Kirjoittaja Aihe: 1.5 TSI  (Luettu 205568 kertaa)

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #930 : 30.01.20 - klo:12:45 »
Mielenkiintoista. Maksoin aikoinaan Golf Variantista lisävarusteineen reilut 34 ke ja reilut 3,5 vuotta ja hieman yli 100 tkm myöhemmin siitä sai vaihdossa uuteen Octaviaan hieman yli 21 ke. Taitaa Corollan ja Fiikuksen kauppa käydä aika lennokkaasti kun on tuollaisia vaihtotarjouksia varaa heittää.

Golffin hinta ilman varusteita oli uutena 32500€ ja nykyään varusteilla ei ole mitään merkitystä  hyvityshintaan. Edes toisia renkaita ei kannata antaa mukana vaan myydä itse saa paremman rahan. Niin ei se hinta ollut tippunut kuin 12500€ uuden hinnasta.
Auton moottori arveluttaa muiden merkkien myyjiä (toisin sanoen vaikea myydä) siitä varmaan rajusti tippunut auton arvo.

Poissa PeteFinn

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #931 : 30.01.20 - klo:14:01 »
Vaihtoautomyyjä oli sanonut hiljattain kaverille, että ainoastaan peräkoukusta ja nahkapenkeistä saa vaihdokissa ekstraa, muut romppeet on yhtä tyhjän kanssa, kun hintaa määritetään :D Taisipa olla muuten just volkkariliike.

On tuossa ainakin osa totta. Ei tunnu suurin osa lisävarusteista vaikuttavan hintaan tippaakaan. Vuosimalli ja kilsat sanelevat hinnan. Yleiskunnolla lienee myös merkitystä jonkin verran.

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 720
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #932 : 30.01.20 - klo:14:13 »
Vuosimalli, yleiskunto, huoltohistoria, vetokoukku plussaa jos autossa on tarpeeksi tehokas kone. Jos pieni kone ja koukku voi olla miinusta.
Myös väri vaikuttaa auton haluttavuuteen vaihdokkina ja tietenkin kilsat.
Nahkoista nyt en kyllä tiedä. Itellä on nyt nahkat ja mielestäni ne ovat epämukavat. Talvella kalseat ja kesällä kuumat.
Hyvät kangaspenkit mukavammat.

Poissa PeteFinn

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #933 : 30.01.20 - klo:14:38 »
Nahkoista nyt en kyllä tiedä. Itellä on nyt nahkat ja mielestäni ne ovat epämukavat. Talvella kalseat ja kesällä kuumat.
Hyvät kangaspenkit mukavammat.

Sama riesa oman auton nahkapenkkien kanssa, muttei ollut hankittaessa muita vaihtoehtoja. Nykyiset kangaspenkit ovat laadukkaita ja kulutuskestäviä, joten en sellaisia vähättelisi vaihtoautokaupassa. Edellisen auton penkeissä oli persaus ja selkänoja alcantaraa, ja oli kyllä todella miellyttävä ja pysyi moitteettomassa kunnossa vuosikaudet. Niitä on ikävä nahkapenkillä hiotessa.

Poissa V60

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 479
  • BMW G21 330d xDrive
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #934 : 30.01.20 - klo:15:07 »
Joo, kait joku nahkaa arvostaa ja onhan sen puhtaanapito helpompaa. Laadukas alcantara- penkki on kyllä ehdoton suosikki muuten käyttömukavuuden kannalta, jos puhutaan peruspenkkiä paremmasta valinnasta.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Poissa mfroberg

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 611
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #935 : 30.01.20 - klo:15:31 »
Meillä on Highline Golfeissa vakiopenkit joissa on istuin- sekä selkänojan keskiosat alcantaraa, sivustat on mikrokuitukangasta. Kieltämättä tuo Alcantara on hyvän tuntuista, on ollut aikoinaan nahkapenkkejäkin jotka ehkä eivät olleet ihan yhtä mukavia. Ja toinen Golfeista jopa otsikon mukaisella koneella, tosin 130 hv BlueMotion täysin ongelmattomalla mopokoneella, rekattu 01/2018.

ja auton vaihdossa pätee edelleen vanha sanonta, lisävarusteet ostetaan itselle. Ne eivät juurikaan vaikuta auton myyntihintaan, saattavat ainostaan nopeuttaa myyntiä vähemmän varusteltuun verrattuna.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa Guido

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 894
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #936 : 30.01.20 - klo:15:50 »
ja auton vaihdossa pätee edelleen vanha sanonta, lisävarusteet ostetaan itselle. Ne eivät juurikaan vaikuta auton myyntihintaan, saattavat ainostaan nopeuttaa myyntiä vähemmän varusteltuun verrattuna.

Juuri näin, kun uudesta autosta maksaa niin onhan se mukavampi ajaa autolla, joka on varusteltu omien mieltymysten mukaiseksi. Aivan sama hyvitetäänkö niistä varusteista vaihdossa jotain tai ei.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style '20
ex-VAG: Octavia Combi 1.8 TSI DSG Elegance '14 | Golf Variant Highline 2.0 TDI DSG '10 | Octavia Combi 1.6 FSI '07 | Octavia HB 1.6 '04 | VW 1300 '68

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #937 : 30.01.20 - klo:16:34 »
No jotain rajaa siinä hyvityshinnassakin voisi olla. 27000 € pyydetään variant highline malleista 130hv moottorilla. Omani on kuitenkin 150hv malli ja ajettu 10 tuhatta ja takuutakin vielä yli kolmevuotta jäljellä. Ei ihan hyväntekeväisyyttä viitsisi tehdä autoliikkeelle.

Poissa Hannes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 972
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #938 : 30.01.20 - klo:18:04 »
Ettei nyt ihan mene läpiä pään puhumiseksi niin katoppa tästä hintoja, näkyykö ero vaikka on 1.5TSI evo moottorinen: https://www.auto1.fi/haku/golf+variant+2019+1.5+tsi


https://www.auto1.fi/haku/golf+variant+2018+1.5+tsi

PS. huonosti näkyy Golf pitävän hintansa noin yleisestikin ottaen!!
« Viimeksi muokattu: 30.01.20 - klo:18:16 kirjoittanut Hannes »

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #939 : 30.01.20 - klo:18:43 »
Sehän 20 tuhannen hyvitys on sitten ihan kohtuullinen näköjään. Varsinkin nyt kun uusi malli on tuloillaan, ei tälläinen vanha romu kenellekkään kelpaa. Taitaa vaan vastaava golf 8 maksaa lähes 40 tuhatta ilman varusteita.

Poissa Hidalgo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 786
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #940 : 31.01.20 - klo:11:25 »
Mielenkiintoista. Maksoin aikoinaan Golf Variantista lisävarusteineen reilut 34 ke ja reilut 3,5 vuotta ja hieman yli 100 tkm myöhemmin siitä sai vaihdossa uuteen Octaviaan hieman yli 21 ke. Taitaa Corollan ja Fiikuksen kauppa käydä aika lennokkaasti kun on tuollaisia vaihtotarjouksia varaa heittää.

Golffin hinta ilman varusteita oli uutena 32500€ ja nykyään varusteilla ei ole mitään merkitystä  hyvityshintaan. Edes toisia renkaita ei kannata antaa mukana vaan myydä itse saa paremman rahan. Niin ei se hinta ollut tippunut kuin 12500€ uuden hinnasta.
Auton moottori arveluttaa muiden merkkien myyjiä (toisin sanoen vaikea myydä) siitä varmaan rajusti tippunut auton arvo.
Hyvityshinnan perusteella ei voi sanoa onko auton hinta tippunut paljon vai ei. Autokauppiaiden tehtävä on tehdä autoilla rahaa ja siksi ottavat niin vaihtoautosta kuin myytävästä autosta kummastakin vähintään 20% katetta. Esim tuo sinun Golfisi laitettaisiin kaupassa myyntiin n. 24k€ hinnalla.

Jos saisit auton myytyä suoraan kuluttajalle niin saisit tietenkin paremman hinnan kuin kauppiaan tarjoaman hyvityshinnan. Myös lisävarusteet pitävät arvoa kuluttajien silmissä, mutta eihän autokauppiaat tietenkään halua niitä arvottaa vaihtoautonkohdalla, mutta kyllähän käytetyissä myyntiautoissakin kehutaan ilmoituksissa usein lisävarusteita.

Poissa TKe_

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 616
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #941 : 11.03.20 - klo:09:00 »
Minulla on nyt viikon ollut ajossa octavia combi tällä 1.5TSI (DSG) koneella ja en ole ainakaan vielä törmännyt mihinkään nypytykseen. Tosin ei nyt ole kovin kylmiä kelejä ollut edes.

Poissa Reneto

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.977
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #942 : 23.04.20 - klo:21:15 »
Minulla oli viikon ajossa T-Roc 1.5 TSI DSG. Taisi olla -20 -rekisteröity. Olen aiemmin ajanut Octaviaa samanlaisella koneella ja vaihteistolla, ja siitä jäi hyvät fiilikset. Tästä ei.
Moottorissa tuntui selvästi voimakkaampana moottorijarrutus kuin omassa 1.4 TSI:ssä. Kaasulle meno aiheutti usein nykivää menoa. Välillä aktivoitunut rullaustoiminto oli periaatteesa ok, mutta ajamisessa oli rasittavaa tempoilua, kun joskus rullailtiin ja joskus moottorijarrutuksen takia oli mentävä nopeasti kaasulle.
Aiemmin Octavia 1.5:ssä en huomannut sylinterien lepuutukselle siirtymistä, mutta T-Rocissa sen havaitsi. Varsinaista nypytystä ei tasaisessa ajossa esiintynyt.

Eipä tuo T-Roc aiheuttanut muutenkaan mitään vaihtohaluja. Mielestäni ylihintainen korotettu Golf erittäin halvan oloisella sisustuksella. Oman auton puikkoihin oli mukava päästä.
VW Golf 1.4 TSI 110 Highline DSG 2017

Poissa Arttu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 152
  • Octavia 1,5 TSI Ambition, man
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #943 : 18.06.20 - klo:11:50 »
Nyt on mennyt Octavia vähällä polttoaineella alkukesän aikana. Suurin osa ajosta ollut työmatkaa länsiväylää edestakaisin. Helsingin päässä muutama kilometri kaupungilla ja kodin päässä samoin muutama kilometri taajamassa. Edellinen tankkaus tietokoneen mukaan 4,7 litraa sadalla. Tämä viimeinen tankillinen näyttäisi menevän vielä vähemmällä. 400 kilometrin ajon jälkeen range näyttää vielä 660km. Pitkän ajan keskikulutus 4,7.

Näihin lukuihin pääsemiseen on vähäinen työmatkaliikenne edesauttanut. Nopeus pysyy tasaisena, eikä turhaa pumppausta tule. Tällä viikolla on autoja ollut huomattavasti enemmän liikenteessä. 

Paikalla Occux

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 72
  • -
    • Profiili
    • -
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #944 : 30.06.20 - klo:20:05 »
Kesäkuun alussa laitoin tilaukseen neloskoppaisen 1.5 TSI LB:n. Tänään luin läpi tämän ketjun, jossa on ACT-moottorin nykimis- yms. ongelmista. Olisi ehkä pitänyt ensin lukea ja vasta sitten tehdä ostopäätös. Mutta taas toisaalta kaikkien merkkien keskustelupalstoilla enemmistönä on ne ongelmatapaukset ja luultavasti suurimmalla osalla ei ole mitään ongelmia. Samaa totesin aikanaan Ford Mondeon kanssa. Hyvin toimi sekin, vaikka kaikenlaista ongelmaa näkyi olevan keskusteluissa. Eli jos kaiken ottaa turhan vakavasti, niin minkään merkkistä autoa ei uskaltaisi ostaa. Käytössäni on ollut Octacia 1.4 TSI 2013 ilman lepuutuksia ja älyttömän hyvin on toiminut. Pihi kuin mikä. Vakkarilla ajaen motarilla 80 km/h alin lukema oli 3.9, mutta tyypillisesti 4.1. Pientä kalinaa tyhjäkäynnillä pitää vaihde vapaalla ja kun kytkimen polkaisee pohjaan, niin ei kalise, eikä kalise liikkeelläkään. Ensimmäisessä huollossa mainitsin asiasta, mutta koska oli lämmin elokuu, mitään ei kuulunut. Pariin otteeseen huollossa olen asiasta puhunut, mutta eivät pitäneet sitä vakavana, kun ilmenee vaan tietyissä lämmöissä. Nyt siis pääsi autokuume riistäytymään ja odottelen uutta. Jos nykimisongelma on hoitunut softapäivityksellä, niin toivia sopii, että tässä uudessa on jo ne softabugit korjattu ja tilalle ei ole tullut uusia bugeja, niin kuin Boeing 737 MAXissa.
Octavia LB 1.4 TSI

Poissa Hannes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 972
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #945 : 30.06.20 - klo:20:27 »
Juu ei ole nykimis ongelmaa enää ja voin sanoa että erittäin pieni ruokainen mylly. Helposti mennään alle 5L kulutuksella matka ajossa. Ihmetys on myös se että vääntöä on moottorissa aivan ihmeteltäväksi asti vaikka moottori on isossa superbssä. Erittäin hiljainen ja näyrä moottori sekä lämpenee nopeasti.

Sitten jos olet herkkä voit tuntea pientä vapinaa moottorin siirtyessä 2cyl 4cyl varsinkin kun moottori on vielä kylmähkö, joskus tuntuu pieni nykäisy moodin vaihtuessa ja myöskin joskus kuuluu tarkkaan kuunnellessa 2cyl tilassa vaimea niin kuin lypsykoneen ääni ;D Mutta kaikkeen totuu ja kaikki nuo kuuluu ks. moottorin ominaisuuksiin, pieni kulutus ja teho sekä nykytekniikka tuo tullessaan myös joitain äkikseltää outoja ominaisuuksia, toki VAG:n leputusmoottorit taitaa silti olla niitä parhaiten toimivia mitä markkinoilla on, samantapaisia moottoreitahan on monellakin valmistajalla.

Yhteenvetona: hyvä suorituskyky
                      pieni kulutus
                      hiljainen käynti ääni
                      rullaa vaihdepäällä ihmeteltävän hyvin, kitkat on ilmeisen pieniä
                      teknisesti huippu moderni moottori
                      lämpenee nopeasti, lämpö riittää talvella
                     
Moottorin käytös ajossa pää asiassa huomaamaton mutta jos olet herkkä voit tuntea joitain väristyksiä ja ääni jotka tosin ovat niin vaimeita että kyydissä olijat eivät niitä tuskin huomaa ja joihin ajanmyötä tottuu niin kaikki tuon moottorin hyvät ominaisuudet peittoaa moninkertaisesti nuo pikku seikat.

PS: pieni kulutus minun SuperBllä tällä moottorilla ajotietokoneen mukaan 4.3L/100km
« Viimeksi muokattu: 30.06.20 - klo:20:31 kirjoittanut Hannes »

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 720
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #946 : 30.06.20 - klo:20:42 »
Itse ajoin kyseisellä moottorilla olevaa Q3 Audia ja kyllä lepuutus tuntui selvästi.
Mitä tulee kysymykseen kulutuksesta niin säästö on kyllä hyvin KYSEENALAINEN.
Ajelin juhannuksen aikaan A4 2.0 35 TFSI autolla 1200 km matka-ajoa kulutus oli koko ajalta laskettuna 4.6 ltr/ 100km. Ilmastointi päällä säädettynä 22-23 ast.
En oikein ymmärrä koko lepuutuskonetta. Jotkut tuntevat sen riesaksi ja toiset iloksi ja kolmannet harmiksi.
Olisi kiva jos olisi joku 1.6 TFSI moottori ilman lepuutusta kiinnostaisi joitakin varmaan kovasti. 1.6 TDI koneen runkohan olisi jo valmiina säädettäväksi bensavetoiseksi. ???

Paikalla Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.101
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #947 : 01.07.20 - klo:08:09 »
Itsellä Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw/ 150 hv DSG automaatti Vm. 2020. En ole huomannut minkäänlaista nykimistä kylmällä, enkä lämpimällä moottorilla ajettaessa. Myös lepuutukseen siirryttäessä en ole havainnut minkäänlaista nykäisyä, eikä myöskään ääntele mitenkään. Kahdelle sylinterille siirtymän huomaa vain mittaristoon ilmestyvästä Eco-moodin kuvakkeesta.

Erkki
Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw/ 150 hv DSG automaatti Vm. 2020

Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ vm. 2020

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 582
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #948 : 01.07.20 - klo:09:56 »
Lepuutusta ei ole koskaan huomannut kuin mittaristosta. Alussa oli kylmänä muutama nykäisy, mutta kahden päivityksen jälkeen korjaantui, ei ainakaan näillä keleillä nyvi.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 720
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #949 : 01.07.20 - klo:13:04 »
Sinulle on varmaan sattunut erinomainen yksilö.
Toiset ei edes huomaa roskaa silmässä ja toisia se ärsyttää pirusti.
Itse en kyllä osta lepuutus moottorilla olevaa autoa ikinä.
Kaipaisin edelleen 1.6 TFSI moottoria vaikka Q3 Audiin voisi alkaa kauppaa kehitteleen.
No aikansa kutakin. Q 3 olisi hyvä pala 1.6 koneella ilman häpäkkeitä.

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 582
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #950 : 01.07.20 - klo:13:20 »
On niitä muitakin erinomaisia yksilöitä kuten esim. yllä! Kahden sylinterin käyttötila näkyy ainoastaan mittariston tekstistä, se ei häiritse minua!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.143
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #951 : 01.07.20 - klo:14:04 »
Mitään ylitsepääsemätöntä tuossa moottorissa ei ole. Myöskään tekniikkamurheita ei ole tullut vastaan, saatikka tulipaloriskiä. Aivan suositeltava perusmoottori kyseessä, joka on tylsän tasainen puurtaja. Viimeinen tankillinen oli mukavan pieni, 4,78l/100km.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa dosetti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.955
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #952 : 02.07.20 - klo:08:11 »
Menee kyllä pienellä tuo b1mbon kone. Vaikka suoranaisesti ei liitykään aiheeseen, miten vertautuu edelliseen litran koneeseen käytännössä?

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.143
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #953 : 02.07.20 - klo:08:44 »
Menee kyllä pienellä tuo b1mbon kone. Vaikka suoranaisesti ei liitykään aiheeseen, miten vertautuu edelliseen litran koneeseen käytännössä?
Ei tuo nyt "erityisen" pienellä mene. Kyllä tämä enemmän syö, kuin litrainen. Kolmosella alkaviin lukuihin on hankala, lähes mahdoton päästä. Eniten kulutukseen vaikuttaa tietysti kuski ajotyylillään ja ajoreittien valinnat. Litrainen oli hauskempi koneena äänineen kaikkineen.
Oikeastaan omassa ajossa tähän 1.5 tsi:hin päädyin neljästä syystä:
1. Uuden tekniikan viehätys
2. DCC
3. Tuulilasin lämmitystä ei saanu enää litraiseen
4. Pienehkö hintaero litraiseen

Tämä tuntuu tylsältä työmoottorilta, mutta toki hyvin joustavalla sellaiselta. Moottori vääntää alempaa ja käyttöalue on joustavampi litraiseen nähden.

Takapakkia tuli moottorista moottoritienopeuksissa, kun ajonopeus ylittää 130km/h. Äänenpaine lisääntyy jostain syystä, vaikka sinänsä ääntä ei kuule. Moottori itsessään ei ole "äänekäs". Ja tietysti hitusen suurempi kulutus tässä on.

Fiksuna ihmisenä en olisi litraista isompaa tarvinnut, vaan se olisi aivan hyvin riittänyt.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy