Kirjoittaja Aihe: 1.5 TSI  (Luettu 141634 kertaa)

Poissa MutkaMikke

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #450 : 09.07.19 - klo:00:24 »
96 vai 110 kw versioon?
Vw Golf Variant Highline 110kw TSI
Vw Golf GTI 16V
Vw Polo Blue GT
Ex - VwTouran 1.6 TDI

Poissa FU2

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 70
  • Pöh
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #451 : 09.07.19 - klo:21:40 »
Tänään kysyin kanssa uutta päivitystä Pietarsaaren Pörhöltä, on kuulemma tulossa, mutta aikataulusta ei tietoa...

Sain saman vastauksen VW Center Airportista. Tehdas on puuhaamassa jotain päivitystä. Ja mun tapauksessa kyseessä siis 96 kW versio.
Ajossa: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
Edellinen: Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 

Poissa Patse69

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #452 : 09.07.19 - klo:22:41 »
Joo, mulla myös tämä 96 kw malli.
VW Golf Highline 1,5 TSI  96 kw DSG

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 564
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #453 : 09.07.19 - klo:22:45 »
Minulla allekirjoituksen mukainen.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa andyh

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #454 : 10.07.19 - klo:22:54 »
Onkohan kenelläkään tietoa miksi 96kW + DSG poistumassa? Manuaalina vielä saa tehtaaltakin asti. Kysäsin pariltakin myyjältä muttei tullut oikein vastausta. Voi tietty liittyä uuden Golffin valmistuksen aloittamiseen, tai sitten koko konstruktio liian mutkikas? Manuaalissa ei kait rullausominaisuutta joten se lienee helpompi kun ei käynnistele moottoria jatkuvasti toisin kuin DSG:n kanssa.

Poissa vwmies

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.903
  • B7 1.6TDi Var. 2013
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #455 : 11.07.19 - klo:07:09 »
Perimmäistä syytä tehtaan aivoituksista tuskin saadaan tietää, Suomen pienille markkinoillehan tuodaan vain osaa esim. kaikista väreistä ja moottori-varustevaihtoehdoista (helpottaa mm. varaston hallintaa). Myös tehdas karsii kokonaisia malleja pois valmistuksesta, ja joku osatekijä saattaa olla vielä tämä EU:n autotehtaille määräämä automalliston keskimääräinen CO2 - tavoite 95g/km 2021 mennessä. Tietääkö joku jääkö tämä kombo esim. Saksaan myyntiin ?
Yritetään pärjätä.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.482
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #456 : 11.07.19 - klo:07:14 »
11.6. tehtaalta rullanneessa ja eilen luovutetussa 150hv octaviassa on havaittavissa nypytystä/huojuntaa parin kilometrin ajan taajamassa, kun kotoa lähtee kylmällä moottorilla. Ulkolämpötila kuitenkin yli kymmenen astetta. Talvi tuo toivottavast helpotuksen, kun auto on esilämmitetty. Lepuutuksenkin huomaa välillä, jos siihen keskittyy. Muuten hyvältä tuntuu kone. Matalia nelosia arpoo tietokone, mutta todellisuus näkyy muutaman tankin jälkeen. Hiukan on litraista äänekkäämpi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Popo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 396
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #457 : 11.07.19 - klo:11:23 »
Muuten hyvältä tuntuu kone. Matalia nelosia arpoo tietokone, mutta todellisuus näkyy muutaman tankin jälkeen. Hiukan on litraista äänekkäämpi.

Mites suorituskyky verrattuna litran-koneeseen? Lähteekö huomattavasti paremmin "rampista" (kuten Automiehet sanovat)? Koeajoin juuri 1.0 TSI:n dsg laatikolla, mutta ei oikein manuaaliin tottuneelle tuo todellinen suorituskyky avautunut, kun automaatti vaihtoi niin reippaasti pienemmälle pykälälle. Pähkäilen tässä, josko kovasti kehuttu litrainen riittäisi, kun on näitä 1.5:n nykimisiä ja päivityksen odotteluja lueskellut...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Poissa ksuuk

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #458 : 11.07.19 - klo:12:01 »
Mites suorituskyky verrattuna litran-koneeseen? Lähteekö huomattavasti paremmin "rampista" (kuten Automiehet sanovat)? Koeajoin juuri 1.0 TSI:n dsg laatikolla, mutta ei oikein manuaaliin tottuneelle tuo todellinen suorituskyky avautunut, kun automaatti vaihtoi niin reippaasti pienemmälle pykälälle. Pähkäilen tässä, josko kovasti kehuttu litrainen riittäisi, kun on näitä 1.5:n nykimisiä ja päivityksen odotteluja lueskellut...

Omasta kokemuksesta (omistan 1,4 ACT ja 1,0 TSI DSG Leon -t) voin kertoa, että 1,4 on voimakkaampi ja sujuvampi,1,0 litraisessa minua häiritsee vain kaksi asia, ärähkä lähtö ja ärsyttävä moottorin vibraatio alhaisilla kierroksilla. Sport vaihde auttaa vähentämään vibraatiota, mutta samalla lisää lähdön ärähkyyttä vielä enemmän. Kulutus on molemmissa lähes sama, long term 1,4 - 6,6 ja 1,0 - 6,5  l/100km.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.482
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #459 : 11.07.19 - klo:12:28 »
Sisäänajo menossa niin ei oo tullu kengittyä. Laajempi kierrosalue ainakin on, eli vääntää alempaa tuhdimmin. Kutosella voi ajella jo kuutta kymppiä, eikä jurnuta. Se on ihan ymmärrettävää kolmipyttyselle, että pienillä kierroksilla ei käy niin tasaisesti. Tuo ei kuitenkaan koskaan haitannut mitenkään. Eli jos taloudellisesti ajaa, niin isompaa moottoria joutuu paimentamaan vaihtamisella enemmän. Suorituskyky on tietysti parempi isommassa. Vaihteiden välitykset on samat.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.482
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #460 : 11.07.19 - klo:13:35 »
Nimenomaan pienillä nopeuksilla isompaa konetta joutuu enemmän kepittämään taloudellisesti ajettaessa. Sitten kuuden kympin jälkeen tilanne kääntyy toisin päin. Jos kulutuksella ei ole väliä, niin lepposampi tuo isompi. Tykkäsin kovasti litraisen dieselmäisestä tasaisesta käytöksestä. Myös kierrätettäessä kolmipyttynen on mukavamman kuuloinen, eikä pistä sitä pahakseen. Itselle suorituskyky on litraisessa riittävä ja ohitukset hoitu mallikkaasti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 510
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #461 : 11.07.19 - klo:14:00 »
Sisäänajo menossa niin ei oo tullu kengittyä. Laajempi kierrosalue ainakin on, eli vääntää alempaa tuhdimmin. Kutosella voi ajella jo kuutta kymppiä, eikä jurnuta. Se on ihan ymmärrettävää kolmipyttyselle, että pienillä kierroksilla ei käy niin tasaisesti. Tuo ei kuitenkaan koskaan haitannut mitenkään. Eli jos taloudellisesti ajaa, niin isompaa moottoria joutuu paimentamaan vaihtamisella enemmän. Suorituskyky on tietysti parempi isommassa. Vaihteiden välitykset on samat.

En oikein ymmärrä tuota asiaa, että "isompaa moottoria joutuu paimentamaan vaihtamisella enemmän".

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.482
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #462 : 11.07.19 - klo:14:33 »
En oikein ymmärrä tuota asiaa, että "isompaa moottoria joutuu paimentamaan vaihtamisella enemmän".
Siten, että litrainen on hiukan tunteettomampi kulutuksen kannalta kierrosluvuille. Kulkupuoli on sitten taas isomman puolella. Eli tarkemmin täytyy isommalla ajaa, jotta pääsee pieniin lukemiin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 510
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #463 : 11.07.19 - klo:15:06 »
Automaattiloota hoitaa homman ja kulkee aina jos haluaa parhaalla mahdollisella energiatasolla.
Suorastaan lötköttää menemään tuokin 2.0 melkein tyhjäkäynnillä.

Poissa andyh

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #464 : 11.07.19 - klo:15:11 »
Perimmäistä syytä tehtaan aivoituksista tuskin saadaan tietää, Suomen pienille markkinoillehan tuodaan vain osaa esim. kaikista väreistä ja moottori-varustevaihtoehdoista (helpottaa mm. varaston hallintaa). Myös tehdas karsii kokonaisia malleja pois valmistuksesta, ja joku osatekijä saattaa olla vielä tämä EU:n autotehtaille määräämä automalliston keskimääräinen CO2 - tavoite 95g/km 2021 mennessä. Tietääkö joku jääkö tämä kombo esim. Saksaan myyntiin ?

Ei näyttäisi löytyvän Saksan configuraattorista enää. Juuri päästötavoitteen takia luulisi että haluaisivat painaa pienempipäästöistä markkinoille. Kävin koeajaa molemmat 96kW ja 110kW versiot ja pienemmästä jäi se sammuttelu kaivertamaan mieltä että kuinkahan kestävä pidemmän päälle. Ja oliko siinä vielä muuntuvageometrinen turbo ja miller kierto mitä tuossa isommassa ei ollut. Voi olla ihan vaan liian kallis valmistaa. TSI+DSG luotettavuutta kukaan ei tokikaan epäile (köh, köh).

Nypytystä tai muutakaan ongelmaa ei kummassakaan ollut, mutta tuskin edes antaisivat sellaista autoa koeajolle.

Poissa TSI1.5EVO

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #465 : 11.07.19 - klo:21:58 »
Tänään aamulla Touranin (110Kw) näyttöön ilmestyi keltainen varoituskolmio ja ilmoitus että öljyn määrä tarkistettava. No kun kyseessä työsuhdeauto niin päätin merkkikorjaamolle kiikuttaa ja siellä nopeasti totesivatkin että öljyä pitäisi lisätä ja katsoivat vielä oikean laadunkin mikä nimenomaan tuolle koneelle. Öljyä nyt lisätty ja matka jatkuu vai pitääkö olla huolissaan? Autolla ajettu nyt 13000tkm. Seuraavaan öljynvaihtoon vielä 17000tkm.
En ole koskaan joutunut öljyjä lisäämään noin pienillä kilometreillä mihinkään autoon.  :o
Aikaisemmin tuossa kirjoittelin että sylinterien lepuutustoimintoa en ole huomannut ajossa mitenkään. Kun asiaa aloin tätä ketjua luettuani tarkemmin seuraamaan niin etenkin lepuutustoiminnon mennessä pois päältä (esim. kaasua reilummin annettaessa) niin jostain kuuluu vaimea epämääräinen ääni. Lepuutustoiminnon kytkeytyessä päälle ääntä ei niinkään kuule. En nyt sanoisi tuon olevan häiritsevä mutta aina kaikki epämääräiset äänet alkaa jossain vaiheessa ottamaa päähän.

Tankkaan autoon Nesteen 95E tai 98E mutta en ole huomannut suorituskyvyssä mitään eroa

Poissa jamo75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 495
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #466 : 12.07.19 - klo:06:48 »
sellaista se long life öljyjen kanssa pelleily on.
omassani piti lisätä jossain 13kk pailleilla mittarissa oli vähän yli 10th., pinta oli jo alle mitta tikun alarajan

nykyisin öljyn pintaa ei täytetä kovinkaan ylös koska se johtaa koneen karstpotumiseen  ja lisäongelmiin.

isän nissanissa maahantuoja oli täyttänyt liian ylös ja 4 nen huoltokäynnin jälkeen auto menikin vaihtoon, nykimisien ja käynti ongelmien syyksi kerrottiin liian korkea öljyn pinnan taso.

työkaverin kodiaqissa diesel versiossa lölyjä piti lisätä 20th paiklailla kun huoltoon olisi ollut vielä puolisen vuotta

toki kahden talven yli ajo samoilla öljyillä on muutenkin epäilyttävää aikasimmissa autoissani öljyt vaihdettiin aina kerran vuodessa ei 2v tai 30th säännöillä

esim. bemareissa huolto ei edes vaihda öljyä ennekuin auto sitä ilmoittaa samoin jarrupalojen kanssa

Tänään aamulla Touranin (110Kw) näyttöön ilmestyi keltainen varoituskolmio ja ilmoitus että öljyn määrä tarkistettava. No kun kyseessä työsuhdeauto niin päätin merkkikorjaamolle kiikuttaa ja siellä nopeasti totesivatkin että öljyä pitäisi lisätä ja katsoivat vielä oikean laadunkin mikä nimenomaan tuolle koneelle. Öljyä nyt lisätty ja matka jatkuu vai pitääkö olla huolissaan? Autolla ajettu nyt 13000tkm. Seuraavaan öljynvaihtoon vielä 17000tkm.
En ole koskaan joutunut öljyjä lisäämään noin pienillä kilometreillä mihinkään autoon.  :o
Aikaisemmin tuossa kirjoittelin että sylinterien lepuutustoimintoa en ole huomannut ajossa mitenkään. Kun asiaa aloin tätä ketjua luettuani tarkemmin seuraamaan niin etenkin lepuutustoiminnon mennessä pois päältä (esim. kaasua reilummin annettaessa) niin jostain kuuluu vaimea epämääräinen ääni. Lepuutustoiminnon kytkeytyessä päälle ääntä ei niinkään kuule. En nyt sanoisi tuon olevan häiritsevä mutta aina kaikki epämääräiset äänet alkaa jossain vaiheessa ottamaa päähän.

Tankkaan autoon Nesteen 95E tai 98E mutta en ole huomannut suorituskyvyssä mitään eroa
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.482
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #467 : 12.07.19 - klo:07:39 »
Tänä aamuna nypyttämistä ei ollut havaittavissa juuri ollenkaan. Ei tuo itseä ainakaan toistaiseksi häiritse. Mikään kenguru tuo ei kuitenkaan ole. Start/stop ei aina aktivoidu, vaikka olisi lämpöinen kone, eikä kylmästoinnille ole tarvetta. Voisikohan liittyä jotenkin tuohon hiukkassuotimeen?
Odotin kättelyssä suurempia kulutuslukemia, mutta jatkuvat alle vitosen lukemat taulussa hämmästyttävät. Keskinopeus on todellisuudessa suurempi, kun autoa tullut räpellettyä virrat päällä, joka laskee keskinopeutta.



virtal dice
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa pomo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.783
  • Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #468 : 13.07.19 - klo:21:38 »
Ei kai tuosta kannata olla huolissaan, varsinkin jos kyseessä on työsuhdeauto?  Oisko ollut tikku puolessa välissä tehtaalta lähtiessä.



Tänään aamulla Touranin (110Kw) näyttöön ilmestyi keltainen varoituskolmio ja ilmoitus että öljyn määrä tarkistettava. No kun kyseessä työsuhdeauto niin päätin merkkikorjaamolle kiikuttaa ja siellä nopeasti totesivatkin että öljyä pitäisi lisätä ja katsoivat vielä oikean laadunkin mikä nimenomaan tuolle koneelle. Öljyä nyt lisätty ja matka jatkuu vai pitääkö olla huolissaan? Autolla ajettu nyt 13000tkm. Seuraavaan öljynvaihtoon vielä 17000tkm.
En ole koskaan joutunut öljyjä lisäämään noin pienillä kilometreillä mihinkään autoon.  :o
Aikaisemmin tuossa kirjoittelin että sylinterien lepuutustoimintoa en ole huomannut ajossa mitenkään. Kun asiaa aloin tätä ketjua luettuani tarkemmin seuraamaan niin etenkin lepuutustoiminnon mennessä pois päältä (esim. kaasua reilummin annettaessa) niin jostain kuuluu vaimea epämääräinen ääni. Lepuutustoiminnon kytkeytyessä päälle ääntä ei niinkään kuule. En nyt sanoisi tuon olevan häiritsevä mutta aina kaikki epämääräiset äänet alkaa jossain vaiheessa ottamaa päähän.

Tankkaan autoon Nesteen 95E tai 98E mutta en ole huomannut suorituskyvyssä mitään eroa

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 510
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #469 : 13.07.19 - klo:21:57 »
Leputustominnalla olevat koneet ovat kohta historiaa.
Syynä ongelmat ja mitätön hyöty aiheutuviin ongelmiin nähden.

Poissa Bax

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 199
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #470 : 13.07.19 - klo:22:14 »
Leputustominnalla olevat koneet ovat kohta historiaa.
Syynä ongelmat ja mitätön hyöty aiheutuviin ongelmiin nähden.
ö
Kirjoitin äsken pidemmän stoorin, mutta se hävisi biittimaailmaan. En ole samaa mieltä Jonglööörääöjän (olen huono näissä ö- ja ä-kirjaimissa) esittämästä ongelmasta.
Minulla ei ole kertaakaan auto mitenkään ilmaissut, että on kahden sylinterin moodissa. Tietysti siten, että se lukee mittaristossa.
VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #471 : 13.07.19 - klo:23:46 »
11.6. tehtaalta rullanneessa ja eilen luovutetussa 150hv octaviassa on havaittavissa nypytystä/huojuntaa parin kilometrin ajan taajamassa, kun kotoa lähtee kylmällä moottorilla. Ulkolämpötila kuitenkin yli kymmenen astetta. Talvi tuo toivottavast helpotuksen, kun auto on esilämmitetty. Lepuutuksenkin huomaa välillä, jos siihen keskittyy. Muuten hyvältä tuntuu kone. Matalia nelosia arpoo tietokone, mutta todellisuus näkyy muutaman tankin jälkeen. Hiukan on litraista äänekkäämpi.

Kyllä ihmettelelen suuresti kun vieläkin nypyttää moottori kylmänä. Itsellä tulee nyt autolla vuosi kolme kuukautta täyteen ja nypyttänyt uudesta asti.
Ilmeisesti näihin alkupään koneisiin ei edes tule korjausta ikinä. Kyllä on ihme kun edes kehdataan myydä tälläistä epäkuranttia moottoria vuodesta toiseen.

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 510
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #472 : 14.07.19 - klo:09:22 »
ö
Kirjoitin äsken pidemmän stoorin, mutta se hävisi biittimaailmaan. En ole samaa mieltä Jonglööörääöjän (olen huono näissä ö- ja ä-kirjaimissa) esittämästä ongelmasta.
Minulla ei ole kertaakaan auto mitenkään ilmaissut, että on kahden sylinterin moodissa. Tietysti siten, että se lukee mittaristossa.

Niin vaan moni muu huomaa ja kokee sen epämielyttävänä.
Mielestäni auton pitää kulkea mahdollisimman tasaisesti ilman kikkailuja.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.482
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #473 : 14.07.19 - klo:09:26 »
Leputustominnalla olevat koneet ovat kohta historiaa.
Syynä ongelmat ja mitätön hyöty aiheutuviin ongelmiin nähden.
Mitäs ongelmia lepuutuksissa on ollut? Särkymisistä en ole kuullut. Fiilistä latistaa tuollainen kylläkin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 564
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #474 : 14.07.19 - klo:09:33 »
Eipähän ole ollut ongelmaa. Erittäin tyytyväinen autoon ja varustetasoon.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #475 : 14.07.19 - klo:10:59 »
Kyllä tämä nypytys ongelma on ihan maailmanlaajuinen ongelma. Muualla maailmassa autoja jopa palautellaan täydellä hyvityksellä jälleenmyyjälle , kun ei saada kuntoon.

Olosuhteet vaikuttavat, jos lähtee vaikka lämpimästä autotallista aina liikkeelle, niin ei moottori nypytä. Eiköhän se vika ole ihan joka yksilössä, missä on sama moottorin ohjelmisto.

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 510
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #476 : 14.07.19 - klo:11:17 »
Mitäs ongelmia lepuutuksissa on ollut? Särkymisistä en ole kuullut. Fiilistä latistaa tuollainen kylläkin.

Niinpäs, autoilun pitäisi ylentää fiilistä.
Latistuminen kyllä risoo kun rahat on vielä mennyt ns. hukkaan.

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 564
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #477 : 14.07.19 - klo:13:21 »
Hukkaan kenellä? Iselläni paras auto tähän asti.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #478 : 14.07.19 - klo:13:59 »
Kyllähän se käyrää nostattaa kun auto nykyttää  joka päivä samoissa kohdissa kun lähtee ajamaan jos lämpötila on välillä 0-15 astetta. Webastolla kun lämmittää kylmemmällä kelillä yli puolituntia niin nykytystä ei ole.
Itsekin huomaan selvästi sylinterien lepuutustilan kytkeytymisen, nykäisynä koko autossa. Nykäisy tulee sellaisessa tilanteessa, kun ensin ajetaan loivaa alamäkeä ja sitten tulee jyrkkä ylämäki niin silloin nykäisy esiintyy. Vaihteen vaihtoa ei tapahdu siinä tilanteessa vaan moottorin kuormitus kasvaa voimakkaasti. Epäonnistunut moottori kaikin puolin. Harmittaa kun entinen auto toimi moottorin osalta parempin ja kulutti vielä vähemmän polttoainettakin.

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 510
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #479 : 14.07.19 - klo:15:35 »
Hukkaan kenellä? Iselläni paras auto tähän asti.

Niin toiset voi virheet myöntää ja toiset ei.
A3 sijaispirssi oli kyllä onneton kokemus kys. moottorilla.

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy