Kirjoittaja Aihe: Leon 5F Madallusjouset (H&R, Eibach...)  (Luettu 480 kertaa)

Poissa sakal83

• Seniori
    • Profiili
Leon 5F Madallusjouset (H&R, Eibach...)
« : 20.02.17 - klo:11:13 »
Avataas tästä uusi topicci, kun itsellä olisi kohta hetki käsillä ST:n madalluksen suhteen.
Mielellään kokemuksia jousista. Mittoja, sekä kuvia jos löytyy.

Saksan sivustoa lukeneena H&R:n sarja saatta laittaa autoa keulimaan, toki madallus 35/35mm useasti näin tekee. Pystyykö kukaan vahvistamaan tätä? Itsellä auton keuliminen ei ole hakusessa ;)

Eibachin sarjahan on pro-kitillä 35mm edessä ja 30mm takana, Sportlinella 45mm edessä 40mm takana. Tosin jos nyt oikein olen ymmäränyt/lukenut niin tuota Sportlineä ei saa jäykkään taka-akseliin. Vain isompitehoisiin (vähintään 180hp), joissa erillisjousitus, eli tähän mopokoneiseen 150hp ACT ei Eibachilta ole tarjolla kuin Pro-kit sarja [E10-79-010-03-22]. Vai olenko ihan hakoteillä?

Toki täytyy ottaa huomioon tuo jo valmiiksi matalampi alusta FR mallissa. Ovatko nuo FR:n jouset 10mm vai 15mm vakiota matalammat?
« Viimeksi muokattu: 20.02.17 - klo:11:19 kirjoittanut sakal83 »

Poissa MikHei

• Jäsen
  • **
  • Seat Leon FR, 1.4 TSI 140hv, -13, Pirineos grey.
    • Profiili
Vs: Leon 5F Madallusjouset (H&R, Eibach...)
« Vastaus #1 : 20.02.17 - klo:21:15 »
Ei ST, mutta Fr Leon kuitenkin. Vakio Fr mitattuna keskiöstä kaareen vas.etu 366mm, oik.etu 368mm, vas.taka 362mm, oik.taka 363mm. Eibach Pro-Kit asennettuna vas.etu 341mm, oik.etu 341mm, vas.taka 349mm, oik.taka 352mm. Pro-Kit siis paransi asentoa huomattavasti, kun perä jäi nyt hitusen ylemmäksi keulaan nähden. Päinvastoin kuin alkuperäisessä. Pro-Kit mitat otettu heti uutena asennuksen jälkeen.

Itse teen madallukset vain ja ainoastaan ulkonäön takia ja saan siittä kyllä kärsiä sitten ankarasti mukavuudessa. Minulle optimi olisi matala ulkonäkö+pehmeän mukava alusta.  ;D Kyllä kieltämättä Pro-Kit on epämukava huonolla tiellä, toki en pysty kovin paljon vertaamaan alkuperäiseen Fr-alustaan, ku se oli niin vähän aikaa alla ja muutenkin emännän käytössä suurimman osan ajasta(minä rakentelen, parempi puolisko ajaa  ;D), niin siksi ei minulla ehtinyt paljon siitä kokemuksia kertyä. Kuitenkin väittäisin, että Fr-alusta oli mukavampi pahimmissa montuissa. Muut täällä kehuvat sitten pintapehmeyttä Eibachilla jopa paremmaksi.

Kuva Eibachilla. Kuvat otettu juuri helmojen ja spoilereiden asennuksen jäljiltä, joten pahoittelen keskikuppien ja hinaussilmukan petinlätkän puuttumista.  ::)

https://www.flickr.com/photos/141036082@N06/32172794734/in/dateposted-friend/

]
« Viimeksi muokattu: 20.02.17 - klo:21:32 kirjoittanut MikHei »

Poissa sakal83

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.02.17 - klo:09:47 »
Perä ei siis laskenut loppupeleissä hirveästi. noin 11-13mm luokkaa :o
Toki auto on ihan balanssissa, joka on itsellä ainakin se tärkein madalluksen suhteen.

Tässä on allekirjoittaneella ollut viimeisen 15v aikana ollut jos jonkinnäköistä kivirekeä alla,  niin nuo "vakkari"iskareille heitetyt jouset eivät omassa kategoriassa mene sinne epämukavimpaan päähän  ;)

Onko tuo takaikkunan päällä oleva lippa se vakiolipan päälle liimatava malli?

Poissa MikHei

• Jäsen
  • **
  • Seat Leon FR, 1.4 TSI 140hv, -13, Pirineos grey.
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.02.17 - klo:21:25 »
Ollaan ilmeisesti suht. saman ikäisiä sinun ajohistoriasta päätellen, itselläkin jokainen auto on jossain vaiheessa saanut päivitystä alustaan. Edellisissä Nissaneissa oli madallusjousta ja kahdenlaista korkeussäädettävää alustaa ym., joten sana kivireki on tuttu vertaus.  :) Leon on Eibachilla pehmein, eli mukavin jälkiasennusalusta minun autoja vertaillessa. Mutta silti kun käyn ajamassa mutkan appiukon Avensiksella, niin ah sitä mukavuutta kuoppateillä(muutempa Avensis onkin sitten maailman tylsin kapistus).  ;D Joka tapauksessa, makuasioita. Mielipiteitä varmaan yhtä paljon kuin meitä täällä kirjoittelemassa.

Takalippa on juurikin jälkiasenteinen(aerodynamic kit) liimattava, mutta kuitenkin alkuperäisosa merkkiliikkeen varaosatiskiltä.

Autodoc.FI