Huolenpitosopimus - kokemuksia

Aloittaja Welt, 09.09.16 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

Welt

Myyjä tarjosi minulle joulukuussa toimitettavaan Passat Variantiini huolenpitosopimusta. Kolmen vuoden ajalta kuukausimaksu olisi 54,22 â,¬ / 25000km/v. Nyt pähkäilen tarjouksen kannattavuutta. Autolla on kahden vuoden tehdastakuu, joten tarjottu sopimus koskisi eniten kolmatta ja - mikäli sopimusta jatkaa - sen jälkeisiä vuosia.

Käsitykseni mukaan sopimus kannattaa, mikäli tietää jo heti ostotilanteessa pitävänsä autoa pidempään, koska silloin vasta tulevat kalliit huollot.

Tiedän aiheesta keskustellun aikaisemminkin areenalla, mm. 2010 ja 2011, mutta olisi mukava tietää millaisia kokemuksia teillä on, nyt kun aikaa on vierähtänyt.

mremonen

Eipä taida jatkovuodet mennä samalla hinnalla. Tai ainakin tämä kuva minulla on. Siihen että kannattaako, sen joutuu jokainen itse miettimään. Periaatteena kuitenkin se, että ei autokauppa tuota tappiokseen tee.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Latexi

#2
Mulla oli A4:ssä sellainen sopimus, joka maksoi muistaakseni jotain viitisenkymppiä per kk. Kilometrejä sai tulla jotain 20 tkm/vuosi. Homma toimi mainiosti eikä korjauksia tarvinnut pahemmin tehdä. Vaikka toista väitetään tai oletetaan, sain tämän vuoden alkupuolella reilun tonnin maksamiani maksuja takaisin. Muistelisin lukeneeni, että mitään palautusta ei ole tullut, minun tapauksessani kävi toisin. Auto oli A4 Avant TFSI, 2.0 155 kW eikä siihen ehtinyt tulla kolmessa vuodessa kuin vajaat 60 tkm. Eikä siinä ollut edes vikoja ohjauksessa.
Latexi

nemos

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 09.09.16 - klo:21:10
Mulla oli A4:ssä sellainen sopimus, joka maksoi muistaakseni jotain viitisenkymppiä per kk. Kilometrejä sai tulla jotain 20 tkm/vuosi. Homma toimi mainiosti eikä korjauksia tarvinnut pahemmin tehdä. Vaikka toista väitetään tai oletetaan, sain tämän vuoden alkupuolella reilun tonnin maksamiani maksuja takaisin. Muistelisin lukeneeni, että mitään palautusta ei ole tullut, minun tapauksessani kävi toisin. Auto oli A4 Avant TFSI, 2.0 155 kW eikä siihen ehtinyt tulla kolmessa vuodessa kuin vajaat 60 tkm. Eikä siinä ollut edes vikoja ohjauksessa.

Maksuja peritään lähes tuplasti sen verran kuin huollot ainakin täällä maakunnassa tulevat itse maksettuina maksamaan. Eli käytännössä sopimuksen loppuvaiheessa "jatkotakuun" omavastuu on sitten tuota tonnin luokkaa, jos vikaa tulee.
Volvo XC60 T8 Inscription

Jonde

Tuota sopparia on jaettu niin hyvin joka vuosi ilmaiseksi että alkaa olemaan aika vakio kaikkien uusien autojen ostajilla.
Mutta volkkarilla tosiaan saa aina palautuksena ylimääräiset maksut sitten kun sopparin lopettaa. Jos on sellaisen mallin ostanut missä ei sopparia ilmaiseksi saanut.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Welt - 09.09.16 - klo:19:41
Myyjä tarjosi minulle joulukuussa toimitettavaan Passat Variantiini huolenpitosopimusta. Kolmen vuoden ajalta kuukausimaksu olisi 54,22 â,¬ / 25000km/v. Nyt pähkäilen tarjouksen kannattavuutta. Autolla on kahden vuoden tehdastakuu, joten tarjottu sopimus koskisi eniten kolmatta ja - mikäli sopimusta jatkaa - sen jälkeisiä vuosia.

Käsitykseni mukaan sopimus kannattaa, mikäli tietää jo heti ostotilanteessa pitävänsä autoa pidempään, koska silloin vasta tulevat kalliit huollot.

Tiedän aiheesta keskustellun aikaisemminkin areenalla, mm. 2010 ja 2011, mutta olisi mukava tietää millaisia kokemuksia teillä on, nyt kun aikaa on vierähtänyt.

Kokemuksia ei ole kun itse otin pari viikkoa sitten A6:n ensimmäisen huoltosopparini 4v/120tkm. Hinta oli jotain 74â,¬/kk ja siihen sisältyy AdBlue lisäykset ja Webasto (plus pari kallista DSG -huoltoa). Saa nähdä onko kuinka järkevä loppupeleissä?

Urmas

Käyttämättömät maksetut rahathan saa toki takaisin, mutta käsittääkseni se joka kuukausi maksettava "sopimuksen ylläpitokulu" jää maahantuojalle eikä sitä palautuslaskelmissa ole mukana.

Olen kaikkiin uusina ostamiini autoihin tuollaisen ottanut ja suurimman hyödynhän noista saa takuuajan jälkeen, kun ei tarvitse huollon tai maahantuojan kanssa vängätä siitä kuka maksaa. Eri merkkeihin on alle viiden vuoden iässä uusittu vetoakseleita, erilaisia etupää kolisevia osia, jarrujen osia, radioantenneja ja viimeisimpänä TSI-pannun koko turbo.
Ehkä olen maksanut enemmän tai ehkä vähemmän kuin muuten, mutta kustannusten ennakoitavuus ja vaivattomuus on minulle ollut hintansa arvoinen.


the-Rane

Minulla on kokemusta kolmen auton huolenpitosopimuksesta. Jokainen on ollut eri merkkinen. Yhteen autoon vaihdettiin sopparin puitteissa koiranluita ja samoin vaihdettiin vuotamaan alkanut ohjaustehostimen hydraulipumppu noin viiden vuoden iässä. Nykyistä Poloa ostaessani oli täysin selvä, että soppari tulee myös tuohon.

Maksaako siinä sopparissa ylimääräistä, on ihan sama, sillä arvostan enemmän sitä, että kustannukset ovat ennakoitavissa. Edellinen auto vaihtui tosin vielä takuuaikana tähän nykyiseen, joten siinä sopimus meni hieman hukkaan. Tosin sitä ostaessani oli tarkoitus pitää autoa yli takuuajan.

Meinaan ottaa jatkossakin huolenpitosopimuksen, mikäli se on autoon saatavissa.

- ilman elämää ei ole tarinaa: http://www.rutinoff.net -
- Korvikeautot koeajossa: http://www.korvikeautot.net -

pomo

Koskaan ei olisi vielä kannattanut, saa nähdä miten käy nykyisellä III oculla!

Pupa

Otin käytettynä liikkeestä ostamaani allekirjoituksen Golf VII:n tuon Huolenpitosopimuksen ja kuten edellä on mainittu, niin itsekin arvostan huoltokustannusten ennakoitavuutta. Lisäksi sopimus kattaa Xenonit, DSG:n ja Webaston, joten sain tätä kautta mielenrauhan. Saattaa maksaa hieman enemmän, mutta en usko jääväni 3v aikana pahasti tappiolle.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Epes

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 10.09.16 - klo:09:56
Otin käytettynä liikkeestä ostamaani allekirjoituksen Golf VII:n tuon Huolenpitosopimuksen ja kuten edellä on mainittu, niin itsekin arvostan huoltokustannusten ennakoitavuutta. Lisäksi sopimus kattaa Xenonit, DSG:n ja Webaston, joten sain tätä kautta mielenrauhan. Saattaa maksaa hieman enemmän, mutta en usko jääväni 3v aikana pahasti tappiolle.

Huoltosopparin kattamista ajovaloista, itsellä lukee sopparissa että kattaa xenonit mutta autossa on ajovaloina LED:t. Kattaako soppari ne vai ei?

jsx

Huolenpitosopimus tuli Audiin otettua. Lähinnä "jatkotakuuksi", kun ajatus on autoa pitää 4-5 vuotta.

Ja kaipa se myös korvaa noita LED-valoja (?). Eikös niiden pitäisi kestää "auton elinikä"? Edelliseen Audiin vaihdettiin toinen ajovaloumpio (xenon), kun silloin n. 5 vuotta vanhasta autosta LED-päivävalo pimeni. Sekin maksoi melkein tonnin, joten epäilen että nykyisessä olevien matrix-ledien pettäessä hinta on vielä jotain muuta (vaikka kai nuo on kehittyneet siihen suuntaan, ettei ihan koko umpiota aina tarvitse vaihtaa...)

Jos joku lueskelee noita vanhoja juttuja ja laskeskelee kannattavuuksia, niin ainakin Audin sopparissa on nyt "hallinnointikuluja" laskettu, ennen ne olivat luokkaa 12â,¬/kk, mutta nyt ainakin omassa sopparissani 6 â,¬/kk. Myyjän mukaan juurikin siksi, että ne ovat olleet yllättävänkin monelle syy olla ottamatta sopimusta.
Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: jsx - 24.05.17 - klo:23:34
Huolenpitosopimus tuli Audiin otettua. Lähinnä "jatkotakuuksi", kun ajatus on autoa pitää 4-5 vuotta.

Ja kaipa se myös korvaa noita LED-valoja (?). Eikös niiden pitäisi kestää "auton elinikä"? Edelliseen Audiin vaihdettiin toinen ajovaloumpio (xenon), kun silloin n. 5 vuotta vanhasta autosta LED-päivävalo pimeni. Sekin maksoi melkein tonnin, joten epäilen että nykyisessä olevien matrix-ledien pettäessä hinta on vielä jotain muuta (vaikka kai nuo on kehittyneet siihen suuntaan, ettei ihan koko umpiota aina tarvitse vaihtaa...)

Jos joku lueskelee noita vanhoja juttuja ja laskeskelee kannattavuuksia, niin ainakin Audin sopparissa on nyt "hallinnointikuluja" laskettu, ennen ne olivat luokkaa 12â,¬/kk, mutta nyt ainakin omassa sopparissani 6 â,¬/kk. Myyjän mukaan juurikin siksi, että ne ovat olleet yllättävänkin monelle syy olla ottamatta sopimusta.
Kestäähän halogeenitkin pidempään.
Kummallista jos ovat laskeneet että hallinnointikut maksavat 12â,¬/kk niin on kuitenkin varaa yhtäkkiä laskea 50%. Tuo todistaa että nuo hallinnointikulut ja myös huolenpitosopimukset ovat hyvä bisnes liikkeille.

jonatz79

Onko porukalla kokemuksia huoltojen hinnoittelusta sopparilla tai ilman? Onko marmorilla sama hinta jaksohuolloille tai mille tahansa muulle huollolle. Ainut mikä tässä hieman epäilyttää on sopparin alaisen auton rahastus. Helppo laskuttaa vaikkapa polttimonvaihdosta tunnin työ + osat. Saadaan puskuriraha käytettyä ja palautuksia ei lopulta tule.

Sinänsä tuo huolenpitosopimus houkuttaisi. Toimistokulut 48x 6â,¬/kk = 288â,¬ ei ole 4v sopparilla kovin paljoa 2 vuoden "jatkotakuusta" VW:llä.
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: jonatz79 - 17.01.18 - klo:11:30
Onko porukalla kokemuksia huoltojen hinnoittelusta sopparilla tai ilman? Onko marmorilla sama hinta jaksohuolloille tai mille tahansa muulle huollolle. Ainut mikä tässä hieman epäilyttää on sopparin alaisen auton rahastus. Helppo laskuttaa vaikkapa polttimonvaihdosta tunnin työ + osat. Saadaan puskuriraha käytettyä ja palautuksia ei lopulta tule.

Sinänsä tuo huolenpitosopimus houkuttaisi. Toimistokulut 48x 6â,¬/kk = 288â,¬ ei ole 4v sopparilla kovin paljoa 2 vuoden "jatkotakuusta" VW:llä.
Pätee vain LL:n, eli täyden huoltovälin autoon. Jos haluaa usealle auton omistajalle järkevän ja toimintavarmuuden takaavan vuoden öljynvaihtovälin, eli myös välihuollon, niin ei "kustanna" sitä. Holenpitosopimus ei ole mikään lisätakuu, vaikka olisikin pidempi kuin auton virallinen takuuaika.
Golfkärry Mk 7.5

Ktk

HPS:n voi tehdä myös kiinteälle huoltovälille, näyttäisi olevan 7e/ kk lisää. Ja tuo höpölaskutus ei välttämättä mene kovin herkästi läpi, HPS on maahantuojan palvelu ja jos jälleenmyyjä koittaa sieltä laskuttaa mitä sattuu, tulee varmasti ennen pitkää noottia. Sille polttimonvaihdollekin on ohjeaika ja jos laskutus on jotain muuta, saattaapi pajalle tulla paskaa niskaan.

Ja kyllä se tavallaan lisätakuuna toimii vaikka ei juuri sama olekaan, ehkäpä "vakuutus" on oikeampi nimi. Auton tekninen riski poistuu asiakkaalta niin kauan kuin soppari on voimassa, se vaan maksaa summan x / kk. Vaikkapa kone tai laatikko kajahtaa jo iäkkäämmästä autosta ja GW tai takuu ei kata niin sinne menee kulut soppariin. Tokihan tuon jälkeen ei hirveesti kannata palautuksia ootella.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 17.01.18 - klo:14:33
HPS:n voi tehdä myös kiinteälle huoltovälille, näyttäisi olevan 7e/ kk lisää. Ja tuo höpölaskutus ei välttämättä mene kovin herkästi läpi, HPS on maahantuojan palvelu ja jos jälleenmyyjä koittaa sieltä laskuttaa mitä sattuu, tulee varmasti ennen pitkää noottia. Sille polttimonvaihdollekin on ohjeaika ja jos laskutus on jotain muuta, saattaapi pajalle tulla paskaa niskaan.

Ja kyllä se tavallaan lisätakuuna toimii vaikka ei juuri sama olekaan, ehkäpä "vakuutus" on oikeampi nimi. Auton tekninen riski poistuu asiakkaalta niin kauan kuin soppari on voimassa, se vaan maksaa summan x / kk. Vaikkapa kone tai laatikko kajahtaa jo iäkkäämmästä autosta ja GW tai takuu ei kata niin sinne menee kulut soppariin. Tokihan tuon jälkeen ei hirveesti kannata palautuksia ootella.
Ei nyt taida mennä kokonaisuudessaan ihan noin.
Kysyin auton (VW) oston yhteydessä tuon huoltovälin vaikutuksen ja ei saanut kiinteällä, vaan LL-ohjelmalla olevalle.
Ei toimi lisätakuuna. Ja iäkkäämmille autoille tuota samanlaista huolenpitosopimusta ei saa; muita lisäturvia voi tulla rajoitetusti eri autoliikeketjujen, erilaisten myyntikampanjoiden, tms. yhteydessä.
Golfkärry Mk 7.5

Dumbass

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 17.01.18 - klo:15:30
Ei nyt taida mennä kokonaisuudessaan ihan noin.
Kysyin auton (VW) oston yhteydessä tuon huoltovälin vaikutuksen ja ei saanut kiinteällä, vaan LL-ohjelmalla olevalle.
Ei toimi lisätakuuna. Ja iäkkäämmille autoille tuota samanlaista huolenpitosopimusta ei saa; muita lisäturvia voi tulla rajoitetusti eri autoliikeketjujen, erilaisten myyntikampanjoiden, tms. yhteydessä.

Saa nykyään kiinteälle huoltovälille juurikin tuolla 7â,¬/kk lisähinnalla.
Miksei toimisi lisätakuuna? Eikös tuo kata kaikki mahdolliset vastaan tulevat ongelmat / huoltokulut?

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 17.01.18 - klo:15:30
Ei nyt taida mennä kokonaisuudessaan ihan noin.
Kysyin auton (VW) oston yhteydessä tuon huoltovälin vaikutuksen ja ei saanut kiinteällä, vaan LL-ohjelmalla olevalle.
Ei toimi lisätakuuna. Ja iäkkäämmille autoille tuota samanlaista huolenpitosopimusta ei saa; muita lisäturvia voi tulla rajoitetusti eri autoliikeketjujen, erilaisten myyntikampanjoiden, tms. yhteydessä.

Nykyään saa kiinteällä huoltovälillä, löytyy ihan siitä myyjän laskurista. Ja kyllä se vaan isolta osin lisätakuuna toimii, vaikka sellainen ei virallisesti olekaan. Ihan sama kai se asiakkaalle on miksi sitä sanotaan, asiakas poistaa kiinteällä kk-maksulla teknisen riskin itseltään.

jamo75

tämä on ainainen vääntämisen aihe
- teetkö huollot merkkikorjaamossa ?
- vaihdatko itse pyyhkijänsulat, pesunesteen ?
- vaihdatko lamput säännöllisesti vai sitten kun ne palavat

Mitä itsellä on tullut vastaan
- kivi rikkoi etusumuvalon lasin
- ratin nahkapäällystys hilseili
- vilkkuvalitsin jumitti
- maalipinta lohkeili
- bensaluukku jäässä ei aukea

Mitä korvaa
- valmistaja
- maahantuoja
- jälleenmyyjä
- asiakkaan huoltosopimus
- asiakas itse

Vähissä on ollut ne missä valmistan takuu olisi korvannut itselläni ikinä mitään

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane


maileri

Tämä on hyvä aihe, koska nyt nämä sopimukset ovat olleet markkinoilla jo niin kauan, että monella on ehtinyt sopimuskausi päättymään ja kokemuksia kertymään. Audihan palauttaa sopimuksen päättyessä ylimaksetun takaisin asiakkaalle, toisin kuin vaikkapa BMW tai Mersedes-Benz. Siinä mielessä sopimus on huomattavasti parempi kuin nämä sopimukset missä rahaa ei saa takaisin. Hallinnointikulut ovat kohtuulliset 6â,¬/kk eli esim. 3-v aikana maksat sopimuksesta 216â,¬. Muut käytetään huoltoihin ja ylijäämä palautetaan. Ja mitä nettiä tutkii niin erittäin vähän on valituksia HPS-ongelmista. Joko ne ovat täysin ongelmattomia ja asiakkaat täysin tyytyväisiä tai sitten reklamaatiotilanteet käsitellään aina asiakaslähtöisesti. VW-auton HPS-organisaatio on voittoa tavoittelematon organisaatio eli itse sopimuksilla ei pyritä nettoamaan vaan maahantuojan voitot tulevat siitä, kun asiakkaat huoltavat mahdollisimman pitkään autojaan merkkihuolloissa ja niihin käytetään merkkiosia.


jonatz79

Kaveri on erään premium merkin huollossa mekaanikkona (ei VAG). Kertoili että ottaa omaan autoonsa käytetyt osat (esim jarrulevyt), koska ovat uuden veroisia. Sattuivat vaan kuulumaan huolto-ohjelmaan ja vaihdettiin. Toinen voisi olla ilmastointilaite, joka ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta "suositellaan" huollettavaksi vähintään 2v välein. Listahinnoilla jälkimmäisellä tekee jo 4 vuoteen hyvän tilin.

Lähinnä kiinnostaa onko huollon puolesta homma hoidettu ns. "reilukerho" meiningillä. Oikeasti onko huollot mennyt samalla periaatteella mitä itse maksaessa vai onko jäänyt fiilis, että kaikkea puoliksi tarpeetonta on ujutettu (kysymättä) huoltoihin?

Muutoinhan tuo huoltosoppari kuulostaa hyvälle. Jos pelaa reilusti huollon puolelta, niin en näe mitään syytä olla ottamatta.
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

Rauska

Mulla on  ollut HSP viimeisissä 4:ssä autossa. Niistä on tullut palautusta. Nykyisessäkin on, mutta olet teettänyt ns. ylimääräisiä asioita (pyörien suuntaus) ja luultavasti ei tule palautusta. Mutta soppariin kuuluu mm. pyyhkijän sulat polttimot (LED ajovalot ei tiedä) ja maininnalla muut kuluvat osat. Olen ollut tyytyväinen.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tslindho

Tuli käytyä tilaamassa uusi Variant Golf. Olen nyt miettinyt, että ottaisinko siihen huolenpitosopimuksen vai jatkoturvan (5v / 150000km). Mitä olette mieltä, ajatuksia puolesta ja/tai vastaan?

systeemi

Lainaus käyttäjältä: tslindho - 23.01.18 - klo:15:26
Tuli käytyä tilaamassa uusi Variant Golf. Olen nyt miettinyt, että ottaisinko siihen huolenpitosopimuksen vai jatkoturvan (5v / 150000km). Mitä olette mieltä, ajatuksia puolesta ja/tai vastaan?

Mie ymmärsin että ovat vähän toisensa pois sulkevia. Riippuen siitä mitä haluaa painottaa. Itse päädyin ottamaan huolenpitosopimuksen lähinnä sen vuoksi että tiedän kiinteän hinnan auton korjauksille ja huoloille.

golffari_

Lainaus käyttäjältä: tslindho - 23.01.18 - klo:15:26
Tuli käytyä tilaamassa uusi Variant Golf. Olen nyt miettinyt, että ottaisinko siihen huolenpitosopimuksen vai jatkoturvan (5v / 150000km). Mitä olette mieltä, ajatuksia puolesta ja/tai vastaan?

Itse kysyin myös tarjouksen 1.2 tilattuun Golf Variantiin (1.5 TSI EVO 96kW, DSG ja tehdaswebasto). Pelkkä huolenpitosoppari ois 51,12 e/kk (sis. hallinnointimaksun 6 e/kk), sopimuskausi 48 kk ja vuosittain kilsoja 20tkm.

Jos otan myös 2+2 vuoden jatkoturvan eli neljän vuoden takuu 120tkm rajalla, niin silloin huolenpitosopimuksen hinta putoaa 36,13 e/kk (sis. edelleen hallinnointimaksun 6 e/kk). Tämä hinnan pudotus tulee kuulemma siitä että jos ottaa jatkoturvan, niin hinnasta putoaa webaston osuus pois vaikka se edelleen kuuluu sopimukseen, tiedä sitten tarkempia juttuja taustalla.

Omassa rahoitusmallissani molemmat vaihtoehdot (pelkkä HPS taikka HPS ja 2+2 jatkoturva) tuottaa lisämaksun kuussa n. 50 euroa, joten ei ole vaikea päätös kumman ottaa.

teemut

Aivan järjetöntä rahantuhlausta tuollaiset huolenpitosopimukset. Omaan autooni tuo lisi maksanut 2040â,¬/3 v/60 000km.
Nyt kun seuraava huolto on tehty, niin huoltokuluni merkkiliikkeessä ovat olleet tuolta ajalta 350â,¬.
Merkkiliike otti öljyistäkin vähemmän millä ne olisi saanut mistään.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: teemut - 15.01.19 - klo:19:53
Aivan järjetöntä rahantuhlausta tuollaiset huolenpitosopimukset. Omaan autooni tuo lisi maksanut 2040â,¬/3 v/60 000km.
Nyt kun seuraava huolto on tehty, niin huoltokuluni merkkiliikkeessä ovat olleet tuolta ajalta 350â,¬.
Merkkiliike otti öljyistäkin vähemmän millä ne olisi saanut mistään.
Olet ymmärtänyt sopimuksen hiukan väärin. Ei sen huolenpitosopimuksen ainoa tarkoitus ole kuitata huoltokustannuksia takuuajalta, vaan kantaa vastuu autosta myös takuuajan jälkeen. Auton ostaminen uutena ja pitäminen esimerkiksi 6v / 200tkm asti huolenpitosopimuksen turvaamana on järjettömän paljon halvempaa kuin vaihtaa auto 2v välein riskin ulkoistamiseksi. Toki pidempääkin takuuta on saatavilla jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jamo75

jos autoon ei tehdää mitään muuta kuin pakolliset huolto toimet niin ei se sopimus koskaan halvemmalsi tule.

mutta yksikin normaalista poikkeava ongelma niin johan tulee katetta rahoille. toki voi kiistellä takuu ajasta ja maahan tuojan vastuusta mutta huolenpito sopimuksen päätarkoitus on nostaa jälleen myyntiarvoa koska autolle on tehty merkkihuollossa kaikki mitä pitääkin sekä asiakkaalle huolettomat kilometrit ilman että on pelkoa yllättävistä kustannuksista.

esim volvo 2.0 palvelussa oli pitkä lista asioita jotka vaihdettiin ja tehtiin aina esim. nesteet, lamput, pyyhkijät, auton pesu jne. saahan ne toki tehtyä itsekin.

ainakin volvolla huoltosopimus esim. kattoi avaimien akkujen vaihdon mutta toki jos on perus kippo mihin vaihdetaab öljyt ja se oli siinä niin toki ilman pärjää

huomattavaa että sopimuksen hinta nousee jyrkästi 3v jälkeen

Lainaus käyttäjältä: teemut - 15.01.19 - klo:19:53
Aivan järjetöntä rahantuhlausta tuollaiset huolenpitosopimukset. Omaan autooni tuo lisi maksanut 2040â,¬/3 v/60 000km.
Nyt kun seuraava huolto on tehty, niin huoltokuluni merkkiliikkeessä ovat olleet tuolta ajalta 350â,¬.
Merkkiliike otti öljyistäkin vähemmän millä ne olisi saanut mistään.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy