Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

pasuunaC3

Alkuperäisille kodiaqin 18" vanteille
Nokian hakkapeliitta9 suv alle laitettuna 1000e
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

vmn

Olen ajanut kitkoilla 20+ vuotta etupäässä pääkaupunkiseudulla ja satunnaisilla matkoilla Keski-Suomeen. Samalla on säästynyt 1000 kg asfalttia :). Ei enää nastoja. Vaihdon voi tehdä aikaisin syksyllä ja vastaavasti myöhään keväällä. Talvella rengasmelu vähenee. Maanantaina vaihtuu alle HKPL R2 SUV 215/65R17 MITYKAS - vanteilla. Näistä ei vielä ole kokemuksia, mutta en usko pettyväni. Paketti maksoi 1500, kun vaihdoin Superbista. Kesärenkaat ovat vakiot: Continental 235/55R18.
Kodiaq Ambition 1.4TSI DSG 4x4 2017
Ex. Superb Combi 2.0/103KW TDI DSG Ambition Business 4x4 2013

Candywhite

Minulla on aina ollut nastarengaat, mutta edelliseen räsään (4x4) ostin kitkat. Kokemusta kertyi vain yhdeltä talvelta, mutta sen verran tykkäsin että kodiakiin ostin kitkat, joista ei vielä kokemuksia.

Kitkojen äänimaailma on niin ihanan hiljainen että nastoihin ihan heti en mene.

Mutta vaimon autossa edelleen nastat 😊
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

tet

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 19.10.17 - klo:14:19
Onko ajoprofiilivalitsin koodattavissa muistamaan noudattamaan edellisen käynnistyksen valintaa?

Systeemi muistaa käytetyn profiilin, mutta ei noudata sen asetuksia uudelleenkäynnistettäessä. Minulle riittäisi ajoprofiilin valinta kerran päivässä.

Mitä asetuksia se profiili ei noudata seuraavassa startissa? Vaihdelaatikon Sport-asennon lisäksi en ole huomannut ainakaan Atecassa, etteivät muut asetukset pysyisi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

manu

steel grey ilmestynyt väri valikoimaan 8)
oman tilauksen sain muutettua tohon väriin.
auto tilattu huhtikuussa,valmistus ei oltu lukittu.

pasuunaC3

Missäkähän sportline viipyy muualla jo kuvia bongattu värit ym ja suomessa voi jo rakentaa scoutin mutta ei sportlineä
Ihmeellistä vetkuttelua
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Raimo247

Lainaus käyttäjältä: tet - 23.10.17 - klo:08:26
Mitä asetuksia se profiili ei noudata seuraavassa startissa? Vaihdelaatikon Sport-asennon lisäksi en ole huomannut ainakaan Atecassa, etteivät muut asetukset pysyisi.

Voimansiirron asetusta ainakaan ei noudata.

Käyttäisin Eco-asetusta ja Individual-valintaan olen myös valinnut Eco-kaasuttelut.
Ajotilan valitsin muistaa mikä asetus on ollut valittuna, se lukee infotaintment-ruudun yläkulmassa, mutta voimansiirron asetus ei ole se minkä asetus sisältää.

Ohjauksen olen valinnut olevan sport, mutta en ole rehellisyyden nimissä huomannut mitään eroa tavallisen tai sportin välillä, joten en tiedä noudattaisiko ajotilavalitsin siinä edellistä valintaa.

Aktiivialustaa minulla ei ole, joten sitä en voi tässä kommentoida.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

tet

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 01.11.17 - klo:15:11
Voimansiirron asetusta ainakaan ei noudata.

Voimansiirron? ??? Tarkoitat siis vaihdelaatikon Sport-moodia ilmeisesti, ainakaan en tiedä mitään muuta "voimansiirron" asetusta. Se on ymmärtääkseni ainoa asetus, joka ei pysy virtojen sammutuksessa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Raimo247

Kuuleppas Ateca-kuski:
Kodiaqissa on voimansiirrolle asetus Eco, jolla vaihdelaatikko käyttää rullaustoimintoa = vaihteisto vapaalla tai kytkin irroitettu. Muilla asetuksilla vain moottorijarrutus on mahdollinen.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

tet

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 01.11.17 - klo:15:21
Kuuleppas Ateca-kuski:
Kodiaqissa on voimansiirrolle asetus Eco, jolla vaihdelaatikko käyttää rullaustoimintoa = vaihteisto vapaalla tai kytkin irroitettu. Muilla asetuksilla vain moottorijarrutus on mahdollinen.

No kuules Kodiaq-karhu, Atecassa on täysin sama toiminto. :D Ja se pysyy käytössä starttien välillä. Itse pidän ajomoodiasetusta lähes aina Ecolla juuri tuon rullaustoiminnon takia, ja se on ainakin tähän asti (ensimmäiset 12000 km) pysynyt päällä joka startissa, ei ole tarvinnut ajomoodia ronklata. Jos Kodiaqissa ei pysy, niin sitten se on joko Skodalta tietoinen valinta tai sitten autossasi on koodausvirhe. Veikkaan jälkimmäistä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Candywhite

Oma kodiaq on lähes aina eco asetuksella ja kun sen on kerran valinnut niin kodiaq muistaa sen. Rullaus on ihan ehdoton ominaisuus, ja ratin läpyttimillä moottori jarrutus onnistuu tarvittaessa.

Liikenne ympyröissä usein käytän sport asetusta, kahvasta nykäsemällä, ja uudelleen nykäsy palauttaa eco asetuksen.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

vmn

En ole oikein vakuuttunut tuosta ECO - vaihtoehdosta. Jos on toodella ennakoiva kuski, niin se saattaa toimia. Muuten jarrujen käyttö lisääntyy. Kuinkahan moni osaa/muistaa/viitsii käyttää sport-nykäisyä?
Kodiaq Ambition 1.4TSI DSG 4x4 2017
Ex. Superb Combi 2.0/103KW TDI DSG Ambition Business 4x4 2013

Raimo247

Econ kanssa käytetään tietysti myös moottorijarrua, mutta se vaatii kuskin osallistumista jarrupolkimella tai rattivaihteita kerran napauttamalla.

Mutta onko meillä nyt sitten bitti ristissä, jos ajotilamoodi ei kerran noudata muistamaansa edellisen ajon valintaa uudelleenkäynnistyksen jälkeen?
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

vmn

Jarrupolkimella? Ei taida löytyä myöskään rattivaihteita kaikista varustetasoista. Olen muutaman kerran kokeillut ECOa. Toistaiseksi käytän NORMAL - asetusta ja silloin tällöin moottorijarrutusta vaihdekepillä. Bensakoneen moottorijarrutus ei tosin ole kovin tehokas.

Löytyykohän mistään vertailua ECOn todellisesta vaikutuksesta? Tämä, niinkuin monet muutkin autoalan jutut, vaikuttaa lähinnä ECO-pesulta ;D
Kodiaq Ambition 1.4TSI DSG 4x4 2017
Ex. Superb Combi 2.0/103KW TDI DSG Ambition Business 4x4 2013

tet

Lainaus käyttäjältä: vmn - 04.11.17 - klo:21:01
Löytyykohän mistään vertailua ECOn todellisesta vaikutuksesta? Tämä, niinkuin monet muutkin autoalan jutut, vaikuttaa lähinnä ECO-pesulta ;D

Muista mahdollisista ECO-moodin vaikutuksista en osaa sanoa, mutta rullaus tuo kyllä ihan selkeää säästöä jos vain olosuhteet sallivat sen kunnollisen hyödyntämisen. Kokeilin asiaa itse jo edellisellä autollani, jossa ei rullaustoimintoa ollut, siirtämällä vaihdekepin N-asentoon aina kun halusin rullailla. Säästö oli aivan selkeä, pidemmällä matkalla sain helposti puoli litraa pois kulutuksesta otollisissa olosuhteissa (ei juuri muuta liikennettä, sopivan mäkinen tie).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vesap

Pari päivää on nyt Kodiaqilla takana ja tällainen 'omituisuus' on tullut esiin. Kuljettajan avustavista järjestelmistä olen ruksannut tuon Blind spot ominaisuuden päälle. Olen havainnut että joskus peruuttamisen jälkeen on kyseinen ruksi hävinnyt. Onko muilla samanlaista havaintoa asiasta?
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

Hapero79

2000km takana 2.0tsi:llä ja on kyllä erinomainen auto ja laatuviinialue enemmän kuin kohdallaan. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 8,2ll/100km, mistä 95% on maantiepainotteista ajoa. Tosin yhden suunnitteluvirheen olen autosta löytänyt. Sivupeilit sotkeentuvat ja siten varsin käyttökelvottomat  näillä syksyn keleillä. Onko muilla samoja havaintoja?

harry

Lainaus käyttäjältä: vesap - 11.11.17 - klo:15:48
Pari päivää on nyt Kodiaqilla takana ja tällainen 'omituisuus' on tullut esiin. Kuljettajan avustavista järjestelmistä olen ruksannut tuon Blind spot ominaisuuden päälle. Olen havainnut että joskus peruuttamisen jälkeen on kyseinen ruksi hävinnyt. Onko muilla samanlaista havaintoa asiasta?

Itselläni blind spot tippui uudessa vm 2016 golfissa satunnaisesti pois , eikä sitä saanut enää ruksittua takaisin. Monen korjaamokäynnin jälkeen ilmeni , että blind spot antureiden johdot oli asemoitu lian lähelle parkkitutkia , mikä häiritsi järjestelmää. Johtojen veto uusiin asemiin lopetti vaivan.

vesap

Pitääpä kertoa tuosta ratkaisusta huoltoon jos ei muuta syytä ala löytyä.
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

FroDoZu

Olikos kellään vielä Lava Bluen väristä karhua ajossa?
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

iltanen

Digimittaristoa ja 1.5 TSI -moottoria pitää ilmeisesti odotella saapuvaksi MY19?
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

fossiili

Tervehdys!
Ollaan rouvalle hommaamassa Kodiaqia.
Löytyykö kokemuksia tavallisesta Ambition istuimesta? Koeajoautoissa tuppaa kaikissa olemaan Stylen sähköpenkki.
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

Hapero79

Itselläni ambition istuimineen. Ihan hyvin niillä on pärjännyt, eikä ainakaan mitään paikkaa sen suuremmin kolota pitkääkään ajon jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: fossiili - 14.12.17 - klo:19:01
Tervehdys!
Ollaan rouvalle hommaamassa Kodiaqia.
Löytyykö kokemuksia tavallisesta Ambition istuimesta? Koeajoautoissa tuppaa kaikissa olemaan Stylen sähköpenkki.

fossiili

Lainaus käyttäjältä: Hapero79 - 15.12.17 - klo:05:28
Itselläni ambition istuimineen. Ihan hyvin niillä on pärjännyt, eikä ainakaan mitään paikkaa sen suuremmin kolota pitkääkään ajon jälkeen.

Onko mainittavaa eroa sähköpenkkiin? Jos muuten on saman oloinen, niin riittäisi meille.
Hintaero on abitionin ja stylen välillä melkoinen.
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

Hapero79

Lainaus käyttäjältä: fossiili - 15.12.17 - klo:10:32
Onko mainittavaa eroa sähköpenkkiin? Jos muuten on saman oloinen, niin riittäisi meille.
Hintaero on abitionin ja stylen välillä melkoinen.
Aika vaikea verrata, kun styleä kokeiltu se max 30 km ja ambitionilla on menty 4500km. Jos jotain, niin onhan ne stylen penkit omaan silmään nätimmät ja ehkä reisituki parempi, mutta ei näissäkään penkeissä mitään häiritsevää ole. Kuten sanoit, niin onhan se stylen ja ambitionin hintaero varsin iso ja ainakaan itse en koe, että mitään merkittävää puuttuisi ambitionista... sen jälkeen, kun ruksii acc:n lisävarusteeksi.

fossiili

Lainaus käyttäjältä: Hapero79 - 15.12.17 - klo:12:32
Aika vaikea verrata, kun styleä kokeiltu se max 30 km ja ambitionilla on menty 4500km. Jos jotain, niin onhan ne stylen penkit omaan silmään nätimmät ja ehkä reisituki parempi, mutta ei näissäkään penkeissä mitään häiritsevää ole. Kuten sanoit, niin onhan se stylen ja ambitionin hintaero varsin iso ja ainakaan itse en koe, että mitään merkittävää puuttuisi ambitionista... sen jälkeen, kun ruksii acc:n lisävarusteeksi.

Ok, kiitos infosta.
Menee ambition vielä tämän vuoden puolella tilaukseen, kun saa talvikiekot kaupan päälle.
Eiköhän tuossa ole autoa pitkäksi aikaa...
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

Qristian

Lainaus käyttäjältä: fossiili - 15.12.17 - klo:15:45
Ok, kiitos infosta.
Menee ambition vielä tämän vuoden puolella tilaukseen, kun saa talvikiekot kaupan päälle.
Eiköhän tuossa ole autoa pitkäksi aikaa...
Onko tuo rengastarjous joku yleinen Skoda-kampanja?
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

FroDoZu

Tuli mieleen että mitenhän Kodiaqissa toimii tuo kaistavahti. Stylessähän ilmeisesti on se parempi kamera mitä kaistavahti käyttää jo vakiona liikennemerkkien tunnistusta varten. Olisikohan kaistavahti koodattavissa käyttöön vai puuttuuko vielä jotain rautaa välistä?
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

fossiili

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 15.12.17 - klo:17:27
Onko tuo rengastarjous joku yleinen Skoda-kampanja?
Tästä en tiedä, Airport Vantaalta luvattiin tämän vuoden puolella tehdystä kaupasta.
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

fossiili

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 20.10.17 - klo:23:03
Alkuperäisille kodiaqin 18" vanteille
Nokian hakkapeliitta9 suv alle laitettuna 1000e
No, miltäs hakkis vaikuttaa? Ei kai metelöi liikaa?
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy