1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

TSI1.5EVO

Tänään aamulla Touranin (110Kw) näyttöön ilmestyi keltainen varoituskolmio ja ilmoitus että öljyn määrä tarkistettava. No kun kyseessä työsuhdeauto niin päätin merkkikorjaamolle kiikuttaa ja siellä nopeasti totesivatkin että öljyä pitäisi lisätä ja katsoivat vielä oikean laadunkin mikä nimenomaan tuolle koneelle. Öljyä nyt lisätty ja matka jatkuu vai pitääkö olla huolissaan? Autolla ajettu nyt 13000tkm. Seuraavaan öljynvaihtoon vielä 17000tkm.
En ole koskaan joutunut öljyjä lisäämään noin pienillä kilometreillä mihinkään autoon.  :o
Aikaisemmin tuossa kirjoittelin että sylinterien lepuutustoimintoa en ole huomannut ajossa mitenkään. Kun asiaa aloin tätä ketjua luettuani tarkemmin seuraamaan niin etenkin lepuutustoiminnon mennessä pois päältä (esim. kaasua reilummin annettaessa) niin jostain kuuluu vaimea epämääräinen ääni. Lepuutustoiminnon kytkeytyessä päälle ääntä ei niinkään kuule. En nyt sanoisi tuon olevan häiritsevä mutta aina kaikki epämääräiset äänet alkaa jossain vaiheessa ottamaa päähän.

Tankkaan autoon Nesteen 95E tai 98E mutta en ole huomannut suorituskyvyssä mitään eroa

jamo75

sellaista se long life öljyjen kanssa pelleily on.
omassani piti lisätä jossain 13kk pailleilla mittarissa oli vähän yli 10th., pinta oli jo alle mitta tikun alarajan

nykyisin öljyn pintaa ei täytetä kovinkaan ylös koska se johtaa koneen karstpotumiseen  ja lisäongelmiin.

isän nissanissa maahantuoja oli täyttänyt liian ylös ja 4 nen huoltokäynnin jälkeen auto menikin vaihtoon, nykimisien ja käynti ongelmien syyksi kerrottiin liian korkea öljyn pinnan taso.

työkaverin kodiaqissa diesel versiossa lölyjä piti lisätä 20th paiklailla kun huoltoon olisi ollut vielä puolisen vuotta

toki kahden talven yli ajo samoilla öljyillä on muutenkin epäilyttävää aikasimmissa autoissani öljyt vaihdettiin aina kerran vuodessa ei 2v tai 30th säännöillä

esim. bemareissa huolto ei edes vaihda öljyä ennekuin auto sitä ilmoittaa samoin jarrupalojen kanssa

Lainaus käyttäjältä: TSI1.5EVO - 11.07.19 - klo:21:58
Tänään aamulla Touranin (110Kw) näyttöön ilmestyi keltainen varoituskolmio ja ilmoitus että öljyn määrä tarkistettava. No kun kyseessä työsuhdeauto niin päätin merkkikorjaamolle kiikuttaa ja siellä nopeasti totesivatkin että öljyä pitäisi lisätä ja katsoivat vielä oikean laadunkin mikä nimenomaan tuolle koneelle. Öljyä nyt lisätty ja matka jatkuu vai pitääkö olla huolissaan? Autolla ajettu nyt 13000tkm. Seuraavaan öljynvaihtoon vielä 17000tkm.
En ole koskaan joutunut öljyjä lisäämään noin pienillä kilometreillä mihinkään autoon.  :o
Aikaisemmin tuossa kirjoittelin että sylinterien lepuutustoimintoa en ole huomannut ajossa mitenkään. Kun asiaa aloin tätä ketjua luettuani tarkemmin seuraamaan niin etenkin lepuutustoiminnon mennessä pois päältä (esim. kaasua reilummin annettaessa) niin jostain kuuluu vaimea epämääräinen ääni. Lepuutustoiminnon kytkeytyessä päälle ääntä ei niinkään kuule. En nyt sanoisi tuon olevan häiritsevä mutta aina kaikki epämääräiset äänet alkaa jossain vaiheessa ottamaa päähän.

Tankkaan autoon Nesteen 95E tai 98E mutta en ole huomannut suorituskyvyssä mitään eroa
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

b1mpo

Tänä aamuna nypyttämistä ei ollut havaittavissa juuri ollenkaan. Ei tuo itseä ainakaan toistaiseksi häiritse. Mikään kenguru tuo ei kuitenkaan ole. Start/stop ei aina aktivoidu, vaikka olisi lämpöinen kone, eikä kylmästoinnille ole tarvetta. Voisikohan liittyä jotenkin tuohon hiukkassuotimeen?
Odotin kättelyssä suurempia kulutuslukemia, mutta jatkuvat alle vitosen lukemat taulussa hämmästyttävät. Keskinopeus on todellisuudessa suurempi, kun autoa tullut räpellettyä virrat päällä, joka laskee keskinopeutta.



virtal dice
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

pomo

Ei kai tuosta kannata olla huolissaan, varsinkin jos kyseessä on työsuhdeauto?  Oisko ollut tikku puolessa välissä tehtaalta lähtiessä.



Lainaus käyttäjältä: TSI1.5EVO - 11.07.19 - klo:21:58
Tänään aamulla Touranin (110Kw) näyttöön ilmestyi keltainen varoituskolmio ja ilmoitus että öljyn määrä tarkistettava. No kun kyseessä työsuhdeauto niin päätin merkkikorjaamolle kiikuttaa ja siellä nopeasti totesivatkin että öljyä pitäisi lisätä ja katsoivat vielä oikean laadunkin mikä nimenomaan tuolle koneelle. Öljyä nyt lisätty ja matka jatkuu vai pitääkö olla huolissaan? Autolla ajettu nyt 13000tkm. Seuraavaan öljynvaihtoon vielä 17000tkm.
En ole koskaan joutunut öljyjä lisäämään noin pienillä kilometreillä mihinkään autoon.  :o
Aikaisemmin tuossa kirjoittelin että sylinterien lepuutustoimintoa en ole huomannut ajossa mitenkään. Kun asiaa aloin tätä ketjua luettuani tarkemmin seuraamaan niin etenkin lepuutustoiminnon mennessä pois päältä (esim. kaasua reilummin annettaessa) niin jostain kuuluu vaimea epämääräinen ääni. Lepuutustoiminnon kytkeytyessä päälle ääntä ei niinkään kuule. En nyt sanoisi tuon olevan häiritsevä mutta aina kaikki epämääräiset äänet alkaa jossain vaiheessa ottamaa päähän.

Tankkaan autoon Nesteen 95E tai 98E mutta en ole huomannut suorituskyvyssä mitään eroa

Bax

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 13.07.19 - klo:21:57
Leputustominnalla olevat koneet ovat kohta historiaa.
Syynä ongelmat ja mitätön hyöty aiheutuviin ongelmiin nähden.
ö
Kirjoitin äsken pidemmän stoorin, mutta se hävisi biittimaailmaan. En ole samaa mieltä Jonglööörääöjän (olen huono näissä ö- ja ä-kirjaimissa) esittämästä ongelmasta.
Minulla ei ole kertaakaan auto mitenkään ilmaissut, että on kahden sylinterin moodissa. Tietysti siten, että se lukee mittaristossa.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

janppa78

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.07.19 - klo:07:14
11.6. tehtaalta rullanneessa ja eilen luovutetussa 150hv octaviassa on havaittavissa nypytystä/huojuntaa parin kilometrin ajan taajamassa, kun kotoa lähtee kylmällä moottorilla. Ulkolämpötila kuitenkin yli kymmenen astetta. Talvi tuo toivottavast helpotuksen, kun auto on esilämmitetty. Lepuutuksenkin huomaa välillä, jos siihen keskittyy. Muuten hyvältä tuntuu kone. Matalia nelosia arpoo tietokone, mutta todellisuus näkyy muutaman tankin jälkeen. Hiukan on litraista äänekkäämpi.

Kyllä ihmettelelen suuresti kun vieläkin nypyttää moottori kylmänä. Itsellä tulee nyt autolla vuosi kolme kuukautta täyteen ja nypyttänyt uudesta asti.
Ilmeisesti näihin alkupään koneisiin ei edes tule korjausta ikinä. Kyllä on ihme kun edes kehdataan myydä tälläistä epäkuranttia moottoria vuodesta toiseen.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 13.07.19 - klo:21:57
Leputustominnalla olevat koneet ovat kohta historiaa.
Syynä ongelmat ja mitätön hyöty aiheutuviin ongelmiin nähden.
Mitäs ongelmia lepuutuksissa on ollut? Särkymisistä en ole kuullut. Fiilistä latistaa tuollainen kylläkin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a4b8

Eipähän ole ollut ongelmaa. Erittäin tyytyväinen autoon ja varustetasoon.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

janppa78

Kyllä tämä nypytys ongelma on ihan maailmanlaajuinen ongelma. Muualla maailmassa autoja jopa palautellaan täydellä hyvityksellä jälleenmyyjälle , kun ei saada kuntoon.

Olosuhteet vaikuttavat, jos lähtee vaikka lämpimästä autotallista aina liikkeelle, niin ei moottori nypytä. Eiköhän se vika ole ihan joka yksilössä, missä on sama moottorin ohjelmisto.

a4b8

Hukkaan kenellä? Iselläni paras auto tähän asti.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

janppa78

Kyllähän se käyrää nostattaa kun auto nykyttää  joka päivä samoissa kohdissa kun lähtee ajamaan jos lämpötila on välillä 0-15 astetta. Webastolla kun lämmittää kylmemmällä kelillä yli puolituntia niin nykytystä ei ole.
Itsekin huomaan selvästi sylinterien lepuutustilan kytkeytymisen, nykäisynä koko autossa. Nykäisy tulee sellaisessa tilanteessa, kun ensin ajetaan loivaa alamäkeä ja sitten tulee jyrkkä ylämäki niin silloin nykäisy esiintyy. Vaihteen vaihtoa ei tapahdu siinä tilanteessa vaan moottorin kuormitus kasvaa voimakkaasti. Epäonnistunut moottori kaikin puolin. Harmittaa kun entinen auto toimi moottorin osalta parempin ja kulutti vielä vähemmän polttoainettakin.

dosetti

Kuulostaa salaliitolta vähintään jos kaikki lepuutuskoneet olisivat ihan sököjä. Todennäköisesti aika moni koeajaa auton ennen ostoa ja esim. minä en lepuutustilasta huomannut mitään huonoa. Mittaristossa luki vain, että nyt on 2 sylinteriä käytössä. Jätin tämän koneen itse valitsematta useammasta syystä, yksi pieni tekijä oli mahdolliset nykimiset, jotka nekin olleet laajemmalti manuaalivaihteisten Skodien vikoja.. Jotka nekin on pikkuhiljaa kohta päivitetty. Jos samalla hinnalla olisi saanut litraiseen verrattuna, olisin ottanut.

a4b8

Minkä virheen? Auto toimii, itse tyytyväinen autoon, eikö se riitä? Kuten sanoin paras auto itselläni. En minä mene toisten autoja haukkumaan! Mutta toisilla tapana parin viikon välein haukkua toisten auto ja samalla tölväistä auton omistajaa? En tiedä kumpi on tärkeämpää?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

a4b8

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 14.07.19 - klo:15:49
Kuulostaa salaliitolta vähintään jos kaikki lepuutuskoneet olisivat ihan sököjä. Todennäköisesti aika moni koeajaa auton ennen ostoa ja esim. minä en lepuutustilasta huomannut mitään huonoa. Mittaristossa luki vain, että nyt on 2 sylinteriä käytössä. Jätin tämän koneen itse valitsematta useammasta syystä, yksi pieni tekijä oli mahdolliset nykimiset, jotka nekin olleet laajemmalti manuaalivaihteisten Skodien vikoja.. Jotka nekin on pikkuhiljaa kohta päivitetty. Jos samalla hinnalla olisi saanut litraiseen verrattuna, olisin ottanut.
Näin on.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

janppa78

Eipä tähän alkupään evo moottoriin ole korjausta, nypyttää ja on epävarman tuntuinen kylmänä. Ei tälläistä saa vaihdettua millään järkevällä hinnalla. Ihme touhua valmistajalta.

b1mpo

Minua ei pienet nykäisyt häiritse. Tuossa kävin pitkää siivua ajamassa lasten kanssa ja oikein leppoista oli ajella. Kulutuskin hymyilyttää. Mennen tullen sama lukema pyöri taulussa. Alinopeutta ei ajeltu, eikä pihisteltykään erityisesti. Tripissä kaikki auton kilsat, eli ei vielä sisäänajettukaan.


Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Letangi

Kuva vetää hiljaiseksi. Suurimmat ongelmat todennäköisesti alkupään tuotannossa mitä myös oma autoni edustaa. Kuvan mukaisen lenkin ajettuani kulutus todennäköisesti jossain 5.5 hujakoissa. Omassani sylinterit täristää ja kylmä käytös on täällä jo kuvatun mukaista.

janppa78

Hienoa jos jollain kuluttaa noin vähän. Itsellä kulutus pitkässä maantieajossa yli 6 alkavia lukuja. Se täytyy todeta, että yli 12 vuotta vanha 1.6 bensa focus kulutti noin puoli litraa vähemmän samalla Tampere-Vaasa välillä. Millään keinoilla en ole saanut kulutusta tippumaan. Itselle sattunut tälläinen monivaivainen yksilö, mitä ei ikinä saada kuntoon.

b1mpo

Täytyy kyllä itsekin ihmetellä, sillä litraisen farkun sisäänajovaiheessa ensimmäisen tankkauksen kulutus oli 5,9l/100km samanlaisella rengastuksella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

Mikä on tämä sisäänajovaihe mistä täällä puhutaan? Meillä ei myyjä ole puhunut tällaisesta mitään viimeiseen viiteen uutena hankittuun autoon (2012->) ja olemmekin ajaneet niillä ihan normiajoa ihan alusta saakka. Ei nykyisillä koneistustarkkuuksilla taida olla tarvetta sen kummempaan sisäänajoon? Omalla toukokuussa saadulla dieselillä olen ajanut heti lähdöstä kuten aina, myös reippaita kiihdytyksiä jne.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

b1mpo

Itse ajan tonnin pari sisään konetta maltillisemmin. Kyllä sillä ainakin mielenrauhaa saa jos ei muuta. Eipä ole öljysyöpöksi ainakaan alkaneet tuolla konstilla. Ei myyjä mitään asiasta tainnut mainita. Kyllä jossain ohjekirjassa joskus on ollut mainintaa maltillisesta ajamisesta uudella moottorilla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Variant

Minulle myyjä sanoi että sisäänajo on normaalia ajoa. Nastat oli alla luovutuksessa ja niistä mainitsi että eka 100km varovasti. Nyt on auton mittarissa 20000km.

Uudemmissa EA211-koneissa muuttuvapaineinen öljypumppu toimii maksimipaineella ensimmäiset 1000km, tällä kompensoidaan sisäänajon suurempi lämpökuormitus.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Sokota09

Ohjekirjasta löytyvät ohjeet auton käyttöönotosta. Siellä kehoitetaan ajamaan ensimmäiset 1500 km rauhallisesti, ei korkeita kierroksia moottorille. Esim. Skodan manuaaleista löytyy kohta sisäänajo.

mfroberg

Kuten Variant totesikin, sisäänajo on ihan normaalia ajoa. Niin ollaan toimittu ja ainakaan meidän pirssimme eivät ole syöneet öljyä myöhemminkään niin että 30 tkm huoltovälillä olisi tarvinnut lisäillä, paitsi 1.6 TDI: llä ja silläkin vain yhdellä välillä(ekalla?). Eikä automaatilla saa edes kunnolla kierroksia koneeseen, DSG syöttää jatkuvasti isompia pykäliä sisään estäen tämän.

Mutta kaikki saa toimia kuten haluaa ja vaikka miettiä miten apulaitteet ajetaan sisään. Tämä oli mulla jo ihan uutta faktaa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Arttu

Pitkän ajan keskikulutusmittari nollaantui juuri (100 h). Keskikulutus oli mittarin mukaan 5,1 litraa sadalla. Ajosta n. 75% kehä kolmosen sisäpuolella työmatkaa ja kauppareissuja, loput n. 25% pidempää mökkimatkaa, josta suurin osa moottoritietä.

Olen ollut tyytyväinen koneeseen. Mitään ongelmia ei ole ollut.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Variant - 14.07.19 - klo:23:25
Minulle myyjä sanoi että sisäänajo on normaalia ajoa. Nastat oli alla luovutuksessa ja niistä mainitsi että eka 100km varovasti. Nyt on auton mittarissa 20000km.

Uudemmissa EA211-koneissa muuttuvapaineinen öljypumppu toimii maksimipaineella ensimmäiset 1000km, tällä kompensoidaan sisäänajon suurempi lämpökuormitus.

Tuo 3.3 bar paine tuskin ainakaan vähentää öljynkulutusta liruöljyillä sisäänajon aikana. Sinällään varmasti hyvä toimintatapa ja mekanismi kontrolloida voitelua, jos suunnittelu on kunnossa. Laittaa tosin miettimään miten voitelu toimii jos käytetään oikean öljyn sijaan jotain muuta.

Tuolla oli juttua miten tuo näkyy VCDS:n puolella, vastaava ilmeisesti käytetään myös muissa moottoreissa joissa on sähköohjattu paineensäätö. Joku vois loggailla pakkaskelillä paineita kun 1.0/1.5 TSI:n laittaa jäisen palmun alta käyntiin.  :)

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?do=findComment&comment=5177167ttps://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?do=findComment&comment=5177167
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Routa

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 14.07.19 - klo:21:02
Hienoa jos jollain kuluttaa noin vähän. Itsellä kulutus pitkässä maantieajossa yli 6 alkavia lukuja. Se täytyy todeta, että yli 12 vuotta vanha 1.6 bensa focus kulutti noin puoli litraa vähemmän samalla Tampere-Vaasa välillä. Millään keinoilla en ole saanut kulutusta tippumaan. Itselle sattunut tälläinen monivaivainen yksilö, mitä ei ikinä saada kuntoon.
Näin se taitaa olla. Sutta ja sekundaa on taas VAG pukannut markkinoille ja asiakkaan lompakko on se mikä kärsii. Ei oikein jaksais webastolla töhöttää +12 asteessa seisovaa autoa, että saisi nykimätöntä kyytiä. Jotenkin tuntuu, että tuo ACT:n jyristys on vaan pahentunut kilometrien myötä. Paska mikä paska ja rahat meni todellakin hukkaan.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

#447
Onko kukaan manuaalikuski(eri välitykset kuin dsg:ssä) havainnut moottorin jylinää moottoritiellä? Jylinä kuulostaa parhaalta kuvaukselta. Tuntuu, että desibelit nousee satasen kohdilla moottorista johtuen. Litraisella ei tiennyt että onko nelonen, vitonen vai kutonen silmässä, kun motaria ajoi. Niin hiljainen se oli. Tässä moottorista tulee sellanen matala jylinä, joka ei sinänsä ole äänenä mahdoton, mutta desibelit nousee. Litraisessa farkussa oli muistaakseni kaksi änkkäriä ja tässä jopa kolme. Kulutus oli aivan asiallinen motarillakin, siinä ei ole litraiseen juuri eroa. Alle kuutta näytti helposti mennen tullen vantaa-hämeenlinna -välillä GPS 120km/h vauhdissa, olisikohan ollut viiden ja puolen nurkilla.

Ps. Voisikohan selitys olla lyhempi moottorin suojamuovi, joka ilmeisesti tulee tämän moottoriversion kanssa, tai hiukkassuodattimen takia? Epäilen, mutta toki voi olla mahdollista. Litraisessa oli koneen takapuolelle asti muovitus, mutta siinä ei vielä ollut hiukkassuodinta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jt

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.08.19 - klo:22:32
Onko kukaan manuaalikuski(eri välitykset kuin dsg:ssä) havainnut moottorin jylinää moottoritiellä? Jylinä kuulostaa parhaalta kuvaukselta. Tuntuu, että desibelit nousee satasen kohdilla moottorista johtuen.
Häviääkö ääni jos laittaa vaihteen vapaalle motarivauhdissa?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

b1mpo

Kierroslukuun ja "vedätykseen" liittyvä asia, eli häviää. Ei ole renkaista tai vetopyörästöstä riippuvainen asia. Tässä kolme kolmoskoppasta ollu ajossa jo, että vähän saanut tuntumaa.  ;D Eikä ollut sitten kettuilua. :o Ihan desibelimittauskin tuota tukee. En ole taajuuksia skannannut, mutta melko matala taajuus se on. Nimenomaan vertaan tuohon litraiseen, joka oli tunteeton tuollaiselle kierrosluvun vaikutukselle. Moottorin/pakoputkiston äänet oli vaimennettu pois loistavasti siinä. Harva litraisella oculla on ajanut, kellä olisi myös tästä 1.5tsi:stä kokemuksia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy