â,¬ eli huollot tuon verran kalliimmat kuin maksut. Palautus jäi siis tosi kauas. Seuraavaankin autoon otin soppari.

Variant

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.01.19 - klo:14:57
Ei noissa kummassakaan kattavuuden suhteen eroa ole. Kaikki kuuluu sopimuksen voimassa olessa maahantuojan maksettavaksi, sekä muuten vikaantuneet että kuluvat osat.

Mikäli 5v ajan autoon ei tule mitään yllättävää vikaa, ja huollot tehdään minimi-lisätöillä jää VW:n sopimuksesta 100% varmasti palautettavaa hallinnointimaksun jälkeenkin.


Kiitos oikaisusta! Näin kyllä muistelen että vw-myyjän mukaan ainut kulu oli kk-maksu kun sopimusta minulle tarjottiin. Ehtoja lukemalla ymmärsin eri lailla.

Eli käytännössä ylimääräiseksi maksuksi jää tuo hallinnointi kulu 6e/kk ja lisätöiden mahdollisesti korkeampi hinta (esim. kaikki pyyhkijän sulat itse vaihdettuna -55%). Siinä tapauksessa tietysti jos tulee iso/kallis vika korjattavaksi, voi lisätöiden ajatella olevan ilmaisia kun kk-maksujen potti on ylittynyt jo.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Variant

Päivitetään tänne vielä nyt kun ensimmäinen 30tkm huolto on varattu:

-Tarkastushuolto ja öljynvaihto   267,61 â,¬
-Raitisilmasuodattimen vaihto   61,15 â,¬
Yhteensä   328,76 â,¬

Golfin oston yhteydessä minulle tarjottiin huolenpitosopimusta hintaan 48,86 â,¬ / kk (586,32 â,¬ / vuosi).

Pyyhkijän sulat ostin Motonetistä:

- Etusulkapari 29,90â,¬
- Takasulka 8,99â,¬
Yhteensä 38,89â,¬

Tämä on ensimmäisen vuoden kokemus siis.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

harava

T-Roc tilattu ja tarjoavat siihen 3v. HPsopparia hintaan 28â,¬/kk.  Ok-hinta mielestäni mut koska tämä myös on takuun aika niin haluaisin tietää kuinka paljon nousisi sen jälkeen hinta per kk? Silloinhan vasta oikeasti voi tulla tarvetta. Yhteensä kun sais 5 vuoden ajaksi sopimuksen niin olisin tyytyväinen.  Caara ei kuullema tiedä(halua sanoa?!) sitä vielä. Jos on maanantaikappale niin hinta varmasti nousee paljonkin mutta kuin kovasti? Ei täällä ole ketään jolla  sama tilanne ollut eli tietäisi kuinka paljon nousisi 3(2) vuoden jälkeen? merkki kuin merkki kävisi esimerkiksi. Kiittäen Tp

jsx

Noita hintojahan voi pyöritellä HPS-laskurissa, jos haluat jo heti tehdä esim. 5 vuoden sopparin.

https://huolenpitosopimus.volkswagen.fi/

Sen avulla kokonaissummia laskemalla saa myös katsottua mitä neljäs ja viides vuosi nyt maksaisivat lisää. Toinen kysymys sitten on, että mikä tulee olemaan tarjous esim. viidennestä vuodesta siinä vaiheessa kun neljän vuoden sopimus päättyy. Ja kuinka paljon halvempaa on ottaa suoraan uutena pidemmälle jaksolle (vai onko se halvempaa). Itselläni nyt 3,5 vuotta mennyt 4 vuoden sopimuksesta, joten ei vielä tietoa jatkotarjouksesta. Jatkotakuuksi tosiaan olen tämän ajatellut, kun Audiin ei 2 vuotta enempää takuuta saanut.

Teoriassahan auton korjaushistoria ei pitäisi vaikuttaa mitenkään jatkosopimuksen hintaan, mutta en tiedä miten noita katsovat oikeasti...


Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

harava

Lainaus käyttäjältä: jsx - 20.11.20 - klo:16:37
Noita hintojahan voi pyöritellä HPS-laskurissa, jos haluat jo heti tehdä esim. 5 vuoden sopparin.

https://huolenpitosopimus.volkswagen.fi/

Sen avulla kokonaissummia laskemalla saa myös katsottua mitä neljäs ja viides vuosi nyt maksaisivat lisää. Toinen kysymys sitten on, että mikä tulee olemaan tarjous esim. viidennestä vuodesta siinä vaiheessa kun neljän vuoden sopimus päättyy. Ja kuinka paljon halvempaa on ottaa suoraan uutena pidemmälle jaksolle (vai onko se halvempaa). Itselläni nyt 3,5 vuotta mennyt 4 vuoden sopimuksesta, joten ei vielä tietoa jatkotarjouksesta. Jatkotakuuksi tosiaan olen tämän ajatellut, kun Audiin ei 2 vuotta enempää takuuta saanut.

Teoriassahan auton korjaushistoria ei pitäisi vaikuttaa mitenkään jatkosopimuksen hintaan, mutta en tiedä miten noita katsovat oikeasti...
Kiitti vastauksesta. Olin löytänyt tuon rek.tunnuksen mutta missannut tilausnumerokohdan. Erikoiseksi tekee myyjän vastaus kun kysyin hintaa viidelle vuodelle: "en osaa sanoa vielä"? Eivät halua myydä tätä pitempiaikaisena? Eikä sanonut mitään tästä laskurista. 5 vuoden sopimus tulisi maksamaan  44,80â,¬/kk ja 6v 51,20â,¬/kk. Ja siis 3v. 28â,¬/kk.(takuuaika). Jonkin sortin takuun jatkehan tämä olisi ja  se tässä kiinnostaa. Kun he ainakin jotain rahoja palauttelee jos maksanut liikaa niin taidan tarttua tähän? Jakoketjuongelmainen kun olen niin voisi  vähentää stressiä?
Näkyyköhän "laskutuksessa" pissapojan täyttö tai ulkopesu? Vai kuuluukohan sopimukseen "ilmaisina"? Niistä ei haluais maksaa turhia :P
ps. Näköjään olisi kannattanut avata uusi aihe koska täällä ei näköjään nouse ylimmäksi vanha aihe. Näkyy vain tuolla Uusimmat-kohdassa. esim. Futisforumilla nousee ylös ettei tule miljoonia uusia aiheita/otsikoita.
e. Tais noustakin ::)

Petunet

Itse kysyin huolenpitosopimuksen yksityiskohtia automyyjältä juuri tuo lisätakuun ajatus mielessäni.
Myyjä kertoi että pakolliset huollot on tehtävä mutta mitään ylimääräisiä ei tarvitse teettää huolenpitosopimuksen piiriin.

Eli määräaikaishuollot (öljyt, nesteet suodattimet, tarkistukset) on tehtävä mutta esim. tuulilasipyyhkimien tai jopa kuluneiden jarrupalojen vaihto eivät ole pakollisia vaan ne voi tehdä itse tai teettää muualla ja takuu säilyy.
Toki noiltakin osin tulee käyttää alkuperäislaatuisia varaosia.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 22.11.20 - klo:09:02
Itse kysyin huolenpitosopimuksen yksityiskohtia automyyjältä juuri tuo lisätakuun ajatus mielessäni.
Myyjä kertoi että pakolliset huollot on tehtävä mutta mitään ylimääräisiä ei tarvitse teettää huolenpitosopimuksen piiriin.

Eli määräaikaishuollot (öljyt, nesteet suodattimet, tarkistukset) on tehtävä mutta esim. tuulilasipyyhkimien tai jopa kuluneiden jarrupalojen vaihto eivät ole pakollisia vaan ne voi tehdä itse tai teettää muualla ja takuu säilyy.
Toki noiltakin osin tulee käyttää alkuperäislaatuisia varaosia.
Siis haluaisit itse  ostaa ja vaihtaa jarrupaloja jos ne loppuu ja silti maksaisit huolenpitosopimusta?

Petunet

Huolenpitosopimuksestahan saa käyttämättömät rahat takaisin joten kyllä, vaihtaisin jarrupalat itse kuten muihinkin autoihini.
Niihin toki teen öljynvaihdot, rengastyöt ja jopa jakohihnan vaihdot itse mutta niissä ei enää tehdastakuuta ole.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

harava

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 22.11.20 - klo:19:47
Huolenpitosopimuksestahan saa käyttämättömät rahat takaisin joten kyllä, vaihtaisin jarrupalat itse kuten muihinkin autoihini.
Niihin toki teen öljynvaihdot, rengastyöt ja jopa jakohihnan vaihdot itse mutta niissä ei enää tehdastakuuta ole.
Onko ollut aikaisemmin sopimusta ja sitä myöten saanut rahaa takaisin?

Epes

Lainaus käyttäjältä: harava - 22.11.20 - klo:20:01
Onko ollut aikaisemmin sopimusta ja sitä myöten saanut rahaa takaisin?

Epäiletkö ettei saisi? Se testataan tammikuussa kun molemmat huoltosoppariautot vaihtuvat. Tällä hetkellä saldo on molemmissa tonnin verran plussalla kulujen jälkeen eli  ne pitäisi saada. Meikäläinen on tehnyt huoltosoppari-dieseliin itse adblue lisäyksiä. 10l pytty Nesteen litkua maksaa reilun kympin ja sen kaataminen säiliöön on parin minuutin juttu. Sama tehtynä sopparin piikkiin vaatii huoltoajan varaamisen, auton viennin huoltoon, odottelun ja lopputuloksena lasku on luokkaa 60â,¬ Joka on kuitenkin loppupelissä sinun rahaa. Tuo pelkkä vaivannäkö viedä ja hakea auto huollosta on syy täyttää adbluet itse.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 22.11.20 - klo:19:47
Huolenpitosopimuksestahan saa käyttämättömät rahat takaisin joten kyllä, vaihtaisin jarrupalat itse kuten muihinkin autoihini.
Niihin toki teen öljynvaihdot, rengastyöt ja jopa jakohihnan vaihdot itse mutta niissä ei enää tehdastakuuta ole.
Nii no jos tekee noi kaikki ite nii eihän tos häviä ku kuukausittaisen käsittelymaksun ja saa jatketun takuun. Jos on siis sellane soppari mistä loput maksetaan takasin.

harava

En oikeastaan epäile, kuhan kysäsin. Itsekin otan sopimuksen mutta pitää pähkiä otanko alkuun tuon 3 vuoden ja sen jälkeen 2 tai 3 vuotta. Taitavat antaa vain vuoden kerrallaan kun tekee jatkosopimuksen? Tietty jos suoraan 6 vuotta niin hyvät palautukset tai sit ollut vajaa 4000â,¬ remontit ja huollot 6 vuodessa.
"Käsittelykuluilla kuuden vuoden takuu" , Halpa! ;-)

Petunet

Tulevan auton kustannuksia Excelillä pyöritellessäni havaitsin että viiden vuoden rahoitus vs 5 vuoden rahoitus + 5 vuoden ylläpitosopimus  ja 2000â,¬ viimeinen erä (joka palautuu ylläpitosopimuksesta) kuukausierät ovat saman suuruisia.

Tuossa sähköautossa on niin pienet huoltokulut, tarkastushuolto 85â,¬ 30tkm välein, että ylläpitosopimuksen pienehköstä kuukausimaksusta jää mukava potti sopimuksen päätteeksi jos kaikki menee hyvin.
Ja jos ei niin sitten jää se itse haluttu 2000â,¬ viimeinen erä hoidettavaksi.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Seat eEML-xxx

uudet 2021 alkaneet  k-caara huolenpitosopimukset niistä ei palauteta "käyttämättömiä" rahoja takaisin - 6â,¬ kk on hallinnointi kulut joita ei voi käyttää huoltoihin.huolenpitosopimukseen kuuluvia huoltoja voi jättää myös tekemättä (vanhoissa sopimuksissa hyötyy)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Seat eEML-xxx - 15.04.21 - klo:17:00
uudet 2021 alkaneet  k-caara huolenpitosopimukset niistä ei palauteta "käyttämättömiä" rahoja takaisin - 6â,¬ kk on hallinnointi kulut joita ei voi käyttää huoltoihin.huolenpitosopimukseen kuuluvia huoltoja voi jättää myös tekemättä (vanhoissa sopimuksissa hyötyy)

Saisiko tähän lähteen?

Olen tehnyt huolenpitosopimuksen 2.4.21, jonka yhteydessä myyjä kertoi käyttämättömät rahat palautetaan, mikäli sopimus lopetetaan ennen sopimuskauden päättymistä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Seat eEML-xxx

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 15.04.21 - klo:17:04
Saisiko tähän lähteen?

Olen tehnyt huolenpitosopimuksen 2.4.21, jonka yhteydessä myyjä kertoi käyttämättömät rahat palautetaan, mikäli sopimus lopetetaan ennen sopimuskauden päättymistä.
tarkista itse k-auto  kiitoradantie,vantaa hallinnoi sopimusta.

Erkka

#59
^ Vastaan itse itselleni. Alla oleva teksti löytyy omasta huolenpitosopimuksesta, jonka allekirjoitin 2.4.21.

Ote huolenpitosopimuksesta K Caaran sivuilta:

Sopimuksen saldon ollessa positiivinen on maksettujen kuukausierien summa enemmän kuin huolto- ja korjauskustannuksia on veloitettu sopimukselta. Sopimuksen päättyessä plussalla oleva summa palautetaan asiakkaalle sopimusehtojen mukaisesti.

Vaihtoautohuolenpitosopimuksissa, asiakkaalle veloituksettomissa kampanjahuolenpitosopimuksissa sekä veloituksettomien kampanjahuolenpitosopimusten jatkosopimuksissa ei ole sopimushyvitystä, rahaa ei palauteta asiakkaalle sopimuksen päättyessä.

Sopimuksen saldon ollessa negatiivinen on huolto- ja korjauskustannuksia veloitettu enemmän kuin on maksettuja kuukausieriä. Sopimusehtojen mukaisesti asiakas ei joudu maksamaan negatiivista sopimuksen saldoa sopimuskauden päättyessä.

Sopimuksen loppuessa päätöslaskelma postitetaan kotiin. Tästä selviää lopullinen sopimuksen saldo. Mahdollinen palautus maksetaan muutaman päivän viiveellä päätöslaskelman saapumisesta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy