Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 14.01.12 - klo:20:42
Omassa Passatissakin kuuluu räminää esim. kojelaudasta,alumiinin värinen lista rämisee, Pajalla se on kertaalleen otettu irti ja laitettu takasin paikoillee, räminä väheni muttei loppunut kokonaan. Ainakin uusi malli on hyvä ajaa, vanhemmasta mallista en osaa sanoa koska en ole ajanut sillä, kokonaisuutena Passat on hyvä auto mutta on huonojakin puolia kuten varmasti kaikissa autoissa, kuten aiemminkin mainitsemat penkit vaikkakin penkit tukee hyvin selkää mutta pidemmässä ajossa selkä kipeentyy.  ;D
Mutta ei ole mitään vaikeutta palata Toyotaan takasin. Minulla Avensis oli kolmas Toyota ja meillä toisillakin on ollut useita ja eikä ole mitään huonoa sanottavaa, luotettavia autoja on!!!

Passateissa on ollu aina hyvät penkit ja tuskin ne on huonompaankaan suuntaan menneet. Kyllähän se yleensä on ollut niin, että Toyotissa on ne huonot penkit. Appiukkokin aina valittelee penkkien huonoutta mutta aina ostaa saman mallin ja merkin auton kun ei osaa olla muuta kuin toyota-mies. Onko sulla ristiseläntuen säätöjen mahdollisuus. Tuo on ihan ehdoton varuste jo on huono selkä ja ajat pitkiä matkoja. Jos on, niin kokeile eri säätöjä. Saksalaisten autojen penkit on kovia ja jämäköitä mutta sellaiset ovat kuulemma hyvät pidempää matkaa kulkiessa.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 14.01.12 - klo:21:51
Passateissa on ollu aina hyvät penkit . Onko sulla ristiseläntuen säätöjen mahdollisuus. Tuo on ihan ehdoton varuste jo on huono selkä ja ajat pitkiä matkoja. Jos on, niin kokeile eri säätöjä. Saksalaisten autojen penkit on kovia ja jämäköitä mutta sellaiset ovat kuulemma hyvät pidempää matkaa kulkiessa.
On ristiselän säätö ja olen säätänyt sitä monta kertaa eri suuntii, tukea on ollut enemmän ja vähemmän.
On totta että Passatin penkit ovat jämäkämmät kuin Avensiksen. Mutta jostain syystä vaan Toyotan penkit sopivat paremmin minulle kuin Passatin, mutta näin on!!
En muuten moiti passatin penkkejä on kyllä hyvät ja hyvän muotoiset mutta pitkään istumiseen ne ei minulle vaan sovi, (vielä ainakaan)?
Hohhoijaa!

JTjones

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 14.01.12 - klo:20:42
Omassa Passatissakin kuuluu räminää esim. kojelaudasta,alumiinin värinen lista rämisee

Mulla rämisee ja. Tarkemmin sanottuna hanskalokeron yläpuolinen koristelista. Ai että osaa rassata välillä, kun on muuten suht hiljainen auto!  >:(  Mittariston pleksin räminät saivat kuntoon huollossa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 14.01.12 - klo:22:51
On ristiselän säätö ja olen säätänyt sitä monta kertaa eri suuntii, tukea on ollut enemmän ja vähemmän.
On totta että Passatin penkit ovat jämäkämmät kuin Avensiksen. Mutta jostain syystä vaan Toyotan penkit sopivat paremmin minulle kuin Passatin, mutta näin on!!
En muuten moiti passatin penkkejä on kyllä hyvät ja hyvän muotoiset mutta pitkään istumiseen ne ei minulle vaan sovi, (vielä ainakaan)?

Nyt kun alettiin istuimista puhumaan niin uudessa Avessa, ainakin perusmallissa on tällä hetkellä varmaan automarkkinoiden huonoimmat etupenkit. Kalliimmassa mallissa taas mielestäni isuttava. Miten voikaan muuten asiallisen auton pilata noilla penkeillä. Carina E:n jälkeen Toyotan penkit ovat menneet koko ajan huonompaan suuntaan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Henri S

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 14.01.12 - klo:22:52
Mulla rämisee ja. Tarkemmin sanottuna hanskalokeron yläpuolinen koristelista. Ai että osaa rassata välillä, kun on muuten suht hiljainen auto!  >:(  Mittariston pleksin räminät saivat kuntoon huollossa.
sama koristelista minunki autossa rämisi/rämisee, mittariston suunnilta on myös kuulunut räminää mutta ei kuulu enään.
muutenhan se on hiljainen auto  : :)
Hohhoijaa!

P.Alikka

Sama vika minulla, 2001 Avensiksen penkit oli omaan selkään paremmat pidemmällä matkalla kuin tämän Ocun. Makuasioita sanoisin... Selkiäkin on erilaisia.

Niin siis eihän tämä mitenkään Passattiin kuulu, mutta Ocussakin siis samaa sukukuntaa olevat kovemmat penkit. Aven ei niin muotoillut ja pehmeämmät jakkarat oii minulle paremmat.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Henri S

Minulla oli Avensis Sol Plus varustetaso jossa oli hyvät penkit

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 14.01.12 - klo:22:58
Sama vika minulla, 2001 Avensiksen penkit oli omaan selkään paremmat pidemmällä matkalla kuin tämän Ocun. Makuasioita sanoisin... Selkiäkin on erilaisia.
Näin on!!!

Hohhoijaa!

ML1

Oli miten oli mutta näin on !  ;D
Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.  :D
Onneksi on valinnan mahdollisuus ja jokainen voi valita mieleisensä. ;)
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Passatti

Minulla oli myös Avensis Sol Plus varustetaso ja mielestäni penkeissä ei ollut sivuttaistukea .Mutkissa tuntui kuin olisi liukunut pois penkistä.
Always lead, never follow

MMV

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 15.01.12 - klo:19:04
Minulla oli myös Avensis Sol Plus varustetaso ja mielestäni penkeissä ei ollut sivuttaistukea .Mutkissa tuntui kuin olisi liukunut pois penkistä.

Myös minulla oli Avensis Sol-varustetasolla ja suurimpana ongelmana koin yleisen penkin omituisen ergonomian. Erityisesti istuinosan lyhyys on näin pitkäjalkaislle ongelma. Tämä on yksi syy, jonka takia halusin uuteen Passattiin sporttipenkit. Vielä kun tuohon olisi saanut erillisen reisituen säädön, niin penkki olisi jo todella hyvä.

petri

Kysymys uuden passatin omistajille ajettavuudesta.

Olen ottamassa liisariksi uutta passattia ja sain nyt odotusajalle Passat 3C TDI:n dsg:llä jossa alla Brockin tarvikevanteet ja HKPL 7 talvirenkaat.

Täytyy sanoa että ajettavuus tuolla 3C passatilla on ihan järkyttävä (ajettu. 50tkm), omana autona on 2011 Touran joka on suuntavakaa, tuossa ei ole tietoakaan sellaisesta. Keskialue on ihan tunnoton ja moottoritiellä pitää kokoajan korjata suuntaa kun vetelee minne sattuu. Minkälainen tämä uusi passat on suuntavakauden ja ajotuntuman suhteen? Ja ennen kuin joku kysyy niin en koeajanut uutta passattia vielä  ;D Touran on niin hyvä joten oletin että tämä passatti on ihan yhtä hyvä..

Eli pitäisikö vielä vaihtaa A4:seen? ;)

eGetin

Voi hyvinkin olla nuo HKPL7:t, mitä kokoluokkaa ne ovat? En nimittäin allekirjoita mitään noista 3C Passatille, sen perusteella mitä olen n. 140tkm ajettua yksilöä kokeillut.

MTu

Lainaus käyttäjältä: petri - 16.01.12 - klo:12:13

Olen ottamassa liisariksi uutta passattia ja sain nyt odotusajalle Passat 3C TDI:n dsg:llä jossa alla Brockin tarvikevanteet ja HKPL 7 talvirenkaat.

Täytyy sanoa että ajettavuus tuolla 3C passatilla on ihan järkyttävä (ajettu. 50tkm), omana autona on 2011 Touran joka on suuntavakaa, tuossa ei ole tietoakaan sellaisesta. Keskialue on ihan tunnoton ja moottoritiellä pitää kokoajan korjata suuntaa kun vetelee minne sattuu. Minkälainen tämä uusi passat on suuntavakauden ja ajotuntuman suhteen? Ja ennen kuin joku kysyy niin en koeajanut uutta passattia vielä  ;D Touran on niin hyvä joten oletin että tämä passatti on ihan yhtä hyvä..

Ei tarvetta vaihtaa tuon takia. Just ajelin lauantaina maaseutukierrosta, ja sivutuuli oli melkoinen & puuskittainen - eikä mitään ongelmaa ajettavuuden tai suuntavakavuuden kanssa. Pistin oikein merkille, että kun tie tulee metsän katveesta aukealle (kohtisuora sivutuuli), niin jäljet tiessä tekevät pienen mutkan kun autot pääsääntöisesti hiukan sortavat tuulen suuntaan ja ihmiset sitten korjaavat sen takaisin... Tuossa kohtaa ei passatilla tarvinnut ohjata yhtään, eikä se sortanut tuuleenkaan jälkien mukana vaan meni suoraan. Ajettavuus on muutenkin ihan kohillaan.

Eri asia tietysti jos muuten on mieli A4:n suuntaan? :)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

petri

Kiitoksia kommenteista. Epäilyttää nyt sen verran että varasin koeajon, sillähän se selviää ;) Ohjaus on myös asteen raskaampi kuin Touranissa..? mistäköhän johtuu?

Rengaskoko on siis 205/55 16, siskolla on vastaava sedan - Luxline versio jossa samat renkaat & vanteet (ex-liisari) ja sanoi että kesärenkailla menee hyvin mutta talvirenkailla ihan persiistä. Eli varmaan jokin tuossa vanne / rengas yhdistelmässä on vialla. Samoin kun siskon passatin talvivanteet menee huomattavan paljon enemmän sisään kuin kesävanteet..

Muuten sain passatin hintarajoihin just niillä varusteilla kun haluan, tätä laina-autoa ajaessa alkoi vain puskea kylmää hikeä että "ei helevata jos tälläisellä joutuu kolme vuotta tahkoamaan"..  ;D

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: petri - 16.01.12 - klo:12:13

Kuten tiedätkin, niin kyllähän Passat on ajettavuudeltaan aina vähintään yhtä hyvä kuin Touran. Jokin tuossa 3C:ssä selvästi on vialla jos se järkyttävä on. Kanttareihin ajettu tms, tai sitten rengastuksessa vikaa.
Aikaisempi oma Passat oli todella tunnokas ja vakaa, ja vetelemätön. (Mitä nyt joskus jäisellä tiellä kitkoilla toki kiihdyttäessä, sutiessa, liukui tien kallistuksen mukaan.) Eikä tämä uusi siitä huonommaksi ole juuri muuttunut  ;D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

eGetin

Eikä se A4 sen autuaammaksi tee, yhtä herkkä se on renkaille sekin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: petri - 16.01.12 - klo:13:02

Rengaskoko on siis 205/55 16, siskolla on vastaava sedan - Luxline versio jossa samat renkaat & vanteet (ex-liisari) ja sanoi että kesärenkailla menee hyvin mutta talvirenkailla ihan persiistä.

CCn perusteella olen taipuvainen olemaan samalla kannalla kuin siskosi (ei kuitenkaan noin jyrkillä sanankäänteillä) ja vielä niin että ongelmana on tuuli, tuulettomalla ilmalla menee vakaasti. Ja HKPL7:lla selvästi huonompi kuin kesärenkailla. Kerran on minulla kulmia säädetty, pitää vissiin ensi kesänä käyttää vielä jossain muualla varmuuden vuoksi.

Hyvä että kokeilet sen FaceLiftin, siitähän se selviää mikä on tulossa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

duke7

Lainaus käyttäjältä: petri - 16.01.12 - klo:13:02
Rengaskoko on siis 205/55 16, siskolla on vastaava sedan - Luxline versio jossa samat renkaat & vanteet (ex-liisari) ja sanoi että kesärenkailla menee hyvin mutta talvirenkailla ihan persiistä. Eli varmaan jokin tuossa vanne / rengas yhdistelmässä on vialla. Samoin kun siskon passatin talvivanteet menee huomattavan paljon enemmän sisään kuin kesävanteet..
3C: talvirenkaat ovat ihan manuaalinkin mukaan tosiaan tuota kokoa vaikka kesärenkaat ovatkin 215/55 R 16. Samoin talvivanteiden ET on muutaman millin suurempi ja yhdessä kapeamman renkaan kanssa ero on näkyvä. Ilmeisesti talvirenkaiden ja -vanteiden speksit ovat tällaiset jotta jää tilaa käyttää ketjuja.
Myös minun Passatti kulkee kesärenkailla paremmin kuin Michelinin nastoilla. Renkaiden koot kuten edellä mainittu.

petri

Tjaa, iltanen tullut ajettua ristiin rastiin uudella passatilla ja kyllä se on hyvä peli ajaa, taitaa olla rengastuksessa tai aurauksessa vikaa tuossa 3C:ssä. Eli levollisin mielin voin valita Passatin!  ;D

ML1

S&S:stä vielä. Eilen sattui PKI seudulla olemaan ihan oikeasti pikkasen pakkasta, sen - 11 mitä auton mittari näytti. Tuli hölmö olo kun auto liikennevaloissa sammui  ??? Olin siinä uskossa että ei se pakkasella sammu. Moni puhuu että ei se talvella sammu jne. Paljonkohan sitä pakkasta pitää olla että ei sammu. No kaipa sen jossain vaiheessa pääsee koittamaan. Ei se että sillä mitään merkitystä olisi kunhan ihmettelen ääneen.  :D 2,0 TDI DSG
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Q8

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 17.01.12 - klo:09:56
S&S:stä vielä. Eilen sattui PKI seudulla olemaan ihan oikeasti pikkasen pakkasta, sen - 11 mitä auton mittari näytti. Tuli hölmö olo kun auto liikennevaloissa sammui  ??? Olin siinä uskossa että ei se pakkasella sammu. Moni puhuu että ei se talvella sammu jne. Paljonkohan sitä pakkasta pitää olla että ei sammu. No kaipa sen jossain vaiheessa pääsee koittamaan. Ei se että sillä mitään merkitystä olisi kunhan ihmettelen ääneen.  :D 2,0 TDI DSG

Kyllähän sieltä lämpöä useammaksikin minuutiksi löytyy kunhan vesipumppu vain pyörii ja kone on lämmin. En olisi huolissani, vaan en oikeasti tiedä kuinka tuon pitäisi toimia.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

juskaa

Minäkin ensialkuun koin passatin penkin jotenkin "oudoksi",mutta nykyään tuntuu ihan mukavalta (15000km), liekö penkki muotoutunut vai äijä tottunut. ;D
Rengaskoko minulla sama niin kesä-kuin talvirenkaassa 215/55 16. kesärengas auton mikana tullut Pirelli, Talvirengas Conti Icecontact vanteella Dezent RE.
En ole huomannut mitään eroa ajokäytöksessä. Nastarenkaassa ääni on tietenkin hieman kovempi. ::)
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

Henri S

Lainaus käyttäjältä: juskaa - 17.01.12 - klo:13:08
Minäkin ensialkuun koin passatin penkin jotenkin "oudoksi",mutta nykyään tuntuu ihan mukavalta (15000km), liekö penkki muotoutunut vai äijä tottunut. ;D
Rengaskoko minulla sama niin kesä-kuin talvirenkaassa 215/55 16. kesärengas auton mikana tullut Pirelli, Talvirengas Conti Icecontact vanteella Dezent RE.
En ole huomannut mitään eroa ajokäytöksessä. Nastarenkaassa ääni on tietenkin hieman kovempi. ::)
voi että pitää vaan tottua penkkeihin ja ehkä penkitkin muotoituu? Lauantaina pääsee taas penkit testiin kun on pitempi matka silloin   ;D

Hohhoijaa!

jlik

Kuten topiikin otsikkokin sanoo, niin 2011 malli on vain faceliftattu 3C. Onkos kellään tietoa milloin oikeasti uusi pasuuna on tulossa?

Passatti

Auto Zeitungissa oli artikkeli ja kuva uudesta Pasuunasta.Mallivuosi on kuulemma 2014.
Always lead, never follow

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 18.01.12 - klo:20:49
Auto Zeitungissa oli artikkeli ja kuva uudesta Pasuunasta.Mallivuosi on kuulemma 2014.

Niin jossain taidettiin väittää että tuo ensiesittely siirtyisi aikaisemmin uumoillusta vuodenvaihteesta kevääseen 2014, ja avomalli ehkä 2015 alkuun. Eli siis uudistuminen jokatapauksessa samoihin aikoihin Audi A4:n kanssa.

Suomeenhan nuo uutuudet yleensä ensiesittelystä rantautuu vasta useamman kuukauden kuluttua. Näin ollen saattaa olla että uutta Pasuunaa saa täällä 2014/2015 vuodenvaihteessa.

Mutta kuten tunnetaan, erityisesti tulevaisuuden ennustaminen on vaikeata  :D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

petri

Pläh, kävin vielä ajamassa A4 faceliftiä ja pasuunaa sporttijakkaroilla.. Täytyy ikäväkseen todeta että A4 tulee sittenkin hankittua. En saanut mitenkään hyvää ajoasentoa Passatissa, jalka otti keskikonsoliin kiinni ja penkki ei tarpeeksi tukenut jalkoja, eli jalka oli hieman ilmassa kokoajan. Sitten jos säädän tarpeeksi taakse että jalat on penkissä "kiinni" niin en yllä kunnolla namiskoihin. :( Nimim. pitkät jalat ja lyhyt selkä  ;D

Audin sporttipenkki oli kuitenkin säädettävine reisitukineen ihan eri planeetalta.. Harmi vaan että uuteen aanelkkuun ei saa dynaamista kaukovalo assaria, Navi maksaa 2500â,¬ ja muutama muukin kiva varuste jää pois. Kauhia dilemma...

MTu

Lainaus käyttäjältä: petri - 19.01.12 - klo:22:25
Pläh, kävin vielä ajamassa A4 faceliftiä ja pasuunaa sporttijakkaroilla.. Täytyy ikäväkseen todeta että A4 tulee sittenkin hankittua. En saanut mitenkään hyvää ajoasentoa Passatissa, jalka otti keskikonsoliin kiinni ja penkki ei tarpeeksi tukenut jalkoja, eli jalka oli hieman ilmassa kokoajan. Sitten jos säädän tarpeeksi taakse että jalat on penkissä "kiinni" niin en yllä kunnolla namiskoihin. :( Nimim. pitkät jalat ja lyhyt selkä  ;D

Audin sporttipenkki oli kuitenkin säädettävine reisitukineen ihan eri planeetalta.. Harmi vaan että uuteen aanelkkuun ei saa dynaamista kaukovalo assaria, Navi maksaa 2500â,¬ ja muutama muukin kiva varuste jää pois. Kauhia dilemma...

Tää on perinteisesti ratkaistu kansanvaunussa ruksimalla sähköpenkit, ja laittamalla nippu prikkoja penkin etupään kiinnityspultteihin. Alkaa säätöä löytymään ;)
(Ja samalla karisee se turha glamouri tuosta Volkkarista kun joutuu nöyrtymään Pirkka-tuunauksiin)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Henri S

Miten saa toimimaan  että radion volumi pienenee kun peruuttaa ja tutkat on toiminnassa? Radion menussa on kyllä valikko tasot on 1-3. 3 tasossa mykistyy kokonaa mutta en saa sitä että radion volumi pienenee.

Ajoin viime vuonna Skoda octaviaa 08 siinä oli kyseinen toiminta
Hohhoijaa!

Q8

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 22.01.12 - klo:21:55
Miten saa toimimaan  että radion volumi pienenee kun peruuttaa ja tutkat on toiminnassa? Radion menussa on kyllä valikko tasot on 1-3. 3 tasossa mykistyy kokonaa mutta en saa sitä että radion volumi pienenee.

Ajoin viime vuonna Skoda octaviaa 08 siinä oli kyseinen toiminta

Eikö voluumi laske kun alkaa piipittämään?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy