Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

pasuunaC3

Saiko kukaan kielitsitoinen selville tuosta live esityksestä oliko siinä puhetta hinnoista tai tarkammasta ajankohdasta milloin tulisi myyntiin
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Herr K

Hinnoista en löytänyt mainintaa. Saksalaislehtien mukaan toimitusten pitäisi Saksassa alkaa maaliskuussa, joten Suomeen näitä saadaan varmaankin sitten vähän sen jälkeen
VW Passat Variant GTE

LEMMY

Superb on hyvää muotoilua, mutta tämä näyttää taas kapealta ja korkealta kopilta. Toi maskin hymy joteskin korottaa ja kaventaa ja tulee mieleen jälkikäteen lätkäisty Ladan 2107 "dollarihymy" kromilla :) Jos ton kromisen uun saisi pois, olisi  visuaalisesti parempi.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

pasuunaC3

Maaliskuulle asti?! Ei helevetti täälä siis aikasintaan huhtikuussa..pitkä on aika vielä :/
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

psxgamer

Autogefuhlin videolla käydään ihan hyvin ulkomuoto ja kabiini läpi:
https://www.youtube.com/watch?v=Ks6QdkSqIEc

Ei tämä Kodiaq ruma ole, mutta ei kyllä kovin nättikään. Harva SUV ja varsinkin möhkö-malli mitenkään silmiä hivelevä kyllä muutenkaan on. Ohjaamo on aika tuttua Skoda muotia, mutta nuo keskikonsolin kauhukahvat ovat aika rumasta kovasta muovista tehdyt. Mittaristo tuntuu vähän vanhentuneelta VW:n ja Audi Rightware teknologian vieressä. Ehkä digitaalinen mittarista tulee myöhemmin tarjolle?

Normanton

Lainaus käyttäjältä: Braide - 01.09.16 - klo:21:27
Ei vaan ole kunnon moottoria semmosen vetämiseen  (2500kg) + auto

Tämä! Olisin vähän toivonut että isoon autoon olisi tuotu VAG:in 3.0TDI V6 diesel ja miksi ei myös 3l bensakone. En siis tätä odottanut mutta salaa toivoin :/

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 01.09.16 - klo:23:09
Eihän tuo toki mikään defender ole. Omaan makuun näissä maasturi lookalike autoissa ei pidä olla liian matalaprofiiliset renkaat.. ei sovi tyyliin, eikä ajettavuuteen. Suv:eissa on yleensä melko jäykkä alusta kallistelun minimoimiseksi.. enempi kumia sopii siksikin.

Joo, samaa mieltä. Vähän isompaa rengasta alle niin on hyvä. Ei sen mikään maasturi tarvitse olla mutta kyllä tuollaisessa nuo matalaprofiiliset renkaat ovat ihan hirveät. Hyvältä ne voivat näyttää mutta samalla niin turhakkeilta.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Atro - 01.09.16 - klo:17:37
Takadiffuusorin muoto on varmaan tuulitunnelissa hyväksi havaittu.

Hienonnäköinen laite kyllä. Sumuvalojen paikka erikoinen mutta eiköhän silmä siihen totu. Takapää samaa sukua Atecan ja Tiguanin kanssa. Q7n tilat alle puolella hintaa niin eiköhän tämä SUVien myyntitilaston kärkipaikan ota.

Kodiaq ei ole kyllä nähnytkään Q7 tiloja. Ei sisältä eikä ulkoa. On kirppu siihen verrattuna. Kodiaqia voisi verrata Q5 isommalla kontilla.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

pasuunaC3

Näinpä ei ole niin iso kun q7 jotenkin heiveröisen näköinen on kyllä kuvissa vaikka varmasti livenä ihan massiivinen ilmestys. Tuo tumman sininen väri kyllä olisi omaan mieleen! Veikkaan että kodiaqista ei tule kyllä skodan lippulaivaa eiköhän superbbi jatka kalliimpana lippulaivana mallistossa EHKÃ,,
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

vasara

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 02.09.16 - klo:08:12
Autogefuhlin videolla käydään ihan hyvin ulkomuoto ja kabiini läpi:
https://www.youtube.com/watch?v=Ks6QdkSqIEc
...
Poimintoja klipistä..
- Pirellit auton alla näytti olevan kokoa 235/50R19.. optiona myös 20" vanteet.
- Kassikoukut perälootassa samanlaiset kuin Yetissä.. eli erittäin hyvät.
- Koneet tutut 1.4 tsi: 125hp ja 150hp.. 2.0 tsi: 180hp ja 220hp.. 2.0 tdi: 150hp ja 180hp.
- Biturbo dieseliä ei ainakaan toistaiseksi tulossa.. hybridiäkään ei haastateltu kehitysinsinööri lupaillut,
  vaikka selaista on autoon uumoiltu.
- DG500 dsg laatikko vain diesel koneisissa ja vain niissä 2500kg vetokyky.
- Bensakoneissa 1800 kg vetokyky.
- Akseliväli 110 mm surempi kuin Tiguanissa.
- Hinnat alkaen Saksassa 24-25000â,¬.. eli suunnilleen suberbin alkaen hintatasoa.
  Paremmin varustellut luokkaa 40000â,¬ Saksassa.

Normanton

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 02.09.16 - klo:09:32
Kodiaq ei ole kyllä nähnytkään Q7 tiloja. Ei sisältä eikä ulkoa. On kirppu siihen verrattuna. Kodiaqia voisi verrata Q5 isommalla kontilla.
Kodiaq vs Q7 vs Q5

No jos vertaa Q7 mittoihin niin eihän tuo aivan hirveän kaukana ole etenkin sisätiloiltaan. Kokonaispituudessa häviää huomattavasti, mutta esim sisätilat ja takakontti ovat hyvin lähellä Q7 mittoja. Audissa kokonaispituudesta häviää paljon hyötypituutta isojen pitkittäismoottorien takia keulaan. Onhan Q7 isompi, en sitä kiistä mutta kyllä Kodiaq aika lähelle pääsee. 
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Braide

Kodiaq on kilpailija/haastaja Q5, GLC sekä x3 sarjoille. Tiguan on siis tämän alapuolella ja vastaavasti Q7, M(L) ja X5 ovat selkeästi yläpuolella.

Suomessa hinnat ovat Superbin tasoa, eli valintojen mukaan päästään lähelle 60k hintoja.

Mittaristo on tylsä ja vanhanaikainen mutta en ainakaan itse odota että Skoda saa vielä digimittaristoa. Ehkä sitten Superbin facelift sellaisen aikanaan saa, tuleeko se 2018-2020 ?

Braide

#41
Lainaus käyttäjältä: Normanton - 02.09.16 - klo:08:33
Tämä! Olisin vähän toivonut että isoon autoon olisi tuotu VAG:in 3.0TDI V6 diesel ja miksi ei myös 3l bensakone. En siis tätä odottanut mutta salaa toivoin :/
Sama! Ikävä on todeta ettei nämä Skodan isot, kuten ei volkkarin Passattikaan saa 3,0tdi konetta. Senhän ei tarvis olla se tehokkain malli edes. Audissa maltillisempi V6 on 218hp vääntöä 500Nm. Tästä Skodan kohdalla saadaan todennäköisesti unelmoida ikuisuuden.

Jossain näin että Kodiaqiin ois tulevaisuudessa tarjolla 190hp tdi:stä tulossa biturbo, tehot 240hp. Se mikä passatissa on. Skoda is planning a twin-turbo diesel version of the Kodiaq SUV with Sportline and Scout variants also on the cards. http://www.autoexpress.co.uk/skoda/kodiaq/96896/hot-skoda-kodiaq-to-get-twin-turbo-power-and-240bhp

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Normanton - 02.09.16 - klo:10:33
Kodiaq vs Q7 vs Q5

No jos vertaa Q7 mittoihin niin eihän tuo aivan hirveän kaukana ole etenkin sisätiloiltaan. Kokonaispituudessa häviää huomattavasti, mutta esim sisätilat ja takakontti ovat hyvin lähellä Q7 mittoja. Audissa kokonaispituudesta häviää paljon hyötypituutta isojen pitkittäismoottorien takia keulaan. Onhan Q7 isompi, en sitä kiistä mutta kyllä Kodiaq aika lähelle pääsee.

Miten ihmeessä sä saat Kodiaqin ja Q7 sisätilat asetettua lähelle toisiaan? Pelkkää akseliväliä on Q7 yli 20cm enempi. Myös leveys aivan eri luokissa sisällä ja ulkoa. Q7 tavaratila on 890l. Noilla autoilla on koon puolesta oikeasti eroa kuin yöllä ja päivällä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Devl

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 02.09.16 - klo:10:22
Poimintoja klipistä..
- Pirellit auton alla näytti olevan kokoa 235/50R19.. optiona myös 20" vanteet.
- Kassikoukut perälootassa samanlaiset kuin Yetissä.. eli erittäin hyvät.
- Koneet tutut 1.4 tsi: 125hp ja 150hp.. 2.0 tsi: 180hp ja 220hp.. 2.0 tdi: 150hp ja 180hp.
- Biturbo dieseliä ei ainakaan toistaiseksi tulossa.. hybridiäkään ei haastateltu kehitysinsinööri lupaillut,
  vaikka selaista on autoon uumoiltu.
- DG500 dsg laatikko vain diesel koneisissa ja vain niissä 2500kg vetokyky.
- Bensakoneissa 1800 kg vetokyky.
- Akseliväli 110 mm surempi kuin Tiguanissa.
- Hinnat alkaen Saksassa 24-25000â,¬.. eli suunnilleen suberbin alkaen hintatasoa.
  Paremmin varustellut luokkaa 40000â,¬ Saksassa.
Mitä helv..., ei hybridiä?! Ainoa moottori joka kiinnosti koko Kodiaq:ssa. >:(

TTO

Lainaus käyttäjältä: Braide - 02.09.16 - klo:10:46
Sama! Ikävä on todeta ettei nämä Skodan isot, kuten ei volkkarin Passattikaan saa 3,0tdi konetta. Senhän ei tarvis olla se tehokkain malli edes. Audissa maltillisempi V6 on 218hp vääntöä 500Nm. Tästä Skodan kohdalla saadaan todennäköisesti unelmoida ikuisuuden.

Jossain näin että Kodiaqiin ois tulevaisuudessa tarjolla 190hp tdi:stä tulossa biturbo, tehot 240hp. Se mikä passatissa on. Skoda is planning a twin-turbo diesel version of the Kodiaq SUV with Sportline and Scout variants also on the cards. http://www.autoexpress.co.uk/skoda/kodiaq/96896/hot-skoda-kodiaq-to-get-twin-turbo-power-and-240bhp

Kodiaqissa (kuten Passatissakin) on MQP-alusta, joten ei taida nuo kuutoskoneet olla "saamisesta" kiinni.

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTO - 02.09.16 - klo:12:01
Kodiaqissa (kuten Passatissakin) on MQP-alusta, joten ei taida nuo kuutoskoneet olla "saamisesta" kiinni.
Eikä konepellin alle mahtuisikaan. Asia havainnollistuu hyvin Moottori- lehden jutun 2. kuvassa ylhäältäpäin. Keula on aika piskuinen auton muuhun kokoon nähden.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuttu-mutta-odotettu-skoda-kodiaq-astelee-katumaasturikisaan/

Moottorin jutusta puuttui konevalikoimasta 220 hp bensakone, jota esittelytilaisuuden insinööri lupaili.. tosin eihän ko. konetta saa Suomessa esim. Audi A3:seen, vaikka se muualla maailmassa on saatavilla.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Devl - 02.09.16 - klo:11:38
Mitä helv..., ei hybridiä?! Ainoa moottori joka kiinnosti koko Kodiaq:ssa. >:(

Uusi teknistä etumatkaa edustava A4 B9, onko hybridiä?

Jyri

Pakko kyllä myöntää että omalla kohdalla tuo 280 version tai hybridin puute on aika iso pettymys ja kääntää tai oikeastaan pitää Suoerbin varteenotettavinpana vaihtoehtona RäSän jälkeen.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 03.09.16 - klo:11:42
Uusi teknistä etumatkaa edustava A4 B9, onko hybridiä?
Jos seuras yhtään Kodiaqin ennakko hypetystä, oli tuo hybridi niiden perusteella jo varmasti tulossa.

vasara

Esittelytilaisuudessa haastateltu Skodan insinööri kertoili, että jos hybridI tulevaisuudessa johonkin autoon tulee, niin ensin Suberbiin.. Kukapa tietää? Järkevää olisi kenties suunnitella hybridi niin, ettei akkuja laiteta 'jälkiasenteisesti' takaboksiin syömään sen tilaa? Vaan muualle rakenteisiin, kuten Volvo suv.

lao

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.09.16 - klo:12:16
Pakko kyllä myöntää että omalla kohdalla tuo 280 version tai hybridin puute on aika iso pettymys ja kääntää tai oikeastaan pitää Suoerbin varteenotettavinpana vaihtoehtona RäSän jälkeen.

Aivan käsittämätöntä kyllä, karsii varmasti vaativampia ostajia, bi-turbo-diesel olisi myös ollut erittäin sopiva moottori tähän. Plug-in hydridin puuttuminen on sitten vielä käsittämättömämpää, tämä tulee karsimaan yritysautopuolella paljon ympäri Eurooppaa, kun päästörajoja vedetään kokoajan alaspäin, nyt pitäisi ajatella 5 vuoden päähän.

Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

arskas_s

2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

yaska

Volvon V90 Cross Countrystä voi tulla kova haastaja Kodiaqille malliston yläpäässä, jos Skodan hinnoittelu menee överiksi ja Volvo hinnoittelee omansa maltillisesti.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001261819.html

pasuunaC3

Voisin veikata että volvo on tosi paljon kalliimpi
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 15.09.16 - klo:20:46
Voisin veikata että volvo on tosi paljon kalliimpi

Näinpä tulee olemaan. Voisi heittää, että Volvo tulee tarjoamaan haastetta enemmin A4 allroad quattrolle ollen hieman kalliimpi, mutta myös selvästi isompi auto.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: lao - 04.09.16 - klo:21:47
Aivan käsittämätöntä kyllä, karsii varmasti vaativampia ostajia, bi-turbo-diesel olisi myös ollut erittäin sopiva moottori tähän. Plug-in hydridin puuttuminen on sitten vielä käsittämättömämpää, tämä tulee karsimaan yritysautopuolella paljon ympäri Eurooppaa, kun päästörajoja vedetään kokoajan alaspäin, nyt pitäisi ajatella 5 vuoden päähän.

Konserni ei skoda ja seat malleihin laita laita kunnon koneita. Osta se premium niin saat valita kutoskoneen pellin alle. Enkä tarkoita audia tai volkkaria  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 15.09.16 - klo:21:14
Näinpä tulee olemaan. Voisi heittää, että Volvo tulee tarjoamaan haastetta enemmin A4 allroad quattrolle ollen hieman kalliimpi, mutta myös selvästi isompi auto.

Jo V90 on nelikkona aika hyvin varustettu, kun samanhintaisessa A4:ssa on kyllä melkein kaikki ihmisarvoiseen ajamiseen tarvittavat varusteet mutta uupuu tilaa. Nämä ajatukset siis ei-"XC" -malleista.

Mielenkiintoista nähdä miten lähes fully loaded Kodiaq hinnoitellaan, sillä pelkään että kättä joutuisi työntää syvälle taskuun ja pitkän aikaa. Henkisesti alan jo adaptoitua ajatukseen tulevasta Yetistä jos se tulisi olemaan Tiguanin "ruma" sisko... ihan hirveetä lestavankkuriakaan kun en tarvitsisi :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

VW:t

Lainaus käyttäjältä: enkero - 15.09.16 - klo:21:49

Mielenkiintoista nähdä miten lähes fully loaded Kodiaq hinnoitellaan, sillä pelkään että kättä joutuisi työntää syvälle taskuun ja pitkän aikaa. Henkisesti alan jo adaptoitua ajatukseen tulevasta Yetistä jos se tulisi olemaan Tiguanin "ruma" sisko... ihan hirveetä lestavankkuriakaan kun en tarvitsisi :D

Kodiaq on hiukan halvempi kuin Superb. Jos paljon varustaa niin hyvin samanhintainen, isommista päästöistä johtuen.  ;)

pasuunaC3

Kauhea autokuume! Onko porukalla mitään uutta tietoa kantautunut korviin tästä uutuudesta? Oottajan aika on kyllä pitkä..
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 15.09.16 - klo:22:42
Kodiaq on hiukan halvempi kuin Superb. Jos paljon varustaa niin hyvin samanhintainen, isommista päästöistä johtuen.  ;)

Ei varmasti Kodiaq tule olemaan halvempi mitä Superb. Kodiaq tulee olemaan selvästi kalliimpi, koska:

1. Se on katumaasturi, joka on kalliimpi valmistaa.
2. Päästöt ovat koon/ilmanvastuksen takia korkeammat eli autoveroa paljon enemmän.

Esim. VW Tiguan on tuhansia euroja kalliimpi lähtöhinnoiltaan mitä Passat samoilla moottoreilla, vaikka Tiguan on paljon pienempi tiloiltaan. Tämä sama toistuu kaikilla automerkeillä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy