Kirjoittaja Aihe: 1.5 TSI  (Luettu 102972 kertaa)

Poissa dosetti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.845
  • Jetta BKD
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #480 : 14.07.19 - klo:15:49 »
Kuulostaa salaliitolta vähintään jos kaikki lepuutuskoneet olisivat ihan sököjä. Todennäköisesti aika moni koeajaa auton ennen ostoa ja esim. minä en lepuutustilasta huomannut mitään huonoa. Mittaristossa luki vain, että nyt on 2 sylinteriä käytössä. Jätin tämän koneen itse valitsematta useammasta syystä, yksi pieni tekijä oli mahdolliset nykimiset, jotka nekin olleet laajemmalti manuaalivaihteisten Skodien vikoja.. Jotka nekin on pikkuhiljaa kohta päivitetty. Jos samalla hinnalla olisi saanut litraiseen verrattuna, olisin ottanut.
2006 VW Jetta 2,0tdi BKD Sportline

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 539
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #481 : 14.07.19 - klo:15:49 »
Minkä virheen? Auto toimii, itse tyytyväinen autoon, eikö se riitä? Kuten sanoin paras auto itselläni. En minä mene toisten autoja haukkumaan! Mutta toisilla tapana parin viikon välein haukkua toisten auto ja samalla tölväistä auton omistajaa? En tiedä kumpi on tärkeämpää?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 539
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #482 : 14.07.19 - klo:15:52 »
Kuulostaa salaliitolta vähintään jos kaikki lepuutuskoneet olisivat ihan sököjä. Todennäköisesti aika moni koeajaa auton ennen ostoa ja esim. minä en lepuutustilasta huomannut mitään huonoa. Mittaristossa luki vain, että nyt on 2 sylinteriä käytössä. Jätin tämän koneen itse valitsematta useammasta syystä, yksi pieni tekijä oli mahdolliset nykimiset, jotka nekin olleet laajemmalti manuaalivaihteisten Skodien vikoja.. Jotka nekin on pikkuhiljaa kohta päivitetty. Jos samalla hinnalla olisi saanut litraiseen verrattuna, olisin ottanut.
Näin on.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #483 : 14.07.19 - klo:16:11 »
Eipä tähän alkupään evo moottoriin ole korjausta, nypyttää ja on epävarman tuntuinen kylmänä. Ei tälläistä saa vaihdettua millään järkevällä hinnalla. Ihme touhua valmistajalta.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.798
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #484 : 14.07.19 - klo:19:49 »
Minua ei pienet nykäisyt häiritse. Tuossa kävin pitkää siivua ajamassa lasten kanssa ja oikein leppoista oli ajella. Kulutuskin hymyilyttää. Mennen tullen sama lukema pyöri taulussa. Alinopeutta ei ajeltu, eikä pihisteltykään erityisesti. Tripissä kaikki auton kilsat, eli ei vielä sisäänajettukaan.


Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Letangi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #485 : 14.07.19 - klo:20:11 »
Kuva vetää hiljaiseksi. Suurimmat ongelmat todennäköisesti alkupään tuotannossa mitä myös oma autoni edustaa. Kuvan mukaisen lenkin ajettuani kulutus todennäköisesti jossain 5.5 hujakoissa. Omassani sylinterit täristää ja kylmä käytös on täällä jo kuvatun mukaista.

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #486 : 14.07.19 - klo:21:02 »
Hienoa jos jollain kuluttaa noin vähän. Itsellä kulutus pitkässä maantieajossa yli 6 alkavia lukuja. Se täytyy todeta, että yli 12 vuotta vanha 1.6 bensa focus kulutti noin puoli litraa vähemmän samalla Tampere-Vaasa välillä. Millään keinoilla en ole saanut kulutusta tippumaan. Itselle sattunut tälläinen monivaivainen yksilö, mitä ei ikinä saada kuntoon.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.798
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #487 : 14.07.19 - klo:21:13 »
Täytyy kyllä itsekin ihmetellä, sillä litraisen farkun sisäänajovaiheessa ensimmäisen tankkauksen kulutus oli 5,9l/100km samanlaisella rengastuksella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 446
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #488 : 14.07.19 - klo:22:01 »
Mikä on tämä sisäänajovaihe mistä täällä puhutaan? Meillä ei myyjä ole puhunut tällaisesta mitään viimeiseen viiteen uutena hankittuun autoon (2012->) ja olemmekin ajaneet niillä ihan normiajoa ihan alusta saakka. Ei nykyisillä koneistustarkkuuksilla taida olla tarvetta sen kummempaan sisäänajoon? Omalla toukokuussa saadulla dieselillä olen ajanut heti lähdöstä kuten aina, myös reippaita kiihdytyksiä jne.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.798
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #489 : 14.07.19 - klo:22:15 »
Itse ajan tonnin pari sisään konetta maltillisemmin. Kyllä sillä ainakin mielenrauhaa saa jos ei muuta. Eipä ole öljysyöpöksi ainakaan alkaneet tuolla konstilla. Ei myyjä mitään asiasta tainnut mainita. Kyllä jossain ohjekirjassa joskus on ollut mainintaa maltillisesta ajamisesta uudella moottorilla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #490 : 14.07.19 - klo:22:50 »
Vaikka moottoreiden työstötekniikka on varmaan nykyään huippuluokkaa ei kannata uutta myllyä revittää, eikö tuo nyt ole itsestäänselvyys ?
On koneessa paljon muitakin apulaitteita jotka on syytä ajaa maltilla sisään.
Kyllä monessa manuaalissa lukee ajakaa ensimmäiset kilometrimäärät maltillisemmin.
Mitä se nyt myyjä rupeisi selittelemään silloin kun auto on myyty niin se on myyjälle sillä sipuli.
Kannattaa nyt ajatella asioita omallakin pollalla.

Poissa Variant

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #491 : 14.07.19 - klo:23:25 »
Minulle myyjä sanoi että sisäänajo on normaalia ajoa. Nastat oli alla luovutuksessa ja niistä mainitsi että eka 100km varovasti. Nyt on auton mittarissa 20000km.

Uudemmissa EA211-koneissa muuttuvapaineinen öljypumppu toimii maksimipaineella ensimmäiset 1000km, tällä kompensoidaan sisäänajon suurempi lämpökuormitus.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Poissa Sokota09

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 915
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #492 : 14.07.19 - klo:23:31 »
Ohjekirjasta löytyvät ohjeet auton käyttöönotosta. Siellä kehoitetaan ajamaan ensimmäiset 1500 km rauhallisesti, ei korkeita kierroksia moottorille. Esim. Skodan manuaaleista löytyy kohta sisäänajo.

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 446
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #493 : 15.07.19 - klo:00:06 »
Kuten Variant totesikin, sisäänajo on ihan normaalia ajoa. Niin ollaan toimittu ja ainakaan meidän pirssimme eivät ole syöneet öljyä myöhemminkään niin että 30 tkm huoltovälillä olisi tarvinnut lisäillä, paitsi 1.6 TDI: llä ja silläkin vain yhdellä välillä(ekalla?). Eikä automaatilla saa edes kunnolla kierroksia koneeseen, DSG syöttää jatkuvasti isompia pykäliä sisään estäen tämän.

Mutta kaikki saa toimia kuten haluaa ja vaikka miettiä miten apulaitteet ajetaan sisään. Tämä oli mulla jo ihan uutta faktaa.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa Arttu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 138
  • Octavia 1,5 TSI Ambition, man
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #494 : 15.07.19 - klo:08:25 »
Pitkän ajan keskikulutusmittari nollaantui juuri (100 h). Keskikulutus oli mittarin mukaan 5,1 litraa sadalla. Ajosta n. 75% kehä kolmosen sisäpuolella työmatkaa ja kauppareissuja, loput n. 25% pidempää mökkimatkaa, josta suurin osa moottoritietä.

Olen ollut tyytyväinen koneeseen. Mitään ongelmia ei ole ollut.

Poissa TDiih

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 918
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #495 : 15.07.19 - klo:08:54 »
Minulle myyjä sanoi että sisäänajo on normaalia ajoa. Nastat oli alla luovutuksessa ja niistä mainitsi että eka 100km varovasti. Nyt on auton mittarissa 20000km.

Uudemmissa EA211-koneissa muuttuvapaineinen öljypumppu toimii maksimipaineella ensimmäiset 1000km, tällä kompensoidaan sisäänajon suurempi lämpökuormitus.

Tuo 3.3 bar paine tuskin ainakaan vähentää öljynkulutusta liruöljyillä sisäänajon aikana. Sinällään varmasti hyvä toimintatapa ja mekanismi kontrolloida voitelua, jos suunnittelu on kunnossa. Laittaa tosin miettimään miten voitelu toimii jos käytetään oikean öljyn sijaan jotain muuta.

Tuolla oli juttua miten tuo näkyy VCDS:n puolella, vastaava ilmeisesti käytetään myös muissa moottoreissa joissa on sähköohjattu paineensäätö. Joku vois loggailla pakkaskelillä paineita kun 1.0/1.5 TSI:n laittaa jäisen palmun alta käyntiin.  :)

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?do=findComment&comment=5177167ttps://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?do=findComment&comment=5177167
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Poissa Routa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 170
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #496 : 15.07.19 - klo:23:15 »
Hienoa jos jollain kuluttaa noin vähän. Itsellä kulutus pitkässä maantieajossa yli 6 alkavia lukuja. Se täytyy todeta, että yli 12 vuotta vanha 1.6 bensa focus kulutti noin puoli litraa vähemmän samalla Tampere-Vaasa välillä. Millään keinoilla en ole saanut kulutusta tippumaan. Itselle sattunut tälläinen monivaivainen yksilö, mitä ei ikinä saada kuntoon.
Näin se taitaa olla. Sutta ja sekundaa on taas VAG pukannut markkinoille ja asiakkaan lompakko on se mikä kärsii. Ei oikein jaksais webastolla töhöttää +12 asteessa seisovaa autoa, että saisi nykimätöntä kyytiä. Jotenkin tuntuu, että tuo ACT:n jyristys on vaan pahentunut kilometrien myötä. Paska mikä paska ja rahat meni todellakin hukkaan.

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy