B8 valovaihtoehdot

Aloittaja TomiL, 06.09.16 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

TomiL

Nyt kun mielessään tätä autoa speksaa niin mikäs valo-systeemi tuohon kannattaa valita?

LED paketti olisi näillä näkymin tulossa, mutta ne muut dynamic yms. paketit. Käytännössä ajo on kylä-ajoa mutta jokusen kerran vuodessa tulee eksyttyä tuonne Suomen pimeälle puolelle useamman sadan kilsan matkalle.

Kannattko siis valita jotain lisää vaiko mennä perussetillä, onko noista muista oikeesti mitään hyötyä?

fleetwood

Omaani tuli valittua led-paketti ja DLA, vaikka pimeällä ajoa tuleekin loppujen lopuksi ehkä aika vähänlaisesti. Nyt puolen vuoden kokemuksien jälkeen, on tuo DLA hieno systeemi. Pimeällä tarvitsee vain napsauttaa pitkät/automatiikka päälle ja sen jälkeen valoja ei tarvitse miettiä, valokuvio säätyy todella hienosti. Ilahduttaa joka kerta ajellessa pimeällä kaupungin ulkopuolella.

Edellisessä autossani oli on/off-tyyppinen kaukovaloavustin ja se oli pettymys; automatiikka oli usein jokseenkin hyödytön.

Mutta siitähän tuossa on kyse, että mitä arvostaa ja kokeeko sen lisäeurojen arvoiseksi.
Passat GTE Variant

TomiL

Ok, tarviipas harkita  - Itä-suomen pimeillä teillä tulee kuitenkin ajeltua varsin usein. Pääsin testaamaan tuota kaukovalo-avustinta kerran ja itse en tykäännyt, auto vaihteli pitkät pois liian aikaisin ja takaisin aivan liian myöhään vaikka miten sääti. Se ei ollut ainakaan minun juttuni. Tästä uudesta systeemistä ei ole kokemusta mutta nähdyt videot vaikuttavat lupaavilta.

-t

Antsa-

Huomasin, että jos ajoprofiilin valinta on ECO-asennossa niin kaukovaloautomatiikka sytyttää ja sammuttaa vain valoja. Mikäli profiiliksi valittu sport/normal/individual niin silloin valokuvio muuttuu ja kaukovalot sammuvat vain valaistulla tiealueella. Auton tullessa vastaan tai samaan suuntaan menevä eteen niin kuvio muuttuu, mutta valot ei vaihdu lyhyille. Kukaan ei ole vilkutellu mulle valoja, että ois häikäistyny.

fleetwood

Hm, toimiiko tuo oikeasti noin eco-moodissa? En ole huomannut tuollaista, vaan valokuvio tuntuu säätyvän aina samalla tavalla ja pitkät valot kytkeytyvät toisinaan pois jos tilanne niin vaatii, mutta yleensä auto säätää vain valokuviota. Pitääpä vähän tarkkailla tuota miten tuo ajomoodi vaikuttaa tuohon.
Passat GTE Variant

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Antsa- - 06.09.16 - klo:12:58
Huomasin, että jos ajoprofiilin valinta on ECO-asennossa niin kaukovaloautomatiikka sytyttää ja sammuttaa vain valoja. Mikäli profiiliksi valittu sport/normal/individual niin silloin valokuvio muuttuu ja kaukovalot sammuvat vain valaistulla tiealueella. Auton tullessa vastaan tai samaan suuntaan menevä eteen niin kuvio muuttuu, mutta valot ei vaihdu lyhyille. Kukaan ei ole vilkutellu mulle valoja, että ois häikäistyny.
Tuo saattaa selittää sen, miksi itse epäilin koko systeemin olevan rikki tai jonku toiminnon olevan pois päältä. Minulla on ollut tarve vain kaksi kertaa käyttää pitkiä ja jäin silloin siihen uskoon, että nämä Passatin valot toimivat aivan samoin kuin Octavian pitkät päälle ja pois -automatiikka. Pitääpä kokeilla noita eri moodeja seuraavan kerran kun on tilaisuus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy