Fabia 1.4MPI öljynpaineet

Aloittaja nurmikko, 22.07.16 - klo:15:04

« edellinen - seuraava »

nurmikko

Moi. Mulla hälyyttelee paine valoja ajaessa. Tietääkö kukaan mitkä on oikeat paineet.

Mittasin kone kuumana paineet:
Kierrokset: 800 ; paine 2,5bar
2000 rpm ;3.9 bar
3000rpm; 4.2bar
4000rpm; 4.5 bar
5000rpm; 4.5 bar.

Miltä noi kuulostaa ovatko siellä päin?
Kiitos jo etukäteen!

sonic

Tietämättä ko. moottorin speksejä, perustietämyksellä paineet hyvät, sinällään paine joutokäynnillä yleensä alle 1 bar riittää.

nurmikko

Thanks!

Taidan alkaa tutustua faabion sähköelämään seuraavaksi...

sonic

kunej

Täällä sama vika 1.4MPI koneessa. Kahes tuhannes kierroksessa alkaa öljy valo vilkkua ja summeri piippaa. Kerro jos saat jollain poistettua. Tähän on vaihdettu uus öljykello ja öljypumpun sihti on putsattu. Ei kumpikaa auttanu.

nurmikko

Ostin öljynpainemittarin hydrauliikkaliikkeestä ja sovitusnipat. Otin pois ö-paineanturin ja laitoin mittarin siihen.
Itsekkin aukasin keväällä jo öljypohjan tarkistin sihdin, mutten mitään erikoista löytänyt silloin.

En ole vielä saanut aikaiseksi alkaa mittailee piuhoja yms. Palaan asiaan jos\kun olen saattanut jotain selville.

petelius86

Täällä on samaa ongelmaa, onko kukaan ratkaissu

petelius86

Eli mitä itse olen tehnyt autolle
- Öljyn suodatin ja öljyt vaihdettu
- Öljynpaine anturi vaihdettu
- Öljypumpun sihti/filtteri putsattu
- Öljyn paineet tarkistettu ne oli ok

ja vika ei ole korjaantunut se noin 200€ Mitä tähän on sijoitettu ja ongelma on vieläkin esillä.
Tämä vika on siitä jännä että öljynpaine valo vilkuu hetken aikaa ajoon lähdön jälkeen jolloin se sammuu ja ongelmaa ei enää "niin sanotusti ole"
seuraavaksi pitää ilmeisesti tutustua Skodan sähköpuoleen ja mittaristoon.

Ps: Toivottavasti nämä tiedot auttavat jotain toista tulevaisuudessa  :o

petelius86

Lainaus käyttäjältä: petelius86 - 02.11.17 - klo:09:57
Eli mitä itse olen tehnyt autolle
- Öljyn suodatin ja öljyt vaihdettu
- Öljynpaine anturi vaihdettu
- Öljypumpun sihti/filtteri putsattu
- Öljyn paineet tarkistettu ne oli ok

ja vika ei ole korjaantunut se noin 200€ Mitä tähän on sijoitettu ja ongelma on vieläkin esillä.
Tämä vika on siitä jännä että öljynpaine valo vilkuu hetken aikaa ajoon lähdön jälkeen jolloin se sammuu ja ongelmaa ei enää "niin sanotusti ole"
seuraavaksi pitää ilmeisesti tutustua Skodan sähköpuoleen ja mittaristoon.

Ps: Toivottavasti nämä tiedot auttavat jotain toista tulevaisuudessa  :o

Tulin vain kertomaan miten asia saatiin kuntoon jos se vaikka auttaisi muita kohtalon tovereita.

- eli 2 johtoa oli hinkkautunut rikki jotka olivat vuorostaan rikkoneen öljynpainevaloon vaikuttaneen can väylän moduulin

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy