A6 3,0 tdi(313hv) Ulkomailta

Aloittaja lepardiselka, 26.08.16 - klo:11:36

« edellinen - seuraava »

lepardiselka

Onko kukaan täältä forumilta sattunut tuomaan tuommoista mallia ulkomailta? Itse katellut farkkua vm 2012-13 ja ihmetellyt vaan kuinka paljon noissa heittää nuo veropäätöset kun katsellut Tullin sivuilta. Onko se vaan niin että ne lisävarusteet mitä ei Tullin sivuilta näe,niin tekee ne erot veropäätöksissä? Monesti kun enemmän ajetulla voi olla monta tonnia enempi vero vaikka samanvuotisista autoista kyse.

Hakkis

Rajapintana on huhtikuu 2012. Sitä ennen valmistetut pääsevät pienemmällä verolla, sen jälkeen valmistetuilla se on kalliimpi.

Esim A6:ssa tulee toukokuun jälkeen valmistetuille autoille pitkälle yli 1000â,¬ lisää vain ensirekisteröintipäivän takia.

jlindstrom

Lisäksi tehojen määrä vaikuttaa. Vanhemmat 230kw ja 235kw ovat edullisempia. Uusin 240kw versio ottaa sitten osumaa oikein kunnolla, kun sitä pataa ei ole kai virallisesti Suomeen tuotu. Näin ollen verottajalta puuttuu verrokki ja vetävät veron hatusta.

Tuo näkyy esim A7:n ja SQ5:n kohdalla uudempien mallien veroissa muutaman tonnin lisäpenaltilla. A6:sta ei tosin taida 240kw padalla edes löytyä...

Samoin nyrkkisääntönä min.2 vuotta vanhat ovat edullisempia, kun niissä verottaja ei pengo varustelua. Uudenmista ilmeisesti saattavat tilailla tehtaalta varusteluetteloa ja silloin käy huonosti... tällä hetkellä siis 2015 autot selvästi edullisempia verottaa kuin 2016. Näin ainakin itselle neuvottiin autoja tuovan firman puolelta, kun kyselin vähän vinkkejä mitä kannattaa huomioida sopivaa kandia etsiessä.

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 17.12.17 - klo:08:56
Lisäksi tehojen määrä vaikuttaa. Vanhemmat 230kw ja 235kw ovat edullisempia. Uusin 240kw versio ottaa sitten osumaa oikein kunnolla, kun sitä pataa ei ole kai virallisesti Suomeen tuotu. Näin ollen verottajalta puuttuu verrokki ja vetävät veron hatusta.

Tuo näkyy esim A7:n ja SQ5:n kohdalla uudempien mallien veroissa muutaman tonnin lisäpenaltilla. A6:sta ei tosin taida 240kw padalla edes löytyä...

Samoin nyrkkisääntönä min.2 vuotta vanhat ovat edullisempia, kun niissä verottaja ei pengo varustelua. Uudenmista ilmeisesti saattavat tilailla tehtaalta varusteluetteloa ja silloin käy huonosti... tällä hetkellä siis 2015 autot selvästi edullisempia verottaa kuin 2016. Näin ainakin itselle neuvottiin autoja tuovan firman puolelta, kun kyselin vähän vinkkejä mitä kannattaa huomioida sopivaa kandia etsiessä.
Tässä oli yks varteenotettava vaihtoehto,otettu Ruotsissa käyttöön 6/2015 et melkeen kerkii tulla 3-vuotiaaksi ennen veropäätöstä https://www.bytbil.com/ostergotlands-lan/personbil-a6-avant-3-0-tdi-s-line-competition-q-leasbar-2015-4359-11207829  Se vaan et tämä onkin tuota uutta 240kw mallia mitä ei näytä olevan vielä ainakaan Suomen Audin sivuilla hinnastossa. Siinähän vaan tuli ilmeisesti joku pikku päivitys moottoriin,muuten kai puhutaan täysin samasta autosta. 235kw:ssa on uuden veronosuun 24600e ilman lisävarusteita.

jlindstrom

Tuollaisen 2015-mallisen 235kw version verot pyörivät siellä 16-18kâ,¬ sektorissa. Oman osalta ei vielä tilastoissa näy paljonko meni, mutta kaverin 15-mallinen A7 samalla koneella maksoi 16,5kâ,¬ veroja marraskuussa. Autolla oli ajettu reilu 50tkm.

240kw pata oli kai pääosin tarjolla competition malleissa. En tiedä oliko padassa mitään muuta eroa kuin softa. Viripajat lupaavat 235 ja 240 malleille saman lopputuloksen. Käytännön erona tuon 5kw lisäksi on 240kw koneessa overboost-toiminto, mikä antaa vielä lisää lyöntiä hetkellisesti.

Ja tosiaan, kun itse noita kyselin, olisi 240kw padalle tullut useampi tonni lisää veroja, koska verrokkiautoa ei ole.

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 03.01.18 - klo:08:09
Tuollaisen 2015-mallisen 235kw version verot pyörivät siellä 16-18kâ,¬ sektorissa. Oman osalta ei vielä tilastoissa näy paljonko meni, mutta kaverin 15-mallinen A7 samalla koneella maksoi 16,5kâ,¬ veroja marraskuussa. Autolla oli ajettu reilu 50tkm.

240kw pata oli kai pääosin tarjolla competition malleissa. En tiedä oliko padassa mitään muuta eroa kuin softa. Viripajat lupaavat 235 ja 240 malleille saman lopputuloksen. Käytännön erona tuon 5kw lisäksi on 240kw koneessa overboost-toiminto, mikä antaa vielä lisää lyöntiä hetkellisesti.

Ja tosiaan, kun itse noita kyselin, olisi 240kw padalle tullut useampi tonni lisää veroja, koska verrokkiautoa ei ole.
Toitkos auton Saksasta ja mikä vuosimalli?Koskas sul pitäs viimeistään tulla päätös autosta? Ite oon vähän kahden vaiheilla että vaihtaakko uuteen facelift R:ään Suomessa vai hakea Saksa/Ruotsi A6 avant 2015-16 vuosimallinen bi-turbo?! Kysyin muuten Audilta,nii ei ole missään vaiheessa tulossa Suomeen tuota 240kw,et täytyy vissiin passaa se sit,jos kerran verot kerta niin paljon isommat siinä.

jlindstrom

Tuotin auton liikkeen kautta maahan joulukuussa. Liike maksoi verot, joten tarkkaa summaa en tiedä vielä. Näkyy sitten kun joulukuun tilastot tulee ulos.

Mun auto on 09/2015 A6 Allroad bitdi ja mittarissa oli 48tkm.

Hakkis

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 05.01.18 - klo:20:59
Tuotin auton liikkeen kautta maahan joulukuussa. Liike maksoi verot, joten tarkkaa summaa en tiedä vielä. Näkyy sitten kun joulukuun tilastot tulee ulos.

Mun auto on 09/2015 A6 Allroad bitdi ja mittarissa oli 48tkm.

Eipä näkynyt joulukuun tilastossa.

jlindstrom

Huomasin ihan saman, kun mielenkiinnosta olen asiaa päivystänyt. Tullee sitten varmaankin tammikuun lukuihin.

jlindstrom

Tammikuun lukuihin oli tullut ja näytti olleen 17 929,50â,¬ eli taas on valtion taloutta tuettu ihan riittävästi...

Hakkis

Huh huh...
Oma C7 vm -14, 3.0tdi quattron 127tkm verot oli 8200â,¬...

On kyllä jäätävä ero tuossa verossa.

välkky

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 03.01.18 - klo:08:09
Ja tosiaan, kun itse noita kyselin, olisi 240kw padalle tullut useampi tonni lisää veroja, koska verrokkiautoa ei ole.

Saas nähä miten paljon ovat veroa laskeneet tuohon omaan kun ei näkynyt competition malleja vieläkään tuoduissa verrokkina. Hieman alle 20 tâ,¬ veikkaisin.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jlindstrom

Jep, ihan mielenkiintoista kuulla. Tuntui aika mielivaltaiselta... Omalla kohdalla verrokkina oli 240kw SQ5, mikä olisi maksanut tuotuna noin 8kâ,¬ enemmän kuin nykyinen tappiin varusteltu A6 Allroad 235kw.

välkky

Eipä näy heinäkuun listoillakaan tai sitten autoliike ilmoittanut kilometrit ja käyttöönottopäivän miten sattuu...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

välkky

Lainaus käyttäjältä: välkky - 21.08.18 - klo:08:59
Eipä näy heinäkuun listoillakaan tai sitten autoliike ilmoittanut kilometrit ja käyttöönottopäivän miten sattuu...

Aika tarkkaan 13000 â,¬ oli verot. Auto A6 3.0 TDI competition quattro -15 ja 72 tkm ajettu.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy