Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

TDI69

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 12.12.11 - klo:11:19
Onko teidän uusissa Passateissa ollut kosteutta molemmissa umpioissa?
Minun Passatissa on molemmissa umpioissa kosteutta. Myyjä kertoi luovutukesssa etä kosteus on tullut kun on noin kuukauden ollut varastossa ulkona ja nyt sitten oli ajettu sisälle

Ei ole ollut yhtään kosteutta umpioissa missään vaiheessa.

Passatti

Kun oli keskustelua ikkunoitten ja kattoluukun automaattisesta sulkeutumisesta.Päätin kysellä maahantuojan tekniseltä puolelta .Vastausta saan odottaa vielä kun kyselevät tehtaalta moisesta toiminnasta.Siis eivät tiedä.Kohta viikko mennyt siitä kun kyselin.
Always lead, never follow

Henri S

Lainaus käyttäjältä: TDI69 - 13.12.11 - klo:14:50
Ei ole ollut yhtään kosteutta umpioissa missään vaiheessa.

Pitää sitten varmaankin käydä näyttämässä liikkeessä jos ei kuivu
Hohhoijaa!

trombone

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 12.12.11 - klo:11:19
Onko teidän uusissa Passateissa ollut kosteutta molemmissa umpioissa?
Minun Passatissa on molemmissa umpioissa kosteutta. Myyjä kertoi luovutukesssa etä kosteus on tullut kun on noin kuukauden ollut varastossa ulkona ja nyt sitten oli ajettu sisälle

Minulla on kertynyt kosteutta ajoittain oikeaan umpioon. Huomasin jo kesällä kun pesin autoa painepesurilla. En ole jaksanut erikseen mennä huoltoon mutta joskos 10tkm:n jälkeen...
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

trombone

Lainaus käyttäjältä: Häilis - 06.12.11 - klo:15:01
voi tehdä itse (VCDS koodaus) ,sen jälkeen sadesulkeutumis toimintoa voi ohjata monitoiminäytöltä ON/OFF

Aina oppii uutta - miksei tuota voi olla valikossa vakiona? Minulle uutena VW kuskina tuo VCDS koodaus on uutta, joten tuollainen kooderi pitäisi jostain hankkia, vai missä ohjelmointi onnistuisi? Mitä muuta mahtaa olla piiloitettuna?

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: TDI69 - 13.12.11 - klo:14:50
Huomasin saman jutun autoni luovutuksessa, kun ajettiin ulos, niin veti kummankin umpion huuruun, tosin silloin tuli vettä ulkona kuin aisaa. Huuru hävisi kuitenkin, eikä ole enään ollut samaa vaivaa. Ilmeisesti se suuri lämpö ja kosteusero tekee tuon. Luultavasti voit olla huoletta.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: trombone - 14.12.11 - klo:22:33
Minulla on kertynyt kosteutta ajoittain oikeaan umpioon. Huomasin jo kesällä kun pesin autoa painepesurilla. En ole jaksanut erikseen mennä huoltoon mutta joskos 10tkm:n jälkeen...

Meneekö huuruun kun ajat vesisateella,ja kuinka paljon? minun autossa menee vesisateellakin ja auton pesussa siten että huurua on puoli umpiota.

Tänään soitin huoltoon umpion huurtumisesta, sanoivat ottavat ensin kuvia huurtuneesta umpiosta ja laittaa kuvat maahantuojalle. Umpiota ei saa vaihtaa ilman maahantuojan lupaa
Hohhoijaa!

Peeveli

Minulle sanoivat aikoinaan vw:n merkkihuollossa että normaalia tuo huurtuminen, kuulemma xenonvalot vielä pahentavat asiaa kun ne eivät anna hukkalämpöä umpioon kuten halogeenilamput. Jokaisessa volkkarissa on umpiot olleet huurussa, ja myös aikoinaan olleessa Seatissa. Alfassa ei huurru millään sisäpuolelta, mikä on ihme kun ennakko-odotuksena makaroonien laatu ja rakennesuunnittelu antaisi sitä odottaa eniten.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: trombone - 14.12.11 - klo:22:38
Aina oppii uutta - miksei tuota voi olla valikossa vakiona? Minulle uutena VW kuskina tuo VCDS koodaus on uutta, joten tuollainen kooderi pitäisi jostain hankkia,

Nämä ovat rahvaalle mystisiä asioita ;) Superbissa on tosiaan tuo Rain Closing -valikko, mutta vastavuoroisesti Superbista puuttuu kruisen nopeusnäyttö, joka Passatissa on. Molemmat toiminnot voi kuitenkin aktivoida kumpaankin autoon VCDS:llä. Miksi näin ei ole jo tehtaalta lähtiessä?

Jos VCDS on tuntematon juttu, niin se on siis johto+softa. Eli tarvitset myös läppärin. Tälläkin foorumilla on paljon juttuja mitä voi tehdä ja monet hommat toimii ristiin konsernin sisällä merkistä riippumatta. Toisaalta joskus kaikki muutokset eivät toimi jokaisessa autossa, eli mallivuosi saattaa vaikuttaa paljon asiaan.

Skula

Tuli tuossa menneinä päivinä otettua maakuntamatkailua muutamassa pitemmässäkin etapissa.

Yhtenä päivänä tuli ajettua pyöreät 700km muutamalla perseenoionta-, reidensuoristus- ja käsien heiluttelutauolla.

En osaa oikein vertailla tätä autoa muihin kuin niihin joita olen lähivuosina omistanut, mutta ehdottomasti toiseksi paras matka-auto toistaiseksi. Tuulista tämä ei juuri välitä, melu on pienintä mitä olen kokenut omissa autoissani ja kabiinissa on tilaa joka suuntaan.(kuskilla ja matkustajilla)

Rengasmelua ja tuulensuhinoita tämä maantiellä tuottaa vähemmän kuin edelliset CC ja A4. Jotain parannusta on äänieristyksessä tehty kun kerran 3C koppanen Passatti oli heikompi näissä alueissa kuin CC..

Moottori on kyllä erinomainen, kokonsa puolesta etuvetofiiattiinvuodelta85 sopiva moottori jaksaa ahdettuna ja (huom) automatisoituna tehdä matkanteosta vielä helppoa. Ohittaminen yms, no problem.. Kulutus on viimoselta 17tkm ajolta laskettuna 6,4l/100km. Ainoa feature josta en tässä koneessa pidä yhtään on sen taipumus huutaa kiihdytettäessä, se on kuin vetäis kiukkusta ämmää nännistä..

DSG toimii paremmin kuin 1.8TSI CC:ssä vastaava aikanaan. Jotain hienosäätöä on tehty. Tämä laatikko tuntuu kuin se antaisi 2:s vaihteella luistattaa sopivasti, jolloin vaihdoista tulee pienessä pyörityksessä miellyttävempää.. Muutenkin kaikki pomppimiset ovat poissa, vain se satunnainen typerä arpominen "lähes pysäytettäessä" ärsyttää, ja sitten se että tämä kahekskytluvunpikkufiiatinmoottorivuodelt85 on niin voimaton että laatikon pitää vaihtaa niitä vaihteita turhan herkästi kun painaa pedaalia jotta saadaan auto kiihtymään, mutta tuo ei periaatteessa haittaa.. Mutta 99% laatikko toimiii niin kuin pitääkin.

Ainoa selkeä miinus tulee penkeistä. Comfortin penkit ovat tämmöiseen pitkään matkaan huonot. Tuolla reissulla kävi kaksi kertaa mielessä se että jo vain penkkien takia voisin vaihtaa heti pois.. Mutta hetken siinä penkissä pyörittyäni sain vakuutettua itselleni että kärsi koira kärsi! Kyllä tällä mennään vielä, en minä sentään mikään Peeveli ole!..

Parhaat penkit nimittäin omalle ex-jääkiekkoilijan perseelle, ja puisten sähköpylväiden kokoisille reisilleni ovat toistaiseksi olleet CC:ssä... Audin A4:n sporttipenkit olivat muuten hyvät, vain istuinosan sivutuet-pullistukset tekivät istuinosasta kapeahkon ja painoivat jo 90 minuutin ajon jälkeen reisiä niin että ihan kipeytyivät, ja siinä piti sitten vekslata jalkoja jotta sain hetken helpotuksen.. Onneksi se nyt ei ollut muuten ongelma, mutta vapautuneesti en voinut niillä istua, ja välillä vähän vaihtaa asentoa.. A3SB:n jakkaratkin olivat ehkä paremmat, vain se "jatkettava" reisituki puuttui A3:sta..

Joten siis, vaikka tämä Passatti on minulle liian ISO, vähän kömpelö, heikosti varusteltu, heikoilla matkapenkeillä, ja ehkä jopa rumakin, niin tykkään siitä sopivasti.. Harmittaa kun tarvitsen tuota isohkoa takakonttia.. Toivottavasti tässä työhommat muuttuis toivottuun suuntaan niin en tarvitsisi tätä ominaisuutta, ja voisin ottaa pykälää pienemmän auton alleni... Joskus.. Siis vaikka jonkun WannaBe Coupen 5/4:llä ovella  ::)

Siinä pieni referaatintynkä ensitonneista ja vähän niiden jälkeenkin  ;D

Ai niin, se paras matka-auto.. Oli tietysti CC.. Toki ei mulla ole omistuksessa ollutkaan mitään hienouksia   :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

duke7

^ mikäs se paras omistamasi matka-auto on ollut? CC?
Vähän OT mutta ovatko nuo CC:n usein kehutut penkit samanlaiset kuin 3C highlinen/sportlinen penkit? Viimeksi kun olen CC:ssä istunut niin ei tätä nykyistä autoa ollut mutta muistikuvien mukaan penkit ovat hyvin samanlaiset. Mielestäni hyvät jakkarat joiden ainoa vika oikeastaan on etteivät mene tarpeeksi alas omaan makuun. Mutta se on kyllä enemmän auton kuin penkkien vika.

Skula

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.12.11 - klo:14:08
^ mikäs se paras omistamasi matka-auto on ollut? CC?
Vähän OT mutta ovatko nuo CC:n usein kehutut penkit samanlaiset kuin 3C highlinen/sportlinen penkit? Viimeksi kun olen CC:ssä istunut niin ei tätä nykyistä autoa ollut mutta muistikuvien mukaan penkit ovat hyvin samanlaiset. Mielestäni hyvät jakkarat joiden ainoa vika oikeastaan on etteivät mene tarpeeksi alas omaan makuun. Mutta se on kyllä enemmän auton kuin penkkien vika.

Muistelen että CC:n (sportti-)jakkarat ovat samat kuin pasuunassa nykyään ne paremmat penkit. En ole varma kun en ole niiden kanssa tehnyt suurta tuttavuutta..

Ne ovat sopivan "löysät", sopivan tuetut, ja sopivan mittaiset sekä istuinosaltaan kuin selkänojaltaan.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

trombone

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.12.11 - klo:14:25
Muistelen että CC:n (sportti-)jakkarat ovat samat kuin pasuunassa nykyään ne paremmat penkit. En ole varma kun en ole niiden kanssa tehnyt suurta tuttavuutta..

Ne ovat sopivan "löysät", sopivan tuetut, ja sopivan mittaiset sekä istuinosaltaan kuin selkänojaltaan.

Passatin sport penkit ovat samat kuin CC:ssä. Minä hankin sport paketin (jossa nuo siis tulivat nahkaisena) juurikin sen takia, että nuo sport penkit sopivat paremmin minun pitkälle rungolle. Olen kovasti tykännyt valinnastani.

Henri S

Nyt on Passatille aika umpion tarkistukseen, ensin irrottaa umpiot ja kuivattaa niitä jos kosteus kuivuisi, jos ei ole tästä mitään hyötyä sitten vaihtaa uudet umpiot
Hohhoijaa!

kktune

Eipä tätä 1.8TSI:täkään voi kovin hirveäksi bensarosvoksi sanoa, toimintamatka jopa 1000km maantieajossa. Kuvan reissu sisälsi noin 250km moottoritieajoa mittarinopeudella 120-125km/h ja noin 100km taajamaa, puolet matkasta aika kovassa tuulessa ja vesisateessa. Jos ajo olisi ihan pelkkää maantieajoa nopeuksilla alle 100km/h, olisi toimintamatkaa tuohon verrattuna varmaan 50-100km enemmän.
Tällä reissulla oli kaksi aikuista ja kaksi lasta, kontti täynnä tavaraa, useita niin ripeitä ohituksia kuin tällaisella tyydyttävän suorituskyvyn autolla voi tehdä.

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: kktune - 19.12.11 - klo:23:10
Eipä tätä 1.8TSI:täkään voi kovin hirveäksi bensarosvoksi sanoa, toimintamatka jopa 1000km maantieajossa. Kuvan reissu sisälsi noin 250km moottoritieajoa mittarinopeudella 120-125km/h ja noin 100km taajamaa, puolet matkasta aika kovassa tuulessa ja vesisateessa. Jos ajo olisi ihan pelkkää maantieajoa nopeuksilla alle 100km/h, olisi toimintamatkaa tuohon verrattuna varmaan 50-100km enemmän.
Tällä reissulla oli kaksi aikuista ja kaksi lasta, kontti täynnä tavaraa, useita niin ripeitä ohituksia kuin tällaisella tyydyttävän suorituskyvyn autolla voi tehdä.

98 vai 95?

sorppi

Lainaus käyttäjältä: AnttiL - 10.12.11 - klo:12:54
Näillä keleillä ajastan, että on noin 3 tuntia... sitten kun -20 ja kylmempää, niin aina olen pitänyt tuon 8 tuntia.

Sarjassamme antiekotekoja

Wekotin

^Jaa'a mulla on joka päivä koko yön noin 8h piuhan nokassa ja 2100W sisälämppärillä. Naapurin äijällä on niin pirun iso ajstin ettei toista mahdu. Mähän olen oikein ekoterroristi.

Forrest

Lainaus käyttäjältä: sorppi - 20.12.11 - klo:14:05
Sarjassamme antiekotekoja

Eipä ny viitti kahdeksaa tuntia porskuuttaa letkulämppäriä päällä näillä nolla keleillä, tuskin tykkää lämmitin moisesta.

MTu

Passatti oli eilen pajalla pienessä viimeistelyssä. Suurin ongelma oli alunperin tuo kuskin sähköjakkaran kiukuttelu kylmällä. Siihen löytyi apu ihan ohjainlaitteen päivityksellä. Ongelmana ilmeisesti oli jännitevahti, joka tiputti penkin pois käytöstä sopivassa tilanteessa. Autossahan on webasto + 2 akkua, ja vain toista akkua ladataan ajon aikana. Nyt sitten kun webasto pörähtää tulille, niin tottakai se tipauttaa kakkosakun jännitettä, kun vain ykkösakkua ladataan sillä hetkellä. Jännitevahti ilmeisesti tuossa tilanteessa sekoili, ja tulkitsi tilanteen niin että nyt pitää säästää sähköä - ja tipautti ensimmäisenä kuskin penkin pois sähkönsaajien listalta. Ja hauskinta kaikessa tottakai se, että samalla kun autoa hain - niin huoltoneuvojan puhelimessa joku kertoi täsmälleen samasta viasta. Huoltoneuvoja vaan hymyili meikäläiselle - oli vissiin helppo neuvoa asiakasta kun heti tiesi heti mistä on kysymys :)

RNS315 on muuten saamassa alkuvuodesta (tammikuu?) seuraavan navisoftan päivityksen... Pitänee hommata..
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Hoppu

Lainaus käyttäjältä: MTu - 21.12.11 - klo:07:43
RNS315 on muuten saamassa alkuvuodesta (tammikuu?) seuraavan navisoftan päivityksen... Pitänee hommata..
Saahan laitteesta muuten näkyviin softan versiotiedot ilman että tarvitsee viedä huoltoon? Itselle on tulossa Amundsen+ Octaviaan, auton toimitusta lupailtu helmi-maaliskuulle. Pitää tsekata luovutuksessa, että viimeisin versio kartoista on päivitetty laitteeseen.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Henri S

Onko Passattiin saatavilla lyhempiä roiskeläppiä, vai saako paikallaan olevia mitenkään lyhennettyä? Alkuperäiset on liian pitkät ja raapii helposti maata
Hohhoijaa!

Henri S

Tänään tuli ajettua ensimmäisen pitemmän matka-ajon Passatilla,

Huonoa:
- penkki ei mikään hyvät matka-ajossa, jossa joutuu istumaan kauemmin
-  Tuuli ottaa kovasti autoon  (pitää keskittyä huolella ajamiseen jos meinaa pysyä omalla kaistalla.)
- räminät ja kitinat kojelaudasta( esiintyy toki muulloinkin ettei vaan matka-ajossa)

Hyvää:
- DSG vaihteisto
- kulutus, reissun kulutus ajotietokeen mukaan 4,5 l/100km,  oli sohjoa ja liukasta tuli muutama ylimääräinen kiihdytys
- melu, mielestäni hiljainen ( nastarenkaat)

Ajettavuuteen vielä, yllätyin kun otti tuuli paljon, odotin kyllä parempaa! Avensikseen ei tuuli ottanu juuri ollenkaan ja meni kuin juna oli keli mikä vaan. Nyt tuntuu siltä että seuraava auto on taas Toyota, seuraavan mallin Avensis?

Hohhoijaa!

Passatti

Oliko tosiaan noin huono ajettava? Ja saksalaiset penkit huonot? Niitähän on aina kehuttu.Onko tosiaan nitinöitä kojelaudassa ? Mihinkä sitä on Avensiksen vaihtanut??? Huonompaan mielestäsi.Omani luovutetaan viikolla 2. Jos nitinöitä esiintyy niin taatusti valitan.Muuten mitkä renkaat on alla? Olisiko niissä jotain?
Always lead, never follow

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 26.12.11 - klo:15:48
Ajettavuuteen vielä, yllätyin kun otti tuuli paljon, odotin kyllä parempaa! Avensikseen ei tuuli ottanu juuri ollenkaan ja meni kuin juna oli keli mikä vaan. Nyt tuntuu siltä että seuraava auto on taas Toyota, seuraavan mallin Avensis?

Pakko kysyä, ajoitko etelä tai länsi-suomessa? Tänään on niin tajuton myrsky ettei tuolla mene varmaan panssarivaunukaan suoraan.
(Tosin, en kyllä ihmettele vaikkei ihan täysin juna olisi normi tuulessakaan, kun ei tuo CCkään ole.)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 26.12.11 - klo:15:54
Oliko tosiaan noin huono ajettava? Ja saksalaiset penkit huonot? Niitähän on aina kehuttu.Onko tosiaan nitinöitä kojelaudassa ? Mihinkä sitä on Avensiksen vaihtanut??? Huonompaan mielestäsi.Omani luovutetaan viikolla 2. Jos nitinöitä esiintyy niin taatusti valitan.Muuten mitkä renkaat on alla? Olisiko niissä jotain?

On, mutta sitten kun ei tuule  kovasti niin on erinomainen ajaa. Pieni epäilys on että alusta on pehmeä ja tuuli pääsee auton alle ja on epävakaa ajettava, pätkä ajossa tuuli ei tunnu, vaikka on myrsky. . Toki penkki tukee hyvin selkää, pitkään istumiseen ei ainakaan minun selkääni sopinut. Räminät ja nitinät on luultavasti yksilö kohtainen toisissä nitisee ja toisissa ei. Renkaat on Continental Conti Ice contact 215/55r16, paineet tarkistin viikko sitten. 2,5 joka renkaassa . Hyvä auto Passatti kaikinpuolin on

Eipä Avensiksestakaan mitään huonoa ole sanottavaa ainakaan minulla.
Hohhoijaa!

trombone

Tuuliherkkyyden olen minäkin todennut Passatin huonoksi puoleksi (sport paketin madalluksella myös). Peruspenkit eivät eivät tosiaan yllä hyvään gategoriaan mutta sport penkeistä ei ole pahaa sanottavaa. Nitinäitä eikä natinoita ole kyllä vielä onneksi kuulunut (koputtaa puuta). Enemmän tulee kirjoiteltua kuitenkin noista negatiivisista asioista, joten pitää todeta, että kaikenkaikkiaan hyvä järkiauto.

Kulutus on minulla samalla myllyllä enimmäkseen matka-ajossa jonkin verran enemmän (n. 6l/100km) kun alla ovat 17" renkulat.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.12.11 - klo:16:14
Pakko kysyä, ajoitko etelä tai länsi-suomessa? Tänään on niin tajuton myrsky ettei tuolla mene varmaan panssarivaunukaan suoraan.
(Tosin, en kyllä ihmettele vaikkei ihan täysin juna olisi normi tuulessakaan, kun ei tuo CCkään ole.)

Pohjois-pohjanmaalla ajelin. Täälläkin on myrsky, Eikait mikään auto mene kuin juna tälläisillä ilmoilla!? mutta odotin Passatin ajettavuudelta että olisi täydellinen jokaisella sää olosuhteissa ja tuulella.
Hohhoijaa!

T

Rengasmerkllä, paineilla ja aurauskulmilla on vaikutusta tuohon tuuliherkkyyteen. En ole huomannut että meidän Pasuunaa mitenkään tuuli tempoisi. Tosin tämän päiväisillä tuulenvoimakkuuksilla tuntuu varmasti joka auton ratissa.

Nastarenkailla (vakio 16 tuumaa 205 leveys) suuntavakaus kylläkin  huonompi kuin kesänakeilla.

Vakiopenkissä ei reisituki riitä. Penkki saisi olla pidempi, ja etureunaa pitäisi saada nostettua.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy