Taakkatelineistä: käykö A6 C7:aan (Allroad) A4 B8:n telineet?

Aloittaja spede, 27.08.16 - klo:01:11

« edellinen - seuraava »

spede

Moro,

Onko tietoa, voiko A6 C7:ssa (4G) käyttää A4 B8:n taakkatelineitä? Kysessä on Thulen tuote.

Audi-jälleenmyyjän huoltoneuvojien mukaan ei voi, koska "koska telineen valmistajan käyttämä autokohtainen kiinnikesarja on eri verratessa B8/C7". Telineet kuitenkin tuntuvat asettuvat kattokaiteet varsin ongelmattomasti. Parempaa tietoa asiasta jollain?

Kysessä on A6 Allroad vm. -14, joskin oletan että kattokaiteet ovat indenttiset normi-A6:n kanssa.

Kiitti kommenteista.
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

Ktk

Imho ei sovi, eri jalka. Allroadeissa kattokaide on korkeampi eli irti kattopellistä, kun taas normi A4 ja A6 Avanteissa se kaide on siinä kattopellissä kiinni eli matalampi.

jusba31

Itse tätä samaa asiaa ihmettelin kun A4 avant (FL B8) vaihtui A6 avant (4G) malliin (kumpikaan ei siis allroad). Mulla on itelläni tuohon  nelkkuun hommatut Thulen jalat ja vertasin niitä kaverin kutoseen hommattuihin jalkoihin. Itse en noissa huomannut mitään muuta eroa kun osanumeron. Kuitenkin Thulen sopivuustaulukon mukaan nuo nelkun jalat ei ole yhteensopivat kutoseen ja kutosen jalat ei käy nelkkuun.

Rahastusta myydä eri versioita tai sitten en vaan tajuu jotain eroa noissa?

Jultsu

Olisiko jalan / kaiteen muodolla sitten asian kanssa jotain tekemistä, kantavuus lienee molemmissa autoissa ja kaiteissa speksattu samaksi. Itse ostin yleismalliset telineet jotka ovat ellipsin muotoiset kiinnityksiltään ja auton kaiteet lähes neliskulmaiset, kitkapinta-alaa ei kauheasti ole kun kiinnitys tapahtuu vain jokaisesta kulmasta..
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

spede

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 27.08.16 - klo:22:56
Itse tätä samaa asiaa ihmettelin kun A4 avant (FL B8) vaihtui A6 avant (4G) malliin (kumpikaan ei siis allroad). Mulla on itelläni tuohon  nelkkuun hommatut Thulen jalat ja vertasin niitä kaverin kutoseen hommattuihin jalkoihin. Itse en noissa huomannut mitään muuta eroa kun osanumeron. Kuitenkin Thulen sopivuustaulukon mukaan nuo nelkun jalat ei ole yhteensopivat kutoseen ja kutosen jalat ei käy nelkkuun.

Rahastusta myydä eri versioita tai sitten en vaan tajuu jotain eroa noissa?

Sama vaikutelma rahikaisella. Istuu kiskoon kuin hansikas. Alun perin oli nuo tellingit hommattu A4 B8:iin, sitten palvelivat A4 B8 Allroadissa (ei käynyt mielelläkään, etteikö kävisi) hyvin. Nyt ei ihan ymmärrä, että olisi jotenkin riskaabelia heittää kiinnityskohtien suhteen hyvinkin identtisen näköisiin A6 Allroadin kiskoihin. Kiinnityskappaleet sopivat tuossa pihalla koeponnistuksessa moitteetomasti kiskon profiiliin.
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

stonelake

Eroa tai ei, mutta itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia aikoinaan B8 avantiin hankittujen Thulen telineiden kanssa nykyisessä C7 avantissa. Jopa boxikin pysynyt kyydissä mukana...  ;D

veekoo

Uudessa A6 Avantissa on ainakin oletuksena (jossain vaiheessa saattoi saada tilaamalla kattokaiteet) kattokiskot ja kiinnikkeet on oltava tehty kiskoissa mahdollisesti oleviin sovitusreikiin. A6 allroadissa on perinteiset kattokaiteet ja siihen sopivat kiinnikkeet ovat yleismallisia ja kaiteen ympäri ruuvattavia. Itselläni olevat Thulen kaiteet ja samat kiinnikkeet ovat sopineet aikoinaan Touraniin, A4 Allroadiin ja nyt A6 Allroadiin. Mutta en siis usko, että nykyisten A6 avantien kattokiskoihin sopivalla kiinnikkeellä saa taakkatelinettä kattokaiteisiin kiinni. Voin olla väärässäkin kun en ole noita speden kiinnikkeitä nähnyt. Mutta jos ne ovat olleet A4 B8 Allroadissa niin silloin ne luulisi sopivan kyllä uuteen A6 Allroadiinkin jos vain itse tangot ovat riittävän pitkät A6:n leveydelle. Molemmissa Allroadeissa on kutakuinkin samanlaiset kattokaiteet.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy