Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 29.01.17 - klo:09:57
Tuossa vähän katselin superbin sportlinen julkaisuja niin se julkaistiin autonäyttelyssä 2.3.16 ja nyt tammikuussa 17 on tulleet ekat suomeen niin noihan siinä varmaan käy kodiaqinkin kanssa.. muistaako/tietääkö joku milloin näitä superbin sportlineja sai ruveta tilaamaan? Oliko se kuitenkin lähellä julkaisua?

Superbin Sportline julkaistiin Frankfurtissa syyskuussa 2015. Kesän 2016 lopulla alkoi autojen toimitukset ensimmäisiin Keski-Euroopan maihin. Suomen hinnat taisivat tulla 18.11.2016 Auto 2016 -messujen avaukseen ja muutaman pvän selvittelyjen jälkeen tilaukseni lähti seuraavalla vkolla, taisi olla 24.11.2016. Suomen ensiesittely tammikuun 2017 puolivälissä (messuilla marraskuussa oli kyllä jo näytillä). Alkuperäinen toimitusarvio oli maaliskuun 2017 loppu, mitä kyllä epäilin turhan pessimistiseksi. Ennen joulua myyjä soitti ja kertoi auton olevankin linjalla jo vkolla 1 eikä tehtaalla ja kuljetuksessa pyöritelty peukaloita, sillä se oli 12.1.2017 Hangossa. Vaan luovutukseen menee vielä kaksi vkoa tämän hetken tiedon mukaan, kun auton nopea tulo yllätti myyjän, joka ei nokkelana ollut tilannut tehtaalta ajoissa mustia Phoenix-vanteita, joille talvirenkaat menevät (yritti ensin väittää, ettei niitä edes saa). Koira tarvisi jo paremmat tilat, mutta muutoin Audilla on kiva rullailla ja kerätä kilsoja mittariin ;)

Eli jos tuosta aikataulusta jotain päättelee, niin voi kestää kaaauan. Toisaalta palikat näyttävät samoilta Kodiaqissa kuin Superbissa, joten ehkä tehdas on nyt saanut tuotannon rullaamaan ja Kodiaqin kohdalla ei tarvitse pitkään odotella. Varautuisin kuitenkin roimaan viivästykseen nyt tilauksessa olevaan verrattuna. Kannattaa kysyä liikkeestä miten suhtautuvat asiaan, kun ei liene edes tiedossa, koska hinnat tulevat.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

arskas_s

Skoda Kodiaqista nähdään aivan pian kaksi uutta versiota
Sunnuntai 29.1.2017 klo 10.07
Skoda esittelee Geneven autonäyttelyssä Skoda Kodiaqiasta kaksi uutta versiota, vaikka perusversiokaan ei ole ennättänyt kunnolla myyntiin Suomessa.

Yksi tämän vuoden alun odotetuimmista autoista Suomen markkinoilla on uusi Skoda Kodiaq, joka kiertää Suomea ennakkokiertueellaan.
Vaikka Kodiaqit eivät olen vielä kunnolla ennättäneet rantautua Suomeen, niin tehdas työntää jo uusia versioita markkinoille.
Sportline ja Scout -versiot esitellään yleisölle maaliskuun alussa Geneven autonäyttelyssä.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

pasuunaC3

Minäkin veikkasin että kestää kauan ennenkun markkinoille ehtii mutta tuo toinen uutinen antaisi ymmärtää että vois tulla piankin.. oishan se mahollista että heti geneven jälkeen jo ois mutta sillon helkaman on tiedettävä jo kyllä siitä joten huomenna puhelu sinne :)
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

pasuunaC3

Nonii fakta tietoa sportlinesta. Maahantuojalla ei vielä mitään tietoa hinnasta ym. Myynti alkaisi suomessa aikaisintaan loppuvuodesta ja silloin toimitusaika varmasti pisimmillään kodiaqin kohdalla joten varmasti tilattaessa saa varautua 9-12kk toimitusaikoihin. Eli ei tarvinnu omalla kohdalla miettiä jäänkö odottamaan sportlinea :D ..ja saanpahan nyt ne nahkapenkit! :D
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

psxgamer

Kodiaqin pieni 1.4TSI vetääkin automaattina ja nelivetona yllättävän paljon virallista lukuaan kovemman 0-100 lukeman:

https://www.youtube.com/watch?v=FvsddBB-100

Ocutj

Ovat Suomen Skoda-myyjät paraikaa Portugalin Algarvessa tutustumassa Kodiaqiin. Huomenna takaisin.

Raimo247

Ei kovin tieteellinen tuo Jou-tuubin 0-100 kiihdytys. Kuka ihme uskoo auton omaa mittaria? Octaviassa 16" renkailla meidän yksilön mittari heittää 5km/h 100 km/h nopeudella.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

MTSI

Å KODA KODIAQ SPORTLINE: Sporty, more dynamic appearance for those who want to stand out
› Range of equipment accentuates the sporty focus of the SUV derivative
› Model-specific front and rear sections; 19- and 20-inch wheels
› New assistance systems and advanced infotainment services
› Four engines available ranging from 110 kW (150 PS) to 140 kW (190 PS)
› World premiere at the 2017 Geneva International Motor Show

https://media.skoda-auto.com/en/_layouts/Skoda.PRPortal/homepage.aspx



SKODA

MTSI

Jaa tuosta sportlinesta olikin jo juttua aiemmin. Sorry!  ::)
SKODA

pasuunaC3

Tänään tuli nähtyä sitten ekaa kertaa livenä tämä kodiaq tourilla :) yllätti positiivisesti kyllä! Ocu kolmoseen on tullu kyllä laadukkuutta lisää. Hiljainen ja tilaa riittää, erittäin hyvä ajaa, ei kaduta tilaus yhtään! Tulisi vaan auto nopeasti kun entinenkin tuli jo myytyä :)
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Raimo247

Kuulostaa hyvälle! Onko koeajopelissä aktiivialusta vai normivieterit? Täytynee käydä katsomassa, kun osuu kohdalle.

Meanwhile, löyty uutta pätkää practicalinglis https://youtu.be/7aMzA_LZlj8
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

vasara

Kodiaq scout versio vaikuttaa normi kodiaqilta lisättynä etu ja takapään hopealistoilla. Ainakin näiden arvailujen mukaan..
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/motor-shows-events/geneva/2017/skoda-kodiaq-scout-its-a-skodiaq-in-hiking-boots/
.. maavara em. jutun mukaan 194mm, joka taitaa olla puolisen senttiä normi 5-paikkasta isompi. Olisivat laittaneet scoutiin saman tien ainakin pari senttiä extra koroa, niin eri versiot erottuisi toisistaan muutenkin kuin somisteiden osalta.

mika karvajalka

Koeajoautossa oli säädettävä alusta. Tuossa scout-versiossa on kai isommat renkaat. Tulisko se extra maavara pelkästään siitä.

mika karvajalka

Nro 1 autobildissa vertailu Kodiaq vs Tiguan.
Kodiaq sisätiloiltaan ylevämpi, laadukkaampi.  Pehmeää muovia enemmän. Kodiaqin alustan mukavuutta kehuttiin. Tosin loppuarvostelussa pidettiin jopa liioitellun pehmeältä. Itse en tuota havainnut koeajaessani. Oli säädettävällä alustalla. Tiguanin alusta kuitenkin pikkasen parempi, ei tunnu niin irtonaiselta.
Oman ostopäätöksen kannalta ihan hyvää testulosta pukkaa. Ei tarvitse katua.

mypantter

Koeajo suoritettu ja hyvältä vaikutti. Melutaso todella alhainen joka yllätti ja tiloja löytyy todella hyvin! Ai että se on odottavan aika pitkääää :D

neshi

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/skoda-yllattaa-kodiaqin-sporttisella-coupeversiolla/3aQ6x9tZ

Että sit Coupekin...johan Skoda painaa malleja. Hintaakin varmaan tulee lisää.

TAG

Lainaus käyttäjältä: neshi - 20.02.17 - klo:19:58
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/skoda-yllattaa-kodiaqin-sporttisella-coupeversiolla/3aQ6x9tZ

Että sit Coupekin...johan Skoda painaa malleja. Hintaakin varmaan tulee lisää.
Eli tuon mukaan hybridimalli tehdään sitten tiloista riisuttuun hupiversioon, fiksuako..no ei.

Alkaa tulla VW konsernille tiukat ajat, kun eivät saa nopeammassa tahdissa hybridivaihtoehtoja lisää. Diesel myynti sakkaa kohta.

Raimo247

Voisko noille kuville tehdä jotain, kun tätä on ihan susi käyttää padillä tai mobiilissa niiden n.minuutin skaalausviiveen takia..? Sivun vaihto ratkaissee kohta kyllä.....

No
Auttasko
Ylimääräiset
Rivit
.
.
.
?

Asiaan! Tänään nähty ja koeajettu. Uskomattoman hyvät tilat. Laatuvaikutelma on Skodan paras näkemäni. Ei häpeä mitään muutakaan merkkiä. Kitkoilla vaikutelma myös erittäin hiljainen. Takaa nyt vähän jotain kuuluu kuitenkin. Lasit varmaan parempaa kuin Octaviassa. Ja ovet vaikuttaa hiljaisemmilta.
19" rengastus epäilytti, mutta onhan tuossa koko pallot isot, jolloin kumiprofiiliakin jää. Pärjätään varmaan 18":lla ja 17" talvipyörillä hienosti vakioalustan kanssa. Kaikki modet tuli testattua alustamielessä, säätöalusta kun siinä punaisessa oli.

Siitä päästäänkin ajotuntumaan, mitä nyt 20 min tylsällä reitillä ja peilijäältä sai. Ohjaus on tarkka, eikä auto keinahdellut. Kovin isoja g-voimia nyt ei tuolla kelillä voinut saada. Auto ei tunnu isolta muuten kuin mukavasti sisäleveytenä. Parkkipaikalla voisi olla taipuisampikin, mutta ei miinukseen asti valittamista. Istumakorkeus on hyvä, näkyvyys loistava. Ehkä tunne tulee henkilöautoa pystymmästä tuulilasistakin?

Koneena se diesel (pthyi) 190 hv ja uusi dsg-7. Vaihteistolle toisaalta plussaa, se osaa nyt käyttää myös vaihdetta numero 1 auton ollessa pikkuvauhdissa. (Ocu1.8tsi+dsg6 luistattaa kakkosta.) Ja startstop toimii hienosti ja pehmeästi, kun tottuu käynnistymiseen vasta kaasun painalluksella. Vaihteiston järki loppuukin sitten lyhyeen: Se ei halua käyttää vääntöä, vaan se käyttää kierroksia. Koneen voiman tunne ja kaasupolkimen yhteyden tunne siinä mielestäni kärsii. Kaiken kaikkiaan tuo diesel on tältä pohjalta kiljutettavan hengetön kone Kodiaqkkiin. Ei kai dieseliä haluta ajaa isoilla kierroksilla?
En ole enää dieselin kannalla, jos jollekin epäselvää. Odotan 2.0TSiltä parempaa. Nykyinen Octavia on väännökkäämpi. Nyt sai painaa-painaa-painaa, jotta jotain tapahtuisi. Ennen kuin paino tuodaan esiin sanon, ettei kelpaa selitykseksi. Aiempi ruotsalainen auto käsitti runsaasti massaa, mutta liikkui samoilla väännöillä huomattavasti pirteämmin 10hv vähemmillä tehoilla. Olisiko tässä haettu ohjelmallisesti suojaa vaihteistolle? Kiljuttamalla se Kodiaq kyllä sitten liikahti kohtuullisesti.

Sisustasta: Hallissa ollut vaalea kokonahka (tuuletetut) oli kuskin penkin reunasta enemmän sininen kun beige. Auto oli ollut kuulemma tourilla vasta 4 päivää ja yritetty jo jollain puhdistaa kuulemma!!! Jos olisin tilannut vaaleat kokonahkat, niin muuttaisin tilausta välittömästi.
Ajoautossa Stylen alcantarat beigenä, lähes puhdas reuna. Reuna oli ehkä myös kapeampi kuin kokonahkoissa?
Molemmissa todella miellyttävä istua. Erityisen hyvänä pidän takapenkin pitkittäistä säätömahdollisuutta. Pikkuasia, jolla voi olla iso merkitys sillä hetkellä, kun jokin tavara mahtuu-ei-mahdu konttiin ja on kuitenkin takamatkustajia. Takajalkatila on niin öky, että 180-senttisillä on paljon säätövaraa. Hieno ominaisuus, joka siis koskee myös 5-paikkaisia. 7-paikkaisen takapenkkejä en nähnyt, vaikka ajoauto taisi olla..?

Canton: En saanut kunnon makua,  ajon aikana en ehtinyt katsoa säätöjä. Todella oudolta kuulosti. Saapa nähdä oliko vain puu-korvan säätämä, vai mikä on todella case..... Varapyörän sisään asennettu muovipönttö ei lähtökohtaisesti kuulosta laadulle ja toisaalta nyt oli ylä-äänet puutteessa. Tähän saatanee kesällä maku. Jos on sutta, niin harmittaa tavaratilasta menetetyt 85 litraa ja on ryhdyttävä projektitöihin. Aihe ei nyt kyllä kovin tärkeä ole, mutta nousee sitten muuten niin hyvässä paketissa esiin, jos nousee.

Ulkonäkö: Ei mikään möhkö. Pelkäsin olevan liian korkea, mutta ei tosiaan. Hyvin saa katolta lumet ja pesu onnistuu. Täysin hallittavan kokoinen. Sopusuhtainen jopa. Lokarien uusi muoto on älyttömän hyvä, nyt kun katsoo ja vertaa esim. vanhahtavaa pyöreän-pyöreää Q5:ttä esimerkiksi. Odotukset perän ulkonäöstä olivat huonommat, mutta kyllähän niillä valoilla siellä on ihan uskottava rooli. Pakko sitten todeta, että kristalli-design takavalo on alttiina kolhulle tavaratilaa lastattaessa. Pitää varoa, ettei joudu umpio-ostoksille. Terävä kulma siis jää noin tuuman tarjolle luukun ollessa auki.
Katselin myös helmaa, en tiedä pitäisikö se olla enemmän koteloitua vai ei? Ulkonäkö ei ollut hankkiessa kriteeri, mutta plussana se nyt on otettava.

Kyselin tourin henkilökunnalta, että milloinkahan saataisiin simply-clever kopioitua Saabilta laajakulmaiset peilit..? Parkkikamerassa on hyvä kuva, mutta törkeä hinta.

Muuten sanottava, että tourilla näkyi pihassa jokseenkin paljon mersua, audia ja bmw:tä. Oli toki suberbiakin erottuakseen. Ostakaa vaan! Ruoho on täällä vihreämpää!
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Candywhite

Onko kukaan keksinyt jotain hyötyä off road toimimnalle? Jostain syystä vaihdekepin ympäristö näyttää paremmalta jos siinä on napit käytössä sen sijaan että ne ovat 'tyhjiä', mutta en myöskään halua tuhlata 110â,¬ ihan tyhjästä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

pasuunaC3

Tuo offroad nappi ja toimintako ei tule neliveto stylen mukana esimerkiksi jo automaattisesti?
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Candywhite

En tiedä tuleeko styleen vakiona, mutra ambitioniin se ei tule vakiona ja siksi kysyn sen hyödyllisyydestä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

tumppi

Eikös tuon Off Road moden toiminta ollut aika kattavasti manuskriptissä selostettu.
Se löysää luistoneston ja muiden tehonrajoittimien toimintaa jos pitää suditella auto pois vaikka hiekasta tai hangesta.
Kaupanpäälisiksi saa lentokonetunnelmaa mittaristoon.

Kiinnostava kysymys onkin mahtaako OR moden 30kmh rajoitusta saada nostettua kotikonstein.


Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 23.02.17 - klo:18:53
En tiedä tuleeko styleen vakiona, mutra ambitioniin se ei tule vakiona ja siksi kysyn sen hyödyllisyydestä.

mika karvajalka

Mulla jäi off road pois tilauksesta koska olisi ambition varustuksessa pitänyt lisäksi tilata vähintään amundsen connected paketti jotta off roadin olisi saanut. Eli noin tonnin ambition varustuksessa off road tulisi halvimmillaan maksamaan.

tumppi

Suomalaisetkin saaneet Kodiakkia testiin.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-skoda-kodiaq-on-kuin-suomeen-suunniteltu/

Mikä kevyestä testistä tarttui silmään on tuo kulutus puoli
Taajamassa sähäkästi liikuttava moottori alkaa maantiellä hiipua noin 1 800-kiloisen ja korkean auton edessä. Työskentely näkyy kulutuksessa: moottoritiellä auto nielee lähes kahdeksan litraa sadalla. Myöhemmissä koeajoissa nähdään, miten perusmallien voimanlähteet riittävät.

Miten lie sitten bensamoottorien kanssa. Arvuuttaisin että 2.0 TSI DSG on talvella taajama-ajossa 10-12L/100

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tumppi - 27.02.17 - klo:09:51
Suomalaisetkin saaneet Kodiakkia testiin.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-skoda-kodiaq-on-kuin-suomeen-suunniteltu/

Mikä kevyestä testistä tarttui silmään on tuo kulutus puoli
Taajamassa sähäkästi liikuttava moottori alkaa maantiellä hiipua noin 1 800-kiloisen ja korkean auton edessä. Työskentely näkyy kulutuksessa: moottoritiellä auto nielee lähes kahdeksan litraa sadalla. Myöhemmissä koeajoissa nähdään, miten perusmallien voimanlähteet riittävät.

Miten lie sitten bensamoottorien kanssa. Arvuuttaisin että 2.0 TSI DSG on talvella taajama-ajossa 10-12L/100

EU-kulutus (l/100km) 5,7 (yhd.)   ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Candywhite

Mulla meni rs 4x4 nätisti ajaen 6.5l/100 km. (Etuveto manuaali tdi rs  kulutti 5.0l/100km). Skodan automaatti ja neliveto nostavat kulutusta huimasti.

Toivon että kodiaz ei kuluta paljon yli 7.5l/100km.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

vasara

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.02.17 - klo:11:19
EU-kulutus (l/100km) 5,7 (yhd.)   ;).
tumppi arvuutteli tuossa edellä 2.0 tsi kulutusta..
2.0 TSI 132kW/180hv 4x4 DSG yhdistetty kulutus esitteen mukaan 7,3-7,4 l/100km
http://web.skoda.fi/lataukset/kodiaq/kodiaq/SKODA-Kodiaq_tekniset_tiedot.pdf?time=1488191323

Täyttä utopiaa, kuten tapana on, paperilla olevien arvojen ja todellisuuden välillä.
Keskikulutus lienee ko. voimalinjalla 9-10L.. rauhallisessa maantieajossa voidaan päästä edellä esitettyyn yhdistetyn arvoon.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 27.02.17 - klo:12:38
tumppi arvuutteli tuossa edellä 2.0 tsi kulutusta..
2.0 TSI 132kW/180hv 4x4 DSG yhdistetty kulutus esitteen mukaan 7,3-7,4 l/100km
http://web.skoda.fi/lataukset/kodiaq/kodiaq/SKODA-Kodiaq_tekniset_tiedot.pdf?time=1488191323

Täyttä utopiaa, kuten tapana on, paperilla olevien arvojen ja todellisuuden välillä.
Keskikulutus lienee ko. voimalinjalla 9-10L.. rauhallisessa maantieajossa voidaan päästä edellä esitettyyn yhdistetyn arvoon.

Mä en edelleenkään usko, että edes 80km/h vauhdilla päästään tuolla dieselillä tuohon 5.7 litraan. Täyttä kusetusta nuo ilmoitetut kulutukset. Bensa ei varmana mene vähemmällä, kuin tuo diesel. Todennäköisesti menee tuonne kympin korville.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/10/auton-todellinen-kulutus-karkaa-yha-kauemmas-luvatusta

"Virallinen EU-kulutus mitataan laboratoriossa, jossa autoa ajetaan dynamometrin päällä. Tosielämän suurempi kulutus johtuu osin lainsäätäjästä.

Laboratoriossa ajetaan esimerkiksi ilman ajovaloja, lämmitintä, ilmastointia, radiota eikä nastarenkaitakaan käytetä. Myös pakkanen ja sohjo puuttuvat. Kaikki nämä tekijät nostavat kulutusta suomalaisen autoilijan arjessa."

"Juhani Laurikon mukaan ajovastuskokeen optimoinnilla ja porsaanreikien käytöllä voidaan saada jopa 15 â€" 20 prosentin vähennys kulutusmittauksessa."

"Jos auton myyjä ei tiedä edes auton virallista kulutuslukemaa, sen voi tarkastaa http://autovertaamo.trafi.fi/"
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tumppi

Juu ihan spekulaatiota vaan, viralliset lukemathan ovat ihan kivat.
Mulla on harrasteautona mitsun bensa automaatti maasturi ja ja no.. talvella liki 20L/100 on todellisuutta, takavedolla. Onhan siinä litraa isompi turboton kone mutta jos nappaa tuosta vaikka 30% pois niin "watering eyes"

Tuota punaista autoa koeajaessa erityisesti karut kulutuslukemat kiinnittivät huomiota. Silloin se huiteli muistaakseni 11-12L välissä. Toki koeauto niin kaikki ilman mitään koittavat miten se lähtee valoista ja muutenkin ajetaan vähän painavammalla jalalla.

Onkohan noin että uusi dsg luistattaa enemmän, itsesuojelutarkoituksessa. Tästähän aikaisemmin joku mainitsikin. Ja siitä seurauksena noussut kulutus?

Toki brittitestit saivat 1,4 mallilla 39mpg:n kulutuksia, ellen ihan väärin muista. Vastaakohan tuo sitten noin 8L kulutusta.

vasara

Suomalaisen co2 verotuksen kynsissä olevan ostajan kannalta, mitä isompi valmistajan 'kusetus', sitä parempi.
Kodiaqille kun lupailtaisiin 3L/100km yhdistetty, niin verot olisi nykyistä kohtuullisemmat :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy