Ohjaustehostimen vaihdon kustannukset

Aloittaja Vwhannes, 31.08.16 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Vwhannes

Autona Skoda Rapid vm. 2013, ajettu 65 000 km. Ostettu huhtikuussa 2016 merkkiliikkeen omasta käytöstä. Huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Ohjaustehostin hajosi, osa+vaihto n. 1000 â,¬. Mikä olisi kohtuullinen kustannusten jako maahantuojan, myyjäliikkeen ja nykyisen omistajan kesken?

mkskoda

En tiedä mutta kerro miten kävi? Oma toledo vm-14 on nyt sähkövikojen takia pajalla, tuskin alle 1kâ,¬ kustannuksilla pääsen minäkään.

Jultsu

Lähtisin tarjoamaan hatusta vedettynä vähintään 200tkm oletettua kestoikää tehostimellekin, eli kolmasosa omasta pussista.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

belkin67

Aikanaan oli 05 Octavia, ohjaustehostin hajosi kun autolla oli ikää 4 vuotta ja kilometrejä 110 000, tehdas maksoi uudesta osasta 70% itselle jäi lisäksi asennustyö maksettavaksi. Silloin suurin syy tuohon 70% oli auton kilometrit...

Kai tehtaalle on tehty kyselu, että antavatko uuden osan ilmaiseksi? Itse aikanaan jouduin vaatimaan asiaa, merkkiliike meinasi että artisti maksaa... tehdas oli vähän erimieltä.

Vwhannes

Maahantuoja mukana merkittävästi, mutta myyjäliike väistelee. Kuluttaja-asiamiehen mukaan ohjaustehostin on osa, jonka laskennallinen kesto on sama kuin auton eli vaihto ei nosta auton arvoa. Tällä perusteella sanoivat, että asiakkaan ei kuulu maksaa  näinkin uudessa autossa mitään. Prosessi siis kesken.

mkskoda

Lainaus käyttäjältä: mkskoda - 05.09.16 - klo:19:11
En tiedä mutta kerro miten kävi? Oma toledo vm-14 on nyt sähkövikojen takia pajalla, tuskin alle 1kâ,¬ kustannuksilla pääsen minäkään.

Oma keissi hoitui ilman kuluja, maahantuoja/tehdas korvasi korjauskulut kokonaan. Kaasupoljin+jotain siihen liittyvää meni uusiksi, Länsiauto hoiti homman mallikkaasti, mut sen verran säikäytti että merkinvaihto on edessä ensi vuonna.

Vwhannes

Olipahan pitkä ja monipolvinen case, joka selvisi vasta hiljan monen mutkan jälkeen. Vaihtoautoliikkeessa oli laitettu väärän tyyppinen akku, joka aiheutti jännitteen vaihteluja, joka sitten aiheutti ohjaustehostimen ajoittaisen tippumisen pois päältä kesken ajon. Näin huolto selitti asian ja akun vaihdon jälkeen tehostin on toiminut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy