Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz C 250 CDI 2011 automaattivaihteisto. 5- vai 7-portainen?  (Luettu 6902 kertaa)

Poissa eerop1

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Hei!

Kävin koeajamassa Mercedes-Benz C 250 CDI 2011 -auton ja minun mielestäni autossa oli 5-portainen automaattivaihteisto. Automaatti vaihtoi sujuvasti viidennelle vaihteelle 100 km nopeudessa. Kuitenkin netin tietojen mukaan Faceliftin myötä 2011: "Kaikkien mallien automaattivaihteisto oli nyt 7-vaihteinen, mikä merkitsi pehmeämpiä vaihtoja ja sivistyneempää kierrosten käyttöä osakaasukiihdytyksissä. "

Mistähän on kysymys? Ajamastani autosta löytyy muilta osin Faceliftin(2011) muutokset.

« Viimeksi muokattu: 22.07.16 - klo:22:08 kirjoittanut eerop1 »

Poissa Patomursu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.309
    • Profiili
Laske vaihdot kiihdytyksessä, tuossa vaihdot pitäisi huomata selvästi. Ja sitten ohjelma koneeseen niin löytyy 280/620  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poissa eerop1

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Laskin vaihdot 100 km/h asti. Vaihtoja tuli 4 kpl(5 vaihdetta). Kiihdytin 120 km/h ja seuraavaa pykälää ei kuulunut. Tie ei sallinut huippunopeuden tavoittelemista. Jos laatikossa on 7-vaihdetta, niin missä nopeudessa nro 6 menee pykälään?

Poissa Patomursu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.309
    • Profiili
Laskin vaihdot 100 km/h asti. Vaihtoja tuli 4 kpl(5 vaihdetta). Kiihdytin 120 km/h ja seuraavaa pykälää ei kuulunut. Tie ei sallinut huippunopeuden tavoittelemista. Jos laatikossa on 7-vaihdetta, niin missä nopeudessa nro 6 menee pykälään?

En muista missä nopeudessö/vauhdissa menisi. Oma entinen oli -12 mallinen ja siinä oli 7 lovinen laatikko.
Näkyykö siinä manuaali vaihdoilla vaihdenumero mistä tarkastaa onko 7 vai 5 lovinen?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poissa Joni5

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Eiköhän jokaisessa normaaliautossa ole 120 vauhdissa tasakaasulla jo isoin pykälä sisällä eikä ainakaan kahta vaihdetta voi olla varalla muutakuin jossakin ihan hirmupelissa jossa on huiput yli 350km/h

Poissa JakeS

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 505
    • Profiili
7-vaihtein  pitäisi laatikon olla.  Jos en väärin muista niin siinä vaiheessa kun vaihdevalitsin siirtyi ohjauspylvääseen laatikkp päivittyi 7-vaihteiseksi.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Poissa eerop1

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Moi!

Uusi tarkempi koeajo vahvisti laatikon olevan 7-portainen.


Poissa audioman

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 249
    • Profiili
7-vaihtein  pitäisi laatikon olla.  Jos en väärin muista niin siinä vaiheessa kun vaihdevalitsin siirtyi ohjauspylvääseen laatikkp päivittyi 7-vaihteiseksi.
C-sarjan vaihteenvalitsin siirtyi ohjauspylvääseen vasta nykyisessä korimallissa. Minun edellinen vuosimallin 2012 C-Mersuni oli 7-vaihteinen automaatti, jossa vaihteenvalitsin oli keskikonsolissa.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Poissa JakeS

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 505
    • Profiili
En näköjään puusilmänä osannut lukea edes otsikkoa. Kuvittelin kyseessä olevan e-sarja...
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy