Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->

Aloittaja Erkka, 15.09.20 - klo:14:35

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Japex - 05.03.23 - klo:16:43
Rengaspaineiden tarkistusta herjaa. Olen sen kuitannut, mutta ei häviä näytöltä. Tänään ajoissa tuli jo huomautus kesken ajon, sekä sytytti keltainen merkkivalon mahdollisesti alhaisesta paineesta. Asemalla tarkistettuna kaikki oli ok. Miksi kuittaus näytöltä ei jää muistiin?

Onko mahdollisesti tuontiauto? Onko kuitenkin ennen toiminut talvirenkailla? Tuontiauto voi olla vatustettu aktiivisella järjestelmällä ja talvivanteissa ei ole antureita..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Japex

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 05.03.23 - klo:18:43
Onko mahdollisesti tuontiauto? Onko kuitenkin ennen toiminut talvirenkailla? Tuontiauto voi olla vatustettu aktiivisella järjestelmällä ja talvivanteissa ei ole antureita..
Ei ole tuontiauto. Papereista löytyi ihan kotimainen luovutushuollon tosite uudesta autosta.
Kokeilin vielä illalla uudestaan, eikä se rengaspaineiden kuittaaminen tosiaan sitä ilmoitusta poista.

B8VW

14kk tilauksesta. Nyt on oma k-auton-sivujen mukaan viikon verran ollut "tuotannossa" tilassa, eli uskaltaisiko tässä jo ajatella että homma taitaa edetä pikkuhiljaa. My VW-sivuilta sen sijaan on viimeisetkin mallitiedot hävinneet pois  ::)
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

B8VW

"Toimituksessa", sieltä se taitaa olla tulossa... :o
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

Japex

Lainaus käyttäjältä: Japex - 05.03.23 - klo:16:43
Rengaspaineiden tarkistusta herjaa. Olen sen kuitannut, mutta ei häviä näytöltä. Tänään ajoissa tuli jo huomautus kesken ajon, sekä sytytti keltainen merkkivalon mahdollisesti alhaisesta paineesta. Asemalla tarkistettuna kaikki oli ok. Miksi kuittaus näytöltä ei jää muistiin?
Travel assist on kummitellut useasti, kuten muillakin. Tänään kesken ajon tuli lisäksi ACC vika, eikä siis vakionopeudensäädin toiminut lainkaan.
Tuo rengaspaineiden ilmoitus oli oma moka, kun se näköjään on auton tiedoissa koko ajan näkyvissä. Luulin että se sieltä poistuu kuittauksen jälkeen.
Travel assist iskee näyttöön likimain joka päivä ja siihen aika varattu. Eiköhän tuo saada takuuseen kuntoon. Näitä ollut vissiin muillakin?

Saakohan tähän muuten peruutuskameran jälkiasennettuna, kun R-Linessä ei ole vakiona? Luulisi fyysisten releiden olevan tuossa jo olemassa.

Ärripurri

Tiguan eHybrid kävi ensimmäisessä huollossa. Melko kallista.
262â,¬ omilla öljyillä.  Minkälaisia hintoja muilla ollut?
Näköjään öljyproppu vaihdetaan joka huollossa?? Öljypropun tiivisteen kyllä ymmärrän, mutta proppu..
Onkohan se jotenkin erikoinen, Ei vielä viitsi mönkiä katsomaan.
Huolto-ohjeen mukaan vaihdetaan myös kolme takimmaista pohjamuovin ruuvia. Olisikohan korroosion takia?
Täytynee toimittaa seuraavaan huoltoon heille haponkestävät pultit pohjamuoveihin.

samza

Nyt kun näitä facelift mk2 tiguja alkaa ilmestymään pikkuhiljaa enemmältikin tuonne nettiautoon, niin onko jotain tiettyjä ominaisuuksia/juttuja mitä kannattaa huomioida kun menee käytetyistä renkaita potkimaan. Nelikkomallit siis pelkästään kiinnostaa ja käytännössähän se on siis diesel.
Senverta katselin että prefaceliftiin verrattuna ainakin takamatkustajilta on pöydät poistettu valikoimista, onkohan paljon muutakin laatu/huononnus/halvennus juttuja?
Pääseekö esim vcds:llä vielä miten kiinni faceliftiin?
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

pah

Lainaus käyttäjältä: pah - 03.02.23 - klo:21:51Muuten auto vaikuttaa mainiolta, mutta pari kertaa on tullut "Travel Assist ei käytettävissä" tms. varoitus, molemmilla kerroilla parkkihallista lähdettäessä. Ilmoitus on kyllä poistunut aika pian ulkona ajettaessa. Autossa on vielä jonkin verran takuuta jäljellä, pitää sen aikana seurata, että onko tuo isompikin ongelma.

Päivitys vanhaan viestiin. Tuota satunnaista "Travel Assist ei käytettävissä" -varoitusta tuli jatkuvasti muutaman kerran päivässä, mutta nyt Tiguan kävi takuuhuollossa ja siihen vaihdettiin uusi ratti vian korjaamiseksi. Samaa vikaa ja korjausta näkyy ulkomaisilla foorumeilla myös olleen. Nyt on menty kuukausi ilman varoituksia, joten auttoi.

Samalla päivitettiin softaksi 0324. Muuta muutosta en ole huomannut, paitsi sen, että langaton CarPlay alkoi pätkiä.  :(

KesKari

Lainaus käyttäjältä: pah - 28.02.24 - klo:21:44Päivitys vanhaan viestiin. Tuota satunnaista "Travel Assist ei käytettävissä" -varoitusta tuli jatkuvasti muutaman kerran päivässä, mutta nyt Tiguan kävi takuuhuollossa ja siihen vaihdettiin uusi ratti vian korjaamiseksi. Samaa vikaa ja korjausta näkyy ulkomaisilla foorumeilla myös olleen. Nyt on menty kuukausi ilman varoituksia, joten auttoi.

Samoin täällä, ilmoituksia tuli muutama viikossa, joulukuussa vaihdettiin takuuna ratti, eikä ole enää ilmoituksia tullut kertaakaan.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

samza

nonii, tulihan se FL tiguani käytyä vaihtamassa. Tutulla ja toimivalla tdi + 4motion linjalla mennään. Ajolleen aika sama tuo-21 malli verrattuna edelliseen -17 malliin, jämäkkä kelissä kuin kelissä, tykkään kovasti :)

sensijaan r-linen rattinapit on ihan järkytys, saa nähdä oppiiko niiden kanssa elämään vai mitä keksisi.
samoin VCDS:llä autoon tutustuminen ei lähtenyt ihan mieleisesti liikkeelle; en saanut start/stop koodattua pois pelistä ollenkaan :'(
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: samza - 02.03.24 - klo:10:04samoin VCDS:llä autoon tutustuminen ei lähtenyt ihan mieleisesti liikkeelle; en saanut start/stop koodattua pois pelistä ollenkaan :'(


Ihan hyvä että toi kikkailu on saatu estettyä. Ihan tyhmää hommaa koodata sitä pois käytöstä.

Näissä mqb autoissa start/stop toimii niin huomaamattomasti ja nopeasti että pitää olla korvien välissä jo vikaa jos moottorin sammuminen häiritsee.

Poiskoodaamisesta ei ole mitään käytännön hyötyä, sen sijaan haittaa siitä voi olla. Tunnetusti saastelaitteet, dpf ja adblue systeemit vaativat lämpöä toimiakseen ja tyhjäkäynnillä sitä lämpöä ei tule.

VCDS pois tälläsiltä "kavereilta" on oma mielipiteeni..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

samza

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 04.03.24 - klo:09:52Poiskoodaamisesta ei ole mitään käytännön hyötyä, sen sijaan haittaa siitä voi olla. Tunnetusti saastelaitteet, dpf ja adblue systeemit vaativat lämpöä toimiakseen ja tyhjäkäynnillä sitä lämpöä ei tule.

itse kyllä ajattelen tämän nimenomaan päinvastoin. Ja koska nuo laitteet vaativat lämpöä toimiakseen, sammuksissa ollessa sitä tulee varmasti vielä vähemmän kun käynnissä.
Ja tosiaan se,että miten tuon adbluen toiminta on ajateltu tapahtuvan ja miten se käytännössä toimii jos startstopilla auto sammuu.
Esimerkkinä että ajat kohteeseen mihin oletkaan menossa, auton parkkiin ja se sammuu siihen startstopilla. Laitat vaan tyytyväisenä virrat pois ja lähdet autosta? Mitä tapahtuu adblue linjalle, tyhjeneekö se itsestään vai jääkö liemet linjoihin? joku aika milloin se tyhjentää linjan vai kuinka? Onko tässä erilainen proseduuri kuin jos selkeästi sammutat sen napista/avaimesta?

no mutta enivei pitää jatkaa vcds:llä autoon tutustumista ;D
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: samza - 07.03.24 - klo:15:34itse kyllä ajattelen tämän nimenomaan päinvastoin. Ja koska nuo laitteet vaativat lämpöä toimiakseen, sammuksissa ollessa sitä tulee varmasti vielä vähemmän kun käynnissä.


Hyvä kun olet ajatellut asiaa mutta kannattaa ajatella vielä pikkasen pidemmälle. Sillon kun moottori on sammuksissa niin kukaan tai mikään ei myöskään paskanna sinne päästölaitteiden suodattimiin eli tukkeutumisriski on pyöreä nolla (0). Lisäksi kun ajat autolla niin suodattimien läpi puhalletaan sitä lämmintä/kuumaa pakokaasua niin suodattimet ovat lämpöisiä ja kun auto pysähtyy ja start/stop sammuttaa moottorin niin pakokaasun virtaus loppuu eli suodattimien jäähtyminen tapahtuu vain niiden pinnalta, ei juurikaan sisältä. Jos moottoria ruksutetaan turhaan tyhjäkäyntiä niin suodattimien sisälle puhalletaan vain haaleaa pakokaasua joka jäähdyttää suodattimia suoraan sieltä sisältä.

Tätä on työkonepuolella valmistajat ihan selkeästi miettineet ja aika monessa nykyisessa Stage 5 koneessa on käyttöohjeissa suora kehotus välttää tyhjäkäyntiä. Yhden merkkisissä koneissa on alkanut yleistymään myös automaattisammutus joka sammuttaa moottorin jos se on käynyt tyhjäkäyntiä 3min juuri siitä syystä että sillä ehkäistään saastelaitteiden vikaantumista. Ja selvennyksenä vielä että näissä työkoneissa ei ole start/stop off nappia mistä toiminnon saisi pois päältä jos "kuski ei tykkää siitä" vaan se on oikeasti aina pakotetusti päällä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy