MY17 Cupra 300?

Aloittaja Trackpad, 23.07.16 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

Trackpad

Seatin Bulgarian sivulta bongattua, listahinnoissa mielenkiintoinen yksityiskohta. Vastaava myös ST:n hinnoissa.

http://seat.bg/ckfinder/userfiles/files/Price%20lists%2018_07_2016_Leon%205D_EU6.pdf

Listassa komeilee Cupra 300 (300HP) MY17??


sambolo

Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JELMERI

Siinä se cupra 300 hv 4-drive maistiainen:

http://www.seat.com/carworlds/new-leon-cupra/specifications/st.html

Hintoja odotellessa :) ja kovasetti tulossa!

repomies

^Varmaan virhe noissa tiedoissa kun ei neliveto tuo muka kiihtyvyyttä paikaltaan lähtöihin.

lao

Passat tai Superb 280  kihtyy huomattavasti nopeammin, vaikka tehoa vähemmän ja painoa enempi. Virhe tai sitten heppoja ei todellisuudessa sitä mitä muissa konsermin sisarmoottoreissa.

Hieno auto muuten ja toivottavasti saadaan tänne katukuvaan muitakin kuin valkoisia...
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

yaska

Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.

Sparky

Ja taisi olla etu- ja nelivedon ero 0-100 peräti 0.1 sekuntia, jos oikein katsoin. Eiköhän siinä oikeasti pitäisi olla toista sekuntia? Mutta yhtäkaikki, jos 4wd Cupra on järkevän hintainen, taitaa mennä kaupaksi todella hyvin.

Edit: olikin näemmä manuaali vs dsg tuo 0.1 ja 2wd vs 4wd ero 0.0  ::)

icemii

Jos siinä ei ole Launch controlia ja lisäksi automaatti niin ihan normaalia että neliveto on hitaampi paikaltaan, näin on ollut vw konsernilla aina ilmotetuissa arvoissa.

Daatta

Eikö DSG:ssä ole aina Launch Control? Ja DSG on hyvä nimenomaan kiihdytyksessä? Yllättävän hidas tuo on, itsekin olin siinä uskossa että neliveto nipistää sekunnin 0-100 kiihtyvyydestä. Tai sitten mittaukset on tehty pessimistisesti, jotta Golf R:n kiihtyvyysarvoja ei hätyytellä.  No, ainakaan tuon takia ei tarvitse 265 Cupraa päivitellä.  ::)
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sambolo

Eiköhän ilmoitettu arvo ole konsernipolitiikkaa. Selväähän se on että kiihtyy nopeammin jos samalla tekniikalla painavemmatkin kiihtyvät. Ja dsg on vageissa aina ollu nopeampi, oli sitten etu tai neliveto.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

yaska

Eikai mitään järkeä ole tietoisesti valehdella suorituskyvystä, jos totuus on aivan toinen. Aud A3 sportpack 2.0 TFSI quattro dsg, 1460kg, 190 hv, vääntö 320nm, kiihtyvyys 0-100/kmh 6,2 sek, tehoa 110hv vähemmän ja suorituskyky lähes sama, ei tuossa ole mitään logiikkaa.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 10.01.17 - klo:15:49
Eiköhän ilmoitettu arvo ole konsernipolitiikkaa. Selväähän se on että kiihtyy nopeammin jos samalla tekniikalla painavemmatkin kiihtyvät. Ja dsg on vageissa aina ollu nopeampi, oli sitten etu tai neliveto.

Täsmälleen näin uskon minäkin asian olevan, olkoonkin, ettei siinä mitään järkeä ole. Toisaalta, S3:lle luvattu 4,6s tuntuu hiukan optimistiselta.

JakeS

150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Boratti

Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

lq

4 tonnia enemmän kuin vajaaveto, mitä semmoinen nyt sitten maksaakaan.

yaska

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 10.01.17 - klo:22:14
150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?

Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg

Ilkka83

Lepääkö tää ST malli nyt farkkumallisen mk7 äR golffin pohjalla...?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Boratti - 10.01.17 - klo:22:24
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

46ke
Octavia III RS TDI

qsla

Lainaus käyttäjältä: Boratti - 10.01.17 - klo:22:24
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

49 000â,¬
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Pumpeli

Saksasta poimittua..

Devl

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 11.01.17 - klo:12:17
Saksasta poimittua..

Saksassa hinnat alkaen malli 39.220 â,¬ ja etuvetoisena 37 220 â,¬. Taisit ottaa jo lisävarusteet tuohon ^^.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Devl - 11.01.17 - klo:12:46
Saksassa hinnat alkaen malli 39.220 â,¬ ja etuvetoisena 37 220 â,¬. Taisit ottaa jo lisävarusteet tuohon ^^.

Poimin tuon foorumilta,en itse tehny..

Daatta

Saksan sivuilta tuon käy äkkiä tarkastamassa: http://konfigurator.seat.de

2.0 TSI Start&Stop 221 kW (300 PS) DSG 4Drive 39.220 â,¬

Siihen suomilisä + verot päälle niin mitä lieneekään. Liikaa, joka tapauksessa.  :D
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 11.01.17 - klo:13:10
Saksan sivuilta tuon käy äkkiä tarkastamassa: http://konfigurator.seat.de

2.0 TSI Start&Stop 221 kW (300 PS) DSG 4Drive 39.220 â,¬

Siihen suomilisä + verot päälle niin mitä lieneekään. Liikaa, joka tapauksessa.  :D

Ei mene ihan noin. Suomessa autoveroton hinta sisältäen alvin on huomattavasti vähemmän mitä saksassa.

Esim. Suomessa LEON ST 2.0 TSI 290 CUPRA DSG maksaa ilman autoveroa ~31kâ,¬ (sis. ALV) ja Saksassa samainen maksaa ~37kâ,¬. Suomessa tuohon tulee vain 10kâ,¬ lisää autoveroa päälle, jolloin hinta pomppaa ~42kâ,¬. Varusteissa tuskin paljoa eroa SEATilla.

Eli neliveto ST 300 tulee maksamaan Suomessa noin 45-48kâ,¬ eli 10-13kâ,¬ vähemmän mitä vaikkapa Golf R Variant.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

MoFFe

Uudessa gubrassa on viel vanha dsg? Näyttää olevan...
Saksassa voi jo rakentaa uutta Rä golffia ja siinä 310hp ja DSG 7 vaihteinen laatikko.

Mitä eroa koneessa on? 310hp vs 300hp, onko vaan softa ero?

JakeS

Lainaus käyttäjältä: yaska - 10.01.17 - klo:22:39
Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg
Päättelin asian farkku vs 5-ovinen +70 kg ja vaggineiden nelivedon tuoma lisäpaino ~ 80 kg.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Hawtin

Jaa-a, epäilen ettei voi olla 10-13 tâ,¬ eroa R:ään...ei kukaan ostaisi jälkimmäistä!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 11.01.17 - klo:16:35
Jaa-a, epäilen ettei voi olla 10-13 tâ,¬ eroa R:ään...ei kukaan ostaisi jälkimmäistä!

Mitä, epäiletkö Volkswagen keulamerkin vaikutusta? Ostaahan jotkut Audejakin.  ::)

Varmasti neliveto-Cupra tulee myymään, mutta tuskin uhkaa Golf R:n tai teho-Audien asemaa. Ollaan ikään kuin eri segmentissä. Seat on tarjonnut hyvää hinta-laatusuhdetta koko 2000-luvun, ilman suurempaa menestystä. Merkki oli pitkään liipasimella, mutta nyt uuden Leonin (ja Atecan) myötä näyttää taas paremmalta. On lupa rakentaa näitä tehoversiota, meidän hintatietoisten iloksi.  8)

Kiihtyvyyslukemat selviävät kun ensimmäiset neliveto Cuprat tulevat myyntiin ja Tubeen ilmestyy testivideoita. Autolehdetkin aikanaan saavat mitattua "viralliset" lukemat, sitten voidaan ihmetellä onko kiihtyvyyttä keinotekoisesti rajoitettu vai mennäänkö samaa tahtia R:n kanssa.

Mutuilen että alusta on sama MQB Cuprassa ja R:ssä. Kone on myös sama EA888 Gen 3 eri tehoversiona. Käytännössä 280 Cuprista on mitattu lähemmäs 300 hv, eli mallinumeron vaihtuminen 290-300 on tapahtunut lähinnä paperilla. 265 Cuprasta en ole dyno-lukemia löytänyt, kiinnostaisi jonkun verran että paljonko tuosta oikeasti lähtee. Sama kone teknisesti, mutta softa.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

xch

Lainaus käyttäjältä: yaska - 09.01.17 - klo:22:47
Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.

Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf

yaska

Lainaus käyttäjältä: xch - 11.01.17 - klo:17:06
Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf

Kiitti, nyt on lukemat linjassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy